SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mitsubishi i-MiEV
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-02, 15:29   

oj ale i tak już są tańsze. Cena spadła mniej więcej do poziomu za jaki kupiłem iOn'a. Czyli praktycznie są o 1/3 tańszę.
Jakkolwiek nie sądzę aby nowe spadły do kwoty mniejszej jak 70.000 PLN.
I uważałbym na leżaki magazynowe - jeden ktoś kupił imiev'a z 2009 roku z przebiegiem 5000mil (w anglii) i auto ma tylko 30 mil zasięgu. Prawdopodobnie stało naładowane do pełna przez bardzo długi czas i akumulatory straciły część pojemności.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-03, 13:42   

Raczej stało i akumulatory były nienaładowane, więc szybko napięcie spadło na niektórych z nich do zera wolt (brak prawidłowej dbałości).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-03, 18:39   

no ale tam przecież BMS czuwa aby nie spadło napięcie, ja jednak obstawiałbym, że był naładowany do full i przetrzymywany w wysokich temperaturach....
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-04, 20:57   

Tu mnie zaskoczyłeś, co BMS do samorozładowania się w czasie poszczególnych ogniw akumulatorów ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-04, 21:38   

nie no oczywiście nic - po prostu znając mentalność anglików i ich beznadziejne podejście do odpowiedniego dbania o posiadane rzeczy - obstawiam, że był naładowany na full i stał - po jakim czasie powinien się wg Ciebie sam rozładować do zera?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-17, 14:04   

instrukcja montażu Webasto w iMiEV od norweskich kolegów.
szczegółowo opisana ze zdjęciami. Kto przetłumaczy? :mrgreen:

https://docs.google.com/file/d/10X3YJPaGzybNg28PBl2svWbb39O3K6dod2n3R93-_PiGT6sRLtBNGcQPPv3m/edit?hl=en_US
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 437
Wysłany: 2013-01-17, 14:55   

jedyne co mi przychodzi do głowy to przewalenie tego do worda(czy inna opcja wyciągnięcia textu do edycji) i wrzucenie do google translatora, jak w weekend znajdę chwile to może się pobawie
_________________
Volt 2014

Boże wybacz wszystkie bluźnierstwa jakie padają pod moim adresem z ust kierowców jadących za mną

https://www.facebook.com/iNasiTuByli/
 
 
zeeltom 


Wiek: 61
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1301
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2013-01-30, 00:21   

To jest dużo tańsze i lepsze ;)

_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2013-01-30, 09:45   

Zima...zima i po zimie....)

Auto ogólnie po roku czasu pozwalało mi na przejechanie około 80-90 km (akurat jeździłem autem, który w ubiegłym roku całą zimę stało na mrozie i nie było wykorzystywane wcale). Niestety jest to zasięg bez bez ogrzewania, z ogrzewaniem było to spokojnie 70 km :) Także jeździć się da...)

Co do uwag to jedna..) Pewnego razu wyjeżdżając z miejsca parkingowego tak się zakopałem, że ruszyć nie mogłem. Niestety mała powierzchnia opon auta nie pozwala na łatwe przemierzanie zasp..(
Ogólnie podróż podczas zimy upłynęła bardzo dobrze i nie było większych problemów..)
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-01-30, 11:06   

czyli zasięg wcale nie spadł - masz normalny zimą (do 100km bez ogrzewania i ok. 60-70km z ogrzewaniem). Ja mam tak samo.

