SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Toyota Mirai - pierwsze seryjne auto ma wodór - oficjalnie
Autor Wiadomość
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-12-07, 01:59   

jeszcze jedno mi przyszlo na mysl,
mianowicie nie ma za bardzo jak obciazyc akcyza pradu, ktorym ladujesz samochod ,a wodor dystrybuowany wylacznie na stacjach paliw to takie paliwo jak dzisiaj benzyna, olej napedowy czy LPG, wiec latwo oblozyc go akcyza i innymi podatkami transportowymi,

ktos powie,ze mozna dzisiaj przelewac LPG z butli 11kg, w ktorych propan-butan jest zwolniony z akcyzy,
po pierwsze to jest niewygodne, a po drugie to jest fenomem,bo ten gaz bez akcyzy jest duzo drozszy od tego z dystrybutora,
z drugiej strony jest zakaz napelniania butli 11kg,
jednym zdaniem : hajs sie musi zgadzac :evil:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-07, 09:50   

Ceny gazu LPG są porównywalne, tylko jedna jest za litr, a druga za kilogram (litr LPG waży ok pół kg).
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-12-07, 12:19   

butla 11kg to ~21L ,
jezeli butla kosztuje 65pln ,albo niech i 60pln to za litr wychodzi kilkadziesiat zlotych dozej mimo braku akcyzy,
droga ta obsluga butli 8-)
obsluga wodoru bedzie drozsza :-P
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-07, 21:36   

Przy cenie 2.5 pln/l to butla wychodzi 52,5pln, a 60 pln to raczej nie duża różnica (ceny różnią się) w różnych punktach. Dzisiaj ON w Krk można było nabyć od 4.5 do 5.4 pln :shock: .
 
     
GTX7 
GTX7


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 158
Skąd: Łódź
  Wysłany: 2014-12-08, 01:42   

Dużo argumentów za i przeciw EV i HV tu padło :-) Pewnie nie wszystkie można na 100% potwierdzić już teraz. Chyba trzeba poczekać na rozwój technologii zarówno związanych z bateriami w EV, jak i np. generatorów wodoru itd.

Mimo wszystko się cieszę, że HV zyskają na popularności:
1. to może być zdrowa konkurencja dla EV - może zwiększy tempo prac nad bateriami?
2. Zarówno EV jaki i HV mogą być "pierwotnie" napędzane odnawialnymi źródłami energii a ICE'y nie
3. HV i EV oraz (w sumie) PHEV mogą być "zeroemisyjne" w zatłoczonych centrach miast
4. Paliwo do HV i EV nie będzie musiało być importowane z zagranicy, ani tłoczone rurociągami tysiące kilometrów.

Parę lat temu przed premierą Roadstera i i-Mieva też mogło się wydawać, że EV nie mają szans, trzeba cierpliwości i dużo kasy na badania i rozwój wszystkich alternatywnych napędów.

Za kilka dekad może okaże się który napęd wygra, albo różne rodzaje będą dzielić się rynkiem pojazdów z silnikami elektrycznymi, tak jak teraz silniki spalinowe napędzane są wieloma paliwami. :-D
 
     
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 08:44   

boogiePL napisał/a:
Ale tu chodzi o funkjonalność rynkową...
Pojazdy które uniemożliwiają normalne, ciągłe, pokonanie dowolnej trasy nie będą sie sprzedawać.

Bateria nie może ważyć 500kg jak dziś, żeby ją w locie wymieniać na stacji.
Nie jest możliwe tworzenie takich stacji wymian baterii, które będą wymieniać pół tonowe płyty,
Ile taka stacja powinna mieć staowisk. Ile trwa taka wymiana części podłogi?
nie jest możliwe magazynowanie takich wielkich baterii na stacji,
nie jest możliwe przewożenie w sposób szybki, sprawny (rozładunek), takich ilości tak ciężkich baterii.
Na szybko licząc - stacja wymiany >< stacja paliw - przepustowość i pojemność niedużej stacji paliw, to ok 100 tankowań. I teraz miejmy problem z 50 tonami baterii, dowieźmy je, skłądujmy.
Z głupiej stacji robi nam sie jakiś kombinat z dźwigami, rampami, podnośnikami i sporą obsługą techniczną...
Wiec to nie chodzi o fąfarąfa, a o czysto inżynieryjny wymiar sprawy.

