SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ARTECH Electric Bike 2
Autor Wiadomość
arek_arecki 
CyklonEbike


Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 63
Skąd: Ząbki
  Wysłany: 2015-01-15, 19:16   ARTECH Electric Bike 2

Dobry wieczór
Witam wszystkich.
Jeste nowy na Waszym forum i postaram się w tym temacie pokazać etapy budowy mojego drugiego projektu ebika

Tym razem powstanie mocny sprzęt do szaleństwa i dojazdy na spotkania biznesowe z klientami.

Rama już jest i czeka na pozostałe elementy:











Rama mieści 2 akumulatory o wymiarach 300x160x110, sterownik, BMS, konwerter DC
Biała oryginalna obudowa najprawdopodobniej trafi do kosza a w oparciu o nią powstanie karbonowy odpowiednik (posłuży jako model do budowy formy)

Amortyzator przód ROCKSHOCK DOMAIN DUAL



Amortyzator tył ROCKSHOCK 240mm lub DNM 220mm
W zależności jak wysoka będzie rama po założeniu kół





Koło przednie z obręczą motocyklową 19"x1.4 wraz oponą 2.5x19 prędkość max 130km/h obciążenie 145kg. Piasta będzie umożliwiała w przyszłości rozbudowę do dwóch tarcz hamulcowych



docelowo będzie wyglądać to tak lub podobnie





Koło tylne z obręczą motocyklową 17"x1.4 wraz oponą 2.75x17 prędkość max 130km/h obciążenie 175kg
Koło przednie z obręczą motocyklową 19"x1.4 wraz oponą 2.5x19 prędkość max 130km/h obciążenie 145kg







Silnik zakupiony 48-96V RH205-50 i już zapleciony



Przewidywana prędkość w okolicach 100km/h
Prędkości zmierzone bez obciążenia:
Prędkość obrotowa silnika przy:
45V - 670rpm - co przy kole 17" daje prędkość ok.72km/h
84v - 1250rpm - co przy kole 17" daje prędkość ok.135km/h

z włączoną funkcją FLUX
45V - 760rpm - co przy kole 17" daje prędkość ok.84km/h
84v - 1450rpm - co przy kole 17" daje prędkość ok.156km/h

Mam nadzieję, że pod obciążeniem w realnych warunkach będzie to prędkość w okolicach 100-105km/h

Sterownik SABVOTON zakupiony
z racji wymiarów chyba trafi pod ramę a nie do środka









Akumulatory LiFePO4 A123 20Ah 26s nominalne napięcie celi 3,2-3,3V, pakietu: 83,2-85,6V maksymalne napięcie: 93,6V
prąd ciągły 5C (100A) u mnie max 80A
prąd chwilowy 15s 10C (200A)





Elektronika zabezpieczająca BMS LiFePO4 26s 20A ładowanie 60A ciągły prąd rozładowania balansowanie 3,6V +/- 0,025V 108mA na cele





do pomiaru i kontroli każdej celi zastosuję Cell_Log 8M
postaram się wymontować je z oryginalnych obudów i dorobić do nich jedną obudowę w której umieszczę wszystkie 4szt wewnątrz nowej obudowy na kierownicy bądź jedna pod drugą na ramie



cały pakiet LiFePO4 będzie ładowany z wykorzystaniem zakupionej ładowarki 93,6V 7A CC/CV 5% cut-off



myślę że ładowanie pakietu wraz z balansowaniem będzie trwać ok.3,25-3,75 godziny
_________________
Pakiety Li-ion, LiFePO4, BMSy, złącza, itd
Sprzedaż ogniw Li-ion, LiFePO4
Alarmy, monitoring, kontrola dostępu, sieci LAN, elektryka
; cyklonebike@gmail.com;
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1220
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-01-15, 22:52   

RS232 zrobi ci lepszy sprzęt do monitorowania ogniw/temperatury/prądów/Ah za niewiele większe pieniądze. Wejdź na jego stronę IBMS.Rower porządny a to tak nie bardzo,wedle mnie.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
arek_arecki 
CyklonEbike


Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 63
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2015-01-17, 09:52   

Pir-serwis napisał/a:
RS232 zrobi ci lepszy sprzęt do monitorowania ogniw/temperatury/prądów/Ah za niewiele większe pieniądze. Wejdź na jego stronę IBMS.Rower porządny a to tak nie bardzo,wedle mnie.


