SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Mercedes B Electric Drive
Autor Wiadomość
Adams87 

Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-07-02, 11:14   

Możesz rozwinąć swoją wypowiedź? Z czym dokładnie może być problem, części pasują od zwykłej B klasy, a jeśli chodzi o autoryzowane serwisy to byłem się dowiadywać i ponieważ jest to mercedes to oni mają obowiązek go serwisować, nie ważne czy kupię nowy czy używany.
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 258
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-02, 12:50   

Cytat:
ponieważ jest to mercedes to oni mają obowiązek go serwisować
"oczywiście"

W Oplu mi też tak mówili ;) Nawet nie dotkną tego auta jak nie mają przeszkolonych mechaników
do serwisowania tego modelu.
 
 
Adams87 

Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 14
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-07-02, 13:49   

Rozmawiałem z gościem który ma taki samochód i nie było problemów.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1159
Wysłany: 2017-07-02, 21:57   

Adams87 napisał/a:
Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?

Wydaje mi się, że jeśli Mercedes nie sprzedaje tych aut w Polsce to nie będzie ich w praktyce serwisował (albo, że może to nastręczać problemy). Nie chodzi o rzeczy wspólne z wersją spalinową, ale o te podzespoły, które są tylko w wersji elektrycznej.
Inne marki też często mają tylko określone punkty dealerskie przygotowane do EV, ewentualnie pożyczają sprzęt.
Nie chcę w żaden sposób zniechęcać, po prostu życie często weryfikuje obietnice i trzeba się podwójnie upewnić.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-07-03, 12:12   

RaveN napisał/a:
Adams87 napisał/a:
Możesz rozwinąć swoją wypowiedź?

Wydaje mi się, że jeśli Mercedes nie sprzedaje tych aut w Polsce to nie będzie ich w praktyce serwisował (albo, że może to nastręczać problemy). Nie chodzi o rzeczy wspólne z wersją spalinową, ale o te podzespoły, które są tylko w wersji elektrycznej.
Inne marki też często mają tylko określone punkty dealerskie przygotowane do EV, ewentualnie pożyczają sprzęt.
Nie chcę w żaden sposób zniechęcać, po prostu życie często weryfikuje obietnice i trzeba się podwójnie upewnić.


Nawet jeżeli samochód nie był oferowany na polskim rynku to i tak każdy autoryzowany serwis powinien go przyjąć .
Z dostępem części nie powinno być problemu, zapewne nie będzie ich w kraju ale czas transportu z Niemiec to 2-3 dni
_________________
Smart Center Wrocław
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-07-03, 20:21   

kampie napisał/a:
Z dostępem części nie powinno być problemu, zapewne nie będzie ich w kraju ale czas transportu z Niemiec to 2-3 dni
Ale potrzeba jeszcze wiedzy i narzędzi. Z mojego doświadczenia Opel ma takie problemy, a Mitsubishi nie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 44
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-09-24, 23:01   

GTX7 napisał/a:
Ktoś tym Mercem jeździł w PL lub (daj Boże) może ma takiego??


20go Października kupiłem takiego w USA dla siebie, Płynie już do Polski z Californi do mnie powinna dotrzeć na początku Listopada. Wtedy podeśle fotki i wrażenia.

Mam kolegę który naprawia tylko mercedesy, VW i Audi, powiedział że z B elektrycznym nie powinno byc problemu bo ma cały program diagnostyczny.

Więc czas pokaże
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
 
Jacek Z

Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2017-12-30, 16:50   

Witam, mam MB250e od marca '17, zrobiłem już 17kkm, nie mieszkam w Polsce ale moge chętnym sporo o tym aucie opowiedzieć :)
_________________
MB250e
 
 
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 44
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-12-30, 20:11   

Moje auto już po pierwszych jazdach, po nowym roku zarejestruję i podzielę sie wrażeniami. Koleś co mi robił przegląd ma wgrac polskie menu. `tak więc do usłyszenia w nowym 2018 roku.
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
 
Jacek Z

Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2017-12-30, 22:38   

seboo napisał/a:
Moje auto już po pierwszych jazdach, po nowym roku zarejestruję i podzielę sie wrażeniami. Koleś co mi robił przegląd ma wgrac polskie menu. `tak więc do usłyszenia w nowym 2018 roku.


