SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe wcielenie chemii kwasowo-ołowiowej
Autor Wiadomość
yarross 
Przekonany

Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 398
Skąd: Dębno
Wysłany: 2008-12-06, 20:10   Nowe wcielenie chemii kwasowo-ołowiowej

Akumulator ołowiowy został wynaleziony w połowie XIXw przez Gastona Plante i od tamtego czasu w większości zastosowań jest nie do wyparcia. Do niedawna był podstawą również aku trakcyjnych, ale ma w tej roli dużo ograniczeń, i ostatnio wypierany jest przez inne rozwiązania.
Tymczasem stare dobre ołowiówki mogą mieć nowe oblicze:
http://www.pwtcbattery.com/technology/ (niestety, firma chyba straciła finansowanie na rozwój tej technologii)
oraz
http://www.fireflyenergy....id=49&Itemid=65 (to firma-córka Caterpillara).
W skrócie - innowacja polega na zmianie podłoża przy zachowaniu tych samych elektrodowych materiałów czynnych. W efekcie dostajemy:
* mniejszą masę, bo zastępujemy ciężki ołów kratek lżejszym węglem,
* większe osiągalne prądy, bo powierzchnia tzw. koletora prądu wzrasta, zmniejszają się drogi dyfuzji elektrolitu,
* większą trwałość, bo materiały czynne nie wypadają i zachowują kontakt elektryczny z kolektorem prądu, kolekor prądu jest odporny na zmiany rozmiarów i korozję,
* odporność na długie przebywanie w stanie wyładowania - akumulator się nie zasiarcza, bo małe rozmiary komórek kolektora nie pozwalają na rekrystalizację ziaren PbSO4 do postaci, w której tracą one zdolność do rozkładu w czasie ładowania.
* a to wszystko dalej aku kwasowo-ołowiowe, nie trzeba zmieniać ładowarek, BMSów itp, wstawiasz nowe lżejsze aku na miejsce starych i gra gitara.
Ciekawe co z tego będzie.
_________________
Zmieniłem zdanie. Zwiącholom nie należy płacić :)
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-02-13, 23:17   

czy już są cene na ten produkt?
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1202
Wysłany: 2009-02-15, 23:33   

yarross napisał/a:
http://www.pwtcbattery.com/technology/ (niestety, firma chyba straciła finansowanie na rozwój tej technologii)

Chyba wciąż działają, współpracują z Axion Power International. Nie wierzę w upadki takich firm. Pojazdy elektryczne, akumulatory to są technologie przyszłości i jeśli tylko komuś powinie się łapa to wkrótce ktoś inny wejdzie w interes i dostarczy pieniędzy na rozruch.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
yarross 
Przekonany

Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 398
Skąd: Dębno
Wysłany: 2009-02-15, 23:40   

rarek napisał/a:
czy już są cene na ten produkt?

O cenie na razie ani słowa :( Do tego produkt dostępny jedynie flotowo, czyli dla wybranych dużych klientów końcowych.
_________________
Zmieniłem zdanie. Zwiącholom nie należy płacić :)
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1202
Wysłany: 2009-04-27, 21:37   

W Wielkiej Brytanii University of Glamorgan i firma Atraverda też pracują nad nowymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi. Nazywają je Bi-polar lead-acid.

Ponoć są 40% lżejsze (40% większa energia), 20% mniejsze, dwa razy dłuższa żywotność od zwykłych kwasowo-ołowiowych.

Czyli razem z Axion i Firefly mamy trzy firmy, które mają pomysł na znaczne ulepszenia kwasowo-ołowiowych aku.

University of Glamorgan and Atraverda to Partner on Bi-Polar Lead-Acid Batteries; Potential Application in Hybrid and Electric Vehicles
http://www.greencarcongre...90425.html#more

Atraverda
http://www.atraverda.com/
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 112
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-04-27, 22:49   

parametry bardzo objecujace
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1202
Wysłany: 2009-05-23, 20:33   

Nowy wpis na temat aku Firefly.

Podobno wytrzymują ponad 200 000 cykli oraz 4-5 lat. Produkcja w 2010r. wyniesie 45,000, a później 60 000.

Podobno mają w laboratorium też drugą generację tych aku o jeszcze lepszych parametrach, o żywotności 12 lat.

Battery Company Firefly Has Breakthrough in Lead Acid Battery Design
http://www.allcarselectri...-battery-design
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
yarross 
Przekonany

Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 398
Skąd: Dębno
Wysłany: 2009-05-24, 10:59   

RaveN napisał/a:
Podobno wytrzymują ponad 200 000 cykli oraz 4-5 lat. Produkcja w 2010r. wyniesie 45,000, a później 60 000.

Coś pogrzane tu z tymi danymi.
W PDFie do Oasis stoi min. 600@80%DoD i 400@100%DoD (w poprzedniej wersji dokumentu było odpowienio 800 i 700, chyba drobna korekta :) ), ten ostatni wynik jest bardzo niezły, bo kwasiaki nie lubią głębokich rozładowań i widać że głębokie rozładowanie niewiele obniża żywotność. Do 200k cykli trochę daleko.

RaveN napisał/a:
Podobno mają w laboratorium też drugą generację tych aku o jeszcze lepszych parametrach, o żywotności 12 lat.[/b]

Od początku mówili o drugiej generacji, gdzie obie płyty mają zamienić na piankowe. W Oasis tylko ujemne są piankowe.
Biały papier można poczytać tu .
_________________
Zmieniłem zdanie. Zwiącholom nie należy płacić :)
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1202
Wysłany: 2009-05-24, 15:31   

Te 200 000 to nie wiem skąd wzięli. Dobrze byłoby gdyby osiągnęli 2 tysiące i to niekoniecznie pełnych.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11