SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Toyota Mirai - pierwsze seryjne auto ma wodór - oficjalnie
Autor Wiadomość
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-05-02, 07:04   

[quote="zeeltom"]
Cytat:
nie trzymają wodoru w zbiornikach.


Troche kolega mija się z prawdą technologia zbiorników już dawno została ogarnieta i nie ma z tym problemu, nic nie przepuszczają.

Po drugie to przecież samochód z napędem elektrycznym czyż nie?
wole elektryczne, na wodór jako alternatywa niż spalinowe szmelcwageny

inaczej np w UK nie byłoby w sprzedaży ani Hyunda Xi35 Fuell cell, ani Hondy ani Toyoty!
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-05-02, 08:09   

Rozumiem że fizyka także została ogarnięta i już nie dotyczy samochodów Toyoty. Temperatura krytyczna skroplonego wodoru wynosi -240°C.

I czy to się koledze podoba czy nie to ogrzanie wodoru powyżej tej temperatury prowadzi do gwałtownego i samoistnego przechodzenia cieczy ze stanu ciekłego do fazy gazowej (ok 250x większa objętość). Pracowałem trochę przy tlenie i wiem jakie straty generuje stanie bezczynne zbiornika gdzie musi wyrzucać gaz żeby go nie rozerwało.

Rozwiązali ten problem dla "rzadkiego" wodoru a nie rozwiązali go dla tlenu gdzie za każdym rogiem się go używa ?

Ktoś tu coś bredzi... albo Toyota podpisała umowę z fizyką żeby ich samochód nie dotyczyła
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1072
Wysłany: 2016-05-02, 08:17   

Notoco napisał/a:
LPG w autach.

LPG w autach istnieje tylko dlatego, że nie płaci się za to podatku w takiej wysokości jak za benzynę. Znieśmy podatek na obie rzeczy, lub ustalmy jednakową stawkę i zobaczmy jaki będzie wynik (tzn. co jest lepsze).
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
Notoco 

Wiek: 45
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 140
Skąd: NL
Wysłany: 2016-05-02, 08:52   

Carcik napisał/a:


Ktoś tu coś bredzi... albo Toyota podpisała umowę z fizyką żeby ich samochód nie dotyczyła

Ladna pani wspomnaiala o urzadzeniu do ciaglego schladzania wodoru
https://youtu.be/PjowS8Wr8Og?t=3m19s

Okolo 3:25
 
     
korrek

Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-06-10, 21:36   

A dlaczego wodór musi być w składowany w samochodach w zbiornikach ciśnieniowych. O wiele ciekawsza jest propozcja firmy Cella

http://cellaenergy.com/engineering/

Wodór w pelletch przypominający piasek i w temperaturze pokojowej można go przechowywać nawet w torbach papierowych przez lata. Z Pelletów wodór do ogniwa paliwowego uwalniany jest dopiero po podgrzaniu do 120 C.

Uważam że to jest przyszłośc w przechowywaniu energi bo przechowywanie energi w bateriach na masową skalę jest nierealne. Żadna sieć elektryczna nie wytrzyma tysięcy stacji ładowania samochodów elektrycznych
Ostatnio zmieniony przez korrek 2016-06-10, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 288
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-06-10, 21:45   

Nie wiem, czy "przeszłość" czy "przyszłość" ale fakt jest taki, że pozyskiwanie wodoru jest mało efektywnym procesem podczas gdy ładowanie i rozładowanie akumulatorów jest całkiem sprawne.
Obecna sieć pewnie nie wytrzyma, dlatego należy ją modyfikować. Należy też wspierać indywidualne instalacje solarne itp itd czego nasz rząd nie robi. A jedno z drugim by się świetnie uzupełniało. A i sieć nie wymagałaby wielkich inwestycji przez wzgląd na rozproszenie źródeł zasilania
 
