SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo E500
Autor Wiadomość
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 28
Wysłany: 2019-09-08, 06:34   

Mam iCar2 Vgate, wyłącza się sam po 30 minutach, nie trzeba wyjmować z gniazda diagnostycznego (choć nie używałem z Berlingo E, nie wiem czy tu zadziała).

Na Allegro nie warto brać iCar Vgate z najtanszych ofert, to raczej podróbki.
Po zakupie sprawdzasz ELM327 identifier i najwyżej odeślesz. Aha, z iPhone działa tylko ELM327 Bluetooth 4.0 (wersja WiFi zrywa połączenia z autem).
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-08, 10:29   

Paren1 napisał/a:
Warto przetestować ELM327 w tej darmowej apce, im więcej zielonych pól tym lepiej:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier&hl=en
Warto odesłać do sprzedawcy i kupić inny.


Przeskanowałem i wszystko się świeci na zielono 2,2 też a z Berlingo nadal się nie łączy :(
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2419
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-08, 11:28   

Ma się świecić wszystko na 1.5 .
Pmiętaj te procesory w ELM-ach do obsługi v1.5 sa drogie a Chińczycy szukają możliwości obniżenia kosztów na max-a. Stąd wprowadzanie niby "nowych" standardów które nie sa zgodne i stąd jest problem.
Czy Twój andorid się łączy z z ELM ?
Czy na smartofonie masz Chceckeleca?
Jaki obraz się wyświetla na ekranie Chceckeleca ( chodzi o prawy górny róg)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-08, 11:59   

jas_pik napisał/a:
Ma się świecić wszystko na 1.5 .
Pmiętaj te procesory w ELM-ach do obsługi v1.5 sa drogie a Chińczycy szukają możliwości obniżenia kosztów na max-a. Stąd wprowadzanie niby "nowych" standardów które nie sa zgodne i stąd jest problem.
Czy Twój andorid się łączy z z ELM ?
Czy na smartofonie masz Chceckeleca?
Jaki obraz się wyświetla na ekranie Chceckeleca ( chodzi o prawy górny róg)


Świeci wszystko na maxa na zielono.
Android łączy się z czytnikiem.
Na tablecie Acer mam Checkelecka.
Po połączeniu czujnika OBD z tabletem wyświetla mi czerwonymi literami "Urządzenie OBD domyślne"
Ogólnie program czytnik widzi, bo jak się nie połączy z tabletem to wyświetla brak połączenia.

Sprawdziłem czytnik właśnie na citroenie siostry i też się nie łączy. Tyle że użyłem programu dołączonego na płycie do czytnika i laptopa z Windowsem.

Czytnik posiada 3 kontrolki. Po wpięciu w auto świeci się żółta oznaczona jako PC
Podczas sprawdzania jakości urządzenia tym programem (co te zielone paski świecą) zapala się kontrolka oznaczona OBD i kolejna POWER.
Podczas używania Checklecka świeci się tylko pierwsza PC.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-08, 12:10   

jas_pik napisał/a:

Jaki obraz się wyświetla na ekranie Chceckeleca ( chodzi o prawy górny róg)


Zainstalowałem Checkelecka na tableta Samsunga i teraz jest tak:

Program zgłasza mi że się łączy z czytnikiem, ale po chwili wyświetla w prawym górnym rogu OBD faulty

Szukam innego czytnika
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-09, 10:21   

Być może znalazłem winowajcę odpowiedzialnego za świecenie się kontrolki.

Wczoraj "złapałem" berlingo podczas ładowania w momencie gdzie nie chłodził się wentylatorem. Wentylator ów szumem zagłusza prace pomp wody.
Że pompy mi rzężą to wiem już od jakiegoś czasu, ale wczoraj udało mi się to zjawisko nagrać.

https://youtu.be/m_etIGXvN3k

Czy jest to ich koniec? Pamiętam, że dawniej w trakcie ładowania szłychać było tylko szum wentylatora i bulgotanie przelewającej się wody.
Teraz jest rzeźnia.

Sprawdziłem temperaturę na pakietach i było +20st.C Gdy skończyłem nagrywać wentylator na chłodnicy ruszył.

