SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric kontrolka uszkodzenia elektrycznego.
Autor Wiadomość
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2013-07-07, 12:12   Peugeot 106 Electric kontrolka uszkodzenia elektrycznego.

Witam
Od ok miesiąca użytkuje Peugeot 106 Electric 2001r. niedawno zaświeciła się kontrolka uszkodzenia elektrycznego. Następnego dnia kontrolka zgasła, po czym kolejnego znowu się zaświeciła i nie zgasła. W norweskiej instrukcji wyczytalem ze powodem zapalenia może być za wysoka temperatura tylko nie wiem czego. Przy silniku znalazłem tylko czujnik od sterowania chłodzeniem silnika.
Pozdrawiam
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1361
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-07, 15:51   

Czujnik temperatury znajduje się wewnątrz kontrolera silnika, czasami są dwa, jeden pod częścią sterowania silnikiem, a drugi pod ładowarką, ale to jest w jednej obudowie.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3008
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-07, 18:02   

Jest jakiś błąd - musisz podpiac komputer i odczytać,
Masz? Jak nie masz to jak robisz serwis wody (dolewanie) ?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2013-07-07, 21:54   

Auto ma bardzo mały zasięg wiec po prostu uzupełnieniem wodę za pomocą rurek weszło ok. 12.l, Jak narzazie nie mam dostępu do interfejsu żeby odczytać błędy.
 
 
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2013-07-09, 15:46   

Czy moglibyście podać jaki interfejs najlepiej kopić do Peugeota electric?
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 361
Wysłany: 2013-07-09, 18:10   

Ja używałem peugeotowego diag2000, ale takie coś powinno wystarczyć
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3008
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-09, 18:50   

jarek napisał/a:
Auto ma bardzo mały zasięg wiec po prostu uzupełnieniem wodę za pomocą rurek weszło ok. 12.l, Jak narzazie nie mam dostępu do interfejsu żeby odczytać błędy.


no i potem nie dziwota, że aku padają w tych autach - nieumiejętna obsługa je psuje...
zasady z NiCd są dwie:

1. jeździmy na zielonym polu ekonomizera (najlepiej ogranicznik na pedał gazu założyć, prosty układzik to załatwia, albo patrzeć na licznik i mieć lekką nogę). Wciskanie gazu na żółte i czerwone pole praktycznie nic nie daje (prędkosc nie rosnie), a prądy idą ogromne.

2. co ok. 3000km dolewamy wody ale TYLKO po wykonaniu "maintenance charge" czyli ładowania serwisowego. Dolewanie wody "ot tak sobie" szkodzi akumulatorom.
Do włączenia ladowania serwisowego potrzebujemy interfejsu Lexia lub komputerka typu eVLite lub ReLight....

Gdyby tych dwóch zasad trzymać się od nowości to auto zrobi spokojnie 150.000km na oryginalnym pakiecie aku, a może i więcej.

3. Dotyczy silnika, a więc nie aku - co 50.000 (albo nawet po 30.000) należy silnik wyjąć i umyć (wykąpać) w całości z węgla itp..... Tego już serwis nie podaje ;) Trzeba to umieć zrobić. To już wina silnika szczotkowego w Berlingo. Bez tego zabiegu silniki (komutatory) często padają w okolicach 80.000 - 90.000km przebiegu.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
tomektymanski


Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 208
Wysłany: 2013-07-10, 14:42   

highend napisał/a:
należy silnik wyjąć i umyć (wykąpać) w całości z węgla itp.....


Nie no, a jakiego szamponu używać, i czy po kąpieli trzeba go natrzeć oliwką ?
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3008
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-10, 21:12   

serio napisałem - poczytaj forum norwegów, oczywiście słowo "kąpiel" jest użyte w przenośni :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1361
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-10, 21:46   

Robię przeglądy silników szczotkowych, bo ZGP wymyśliły iso, aby firmy wyrzuciły stare maszyny, a kupiły nowe, ale nowe to badziewie, lub jak mawia kolega Pir ,,gruz'. Przegląd robię raz na rok i wymieniam dwie, trzy najkrótsze szczotki (aby coś wpisać do protokołu), a czyszczenie to sprężone powietrze i odkurzacz (jednocześnie). Szczotki robią na zamówienie np ,,elektrocarbon" za kilka pln, (może kilkanaście). Ważny jest materiał szczotki (aby zużywała się szczotka, a nie komutator) i unikanie jazdy z dużą prędkością (występuje zjawisko tzw ognia okrężnego), który niszczy komutator.
 