Dalej mnie zadziwia, bo prawie nikt nie pochyla się nad dostępem przecietnego klienta mieszkającego w budynkach wielorodzinnych do sieci energetycznej o znaczej mocy....


wymiana baterii na stacji przydaje się jedynie podczas długich podróży,
to nie zatka przepustowości stacji i nie ma żadnego problemu z przygotowaniem zaplecza technicznego aby działało to sprawnie

90% ładowań odbywa się w domu!!
_________________
P85D

may the power be with you
 
     
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 08:47   

highend napisał/a:
boogie chyba nie zauwazyles Tesli.
Inne firmy juz chca nasladowac i konkurowac (patrz audi)
Zasieg tesli plus superladowarki darmowe lub w przyszlosci platne battery swap w 90 sekund na kolejne 300-400km....

I po co wodor? Glupota toyoty sponsorowanej chyba przez koncerny paliwowe.


to jest kolejna próba przykucia użytkowników łańcuchem do stacji paliw, dalszego uzależniania od siebie i koncernów paliwowych
kolejne skomplikowanie tematu zamiast uproszczenia, ciekawe jaka jest żywotność takiego ogniwa oraz koszt wymiany?
_________________
P85D

may the power be with you
 
     
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-08, 08:49   

GTX7 napisał/a:
Dużo argumentów za i przeciw EV i HV tu padło :-) Pewnie nie wszystkie można na 100% potwierdzić już teraz. Chyba trzeba poczekać na rozwój technologii zarówno związanych z bateriami w EV, jak i np. generatorów wodoru itd.

Mimo wszystko się cieszę, że HV zyskają na popularności:
1. to może być zdrowa konkurencja dla EV - może zwiększy tempo prac nad bateriami?
2. Zarówno EV jaki i HV mogą być "pierwotnie" napędzane odnawialnymi źródłami energii a ICE'y nie
3. HV i EV oraz (w sumie) PHEV mogą być "zeroemisyjne" w zatłoczonych centrach miast
4. Paliwo do HV i EV nie będzie musiało być importowane z zagranicy, ani tłoczone rurociągami tysiące kilometrów.

Parę lat temu przed premierą Roadstera i i-Mieva też mogło się wydawać, że EV nie mają szans, trzeba cierpliwości i dużo kasy na badania i rozwój wszystkich alternatywnych napędów.

Za kilka dekad może okaże się który napęd wygra, albo różne rodzaje będą dzielić się rynkiem pojazdów z silnikami elektrycznymi, tak jak teraz silniki spalinowe napędzane są wieloma paliwami. :-D


dobre podsumowanie
_________________
P85D

may the power be with you
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-08, 14:21   

Prąd można mieć ze wszystkiego: wiatru, słońca, wody (rzeki).
A wodór skąd? Elektroliza? Do tego też potrzeba prądu. Reakcje chemiczne? Jakoś sobie tego nie wyobrażam w domowych warunkach.
Ja stawiam na typowe EV. Włącznie z wymianą elektrolitu w akumulatorach przepływowych.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-12-08, 15:28   

Temat przypomina trochę walkę jaką toczyły kiedyś kasety VHS kontra BetaCam....
Betacam było lepsze i przegrało.

Problemem jest nadal świadomość ludzi.

Auto na prąd - kojarzy się z zabawką, powolnym melexem, prądem z węgla

Auto na wodór kojarzy się... z autem na WODĘ.

I tak właśnie myśli szary Kowalski i nie mam pojęcia jak ich przekonać.


Czy pozwolimy aby wygrało gorsze?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1048
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-12-08, 16:03   

A co jest według ciebie gorsze?
 
     
Glebor 

Wiek: 48
Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 3
Wysłany: 2014-12-08, 19:54   

Vhs i Betacom juz nie istnieja :-(
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-08, 20:05   

To nie prawda, a VHS będzie jeszcze poszukiwany. Co do pojazdów na wodór, czy prąd to nie ma co się łudzić, mafia nie pozwoli jeździć za darmo. Jeżeli komuś się wydaje że żyje w "wolnym kraju" to musi być bardzo ograniczony.
 
     
MojaTesla 

Wiek: 37
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 209
Skąd: Bodo
Wysłany: 2014-12-09, 00:08   

poczta.pl napisał/a:
90% ładowań odbywa się w domu!!

U mnie puki co jest odwrotnie, 900km na superchargerach i 200km w domu.

highend napisał/a:
Temat przypomina trochę walkę jaką toczyły kiedyś kasety VHS kontra BetaCam....
Betacam było lepsze i przegrało.

Betacam przegralo bo zakazalo pornografii na swoich kasetach. VHS na to pozwalal :)
_________________
Tesla Model S 85 VIN54341
fb.com/MojaTesla
Ostatnio zmieniony przez MojaTesla 2014-12-09, 05:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
GTX7 
GTX7


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 158
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-09, 02:46   

poczta.pl napisał/a:
ciekawe jaka jest żywotność takiego ogniwa oraz koszt wymiany?


