Mitsubishi i-MiEV |
Autor |
Wiadomość |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-01-02, 15:29
|
|
|
oj ale i tak już są tańsze. Cena spadła mniej więcej do poziomu za jaki kupiłem iOn'a. Czyli praktycznie są o 1/3 tańszę.
Jakkolwiek nie sądzę aby nowe spadły do kwoty mniejszej jak 70.000 PLN.
I uważałbym na leżaki magazynowe - jeden ktoś kupił imiev'a z 2009 roku z przebiegiem 5000mil (w anglii) i auto ma tylko 30 mil zasięgu. Prawdopodobnie stało naładowane do pełna przez bardzo długi czas i akumulatory straciły część pojemności. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
EV jest śliczne
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 1149 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-01-03, 13:42
|
|
|
Raczej stało i akumulatory były nienaładowane, więc szybko napięcie spadło na niektórych z nich do zera wolt (brak prawidłowej dbałości). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-01-03, 18:39
|
|
|
no ale tam przecież BMS czuwa aby nie spadło napięcie, ja jednak obstawiałbym, że był naładowany do full i przetrzymywany w wysokich temperaturach.... |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Zbyszek Kopeć
EV jest śliczne
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 1149 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-01-04, 20:57
|
|
|
Tu mnie zaskoczyłeś, co BMS do samorozładowania się w czasie poszczególnych ogniw akumulatorów ? |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-01-04, 21:38
|
|
|
nie no oczywiście nic - po prostu znając mentalność anglików i ich beznadziejne podejście do odpowiedniego dbania o posiadane rzeczy - obstawiam, że był naładowany na full i stał - po jakim czasie powinien się wg Ciebie sam rozładować do zera? |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
jatko
jatko

Dołączył: 22 Paź 2009 Posty: 522
|
Wysłany: 2013-01-17, 14:55
|
|
|
jedyne co mi przychodzi do głowy to przewalenie tego do worda(czy inna opcja wyciągnięcia textu do edycji) i wrzucenie do google translatora, jak w weekend znajdę chwile to może się pobawie |
_________________ [*]Volt 2014 |
|
|
|
 |
zeeltom

Wiek: 63 Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 1375 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
 |
ircio3
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 148
|
Wysłany: 2013-01-30, 09:45
|
|
|
Zima...zima i po zimie....)
Auto ogólnie po roku czasu pozwalało mi na przejechanie około 80-90 km (akurat jeździłem autem, który w ubiegłym roku całą zimę stało na mrozie i nie było wykorzystywane wcale). Niestety jest to zasięg bez bez ogrzewania, z ogrzewaniem było to spokojnie 70 km Także jeździć się da...)
Co do uwag to jedna..) Pewnego razu wyjeżdżając z miejsca parkingowego tak się zakopałem, że ruszyć nie mogłem. Niestety mała powierzchnia opon auta nie pozwala na łatwe przemierzanie zasp..(
Ogólnie podróż podczas zimy upłynęła bardzo dobrze i nie było większych problemów..) |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-01-30, 11:06
|
|
|
czyli zasięg wcale nie spadł - masz normalny zimą (do 100km bez ogrzewania i ok. 60-70km z ogrzewaniem). Ja mam tak samo.
