SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot Scoot'elec dokumentacja techniczna
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-01-27, 21:54   Peugeot Scoot'elec dokumentacja techniczna

Ponieważ zebrałem trochę dokumentacji technicznej dotyczącej chyba pierwszego seryjnie produkowanego skutera elektrycznego przez firmę Peugeot w chwili obecnej umieszczam ją na swoim chomiku - ale jeśli ktoś ma możliwość umieszczenia na dobrym niewygasającym serwerze to udostępnię ją bez problemu.
Dane techniczne:
Klasa motorower
Silnik DC - prądu stałego obcowzbudny tzw SEPEX moc stała 2,8 kW
Ogumienie przód 100/80-10
tył 110/80-10
Długość 1755 mm
Rozstaw kół 1300 mm
Wysokość siodła 783 mm
Masa własna (wraz z aku) 115 kg
Akumulatory : 3x SAFT 6V 100Ah
Ładowarka wbudowana 1800 W
Trzy tryby prędkości:
1. Manewrowa do 7 km/h
2. ECO do 25 km/h
3. Normal do 45 km/h

Zasięg tryb 2 do 60 km , tryb 3 do 45 km

Link do dokumentacji : http://chomikuj.pl/jas_pik/Peugeot+scoot*27elec
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-27, 22:55   

Moc 2.8kW to chyba chwilowa, ciągła to wg mojej wiedzy 1.5kW. Jeżeli można jechać z max prędkością (45 km/h) przez 45km (czyli godzinę), mając teoretycznie 1.8kWh na pokładzie. Cudów nie ma :cry:
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-01-28, 00:02   

Maksymalna moc ciągła 2,8 kW - to wynika z serwisówki. Wiadomo że nie jedzie się cały czas z maksymalną mocą - zwłaszcza że moment maksymalny jest przy ok 2000 obrotów silnika.
Inne informacje( tips & tricks) - nie podane w serwisówce:
- hamowanie regeneracyjne - jest ale słabo działa - bo działa tylko wtedy gdy napięcie generowane przez silnik ( nominalne 18 V) jest wyższe niż aktualne napięcie akumulatorów - ale co ciekawe system został tak opracowany że przy szybkim powrocie manetki zapala na sekundę światło hamowania.
- ciśnienie opon - zalecane przez producenta 2,5 atm, ale najlepsze to 3 atm, polecam nie przekraczać 3,5 atm.
- warto co 5000 km wymienić olej w przekładni - polecam dobry syntetyk 80w/140
- warto co 5000 km - przy okazji sprawdzania szczotek w silniku - wymyć komutator z pyłu węglowego - zmniejsza się pobór prądu ( zwiększa zasięg)
- warto co 5000 km wymienić smar w łożyskach kół przednich i tylnych ( mimo że producent o tym nie wspomina)
- obroty maksymalnego momentu 2000 obr
- obroty mocy maksymalnej 2100 obr
Standardowy czas ładowania - 6 godzin od wyłączenia do pełnego naładowania
Ładowarka pracuje w dwóch trybach ładowanie prądem 50A przez 2 h a później 5A na minutę co 5 minut ( tryb 50 A - duże obroty wentylatora, 5A - małe obroty). Po osiągnięciu naładowania - wentylator przestaje pracować.
- Zalecam aby po naładowaniu na maksimum - o ile od razu nie ruszamy - wyładować poprzez przejechanie co najmniej 2 km - inaczej następuje tzw metalizacja separatorów.
- Warto ładować za pomocą programatora czasowego aby był w pełni naładowany na moment przed wyjazdem
- Przy sprawnych akumulatorach ładowanie prądem 50 A prze 15 minut wystarcza na 5-6 km.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-28, 00:12   

To ile już tym zrobiłeś, że polecasz co 5000km takie tam różne?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-01-28, 01:08   

Po uruchomieniu i odremontowaniu ( stąd są te moje propozycje - po analizie dokumentacji serwisowej, sprawdzeniu elementów - a także kontaktu z poprzednim właścicielem) oraz moich dotychczasowych doświadczeń. Fizycznie przejechałem ze względu na zimę niewiele bo może 200 km.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-03-29, 14:44   

Udało Ci się odkryć schowek na kask pod lampą (ja dopiero po roku go znalazłem)?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-03-29, 15:08   

Oczywiście - miałem bezpośredni kontakt z poprzednim właścicielem .
Jeśli potrzebujesz dokumentacji - to jest na moim chomiku - z udostępnionym bezpłatnym transferem.
http://chomikuj.pl/jas_pik
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-09-06, 20:18   

