SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie pojazd lekki KAT.L6E
Autor Wiadomość
RadekEV 

Wiek: 30
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-12, 14:11   pytanie pojazd lekki KAT.L6E

pojazd lekki moc silnika elektrycznego max 4kw
czy zastosowanie 2 silników o mocy 2kw kazdy przejdzie u diagnosty . bo nie przekracza to ustawowego 4kw ale ??
chciałbym aixama przerobic na elektryczny bez skrzyni biegów aby nie było strat .
2 silniki na 2 koła osobno przez półosie zeby uniknac montazu uładu roznicowego dodatkowy plos to jak jeden silnik sie popsuje to na 2 dojedziemy :) .

dodatkowe pytanie gdzie zakupic takie silniki ze sterowaniem (na chwile obecna szukam ale jescze nie znalazłem odpowiedniego bo sa po 2,2 kw albo 2,5 a to za wiele . aha najlepiej na 48v
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 924
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2013-05-12, 15:03   Re: pytanie pojazd lekki KAT.L6E

Pogadaj z nimi: http://extremebldc.com.pl

tel: 603781110

pozdrawiam
 
 
RadekEV 

Wiek: 30
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-12, 15:43   

moc tych silników jest chyba zbyt duża moc nominalna 1,5kw a max 5kw

jesli sie nie myle to potrzeby jest taki silnik który na tabliczce ma 2kw mocy i nic wiecej

orjentuje sie ktos jakie silniki montowane sa w skuterach 2kw
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-12, 18:19   

Liczy się moc znamionowa na wale.
Moc pobierana lub moc szczytowa (max), to inna sprawa, chociaż często urzędnik nie ma matury z matematyki i fizyki, więc ...........
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
jerzyz 

Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 46
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: 2013-05-12, 18:58   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
http://www.samochodyelektryczne.pl

Program antywirusowy napisał/a:
Zostało wykryte zagrożenie - koń trojański

Elektryczny???
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-12, 19:09   

Był nie dawno okres ostrych ataków, teraz już moje antywirusowe nic mi nie wykrywają.
Może masz wcześniejsze wejścia, naciśnij odśwież stronę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
RadekEV 

Wiek: 30
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-13, 14:18   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Liczy się moc znamionowa na wale.
Moc pobierana lub moc szczytowa (max), to inna sprawa, chociaż często urzędnik nie ma matury z matematyki i fizyki, więc ...........


nom wiec jesli chodzi o nowe silniki w ktorych jest podana moc do pracy ciagłej i szczytowa . to wydaje mi sie ze diagnosta bedzie patrzył na moc szczytowa .
silnik 1,5kw mocy do pracy ciagłej a szczytowej 2kw djagnosta patrzy na szczytowa i tak naprawde jestesmy pokrzywdzeni bo do jazdy ciagłej mamy 1,5kw a nie 2kw . wiec chodzi mi o takie silniki ktore maja podane na tabliczce 2kw i tyle zeczywiscie wytrzymaja zeby moc z 2 takich silników korzystac ciagiem z dopuszczalnych 4kw w pojazdach lekkich . ale namotałem :D
taki mi sie wydaje
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1214
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2013-05-13, 15:16   

Wedle mej wiedzy ważna i brana pod uwagę jest moc znamionowa.
Silnik spalinowy ma moc znamionową X ale jak wlejesz jakieś super paliwo to jego moc wzrośnie-na krótko,podobnie jak z elektrykami,moc szczytowa,jest mocą chwilową,i nie może być uwzględniana.Diagnosta wpisze ci moc znamionową.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-05-13, 16:01   

W elektrycznych napędach ważna jest moc znamionowa (tak jest w przepisach), a w spalinowych zawsze podaje się warunki marketingowe czyli zawsze moc maksymalną, zaś przypadki specjalnej dolewki, to tylko chwilowy tuning.
Podobnie w hybrydach prawidłowo nie można dodawać mocy, bo nie ma takiego momentu (takiej chwili), żeby zaistaniały takie warunki (inne przedziały obrotów).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 277
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2013-05-14, 10:50   

RadekEV napisał/a:
moc tych silników jest chyba zbyt duża moc nominalna 1,5kw a max 5kw

jesli sie nie myle to potrzeby jest taki silnik który na tabliczce ma 2kw mocy i nic wiecej

orjentuje sie ktos jakie silniki montowane sa w skuterach 2kw


Na przykładzie mojego skuterka - nominalnie ma 1400W i tyle jest wybite na tabliczce i wpisane w dowód. W szczycie dostaje 4 kW i nie robi zadnych problemów.

Powinieneś kupić 2 silniki o mocy na tabliczce nie większej niż 2 kW każdy, a potem je sterować tak żeby twój Axiam jezdził żwawo :)

Jedyny problem jest taki że 90% sterowników BLDC zadaje prędkość, co powoduje że będziesz miał problemy w zakrętach. Potrzebujesz sterownik zadający moment, lub stewrownik na 2 wyjścia z wbudowanym elektornicznym dyfrem (widziałem takie na targach w zeszłym roku.)

Pozdr
 
 
RadekEV 

Wiek: 30
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 65
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-05-15, 22:07   

dzieki wam:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12