SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo E500
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-27, 11:09   

oj tam oj tam :) po co Ci akumulatory? wymienisz sobie na litówki...
:)

widzę, że angol zjechał z ceny na 1700.... wciąż za drogo choć jeszcze rok temu bym brał i za 2000 ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2015-07-27, 11:31   

highend napisał/a:
oj tam oj tam :) po co Ci akumulatory? wymienisz sobie na litówki...
:)

widzę, że angol zjechał z ceny na 1700.... wciąż za drogo choć jeszcze rok temu bym brał i za 2000 ;)


------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A co Cię tak odmieniło i wyleczyło z miłości i pasji do Berlingo? bo chyba nie Leaf...

Z ceny zjechał, zaproponowałeś mu sprzedaż dobrych acu? Odpisał coś?
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-07-27, 16:33   

dzwonilem do goscia, auto ma zasięg 3 mile (5km)
za 1500 odda tak samo jak wczesniej, moze jeszcze 100 funtow urwie, ale to wszystko.

Ciekawe co te aku boli w nim :)
samo auto jest ładne i fajny rocznik.

co do mojego nastawienia. Nie zmieniło się, ale ludzie już nie chcą kupować aut PSA.
wolą używane imievy czy leafy. Zresztą to jest naturalne i mnie nie dziwi. Musiał nastąpić taki moment.
W takiej Norwegii chyba masowo pozbywają się saxo czy berlingo.....

+----------+

Ciąg dalszy na temat Citroen Berlingo E500 i diagnozy problemu z akumulatorami NiCd w osobnym temacie - Citroen Berlingo E500 - diagnoza akumulatorów NiCd
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2015-08-03, 09:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-07, 12:39   

to jest też fajne:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item339f1c6642

:D

Tylko anglik-wariat mógł takie coś wymyślić, żeby napakować tyle aku (fajnie tył siedzi) aby mieć teoretycznie 300 mil zasięgu (500km?)

Jakość wykonania typowo angielska: dykta, tektura, gąbki... brakuje jeszcze sznura do snopowiązałek... Ja się pytam jakim cudem naród angielski jest taki...bogaty? :shock: nakradli ze swoich podbitych koloniii......
I podłączenie kabla do ładowania ze słupka (z przelotką J1772) przez... uchylone drzwi. Zamiast wykorzystać oryginalną klapkę....
Mistrzostwo!

za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
mibars

Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 26
Wysłany: 2015-08-09, 10:33   

highend napisał/a:
to jest też fajne:

To jest niesamowite :)
highend napisał/a:
za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

Gość pisze, że na same baterie wydał 30.000 funtów. No i Tesla ma "zaledwie" 70 kWh, on ma prawie 100kWh :)

Najlepsza jest ładowarka: 2kW do ładowania pakietu 98kWh...
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-09, 18:26   

mibars napisał/a:
highend napisał/a:
to jest też fajne:

To jest niesamowite :)
highend napisał/a:
za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

Gość pisze, że na same baterie wydał 30.000 funtów. No i Tesla ma "zaledwie" 70 kWh, on ma prawie 100kWh :)

Najlepsza jest ładowarka: 2kW do ładowania pakietu 98kWh...


tja... na forum BVS w Anglii jest temat jak facet to auto "budował". Chyba mu to 4 lata zajęło.
Efekt - porażka :)
2 tony masy własnej, zero przyspieszenia,.... czas ładowania: 40 godzin. WYPAS.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-08-09, 23:08   

Tesla S tez wazy dwie tony - to tez porazka ?
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-10, 01:48   

KGB napisał/a:
Tesla S tez wazy dwie tony - to tez porazka ?


Bez sensu post. Tesla waży 2 tony ale tak została zbudowana i zaprojektowana.

berlingo waży normalnie 1500kg około + masz 2 osoby + 500kg ładowności.
DMC w granicach 2200kg.
TU masz zero ładowności i w zasadzie auto się nie nadaje do niczego. Chyba, żeby stało i siedziało tylnymi kołami na ziemi.

Czujesz różnicę?
zapomniałbym: anglicy mają wywalone na DMC i takie bzdury, ich to mało obchodzi. nawet VIN ich nie za bardzo obchodzi :mrgreen: już kilka aut widziałem... bez VIN;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-08-10, 12:18   

a nie przewidziales, ze to auto moze zmienilo przeznaczenie i nie musi ciagac towaru ?
z takim pakietem baterii ma wiekszy zasieg niz Ska ,wiec moze sluzyc jako auto osobowe na trasie, ktorej seryjne produkty nie podołają
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 39
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 399
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-10, 13:57   

highend napisał/a:

Mistrzostwo!