     
korrek

Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-06-10, 22:00   

Dlaczego pelety wodorowe a nie baterie w samochodach to przyszłość? Tankowanie peletów trwa tyle samo co tankowanie benzyny. Ładowanie samochodu prądem nawet w superchagerach Tesli to kilkadziesiąt minut. Przy masowym przejściu na ładowanie prądem samochodów o ile więcej musiało by być tych punktów ładowania niż obecnie stacji paliwowych. Jeden dystrybutor z paliwem w godzinę obsłuży ok 60 samochodów a punk ładowania może 1,5 samochodu. Dlatego uważam że samochody czysto elektryczne nie mają w masie większej przyszłości. Przyszłością sa ogniwa wodorow.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 545
Wysłany: 2016-06-11, 08:16   

korrek,

wodorem mozna tylko na stacjach. pradem, np. z PV, kazdy w domu. I za grosze. Nie psujac srodowiska. Dlaczego nie odnosisz sie do naszych argumentow?

Mam wrazenie, ze niestety wciaz mowi sie to samo, a i tak nikt nie slucha:(
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-06-11, 08:38   

Po pierwsze sieć nawet istniejąca nie ma problemu z rosnącą liczbą aut elektrycznych. Mało tego: Belgijskie i Holenderskie sieci działają o wiele lepiej dzięki rozproszeniu poboru. Często zapominanym elementem energetycznej układanki jest fakt że wydobycie, produkcja i dystrybucja paliw płynnych jest wielokrotnie bardziej energochłonna niż elektromotoryzacja. W Holandii dzięki pojawieniu się masy pojazdów elektrycznych produkcja prądu spadła o 1,6% gdyż auta elektryczne ZASTĘPUJĄ spaliniaki co sprawia,że produkcja benzyny i LPG spadła w 2015r o 6%.
Wodór jako nośnik nie ma przyszłości bo do uzyskania 1 kW z wodoru trzeba zużyć 0,3 kW na jego produkcję, magazynowanie i dystrybucję (przy benzynie jest to 0,4 kW). Spalanie drewna jest efektywniejsze od wodoru!
Co do ilości stacji/ładowarek to kolega korrek mocno się myli. Na dziś w Polsce jest około 7000 stacji paliw z około 110000 nalewaków. Podczas gdy według ostrożnych szacunków Polacy mają dostęp do ponad 900 milionów gniazdek 230V i 120 milionów gniazd siłowych. Choćby wszystkie auta elektryczne z całego globu zjechały do Polski to ani nie zabraknie dla nich punktów ładowania ani nie obciążą zbytnio sieci.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-06-11, 08:43   

Jaki problem z poborem? 80% posiadaczy aut EV ma zainstalowane panele fotowoltaiczne i wytwarza swój prąd do ich ładowania.
Poza tym 90% ładowania samochodów EV jest właśnie w domu.

lub jak ktoś nie ma fotowoltaiki to 90% ładuje w nocy (jak śpi) = nadmiary prądu i tanie taryfy

Zatem gdzie tu widzicie jakiś problem z wydajnością istniejącej sieci?

Wodór to Woda z mózgu, którą Toyota robi ludziom.

Niedawno pokazywany był ranking najbogatszych firm samochodowych.
Toyota na 1-szym miejscu, na 10-te wskoczyła Tesla(!) i wyrzuciła Volkswagena.

Za 5-10 lat może być tak, że Tesla będzie na 1-szym, a Toyota na 10-tym ze swoim Mirai, na którym WTOPI :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-06-11, 09:20   

highend napisał/a:
Jaki problem z poborem? 80% posiadaczy aut EV ma zainstalowane panele fotowoltaiczne i wytwarza swój prąd do ich ładowania.
Poza tym 90% ładowania samochodów EV jest właśnie w domu.

Święta prawda. To 80% solarów to gruba przesada ale generalnie masz racje.
highend napisał/a:
Niedawno pokazywany był ranking najbogatszych firm samochodowych.
Toyota na 1-szym miejscu, na 10-te wskoczyła Tesla(!) i wyrzuciła Volkswagena.