Eee no to będzie pan zadowolony ;) Powodzenia!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2161
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-30, 23:23   

Jacek Z napisał/a:
Witam, mam MB250e od marca '17, zrobiłem już 17kkm, nie mieszkam w Polsce ale moge chętnym sporo o tym aucie opowiedzieć :)
Czy faktycznie ma ładowarkę pokładową trójfazową 11kW (3x16A)?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Jacek Z

Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2017-12-31, 09:47   

PatrykS napisał/a:
Jacek Z napisał/a:
Witam, mam MB250e od marca '17, zrobiłem już 17kkm, nie mieszkam w Polsce ale moge chętnym sporo o tym aucie opowiedzieć :)
Czy faktycznie ma ładowarkę pokładową trójfazową 11kW (3x16A)?


Jasne.
 
 
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 44
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-01-08, 12:58   

Auto po pierwszych testach. Ładowanie spoko, możliwość wyporu prądu ładowania na komputerze pokładowym, 6, 8, 16, 32 i max 36A z gniazda. No i dobrze bo mi zabezpieczenie wywaliło jak miałem max i dziewczyny włączyły czajnik (akurat ta sama faza). Zmniejszyłem na 16A i auto powoli się ładowało. Po za tym dużo prądu poszło na ogrzewanie, dzisiaj akurat jest -8 i w czasie jazdy dość szybko spadały % z akumulatora, ale po przejechaniu jakiś 6km zatrzymały się i spadek % był już znacznie mniejszy w stosunku do przejechanych km. Wydaj mi się że dużo poszło prądu na nagrzanie baterii (auto trzeba bedzie trzymać w garażu?) przetestuję to. Jutro jadę do mechanika na wgranie polskiego menu, zobaczymy co z tego będzie.
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 961
Wysłany: 2018-01-08, 13:28   

ogrzewanie elektryczne mozne zabierac nawet do 6kW (w tesli). Czyli bardzo duzo.. Najlepiej - jesli masz garaz - nagrzac przed wyjazdem. TO daje duzo.

Jesli sie nie myle, B klasa ma podzespoly niektore tozsame z tesla, wiec moze jest tak samo:)
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 261
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-01-09, 09:25   

Jeśli mieszkasz w rejonie Polski gdzie zima się długo utrzymuje i temperatury spadają ponieżej -10 polecam od razu zamontować webasto. Dużo zaoszczędziś na ogrzewaniu a mały zbiorniczek 2L spokojnie starczy na tydzień albo i dłużej. Grzałki rezystancyjne nie spisują się w zimnych klimatach ( no chyba że ktoś lubi mieć połowę zasięgu z lata ). Oczywiście jak już się zdecydujesz to celuj w benzynowe a nie śmierdzące ON.
PS. Żeby się udało zakombinować z ładowaniem 3F to musi kolega zmienić port łądowania na TYP2 o ile jest szansa na taki zabieg bo USA ma TYP1 i ładowanie 3F nie wchodzi w grę.
Ale jest o co powalczyć :) Link do wersji EU ładowanie 11kw
LINK
 
 
 
Jacek Z

Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2018-01-09, 20:49   

Webasto do elektryka.. :-) to bedzie hybryda hi hi..
Mercedes ma wyjatkowo energochłonne starty zimą, grzanie garażu to półsrodek.. gdy staniesz na miescie, temp spadnie i grzanie od nowa.. Wg mnie jako posiadacza takiego wynalazku, najlepszym jest zaakceptowanie/pogodzenie sie z kiepskim zasiegiem zimą albo sprzedaz, szukanie innego auta.. np ioniq'a..
_________________
MB250e
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 671
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-09, 20:58   

Nie ma wersji z pompą ciepła? Może była jako opcja?
 