Gdzie znajdę takie pompy na wymianę?
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2419
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-09, 11:18   

Szukaj pompy wody od Webasto
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-09, 13:11   

jas_pik napisał/a:
Szukaj pompy wody od Webasto


To takie same, czy na zastępstwo? Do webasto widziałem dwa rodzaje pomp z tego co pamiętam.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2419
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-09, 14:53   

Bezszczotkowa to słowo klucz.
Poma do wody od webasto ( zewnetrzna) jest identyczna jaka jest montowana w Berlingo/Partnerze ( tego samego producenta) z tymi samymi krućcami połaczenoiwymi ale zazwycaj nawet w serwisie 2x tańsza od oryginału . Na Allegro/Ebay ( czyli zazwyczaj od Chińczyka) nawet jeszcze taniej
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-16, 18:48   

jas_pik napisał/a:
Czyli tak jak pisałem.
Nie namawiam Ci na zakup dość drogiego ELM-a który na 100% zadziała ale jest za drogi . Jest to OBDLink LX . Ja kupiłem na Ebay.co.uk 2 lata temu za kilkadziesiąt funtów.
Tanie nie sa ale pewne i gdybyś kiedyś kupował "trojaczka" tez w nim jako jeden z niewielu zadziała.
A Chcekelec jest programem na Android wyłącznie :)


Dotarł kolejny skaner OBD i ten działa idealnie. Ma guziczek, którym można go wł/wył bez wyciągania z gniazdka więc to na duży plus.
http://ujeb.se/13YiZ

I teraz błąd. wyświetlił jeden - zwarcie 12v do masy drążka od zmiany kierunku jazdy. Raczej jakoś to inaczej opisał, ale o to mu chodziło. Istotnie Po wsadzeniu pozycji "P" co jakiś czas zapina mi wsteczny, zapala mi światła cofania i sygnalizuje wrzucenie biegu wstecznego na desce.
Muszę wygrzebać styki przy wybieraku i oczyścić.

Sam program idealny. Wyświetla kupę mało zrozumiałych dla mnie informacji, ale ogólnie super.

Dziękuję po raz kolejny za pomoc.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-24, 20:17   

Znowu zmartwienie. Ustawiłem ładowanie na wyrównawcze. Podładował trochę i przestał
Doładował do 40% 174V i wywalił kontrolkę z błędem na desce.
Sprawdzam co to za błąd i ...

termiczne zabezpieczenie ładowarki

co to znaczy? Czy to może być słabe chłodzenie przez wadliwe (buczące) pompki?
Poszukuję obecnie takich samych na podmiankę.

Podpiąłem eVlite i ten sprzęt żadnego błędu nie znalazł. Ładowanie ruszyło dalej.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2419
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-24, 21:10   

Apacz napisał/a:
termiczne zabezpieczenie ładowarki
co to znaczy? Czy to może być słabe chłodzenie przez wadliwe (buczące) pompki?
Poszukuję obecnie takich samych na podmiankę.

Masz prawdopdobnie wersję Sagembox-a oznaczoną jako 4000 . To bardzo dobrze bo masz termiczne zabezpiecznie ładowarki, gdyby nie zadziałało to Twoja ładowarka powędrowałaby juz na złom.
Za chłodzenie Sagembxa odpowiada krótki obieg chłodzenia , czyli jedna pompa, Mała częśc chłodnicy ( patrząc od przodu to ta częśc na lewo od korka wlewu).
Ale za chłodzenie odpowiada tez wentylator chłodnicy. Jest on zabezpieczony ( raczej ograniczony prądowo) za pomocą czegoś w rodzaju dużej opornicy przykręconej w dolnej prawej częsci chłodnicy . Niestety często się zdarza że ta opornica pada. Musiałbyś ją zmierzyć jakimś miernikiem oporności ( ma chyba 3 Ohm) .


Apacz napisał/a:
Podpiąłem eVlite i ten sprzęt żadnego błędu nie znalazł. Ładowanie ruszyło dalej.

Już wiesz dlaczego EVLITE jest gorszy ?
A ładowanie ruszyło bo ładowarka ostygła , a nie dlatego że podpiąłeś EVLITE .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-24, 21:30   

jas_pik napisał/a:
Apacz napisał/a:
termiczne zabezpieczenie ładowarki
co to znaczy? Czy to może być słabe chłodzenie przez wadliwe (buczące) pompki?
Poszukuję obecnie takich samych na podmiankę.

Masz prawdopdobnie wersję Sagembox-a oznaczoną jako 4000 . To bardzo dobrze bo masz termiczne zabezpiecznie ładowarki, gdyby nie zadziałało to Twoja ładowarka powędrowałaby juz na złom.
Za chłodzenie Sagembxa odpowiada krótki obieg chłodzenia , czyli jedna pompa, Mała częśc chłodnicy ( patrząc od przodu to ta częśc na lewo od korka wlewu).
Ale za chłodzenie odpowiada tez wentylator chłodnicy. Jest on zabezpieczony ( raczej ograniczony prądowo) za pomocą czegoś w rodzaju dużej opornicy przykręconej w dolnej prawej częsci chłodnicy . Niestety często się zdarza że ta opornica pada. Musiałbyś ją zmierzyć jakimś miernikiem oporności ( ma chyba 3 Ohm) .