Nie najbogatszych (tu nikt nie może równać się z Daimlerem) tylko najbardziej wartosciowych. Wartość Tesli tkwi w akcjach których kurs to bańka. Nie zmienia to jednak faktu, że na naszych oczach następują zmiany o których naszym ojcom sie nie śniło.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 753
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2016-06-11, 11:12   

korrek napisał/a:
Dlatego uważam że samochody czysto elektryczne nie mają w masie większej przyszłości. Przyszłością sa ogniwa wodorow.


Napęd elektryczny i na wodór są przyszłością i nikt tego już nie zmieni.
By nie było problemu z zasilaniem można skonstruować Układ Odzysku Energii gdzie pakiet akumulatorów byłby doładowywany podczas jazdy by nie trzeba byłoby często zajezdżać pod stacje ładowania tak jak ja próbowałem to zrobić na PK w Katedrze Elektrotechniki i Elektroniki Samochodowej no ale cóż wyszło jak zawsze brak finansowania.
Choć nadal próbuje własnymi siłami, wiem że czas opracowania się mocno wydłuży i że przede mną jeszcze sporo roboty ale sie niepoddaje.
 
     
korrek

Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-06-11, 11:50   

Oczywiście też uważam że nie ma odwrotu od napędu elektrycznego. Problemem jest tylko w jakiej formie ma być przechowywana energia elektryczna w samochodach.
Już teraz są problemy z siecią przesyłową w Niemczech. To że spadło zużycie energii w Holandii to nie dlatego że jest tam trochę więcej samochodów elektrycznych, a dlatego że urządzenia elektryczne jednostkowo zużywają mniej energii. Nadal udział samochodów elektrycznych w Holandii, czy nawet Norwgii jest niewielki, w Niemczech nawet śladowy.
Wogóle nie doceniacie problemu skali. Co działa jeśli chodzi o ładowanie samochodów prądem gdy jest ich tyle co kot napłakał nie uda się przy masówce. No uśmiałem się z argumentu, że przecież ładuje się w domach , cha w blokach, oraz w miastach gdzie większość samochodów parkuje na ulicy raczej niemożliwe. Sieci energetyczne tego nie wydolą przy masówce.
Nie jest problemem wyprodukować energię elektryczną i to nawet tanio. Problemem jest ją przesłać i zmagazynować. Niemcy od paru lat mają z tym problem na czym cierpi Polska sieć energetyczna. Poczytajcie sobie jaką gigantyczną moc trzeba dostarczać do punktów ładowaniaTesli, których udział w ogólnym rynku samochodowym jest bardziej niż śladowy.
Powtarzam, to co teraz się wyśmienicie sprawdza, to nie sprawdzi się w masówce
Mi osobiście jadąc w trasę nie uśmiecha się godzinny postój co 400 km jadąc do Holandii czy na narty do Włoch. Przy ogniwach paliwowych tego problemu nie będzie. W GB już teraz czasami jest problem czekania na mozliwość podładowania baterii w samochodzie bo wszystkie stanowiska są zajęte, mimo że udział samochodów elektrycznych w stosunku do wszystkich samochodów jest śladowy
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-06-11, 12:13   

korrek, Jak często jeździsz na narty do Włoch lub na piwo do Amsterdamu? Ja jeżdżę co tydzień lub częściej po całej Europie i nie mam problemu z ładowaniem. Za tydzień muszę pokonać 16 tyś km w dwa tygodnie i na tę trasę biorę z P90D lub 90D (bo Ampera ma zaplanowany przegląd roczny) i żal mi wszystkich twierdzących,że się nie da.
Zużycie energii w NL spadło bo dwie wielkie rafinerie które są jednymi z największych odbiorców prądu zmniejszyły produkcję. Poza tym spadł pobór w dzień a wzrósł nocny co zawdzięczamy dziesiątkom tysięcy ładowarek.
Zrozum wreszcie, że przejście na wodór wymaga o 30% więcej energii w sieciach niż podczas ładowania akumulatorów więc jeżeli gdzieś sieć już nie wyrabia to jak ma wytrzymać jeszcze 30%??
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
korrek

Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 10
Wysłany: 2016-06-11, 12:29   

Na dzień dzisiejszy udział samochodów elektrycznych w Norwegii to tylko 2%. W Holandii zapewne dużo mniej. Co będzie jak będzie tych samochodów powiedzmy 40%

http://samochodyelektrycz...ektrycznych.htm

Wodór powinien być produkowany u źródła produkcji prądu,by właśnie uniknąć przesyłania prądu. Czytałem już gdzieś o takich pokazach w GB. Energetyka odnawialna harakteryzuje się dużą niestabilnością użaleźnioną od wiatru i słońca. Przypadki gdy będziemy mieli okresowy nadmiar prądu ze względu na wiatry i słoneczną pogodę będzie coraz więcej. Ostatnio w Chile dostarczali prąd za darmo, byle tylko ją ktoś odebrał. Najlepszą formą składowania tej już darmowej energi elektrycznej jest jej zamienienie w wodór. Czytałem, że właśnie w tym kierunku idzie niemiecki rząd.
 
     
MojaTesla 

Wiek: 37
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 209
Skąd: Bodo
Wysłany: 2016-06-11, 13:35   

YANNOSICK napisał/a:
Na dziś w Polsce jest około 7000 stacji paliw z około 110000 nalewaków. Podczas gdy według ostrożnych szacunków Polacy mają dostęp do ponad 900 milionów gniazdek 230V i 120 milionów gniazd siłowych.

Skąd masz te dane? Masz jakies zródło? Szczególnie interesuje mnie ta strona elektryczna
_________________
Tesla Model S 85 VIN54341
fb.com/MojaTesla
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 838
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-06-11, 14:55   

MojaTesla napisał/a:
Skąd masz te dane? Masz jakies zródło? Szczególnie interesuje mnie ta strona elektryczna

Chyba SEP to podaje aczkolwiek są to tylko szacunki oparte na zaleceniach dotyczących ilości gniazd w nowych budowlach. Nie wiem czy ktoś to kiedyś zliczał bardziej dokładnie. Poszperam z ciekawości troche i może coś konkretniejszego znajdę.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2016-06-11, 16:17   

Elektryczny_Joe napisał/a:
KGB napisał/a:
kolego, ledwo sie zarejestrowales na forum i od razu wyskakujesz w rozwinietym temacie z jakimis bzdurami o swiatach :!:

Jak widać, to nie data rejestracji decyduje o racji. Ale zawsze znajdzie się geniusz, pouczających inżynierów z najbardziej zaawansowanego technologicznie kraju świata, że wodór nie ma przyszłości w napędach, bo tak wyczytał w Młodym Techniku
;)
ci inżynierzy z najbardziej zaawansowanego technicznie kraju nie radza sobie z silnikami spalinowymi, co widac po zuzyciu oleju i wypalaniu sie gniazd zaworowych, co nie wrozy za dobrze ich zabawie z wodorem - w kazdym przypadku nie mam problemu podyskutowac z nimi jak rowny z rownym,
Ty najwyrazniej masz z tym problem, wiec pozostala ci czołobitność i łykanie jak pelikan rzeczy, ktorych dzialanie nie za bardzo rozumiesz


korrek napisał/a:
Najlepszą formą składowania tej już darmowej energi elektrycznej jest jej zamienienie w wodór. Czytałem, że właśnie w tym kierunku idzie niemiecki rząd.

polemizowalbym,bo znacznie latwiej jest grzac wode w zbiorniku, by pozniej energie odzyskac np. za pomoca pompy ciepla,
mozna to zrobic lokalnie przy samym domu z fotowoltanika,
masowo mozna przepompowywac wode do zbiornikow retencyjnych, co jest juz od dawna praktykowane,
magazynowanie energii w postaci zapasow wodoru wymaga drogiej, skmplikowanej i niebezpiecznej infrastruktury ,a sprawnosc to 50% (cykl H2O -> HHO -> H2O ) ,a do tego jeszcze energia na magazynowanie ,czyli sprezanie i ochladzanie
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 12