Prawdziwe mistrzostwo mamy tez u nas na naszym rodzimym podwórku
:
http://www.samochodyelekt...niepodmaska.jpg

http://www.samochodyelekt...mperomierza.JPG

http://www.samochodyelekt...ku.%20przod.JPG

Znajdziemy też ciekawostki czytając o osiągach pojazdów przy absurdalnych warunkach (np. prędkości) na tej stronie:
http://www.samochodyelektryczne.pl/
_________________
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-10, 17:02   

KGB - to berlingo LEDWO jedzie. Sam własciciel napisał. Winna jest jego masa własna.
Jak robić berlingo na litowkach to tak aby ważyło tyle co nominał lub mniej i wtedy zasięg 200km jest do zrobienia. Wiecej nie ma sensu bo waga mie puszcza. Chyba, ze wymyśla baterie o większej energii zmagazynowanej ;)

Co do zdjeć z aut Zbyszka Kopcia. No cóż.... I tyle.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-10, 18:17   

tu też fantasta:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item33a7259630


Auto z 1999 roku, zepsute... brzydkie poniszczone, fotel zamontowany "po angielsku".
za 1800 funtów? Jak zjedzie do 500 funtów to biorę :D :)
Mocno zardzewiałe jest też (podłużnice). Webasto również zamontowane "po angielsku".
1999 rok - tylko jako dawca.... z anglii - klimat im nie służy.

Czas tych aut chyba minął - w sensie ceny poleciały na dół. Podobno w Norwegii jest ich cała masa do sprzedania.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-08-10, 19:03   

pewnie slabo przyspiesza,ale jednak jedzie, bo ma 35KM i jak juz sie rozpedzi,to moze duzo przejechac :-P

highend napisał/a:
Czas tych aut chyba minął - w sensie ceny poleciały na dół. Podobno w Norwegii jest ich cała masa do sprzedania.

to bym powiedzial,ze czas tych aut dopiero nastaje, bo ich ceny staja sie przystepne :mrgreen:
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-10, 20:47   

Czasem trzeba się zastanowić co się buduje. Te aku ważą ponad tonę i nadają się bardziej do autobusu. Producenci podają "żywotność" 3000 cykli, co przy zasięgu 500km daje 1 500 000 km. Pakiet z Li-Jon można zbudować o parametrach 1kWh: 800-1000pln, 5-6 kg. Zakładając, że masę zmniejszamy o ponad pół tony (wystarczy 80 kWh), mamy 400-500kg, 64-80 tyś pln. Zakładając 800 cykli, mamy nędzne 400 000 km :shock:
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-10, 20:59   

gienek333 napisał/a:
Czasem trzeba się zastanowić co się buduje.


Kwintesencja :kufel
Wiesz, naród wyspiarki ma delikatny problem z.. myśleniem ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Vas 

Dołączył: 04 Mar 2015
Posty: 37
Wysłany: 2015-09-05, 14:27   

highend napisał/a:
to jest też fajne:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item339f1c6642

za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

już £15,000 i 200mile (102 200Ah cells) .Przed-300mile i 153 cells
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-09-05, 14:46   

Vas napisał/a:
highend napisał/a:
to jest też fajne:

http://www.ebay.co.uk/itm...=item339f1c6642

za jedyne 29.000 funtów :D to niewiele mniej niż kosztuje Tesla S 70D

już £15,000 i 200mile (102 200Ah cells) .Przed-300mile i 153 cells


Powodzenia anglikowi życzę ;)
z tego by zrobił 4 berlinga z zasięgiem 150km każdy.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2015-11-22, 11:33   

Hello po przerwie

nowy problem
Webasto w Citroenie

Grzeje, ale cieniutko. Długo długo nic potem ledwo letnie powietrze leci.
O webasto się nasłuchałem i naczytałem, że takie to super jest a tym
czasem jakaś lipa.

Co sprawdzić? Paliwo jest, resetowałem już je ale nadal nic.
Po odpaleniu z wydechu leci ciepła spalina. Wąż odprowadzający ciecz też z czasem się nagrzewa.
Ale ogrzewaniem bym tego nie nazwał.

Gdzie tam jest termostat jakiś, może on oszukuje?

Czy Webasto grzeje tylko nagrzewnicę kabiny, czy też np. akumulatory?

Czy Evlite odczyta mi błędy z webasto? Coś tam czyta, ale nie wiem czego dotyczą te błędy.
Jak żona auto odda to podam co tam zgłąsza.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2015-11-22, 13:08   

Odczytałem błędy i takie coś evlite podaje

CHECKSUM 163
195 153 51 165

Mierzone przy "odpalonym" samochodzie biegiem w pozycji P i włączonym ogrzewaniem.

Heeelp.

