SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniki indukcyjne
Autor Wiadomość
kiwiszon

Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-06-28, 23:07   Silniki indukcyjne

Witam. Od czasu do czasu, lubię się pobawić motoryzacją i drobnymi modyfikacjami. Teraz do ręki wpadł mi "wrak" bez silnika i wszystkiego, co skłaniało by mnie, do przywrócenia mu napędu spalinowego. Myślałem nad zamontowaniem silnika elektrycznego. Poczytałem trochę o Tesla Motors i nie ukrywam, że zaciekawił mnie temat ich rozwiązań. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć mi, jaki dokładnie silnik jest zamontowany w tesli roadster/s. Pytam o rodzaj, ale też moc(posługuję się końmi mechanicznymi i skale mocy w elektrycznych są dla mnie nowe).
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1207
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-29, 07:56   

1 koń mechaniczny, to 0,74 kW.
_________________
http://pojazdyelektryczne.org
 
 
kiwiszon

Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-06-29, 14:32   

To to już mamy ;D A teraz czy jest ktoś w stanie mi powiedzieć, gdzie można kupić dobry silnik 250kW+? Potrzebuje taki jak w Tesli, czyli trójfazowy. Nie znam się na firmach itp, więc nie wiem kto robi dobre niezawodne mechanizmy.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-29, 21:01   

Może napisz po prostu do "Tesli", po co kombinować.
 
 
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1207
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-06-30, 06:58   

kiwiszon napisał/a:
... Nie znam się na firmach itp, więc nie wiem kto robi dobre niezawodne mechanizmy.


Nie ma takich firm. Nawet promy kosmiczne ulegają awariom ;)
 
 
michalwd 
Michał Widlok

Wiek: 39
Dołączył: 20 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-30, 13:14   

Fajne silniki AC robi BRUSA, mamy też trochę silników Siemens-a (np. rodzina 1PV5135) - te czasami dostępne są jako używki. Poza tym jest HPEVS. Dane można znaleźć w internecie bez problemu.
Wydaje mi się że nie chcesz znać cen :-) - przynajmniej dla Brusy czy Siemensa.

Pozdrawiam,
Michał W.
 
 
kiwiszon

Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-06-30, 19:05   

To jeszcze ostatnie 2 pytania i daje wam spokój ;)
1. Jak zrobić, by silnik elektryczny imitował dźwięk spalinowego?

2. Przy łączeniu 2-x silników pod jedną maską jaką moc zyskujemy?
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-06-30, 21:16   

Co do pierwszego pytania, to są układy elektroniczne imitujące wszystko (kolega ma pojazd który pieje i muczy :-D ).
Co do drugiego to moc się sumuje, jednak różne silniki mają różne charakterystyki, ważny jest również moment.
 
 
kiwiszon

Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-06-30, 23:15   

No domyśliłem się, że w przypadku łączenia, musiałbym użyć podobnych(a najlepiej tych samych) silników. Docelowo chcę hybrydę(benzyna jako agregat i silniki elektryczne). Mam znajomego który ma wtyki na cmentarzu dla aut, więc może uda mi się poldka załatwić ;D Być może uda mi się jeszcze załatwić blachy do starego porsche(zniszczone w xxx, ale "sprawne"), i będę chciał popracować nad nim ;)

Edit:
Proszę nie sięgać do rynsztokowego języka.
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2014-07-01, 08:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jerzyz 

Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 46
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: 2014-07-01, 17:46   

Rynsztokowego języka sam użyjesz, gdy dowiesz się (jeśli o tym nie wiesz), że pojazdem własnej konstrukcji legalnie nie wyjedziesz na ulicę!
 
 
kiwiszon

Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-07-01, 21:29   

Ale to nie ja dodałem "rynsztokowy język", tylko administrator...

Zresztą temat można zamknąć, na innym forum już mi na wszystko odpowiedzieli.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-01, 22:22   

Może i można zamknąć, ale w pojeździe nie muszą być takie same silniki (może być elektryczny i spalinowy), ale mogą być też rożne elektryczne (takie które mają moment połączone z takimi które mają moc), z całym szacunkiem, jak ktoś pyta o silnik 250 kW :shock: .
 
 
kiwiszon

Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 6
Wysłany: 2014-07-02, 14:03   

Pytałem o 250kw, bo chce się rozeznać w temacie, no i pomyliłem się w obliczeniach, chodziło o +-150kw. Ale z tego co rozumiem, to łącząc motory o niższej mocy mogę uzyskać ten efekt. Może i moje pytania są śmieszne, ale do tej pory nie zajmowałem się motorami elektrycznymi i nie chce popełnić błędu przy zakupie itp.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1286
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-07-02, 19:47   

150kW to nadal bardzo dużo, większy problem to czym to zasilić. 85 kWh Tesli przy takiej mocy to pół godziny jazdy. Jak chcesz się ścigać na krótkie dystanse to szeregowy szczotkowy przeciążony 5 razy, albo więcej razy. Widziałem filmik jak gość puszczał w silnik 2kA, w starych wózkach nie było elektroniki i silnik pompy był włączany na krótko, więc na początku to tam też płynęły gigantyczne prądy, a to na kilka sekund wystarczy.
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-07-02, 22:00   

kiwiszon napisał/a:
może uda mi się poldka załatwić ;D Być może uda mi się jeszcze załatwić blachy do starego porsche

a po polsku to jak to bedzie brzmialo ?
masz do wyboru karoserie od Poloneza i od Prosiaka ? bierz Prosiaka ,a Poloneza zostaw profesjonalistom :-D
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 42
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1206
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2014-07-03, 00:38   

Wyliczenia to jedno a rzeczywistość to drugie.
Jak kolega wcześniej wspomniał z forum-gdy dowiesz się o cenach takich silników a potem o cenę baterii to zapewne ostudzi zapał.
Wielu tu się rozpędziło..i szybko poległo gdy się okazało,że tyle kasy trzeba wpompować.
Aczkolwiek frajda-bezcenna jest.
Popieram.
I powodzenia.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12