 
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2013-07-10, 22:08   

Mam jeszcze jedno pytanie skąd sterownik przelicza naładowanie aku. u mnie w granicach 90% - 80% zaświeca się ładowanie i mogę jeszcze przejechać max 5 km. W sumie max 20 km
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 361
Wysłany: 2013-07-11, 11:17   

jak zrobisz prawidłowy serwis wody wraz z odpowiednim ładowaniem, to powinno Ci się unormować
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3008
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-07-12, 00:04   

jarek napisał/a:
Mam jeszcze jedno pytanie skąd sterownik przelicza naładowanie aku. u mnie w granicach 90% - 80% zaświeca się ładowanie i mogę jeszcze przejechać max 5 km. W sumie max 20 km


z napięcia całego pakietu (20 sztuk), jak ma za niskie to włącza się lampka ECO (ładowanie)
Masz kilka sztuk akumulatorów do wymiany i tyle.
Dolewanie wody raczej niewiele pomoże (już dolałeś), ewentualnie spróbuj ze 2-3 cykle naładowania/rozładowania zrobić, jak nie pomoże - to pomierzyć pakiety (są raptem 3 pakiety) i napisać na forum jakie napięcia pakietów (mierzymy pakiety jak się załączy ECO - jak najszybciej, bo im dość szybko wraca napięcie, a chodzi o to by zmierzyć jakie było po zapaleniu ECO jak najszybciej)

sposób mierzenia pakeitu: wyciagamy z pakietu bezpiecznik i zwore (fusible i barette) i kable voltomierza wkładamy na ich krańce (tam gdzie są śruby torxy w gniazdach) i mierzymy - ustaw woltomierz aby wyświetlał dwie pełne pozycje napiecia + jedna po przecinku
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2013-11-05, 17:46   

Witam
przepraszam ale dopiero teraz mam interfejs, błąd odczytałem jest to błąd izolacji ( przejściowy), nie wiem czy jest to na zasilaniu silnika czy aku.
Napiecie na akumulatorach po jednym dniu od ładowania bez jazdy wynosi 135V. Dzisiaj uruchomiłem ładowanie obsługowe. jak dobrze zrozumiałem to wodę mam uzupełnić po tym ładowaniu. Natomiast jest jeszcze ładowanie wyrównujące i tu mam pytanie kiedy należy uruchomić to lądowanie.
pozdrawiam
 
 
jarek

Dołączył: 20 Cze 2013
Posty: 64
Wysłany: 2013-11-07, 16:37   

jestem po ładowaniu serwisowym zasięg po pierwszym ładowaniu ok 40 km!. uzupełnieniem 10l wody, wydaje mi sie ze trochę za dużo.
Mam jeszcze pytanie czy ktoś wie gdzie mogę kupic szczotki do silnika!
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1361
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-07, 18:28   

Szczotki można zrobić w firmie ..elektrocarbon". Na stronie internetowej można wybrać kształt i materiał. Nie są drogie.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3008
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-11-07, 21:48   

jarek napisał/a:
jestem po ładowaniu serwisowym zasięg po pierwszym ładowaniu ok 40 km!. uzupełnieniem 10l wody, wydaje mi sie ze trochę za dużo.
Mam jeszcze pytanie czy ktoś wie gdzie mogę kupic szczotki do silnika!


wody tak akurat, powinno wchodzić między 10-15 litrów w Berlingo, to w 106 akurat 10 litrów jest OK. Ale na bank masz kilka aku do wymiany na co wskazuje zasięg.
Co do szczotek to polecam albo oryginalne (serwis), albo dorabiane, ale sprawdzone. Widziałem już szczotki, które po paru tysiącach nadawały się na śmietnik
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12