Czytałem w wakacje, że efektywność ogniw spada o 10% co 75 tys mil, to w sumie nie tak dużo, w zwykłych silnikach spalinowych też z wiekiem ubywa KM i jakoś jeżdżą :-)
 
     
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-09, 09:03   

Tesla napisał/a:
poczta.pl napisał/a:
90% ładowań odbywa się w domu!!

U mnie puki co jest odwrotnie, 900km na superchargerach i 200km w domu.

highend napisał/a:
Temat przypomina trochę walkę jaką toczyły kiedyś kasety VHS kontra BetaCam....
Betacam było lepsze i przegrało.

Betacam przegralo bo zakazalo pornografii na swoich kasetach. VHS na to pozwalal :)


pogadamy jak przejedziesz 20 tys km :)

supercharger to super opcja niestety jeszcze nie ma w mojej okolicy ;) .
Kiedy będą w Polsce na pewno skorzystam podczas długiej podróży ale incydentalnie, nie chce mi się czekać 30 minut, wolę spać w czasie ładowania :)
_________________
P85D

may the power be with you
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-10, 00:39   

Co do aku to teoretycznie zasięg na jednym ładowaniu ok 300km, utrata 20% to ok 800 cykli, więc zakładając liniowość to 400 cykli do utraty 10%. 400×300km daje ok 120000km. Jeszcze trochę OT lub historii. System betacam był używany w telewizji, normalnie była beta (Sony), był jeszcze video 2000 (Grundig i chyba Philips) i VHS (JVC). VHS był najgorszy, ale marketing był taki, że magnetowidy szły po kosztach, a zarabiano na kasetach (tak jest dzisiaj w wielu dziedzinach, np. zarabia się na serwisie, sprzedając auta po kosztach, paski do glukomierzy itd.)
 
     
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-10, 09:28   

macie na myśli ogniwo wodorowe czy akumulator LiIon?
_________________
P85D

may the power be with you
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-12-10, 18:07   

GTX7 napisał/a:
Dużo argumentów za i przeciw EV i HV tu padło :-) Pewnie nie wszystkie można na 100% potwierdzić już teraz. Chyba trzeba poczekać na rozwój technologii zarówno związanych z bateriami w EV, jak i np. generatorów wodoru itd.

Mimo wszystko się cieszę, że HV zyskają na popularności:
1. to może być zdrowa konkurencja dla EV - może zwiększy tempo prac nad bateriami?
2. Zarówno EV jaki i HV mogą być "pierwotnie" napędzane odnawialnymi źródłami energii a ICE'y nie
3. HV i EV oraz (w sumie) PHEV mogą być "zeroemisyjne" w zatłoczonych centrach miast
4. Paliwo do HV i EV nie będzie musiało być importowane z zagranicy, ani tłoczone rurociągami tysiące kilometrów.

Parę lat temu przed premierą Roadstera i i-Mieva też mogło się wydawać, że EV nie mają szans, trzeba cierpliwości i dużo kasy na badania i rozwój wszystkich alternatywnych napędów.

Za kilka dekad może okaże się który napęd wygra, albo różne rodzaje będą dzielić się rynkiem pojazdów z silnikami elektrycznymi, tak jak teraz silniki spalinowe napędzane są wieloma paliwami. :-D

twoje myslenie jest bardzo naiwne, nie ma zadnej konkurencji w tej chwili, bo HV juz przegraly pojedynek na etapie konkurencyjnosci, ktory trwal dobre 10lat,
teraz jest etap wdrazania w zycie rozwiazan, ktore przegraly konkurencje, bo na nich ktos moze duzo kasy wyciagnac (celowo nie uzywam sformułowania zarobić) - zasada w "biznesie" znana od dziesiecioleci, ze im cos jest drozsze,tym wiecej kasy mozna wyprowadzic dla siebie,
i tak wlasnie jest w tym przypadku, bo za infrastrukture do produkcji i tankowania wodoru zaplaca panstwa, a nie producenci samochodow, co juz sie zaczelo np. w Danii ,
tak wiec to za nasze pieniadze ktos zbuduje sobie infrastrukture do glebszego drazenia naszych portfeli,
oczywiscie ja nic z tym nie moge zrobic, ale to nie znaczy,ze mam sie pogodzic z losem i zaczac myslec,ze to wlasciwie dla mojego dobra ktos wymysla takie przekrety,

jezeli maja isc miliony eurasow na budowe "bankomatow" dla korporacji, to chcialbym,zeby za te pieniadze panstwo kupilo mi Tesle S lub Roadstera uzywane/najtanszy model,a wtedy sam lepiej zadbam o ekologie - patrzac na te wszystkie projekty europejskie za 10x ,100x i 1000x cene wzgledem wartosci ,to moglo by sie to okazac calkiem realne : Tesla dla kazdego :mrgreen:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
Elektryczny_Joe 

Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-12-13, 21:19   

Czy ten wątek jest o wodorowej Toyocie czy o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy :?:
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2014-12-15, 16:48   

Elektryczny_Joe napisał/a:
Czy ten wątek jest o wodorowej Toyocie czy o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad świętami Wielkiej Nocy :?:

kolego, ledwo sie zarejestrowales na forum i od razu wyskakujesz w rozwinietym temacie z jakimis bzdurami o swiatach :!:
w tym temacie uczestnicy przytaczaja swoje argumenty, a Ty sprowadzasz Nas i Nasze argumenty do poziomu przepychanki w piaskownicy i domyslnie sam stajesz ponad Nami,
niezly tupet, jak na kogos,kto nie jest w stanie nawiazac dyskusji,

ale odpowiadajac na twoje pytanie to : NIE, to jest watek o forsowaniu nieoplacalnych rozwiazan i sprzeciwie na stosowanie takiej praktyki :mrgreen:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2015-11-23, 11:03   

nieprawdopodobne test Toyoty MIRAI w Polsce.

Piotr Rejowski:miałem bowiem okazję być pierwszym dziennikarzem, który testował Mirai na terenie Rzeczypospolitej

http://moto.onet.pl/testy...zyniakow/hjvp33
 
     
Elektryczny_Joe 

Dołączył: 13 Gru 2014
Posty: 52
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-11-23, 15:10   

KGB napisał/a:
kolego, ledwo sie zarejestrowales na forum i od razu wyskakujesz w rozwinietym temacie z jakimis bzdurami o swiatach :!:

Jak widać, to nie data rejestracji decyduje o racji. Ale zawsze znajdzie się geniusz, pouczających inżynierów z najbardziej zaawansowanego technologicznie kraju świata, że wodór nie ma przyszłości w napędach, bo tak wyczytał w Młodym Techniku
;)


Co do meritum - wobec oczywistego zastoju w technologii akumulatorów trakcyjnych, wodór w ogniwie paliwowym to jedyna realna alternatywa dla silników tłokowo-spalinowych. Poza tym powszechne ładowanie akumulatorów z gniazdek prywatnych, poważnie uszczupla wpływy do budżetu, a stacje wodorowe dadzą takie same podatki jak obecne, benzynowo-olejowe. Więc władze będą po cichu promować wodorowce kosztem akumulatorowców.
:lol: :lol: :lol:
 
     
zinho

Wiek: 23
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-23, 17:37   

Technologia wodorowa też stoi w miejscu, wytwarzanie wodoru jest skomplikowane a przy tym procesie powstają ogromne ilości CO2 w tym wypadku samochód elektryczny w porównaniu do benzyniaka itd już nie jest taki ekologiczny.
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2015-11-23, 21:40   

W Polsce ma powstać sieć stacji wodorowych!

http://moto.onet.pl/aktua...dorowych/mxgm9s

Wojciech Gis, ITS: Infrastruktura jest niezwykle istotnym elementem sukcesywnego upowszechnienia rozwoju technologii wodorowej i pojazdów, które wykorzystują ogniwa paliwowe.

Instytut Transportu Samochodowego w ramach realizacji europejskiego projektu HIT-2-Corridors opracował dla Polski projekt planu rozwoju infrastruktury dla napędów wodorowych.

W pierwszej fazie planujemy powstanie dziewięciu stacji na wspomnianej sieci dróg TEN-T. Pierwsze stacje pojawią się w Poznaniu i Warszawie. Pozostałe miasta, w których pojawią się stacje wodorowe, to będą Białystok, Szczecin, rejon Łodzi, rejon Trójmiasta, Wrocław, rejon Katowic, Kraków.

Dynamika rozwoju tej technologii jest bardzo duża. W Niemczech planuje się, że powstanie 50 stacji do końca 2015 roku a w Polsce do 2025 roku powinno pojawić się 5 stacji na ww. krajowej sieci drogowej TEN-T.

Poszczególne punkty tankowania oddalone bedą o maksymalnie 300 km.
Najlepszym rozwiązaniem będzie centralna produkcja wodoru przy użyciu elektrolizy i wykorzystaniu źródeł energii odnawialnej. Transport wyprodukowanego wodoru miałby odbywać się transportem samochodowym w zbiornikach ciśnieniowych do konkretnie zlokalizowanych stacji.

Ta technologia może być wykorzystywana do transportu miejskiego. W Polsce produkowane są np. autobusy, które wykorzystują ogniwa paliwowe. Warto dodać, że ww. napęd wodorowy może być wykorzystywany w motocyklach czy lekkich pojazdach ciężarowych.

A ja moge sie założyć, że nie powstanie ani jedna stacja ani 2025 roku ani do 2030roku!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 12