SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
kto zbuduje BMS do skutera 2,5 kW?
Autor Wiadomość
sebec 

Wiek: 54
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-10, 09:21   kto zbuduje BMS do skutera 2,5 kW?

Mam skuter z silnikiem 2,5 kW, oraz 19 akumulatorów 40Ah typu FeLiPO4. Potrzebuję BMS bo brak takiego ustrojstwa w wersji fabrycznej pojazdu niszczy akumulatory
lokalizacja pojazdu - kraków
proszę o odpowiedzi bezpośrednio na e-mail: kubikartur007@wp.pl
pozdrawiam
Artur
 
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1204
Wysłany: 2013-05-10, 13:16   

sebec napisał/a:
Mam skuter z silnikiem 2,5 kW, oraz 19 akumulatorów 40Ah typu FeLiPO4. Potrzebuję BMS bo brak takiego ustrojstwa w wersji fabrycznej pojazdu niszczy akumulatory

Hmmmy, jeśli nie jest to jakaś wyrafinowana konstrukcja, BMS jest zbędny. Dowiedziono już wielokrotnie, że w autach LiFePO4 bez BMS działają elegancko od ponad 3 lat. Wyrównaj ogniwa u dołu, dobierz ładowarkę żeby wyłączała się przed osiągnięciem 95% SOC i raz na pół roku sprawdź woltomierzem, czy równo chodzą.

Polecam odcinek EVTV z Friday, November 5, 2010 od 70:50
Mini Cooper Motor Mounting, Vantage Van Battery Conversion, Duane Ball's Spyder 550
http://www.evtv.me/vidarch.html
Temat wielokrotnie omawiano również w innych odcinkach, w niektórych bardzo fajnie, ale nie pamiętam w których.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
sebec 

Wiek: 54
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-10, 13:30   kto zbuduje BMS do skutera 2,5 kW?

Niestety bez BMS akumulatory nie wytrzymały roku użytkowania :(
Ładowane zasilaczem dostarczonym razem ze skuterem - cztery ogniwa padły całkiem i odstawiłem pojazd do czasu zainstalowania BMS, najlepiej aktywnego
z tego co się orientuję to ogniwa nie były ładowane do pełnego napięcia (stąd 19 sztuk dla silnika 60V) i nie były też do końca rozładowywane bo falownik odcinał zasilanie przy zbyt niskim napięciu...
-----------------------------------------------------------------------------------

RaveN napisał/a:
sebec napisał/a:
Mam skuter z silnikiem 2,5 kW, oraz 19 akumulatorów 40Ah typu FeLiPO4. Potrzebuję BMS bo brak takiego ustrojstwa w wersji fabrycznej pojazdu niszczy akumulatory

Hmmmy, jeśli nie jest to jakaś wyrafinowana konstrukcja, BMS jest zbędny. Dowiedziono już wielokrotnie, że w autach LiFePO4 bez BMS działają elegancko od ponad 3 lat. Wyrównaj ogniwa u dołu, dobierz ładowarkę żeby wyłączała się przed osiągnięciem 95% SOC i raz na pół roku sprawdź woltomierzem, czy równo chodzą.

Polecam odcinek EVTV z Friday, November 5, 2010 od 70:50
Mini Cooper Motor Mounting, Vantage Van Battery Conversion, Duane Ball's Spyder 550
http://www.evtv.me/vidarch.html
Temat wielokrotnie omawiano również w innych odcinkach, w niektórych bardzo fajnie, ale nie pamiętam w których.
 
 
 
tomektymanski


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 208
Wysłany: 2013-05-10, 14:23   

Coś nie tak z tymi akumulatorami.
U mnie w traktorku działają 4 rok, w samochodzie trzeci, bez BMS, są tylko cell balancery
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12