Podczas upałów padła mi oryginalna ładowarka". Ładuję się modelarską i cały czas jeżdżę na "rezerwie" (wskaźnik, mimo naładowania na full, jest na zero).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-09-07, 09:10   

Sądzę że lepiej naprawić bo UCE (kontroler) zgłupieje
Schemat: http://chomikuj.pl/jas_pik/Peugeot+scoot*27elec/chargeur-optelec-puissance,4539604896.pdf
Zestawienie częsci: http://chomikuj.pl/jas_pik/Peugeot+scoot*27elec/nomenclature+puissance,4743438843.pdf
Świetny sposób na chłodzenie: http://chomikuj.pl/jas_pik/Peugeot+scoot*27elec/refroid-chargeur3,4960527214.jpg
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-11-30, 21:25   

Uszkodzenie ładowarki to często przepalenie się bezpiecznika - szklanego i do tego wlutowanego. Amperarz 8A , wg mnie powinien być 10 A
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-16, 09:50   

Naprawiłem ładowarkę :-D :kufel . Uszkodzony był kondensator (na zdjęciu go nie ma, jest nad mostkiem).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-16, 20:39   

gienek333 napisał/a:
Naprawiłem ładowarkę :-D :kufel . Uszkodzony był kondensator (na zdjęciu go nie ma, jest nad mostkiem).

Gratulacje , a że zimno to proponuję grzane :kufel
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-10-09, 12:41   

Mój spsób na brak licznika dziennego przebiegu
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-09, 16:47   

Znaczy, zapisujesz na kłódce stan licznika? :idea: .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-10-09, 17:02   

Tak wpisuję aktualny stan licznika po zakończeniu ładowania i wiem ile już przejechałem od ostatniego ładowania.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-12-11, 11:59   

Mój skuterek się zbiesił. zapaliła mi się kontrolka od nawadniania, ale nie miałem czasu i ją zignorowałem. Teraz zapaliła się żółta kontrolka i jest możliwa jazda tylko w trybie manewrowym (migająca zielona). Nie da się uruchomić trybu nawadniania. Jakieś sugestie?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-12-11, 12:32   

Oczywiście że się da . To takie programowe zabezpieczenie aby nie jeździć na akumulatorach bez usługi nawadniania.
Najlepiej by było mieć urządzenie diagnostyczne TEP96 ( ale od 3 lat nie pokazało się ani razu na portalach w Europie)
Ale można obyć się bez tego i wszystko zrobić za pomocą klawiatury( udało się rozgryźć procedurę ale musisz mieć sprawną klawiaturę)
1. Podłącz do ładowania
2.Przyciśnij klawisz "V" usłyszysz bip i trzymaj przycisk aż usłyszysz drugi bip.
3.Puść klawisz "V" powinieneś usłyszeć serię 3 bip a lampa "wtyczka" powinna zacząć migać
4. Jeśli miganie się nie pojawiło musisz powtarzać do skutku
5.Czkasz na zakończenie ładowania aż lampki "wtyczka" i "woda" będą świecić ciągłym światłem
UWAGA teraz w ciągu określonego czasu ( max 7 godzin) musisz dokonać uzupełnienia wody. Układ elektryczny wykryje to poprzez zwolnienie styku w pokrywie wody.
6. Odłącz kabel ładowania - lampki "wtyczka" i "woda" będą świecić ciągłym światłem
7. Przygotuj wodę - jeśli dawno tego nie robiłeś będziesz musiał dolać do 1l/akumulator, lej wolnym strumieniem aż lekka struga wypłynie z ostatniego ( możesz ją złapać do pojemnika )
8. Otwórz pokrywkę wlewu wody, uzupełnij wodą - polecam zdemineralizowaną
9. Po uzupełnieniu zamknij klapkę , lampki powinny zgasnąć
10. Możesz uruchomić zapłon , ale odczekaj od zamknięcia klapki minimum 30 sekund.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-01, 13:22   

Udało mi się uruchomić skuter :-D . Najprawdopodobniej mam uszkodzoną kontrolkę od ładowania, ale uruchomiłem ładowanie tylko na tej migającej od nawadniania i jak zaczęła świecić to dolałem wody i jest ok. Dzięki Janusz :kufel .
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-01, 13:33   

Gratulacje.
PS. Mam na sprzedaż jednego w pełni sprawnego z akumulatorami 110 Ah każdy ( 110 % pojemności znamionowej)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11