Co do zakopania się - zainwestuj w zimówki, auto doskonale jeździ po śniegu ;)
:D
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2013-01-30, 11:20   

No oczywiście, że mam zimówki :) Mimo to, czasem jak wpadnie się w śnieg to nie tak łatwo :/

Ale ludzie pomocni i zawsze znajdzie się ktoś to użyczy swojej mocy i popchnie autko :)
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-02, 21:34   

oj to się może każdemu autku przytrafić. Gorzej jak się jakaś wielka krowa zakopie - wtedy potrzebna wyciągarka lub... traktor ;)
mi tam się po śniegu dobrze śmiga, aczkolwiek iOn stoi w garażu od tygodnia bo sobie pojeździłem po UK i Niemczech 5 dni.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 326
Wysłany: 2013-02-05, 23:01   

i-MiEV w Warszawie:



Na światłach nikt nie miał z nim szans:)
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-13, 11:02   

https://plus.google.com/app/basic/photos/106667872338524017687/album/5844197750708379777?cbp=13kw7061gvzg5&sview=26&spath=/app/basic/106667872338524017687/photos&sparm=cbp%3D1jb668vi46jmt%26sview%3D25


tak wygląda serwis i wydruk z testów baterii imiev'a w USA :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 326
Wysłany: 2013-02-13, 14:11   

Tylko 75$ tanioszka;)
 
 
Figusek

Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 2
Wysłany: 2013-02-15, 17:16   

Tutaj realny test samochodów elektrycznych, między innymi Mitsubishi MiEV, ale nie tylko - poruszona również kwestia zasięgu w niskich temperaturach test
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-15, 20:00   

już był ten test parę dni temu :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2013-02-23, 09:22   

No i niestety wczoraj oddałem swoje auto. Podsumowując:

przez ok 2 lata zrobiłem w sumie I-Mievem 30k km,
zimą spokojnie można było przejechać 100km,
latem co najmniej 130 km,
rekord mój to 160 km, ale to na samym początku,
cisza.....podczas jazdy,
wbrew pozorom ładowanie nie jest bardzo uciążliwe, mimo iż trwa 6h z gniazdka,

Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne i polecam to auto wszystkim tym, którzy mają już dość śmierdzących, głośnych spalinowców.
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-23, 15:56   

ojej... to teraz musisz sobie takie zakupić :) :D
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
ircio3

Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 148
Wysłany: 2013-02-23, 20:07   

highend napisał/a:
ojej... to teraz musisz sobie takie zakupić :) :D


Myślę nad tym, ale najpierw muszę chyba bank okraść, bo będąc na bezrobociu nie ma lekko :P No, ale liczę iż w niedalekiej przyszłości będę mógł sobie pozwolić nie na I-Mieva, ale na Teslę :)
 
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-24, 08:00   

prawidłowe podejście :) ale na używane tanie Tesle przez najlbliższe 3-4 lata bym nie liczył. Auta elektryczne bardzo MAŁO tracą na wartości z racji minimalnych kosztów użytkowania. Jak ktos kupi to już nie chce sprzedawać.
Ta owa broszura, gdzie pisało iż tracą dużo na wartości to nieprawda do kwadratu! :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 179
Wysłany: 2013-02-25, 18:09   

Dwuletnie LEAFy w UK zaczynaja sie juz od 57% ceny nowego auta, wiec nie jest tak rozowo...
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-25, 20:15   

ale leafy w UK mają kierownicę po prawej i ograniczony rynek (UK/Irlandia) - generalnie w UK jest zawsze taniej niż gdzie indziej. Bardziej bym patrzył na ceny Leafa i trojaczków na mobile.de i autoscout24.de <- ogłoszenia z całej Unii tam są.
Poza tym w UK jest dopłata £5000 dla aut EV, zatem odejmij cenę 5000 od ceny nowego i dopiero porównaj z używanymi (£15.000 - £17.000 na ebay.uk)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
wrzesien

Dołączył: 22 Lis 2011
Posty: 179
Wysłany: 2013-02-27, 10:07   

Wliczylem doplate do kalkulacji, cena nowego z doplata to 26k.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-02-27, 12:20   

tak czy siak brałbym pod uwagę jednak auta nie z UK/Irlandii z uwagi na kierownicę. Poza tym w takiej Norwegii popyt na leafy i trojaczki jest ogromny (oni nawet indywidualnie z USA importują), a w Niemczech ceny raczej nie spadają. Najtaniej obecnie można kupić Leafa chyba we Francji/Belgii/Holandi - z tego co mówi mobile.de
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11