Co do zakopania się - zainwestuj w zimówki, auto doskonale jeździ po śniegu
|
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
ircio3
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 148
|
Wysłany: 2013-01-30, 11:20
|
|
|
No oczywiście, że mam zimówki Mimo to, czasem jak wpadnie się w śnieg to nie tak łatwo :/
Ale ludzie pomocni i zawsze znajdzie się ktoś to użyczy swojej mocy i popchnie autko |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-02-02, 21:34
|
|
|
oj to się może każdemu autku przytrafić. Gorzej jak się jakaś wielka krowa zakopie - wtedy potrzebna wyciągarka lub... traktor
mi tam się po śniegu dobrze śmiga, aczkolwiek iOn stoi w garażu od tygodnia bo sobie pojeździłem po UK i Niemczech 5 dni. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 327
|
Wysłany: 2013-02-05, 23:01
|
|
|
i-MiEV w Warszawie:
Na światłach nikt nie miał z nim szans:) |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Robsonik20
Dołączył: 11 Lut 2011 Posty: 327
|
Wysłany: 2013-02-13, 14:11
|
|
|
Tylko 75$ tanioszka;) |
|
|
|
 |
Figusek
Dołączył: 03 Sty 2013 Posty: 2
|
Wysłany: 2013-02-15, 17:16
|
|
|
Tutaj realny test samochodów elektrycznych, między innymi Mitsubishi MiEV, ale nie tylko - poruszona również kwestia zasięgu w niskich temperaturach test |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-02-15, 20:00
|
|
|
już był ten test parę dni temu |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
ircio3
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 148
|
Wysłany: 2013-02-23, 09:22
|
|
|
No i niestety wczoraj oddałem swoje auto. Podsumowując:
przez ok 2 lata zrobiłem w sumie I-Mievem 30k km,
zimą spokojnie można było przejechać 100km,
latem co najmniej 130 km,
rekord mój to 160 km, ale to na samym początku,
cisza.....podczas jazdy,
wbrew pozorom ładowanie nie jest bardzo uciążliwe, mimo iż trwa 6h z gniazdka,
Ogólne wrażenia są bardzo pozytywne i polecam to auto wszystkim tym, którzy mają już dość śmierdzących, głośnych spalinowców. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-02-23, 15:56
|
|
|
ojej... to teraz musisz sobie takie zakupić |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
ircio3
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 148
|
Wysłany: 2013-02-23, 20:07
|
|
|
highend napisał/a: | ojej... to teraz musisz sobie takie zakupić |
Myślę nad tym, ale najpierw muszę chyba bank okraść, bo będąc na bezrobociu nie ma lekko No, ale liczę iż w niedalekiej przyszłości będę mógł sobie pozwolić nie na I-Mieva, ale na Teslę |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-02-24, 08:00
|
|
|
prawidłowe podejście ale na używane tanie Tesle przez najlbliższe 3-4 lata bym nie liczył. Auta elektryczne bardzo MAŁO tracą na wartości z racji minimalnych kosztów użytkowania. Jak ktos kupi to już nie chce sprzedawać.
Ta owa broszura, gdzie pisało iż tracą dużo na wartości to nieprawda do kwadratu! |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
wrzesien
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 181
|
Wysłany: 2013-02-25, 18:09
|
|
|
Dwuletnie LEAFy w UK zaczynaja sie juz od 57% ceny nowego auta, wiec nie jest tak rozowo... |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-02-25, 20:15
|
|
|
ale leafy w UK mają kierownicę po prawej i ograniczony rynek (UK/Irlandia) - generalnie w UK jest zawsze taniej niż gdzie indziej. Bardziej bym patrzył na ceny Leafa i trojaczków na mobile.de i autoscout24.de <- ogłoszenia z całej Unii tam są.
Poza tym w UK jest dopłata £5000 dla aut EV, zatem odejmij cenę 5000 od ceny nowego i dopiero porównaj z używanymi (£15.000 - £17.000 na ebay.uk) |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
wrzesien
Dołączył: 22 Lis 2011 Posty: 181
|
Wysłany: 2013-02-27, 10:07
|
|
|
Wliczylem doplate do kalkulacji, cena nowego z doplata to 26k. |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2013-02-27, 12:20
|
|
|
tak czy siak brałbym pod uwagę jednak auta nie z UK/Irlandii z uwagi na kierownicę. Poza tym w takiej Norwegii popyt na leafy i trojaczki jest ogromny (oni nawet indywidualnie z USA importują), a w Niemczech ceny raczej nie spadają. Najtaniej obecnie można kupić Leafa chyba we Francji/Belgii/Holandi - z tego co mówi mobile.de |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
|