Po sporym czasie zaczęło lepiej grzać, ale przy moim Volvo 944 to nadal lipa-dupa ogrzewanie
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-11-22, 16:46   

zobacz posty w dziale peugeot 106 tips i tricks w blogach, tam jest dużo o webasto i pasuje do Berlingo

1) wyczyszczenie baku z wody
2) ocieplenie zbiorniczka od webasto
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1300
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-11-22, 22:04   

Webasto czy inny eber... (z moich doświadczeń) jak ma jakiś problem to się wyłączy i tyle. Jak słabo działa, to może być problem z zaworem nagrzewnicy, albo np. zapowietrzenie.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-11-22, 22:24   

Tesli grzeje - ale trochę za słabo - to powód może być prozaiczny - o ile benzyna jest ok w zbiorniku ( nie ma skroplonej wody) - może jakiś brud ogranicza przepływ na filtrze lub w pompie.
Pompa pracuje z częstotliwością ok 2 Hz czyli 2 razy na sekundę powinieneś słyszeć kliknięcie z okolic pompy paliwa.
W mojej też na początku to było - po jej oczyszczeniu - wypłukaniu i wytrząśnięciu brudu z pompy grzeje że aż miło - muszę albo wyłączać po ok 3 minutach albo ustawiać suwak blisko wyłączenia.
Zrób również mod z odchyleniem do wnętrza obudowy wentylatora nadmuchu - zrobi się wtedy mini cyrkulacja wewnętrzna - nie będzie pobierane wyłącznie powietrze z zewnątrz - wszystko opisane na moim mini blogu tu na forum
Zapowietrzenie - raczej mało możliwe bo pompa webasto pracuje dość dobrze - jest o prawie takiej samej wydajności jak pompy obiegu cieczy chłodzącej .
Możliwe by było zamulenie wymiennika ciepła - ale skoro rura nie jest cały czas ciepła to stawiam na paliwo.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2015-11-23, 11:57   

Kliknięcie z okolicy baku słychać jak piszesz.

A ile czasu potrzeba, by zaczęło dmuchać konkretnym ciepłem?

W pierwszej kolejności zakryję kartonem chłodnicę :)
Rano miałem +2*C na bateriach. Dziadowska zima
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2002
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-11-23, 18:31   

Apacz napisał/a:
Kliknięcie z okolicy baku słychać jak piszesz.

Ale być może jest gdzieś problem z przepływem.
Zdejm rurkę doprowadzającą paliwo do Webasto - włącz je i zobacz czy w momentach kliknięcia wytryskuje kropelka za kropelką. Jeśli nie przedmuchaj rurki i sprawdź smok w zbiorniku.

Apacz napisał/a:
A ile czasu potrzeba, by zaczęło dmuchać konkretnym ciepłem?

Po około 2 minutach - zbiornik i rury doprowadzające płyn do nagrzewnicy są gorące
Apacz napisał/a:
W pierwszej kolejności zakryję kartonem chłodnicę :)
Rano miałem +2*C na bateriach. Dziadowska zima
Twoim są dwa odrębne obiegi chłodzace ( w P106/Saxo tylko jeden) - zasłoń kartonem - lub nawet owiń foią tylko część chłodnicy odpowiadającej za akumulatory.
Tak się zastanawiam czy w tych samochodach nie zainstalować układu regulującego prędkość obrotów pompy - w ten sposób można zmniejszyć wychłodzanie akumulatorów
Może za pomocą programatora czasowego ustaw ładowanie tak aby się kończyło dokładnie w momencie wyjazdu - wtedy akumulatory będą rozgrzane od ładowania .
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 40
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2016-11-07, 15:07   

Witajcie. Dawno nic nie pisałem, bo... nic się nie działo z moim Citroenem.
Znaczy się ogrzewania nie ruszyłem, bo się zima skończyła i jakoś przestało być potrzebne. Teraz znowu zimno więc i temat ruszę.

Natomiast mam problem ze wskaźnikiem ECO. Ten co to pokazuje czy prąd wychodzi z baterii czy na nie wchodzi.
Burczy po włączeniu zapłonu a wskazówka się trzęsie. Na tyle słabo, że trzeba się mocno w nią wpatrywać by ten minimalny ruch zaobserwować.
Natomiast podczas jazdy nie wskazuje stabilnie, tylko huśta się jak jakiś bujak na sprężynce. Wychyla się nadal do właściwych wskazań poboru prądu, ale nie jest to stabilne, tylko bujające. Tak samo jest w drugą stronę, jak prąd wraca do aku. Jak jadę z równą prędkością, to wskazówka się stabilizuje na właściwym miejscu czyli tak jak powinno być, ale minimalne odpuszczenie gazu powoduje ze zaczyna znowu skakać.

Spotkaliście się z takim czymś? Licznik się zdupił, czy coś innego?
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12