Problem w tym, że ja już wszystko kupiłem więc póki co muszę zamontować to co mam, ale na pewno w następnym projekcie nie omieszkam skorzystć z rady i pomocy RS232
_________________
Pakiety Li-ion, LiFePO4, BMSy, złącza, itd
Sprzedaż ogniw Li-ion, LiFePO4
Alarmy, monitoring, kontrola dostępu, sieci LAN, elektryka
; cyklonebike@gmail.com;
 
 
arek_arecki 
CyklonEbike


Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 63
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2015-03-01, 12:39   

Koła już założone. Myślę, że wybór motocyklowych obręczy 17" na tył i 19" na przód był trafny. Pojazd prezentuje się całkiem masywnie

a sterownik SABVOTON najprawdopodobniej trafi na zewnątrz pod ramę









Pora kontynuować prace, ponieważ niedługo rozpocznie się sezon :-)
a i korki w Wawie coraz większe :-(
_________________
Pakiety Li-ion, LiFePO4, BMSy, złącza, itd
Sprzedaż ogniw Li-ion, LiFePO4
Alarmy, monitoring, kontrola dostępu, sieci LAN, elektryka
; cyklonebike@gmail.com;
 
 
arek_arecki 
CyklonEbike


Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 63
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2015-03-11, 22:26   

Dla porównania wielkość kół:

Promień koła 26" SCHWALBE BIGBEN Performance 2.35 z oponą 35cm


26" kontra 17"


26" kontra 19"


26" kontra 17"


Stąd też suport jest niżej na moich oponach o jakieś 4-5cm w stosunku do ramy na kołach 26"
Srednica kół z oponą 26" to ok.70cm, motocyklowa 19" 61cm, motocyklowa 17" 58cm
_________________
Pakiety Li-ion, LiFePO4, BMSy, złącza, itd
Sprzedaż ogniw Li-ion, LiFePO4
Alarmy, monitoring, kontrola dostępu, sieci LAN, elektryka
; cyklonebike@gmail.com;
 
 
alfaton 
Alfaton

Wiek: 47
Dołączył: 09 Maj 2011
Posty: 22
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2015-03-20, 07:40   

Gdzie dostanę taką ramę i amorki... może sam bym coś podobnego zamontował...
_________________
Fabia Elektryczna 40kW, LiFePO4 28kWh
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-05-03, 09:45   

Zacne zacne :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
arek_arecki 
CyklonEbike


Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 63
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2015-05-17, 10:55   

Prace postępują powoli

światła tylne LED
pozycyjne 7V
stop 13V na tych samych diodach











obudowy aluminiowe są wykonywane ręcznie









_________________
Pakiety Li-ion, LiFePO4, BMSy, złącza, itd
Sprzedaż ogniw Li-ion, LiFePO4
Alarmy, monitoring, kontrola dostępu, sieci LAN, elektryka
; cyklonebike@gmail.com;
 
 
arek_arecki 
CyklonEbike


Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 63
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2015-05-17, 10:56   

Budowa pakietu LiFePO4 rozpoczęta



_________________
Pakiety Li-ion, LiFePO4, BMSy, złącza, itd
Sprzedaż ogniw Li-ion, LiFePO4
Alarmy, monitoring, kontrola dostępu, sieci LAN, elektryka
; cyklonebike@gmail.com;
 
 
arek_arecki 
CyklonEbike


Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 63
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2015-05-17, 10:58   

Walka trwa dopóki starczy sił...

Zrobiło się mało miejsca


Zabezpieczenie przed wodą



13s LiFePO4 A123 20Ah



docelowo w ramie zostaną umieszczone 2 takie pakiety połączone szregowo
w sumie ok.1,7kWh energii

w przyszłości przełączenie stycznikowe z 26s 20Ah na 13s 40Ah
_________________
Pakiety Li-ion, LiFePO4, BMSy, złącza, itd
Sprzedaż ogniw Li-ion, LiFePO4
Alarmy, monitoring, kontrola dostępu, sieci LAN, elektryka
; cyklonebike@gmail.com;
 
 
arek_arecki 
CyklonEbike


Dołączył: 15 Sty 2015
Posty: 63
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2015-05-17, 10:59   

Przekładki


bezpiecznik automatyczny oraz przekaźnik-stycznik do włączania i rozłączania zasilania pod obciążeniem styki robocze NO 100A 80V cewka na 12V 0,45A

_________________
Pakiety Li-ion, LiFePO4, BMSy, złącza, itd
Sprzedaż ogniw Li-ion, LiFePO4
Alarmy, monitoring, kontrola dostępu, sieci LAN, elektryka
; cyklonebike@gmail.com;
 
 
pchelka

Dołączył: 17 Lip 2015
Posty: 3
Wysłany: 2015-07-17, 17:30   

Witam

Zastanawia mię sposób łączenia celek - czy takie podejście nie będzie generować problemów ?
Nie wolałeś lutować albo zgrzewać ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11