 
Jacek Z

Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2018-01-09, 21:10   

vwir napisał/a:
Nie ma wersji z pompą ciepła? Może była jako opcja?

Nie.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 961
Wysłany: 2018-01-09, 21:21   

KilleR.racer napisał/a:
Grzałki rezystancyjne nie spisują się w zimnych klimatach ( no chyba że ktoś lubi mieć połowę zasięgu z lata ).


Do konca tak nie jest, ZOE np. ma pompe ciepla, a zuzywa ok 2kW na pocztaku, a poznije okolo 1kW. W mojej tesli PTC bierze maksymalnie 3kW; przy nagrzanej baterii rowniez jej chlodzenie jest uzywane do grzania wnetrza.

Ogolnie zuzycie zima jest ok 10-15% wyzsze, w zaleznosci od rodzaju jazdy i klimatu.
 
 
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 261
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-01-12, 11:50   

wodnik7 napisał/a:

Do konca tak nie jest, ZOE np. ma pompe ciepla, a zuzywa ok 2kW na pocztaku, a poznije okolo 1kW. W mojej tesli PTC bierze maksymalnie 3kW; przy nagrzanej baterii rowniez jej chlodzenie jest uzywane do grzania wnetrza.

Ogolnie zuzycie zima jest ok 10-15% wyzsze, w zaleznosci od rodzaju jazdy i klimatu.


No tak zgoda ale Tesli nie biorę pod uwagę bo jest to dobrze przemyslana konstrukcja która ma odzwierciedlenie w cenie zakupu :)
Raczej B-klasa lub inne to są 4 sztuki zamiast jednej TESLI MODEL S nie wspominając o X.
Oczywiście że powinno być to tak rozwiązane jak ma tesla. Ale najprostrzy system to właśnie webasto. I jest to tani dodatek jeśli się odpowiednio podejdzie do tematu. Ja mam LEAF i używam nawet zimą na podróże 150km w jedną stronę. Ale okupione jest to niekomfortową temperaturą w kabinie. Pompa ciepła spisuje się do -2 stopni i to nie tylko w LEAF ale każdym aucie lub domu. Taka technologia wymiennik zamarza i tyle sprawność leci na łeb na szyję. Oczywiście mówię o pompie ciepła powietrze -powietrze, bo zaraz ktoś napisze ze ma w domu i przy -20 jest elegancko. Bedzie git bo ma np. odwierty lub kolektor poziomy.A tak to wygląda to tak że przy -4 działą tylko grzałka rezystancyjna i to 2,5kw minimum. Więc zasięg jest dużo gorszy.
 
 
 
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 44
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-01-13, 18:21   

filmik z pierwszej jazdy nowym Mercem https://www.youtube.com/watch?v=71JQ-TDmtdA
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 961
Wysłany: 2018-01-13, 18:33   

niezbyt duzo widac:)
 
 
Jacek Z

Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 14
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2018-01-13, 19:46   

Przyspieszenie cieszy :mrgreen: .. ja moim tak szybko jeszcze nie jechałem.. ;) Czekamy na prezentacje z zewnątrz :)
 
 
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 44
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-01-13, 21:23   

Nakręcę filmik zaraz po powrocie z ferii i wrzucę do sieci.
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
 
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 44
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-02-08, 09:03   

Witam ponownie. Więc sprawa wygląda tak: Musiałem wysłać moduł świateł do wgrania nowego softu, by kierunkowskazy z tyłu mrugały żółte, oczywiście lamp nie trzeba było wymieniać tylko że zaprogramowane było na USA i wcale kierunki żólte się nie włączały tylko mrugało razem ze stopem, a przednie lampy asymetryczne :) czyli takie jak w europie. Wgranie polskiego menu kolejna wizyta u magików od mercedesów w serwisie, ale to zrobie na wiosne jak będzie cieplej bo to 180km ode mnie a w dzisiejsze mrozy raczej nie dolece na jednym ładowaniu.
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12