Apacz napisał/a:
Podpiąłem eVlite i ten sprzęt żadnego błędu nie znalazł. Ładowanie ruszyło dalej.

Już wiesz dlaczego EVLITE jest gorszy ?
A ładowanie ruszyło bo ładowarka ostygła , a nie dlatego że podpiąłeś EVLITE .


Czyli muszę jak najszybciej wymienić pompy, bo rzężą masakrycznie.
Chyba nie tyle ostygła ładowarka, bo monitoruję cały czas obciążenie licznika prądu i od tamtego czasu ładuje non stop.
Jak by był fest problem, to już by ponownie odłączyło mi ładowanie.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2419
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-24, 22:46   

To że teraz Ci się nie wyłącza już może wynikać ze spadku temperatury zewnętrznej .
Ja dość długo dochodziłem do tego że u mnie był uszkodzony ten rezystor. Bo taki problem że sie przestał ładować zdarzył się u mnie tylko raz , za to ze dwa razy w upały zauważyłem że po zakończeniu ładowania włączała sie dioda EKO.
I właśnie odczyt temperatury za pomocą Checkeleca doprowadził mnie do odkrycia przyczyny problemu ( bo wiatrak chłodnicy niezbyt często się włącza w trakcie ładowania i można tego problemu nie zauważyć.
Czyli oprócz wymiany pomp sprawdź tez czy ta opornica jest sprawna
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-25, 16:12   

jas_pik napisał/a:
To że teraz Ci się nie wyłącza już może wynikać ze spadku temperatury zewnętrznej .
Ja dość długo dochodziłem do tego że u mnie był uszkodzony ten rezystor. Bo taki problem że sie przestał ładować zdarzył się u mnie tylko raz , za to ze dwa razy w upały zauważyłem że po zakończeniu ładowania włączała sie dioda EKO.
I właśnie odczyt temperatury za pomocą Checkeleca doprowadził mnie do odkrycia przyczyny problemu ( bo wiatrak chłodnicy niezbyt często się włącza w trakcie ładowania i można tego problemu nie zauważyć.
Czyli oprócz wymiany pomp sprawdź tez czy ta opornica jest sprawna


Ładował się strasznie długo. ponad 13h. Strasznie dużo kasy wyssał z sieci :) jakoś 7 funtów.
Mniejsza o to.

Takie laickie pytanie odnośnie Checkeleca. Mam możliwość wyboru 4rech trybów ładowania,
Normalne - to jak nazwa wskazuje normalne
Wyrównawcze uruchamia się samo co 10 ładowanie jakoś. Z tego co pamiętam
Konserwacyjne - przed dolaniem wody
Ale co daje ładowanie początkowe i jak często z niego korzystać?
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2419
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-25, 18:44   

A nie jest to logiczne ?
jak instalujesz wszystkie nowe akumulatory to jakie ładowanie trzeba by było wybrać ?
Jak często ?
A ile razy instalujesz nowe akumulatory ?
Tyle samo razy ładujesz z użyciem tego trybu - on służy wyłącznie do tej jednej procedury.
A opornicę sprawdziłeś ?
Poziom płynu w chłodnicy ?
Stan akumuatora 12V ?
Także sprawność silnika wentylatora - bo wg doniesień tez często pada.
To sa podstawowe czynności aby nie uszkodzić ładowarki
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-25, 21:40   

jas_pik napisał/a:
A nie jest to logiczne ?
jak instalujesz wszystkie nowe akumulatory to jakie ładowanie trzeba by było wybrać ?
Jak często ?
A ile razy instalujesz nowe akumulatory ?
Tyle samo razy ładujesz z użyciem tego trybu - on służy wyłącznie do tej jednej procedury.
A opornicę sprawdziłeś ?
Poziom płynu w chłodnicy ?
Stan akumuatora 12V ?
Także sprawność silnika wentylatora - bo wg doniesień tez często pada.
To sa podstawowe czynności aby nie uszkodzić ładowarki


Dziękuję za wyjaśnienie.
Sprawdziłem wszystko poza opornicą.
Szczerze mówiąc, nie jest jasna dla mnie jasne jak ją sprawdzić.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2419
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-26, 09:33   

Apacz napisał/a:
.
Sprawdziłem wszystko poza opornicą.
Szczerze mówiąc, nie jest jasna dla mnie jasne jak ją sprawdzić.

Miernikiem/ żąrowką czy płynie przez nią prąd.
Albo razem z wentylatorem czy po podaniu napięcia 12V na wentylator przez opronicę czy kręci się wiatrak przy chłodnicy
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12