SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo E500
Autor Wiadomość
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-05-15, 22:15   

highend napisał/a:
Apacz napisał/a:
Hello!!

Ludki, zabieram się za dolanie wody do baterii. Powinienem zrobić już to dawno temu, ale jakoś mi się nie chciało.


:shock: :shock: :shock:


----------------------------------------------------------------------------------------------
Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2382
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-05-16, 10:07   

Po francusku masz instrukcję obsługi EVlite wraz z info o procedurze uzupełniania wody na moich chomiku (bezpłatny transfer)
http://chomikuj.pl/jas_pi...,6404653013.pdf
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-05-16, 10:54   

jas_pik napisał/a:
Po francusku masz instrukcję obsługi EVlite wraz z info o procedurze uzupełniania wody na moich chomiku (bezpłatny transfer)
http://chomikuj.pl/jas_pi...,6404653013.pdf


Dziękuję przyjacielu. Niech Ci Bozia w darmowym prądzie wynagrodzi Twą dobroć.

Tylko nie wyczytałem tam, czy ładowanie serwisowe mogą robić na naładowanych akumulatorach w iluś tam procentach, czy muszę je wcześniej opróżnić.
Lepiej je chyba więc wyjadę do zera
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-05-16, 14:06   

Apacz napisał/a:

Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.


ładujesz maintenance charge, jak się skończy i zacznie świecić kontrolka wody to ją dolewasz, tylko nie odłączaj kabla w tym czasie. Odłącz jak dolejesz i wszystko.

Ja zawsze robilem tak, że włączałem wieczorem i rano sprawdzałem czy już - i dolewałem.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 42
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-05-16, 23:13   

Coś mieszacie, maintenance charge może przedłużyć do 72h, dolanie wody powinniśmy zrobić jak akumulatory będą rozgrzane do co najmniej 25 stopni max 34, w zimie to tylko w ogrzewanym garażu, maintenance charge w pierwszej fazie ładuje akumulatory tak jak zwykłe ładowanie a potem przechodzi w podtrzymanie prądem 5A i obie fazy mogą trwać max 72h, w czasie kiedy prąd spadnie do 5A po np. 9h wskaźnik mamy na 100% i płyn chłodniczy ma powyżej 25c przerywamy ładowanie i po około 10-15minutach (czas potrzebny by aku przestały gazować) i zaczynamy dolewać wodę i najlepiej nie dłużej jak 15 minut. Dolanie w taki sposób wody nie spowoduje nam później wycieków elektrolitu (zasady) przy tzw. ładowaniu przeładowującym (co jedenaste ładowanie standardowe).
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-05-19, 11:16   

highend napisał/a:
Apacz napisał/a:

Nie szokuj się kolego Highend, tylko przypomnij mi procedurę, bo kopię właśnie po forach i nie mogę znaleźć.


ładujesz maintenance charge, jak się skończy i zacznie świecić kontrolka wody to ją dolewasz, tylko nie odłączaj kabla w tym czasie. Odłącz jak dolejesz i wszystko.

Ja zawsze robilem tak, że włączałem wieczorem i rano sprawdzałem czy już - i dolewałem.


Zrobione. Weszło około 14litrów
Dziękuję wam wszystkim za pomoc.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-09-24, 12:37   

No i się zreperowało. Mam nadzieję, że kolejne 5 lat nie będę musiał o tym myśleć.

Postanowiłem udusić dzida. Czyli odpiąć auto od wszelakich źródeł prądu. Mówiąc wprost zresetować go poprzez odpięcie akumulatora roboczego.
By to zrobić bezpiecznie najpierw powyciągałem bezpieczniki z boksów z bateriami trakcyjnymi. I takie dziwo się stało, że po wygrzebaniu bezpieczników z 3 paneli (górnego przedniego nie ruszałem, bo mi się pod auto nie chciało wpełzać) Wentylator się zatrzymał.
Nawet nie musiałem wypinać akumulatora roboczego. No ale jak już tyle czasu się namarzłem na zewnątrz (w UK piździ i jest jakoś 12st.C) to odpiąłem i jego. Po ponownym podpięciu wszystkiego jest cisza jak powinna. Wentylator milczy. Oby na kolejne 5 lat.

Jak już jednak poświęciliście tyle czasu na czytanie moich wypocin, to proszę napiszcie co o tej awarii myślicie i gdzie są czujniki odpowiadające za uruchomienie wentylatora na chłodnicy.


Dziękuję
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2382
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-24, 21:51   

Co do pomiaru temperatury to w Berlingo masz 3 czujniki mierzące temperaturę.
Pierwszy jest w silniku - obok pokrywy serwisowej ale on nie ma wpływu na działanie wentylatora chłodnicy lecz na prędkość obrotową wentylatora chłodzącego komutator.
Drugi czujnik mieści się w komorze akumulatorów w przedziale silnikowym ( czwórce) , jest wsunięty w obudowę akumulatora i mierzy temperaturę płynu chłodzącego akumulatory
Trzeci czujnik jest wewnątrz Sagemboxa i mierzy temperaturę Sagemboxa.
Wszystkie te trzy czujniki przekazują informacje o temperaturze do kalkulatora .
Kalkulator wysyła sygnał do przekaźników włączający wentylator .
Ale oprócz tego istnieje czujnik temperatury ( raczej zwieracz bimetaliczny) który bada temperaturę chłodnicy - przykręcony a prawej strony chłodnicy ( patrząc od przodu) . Zadziała wtedy gdy kalkulator poda napięcie przez przekaźnik oraz chłodnica osiągnie temperaturę ponad 35 stopni.
Więcej pomiarów i danych będziesz miał z aplikacji Checkelec v3
To co robiłeś (zapewne o tym nie wiedząc - to tzw reset Sagemboxa)
Wystarczy odpiąć jeden bezpiecznik wysokiego napięcia a później klemę minusową akumulatora pokładowego. Trzeba to zrobić na około 1 minutę . To zazwyczaj resetuje wszelkie problemy.
Ale pamiętaj - najpierw wysokie napięcie później niskie , nigdy odwrotnie bo uszkodzisz konwerter dc/dc
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-09-25, 00:23   

jas_pik napisał/a:
Co do pomiaru temperatury to w Berlingo masz 3 czujniki mierzące temperaturę.
Pierwszy jest w silniku - obok pokrywy serwisowej ale on nie ma wpływu na działanie wentylatora chłodnicy lecz na prędkość obrotową wentylatora chłodzącego komutator.
Drugi czujnik mieści się w komorze akumulatorów w przedziale silnikowym ( czwórce) , jest wsunięty w obudowę akumulatora i mierzy temperaturę płynu chłodzącego akumulatory
Trzeci czujnik jest wewnątrz Sagemboxa i mierzy temperaturę Sagemboxa.
Wszystkie te trzy czujniki przekazują informacje o temperaturze do kalkulatora .
Kalkulator wysyła sygnał do przekaźników włączający wentylator .
Ale oprócz tego istnieje czujnik temperatury ( raczej zwieracz bimetaliczny) który bada temperaturę chłodnicy - przykręcony a prawej strony chłodnicy ( patrząc od przodu) . Zadziała wtedy gdy kalkulator poda napięcie przez przekaźnik oraz chłodnica osiągnie temperaturę ponad 35 stopni.
Więcej pomiarów i danych będziesz miał z aplikacji Checkelec v3
To co robiłeś (zapewne o tym nie wiedząc - to tzw reset Sagemboxa)
Wystarczy odpiąć jeden bezpiecznik wysokiego napięcia a później klemę minusową akumulatora pokładowego. Trzeba to zrobić na około 1 minutę . To zazwyczaj resetuje wszelkie problemy.
Ale pamiętaj - najpierw wysokie napięcie później niskie , nigdy odwrotnie bo uszkodzisz konwerter dc/dc


Dzięki wielkie. Skąd taki błąd się wkradł do kompa, że wentylatorem mielił nie mam pojęcia.
Wcześniej próbowałem skasować błędy z eVlite, ale to nic nie dało.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2382
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2018-09-25, 09:31   

Pamiętaj o tym że elektronika tego pojazdu została stworzona na początku lat 90-tych.
Wystarczy spadek napięcia ( nawet tymczasowy na akumulatorze pokładowym 12V) i robią się różne dziwne rzeczy.
Sagembox próbkuje napięcie tego akumulatora co 30 minut , jeśli napięcie spadnie poniżej progu 12V włącza konwerter dc/dc.
Jak możesz sprawdzić czy akumulator ten jest sprawny?
Prosto - na wyłączonym samochodzie włączasz światła mijania na 30 minut i mierzysz napięcie akumulatora , jesli napięcie spadnie znacznie ( będzie poniżej 11,6 V) to musisz szukać nowego akumulatora 12V
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2018-09-25, 09:55   

jas_pik napisał/a:

Jak możesz sprawdzić czy akumulator ten jest sprawny?
Prosto - na wyłączonym samochodzie włączasz światła mijania na 30 minut i mierzysz napięcie akumulatora , jesli napięcie spadnie znacznie ( będzie poniżej 11,6 V) to musisz szukać nowego akumulatora 12V


Dobra rada. Będę mierzył.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-04, 10:55   

Witajcie ponownie.
Taka kontrolka mi się zaświeciła. Skasowałem błąd, ale po czasie znowu się świeci.
Co ona oznacza?

https://photos.app.goo.gl/2qX1XYA29EQByjxD8

Nie o paliwo mi chodzi.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2382
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-04, 13:36   

Ta kontrolka oznacza problem elektryczny.
Po pierwsze uruchom Chcekeleca i usuń .
Jeśli nie da się usunąć to oznacza że trzeba coś zrobić .
Najczęściej wystarczy zdjąć klapkę w silniku i przedmuchać sprężonym powietrzem .
Chyba że padła któryś z czujników , wtedy trzeba wymienić ten czujnik.
W najgorszym przypadku jest przebicie w silniku , wtedy konieczne być może następujące działania
1. Wyczyszczenie komutatora
2. Szlifowanie komutatora
3. Czyszczenie uzwojeń ( np spirytusem) ale prosze dobrze wysuszyć silnik przed podłączeniem napięcia
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-04, 14:02   

jas_pik napisał/a:
Ta kontrolka oznacza problem elektryczny.
Po pierwsze uruchom Chcekeleca i usuń .
Jeśli nie da się usunąć to oznacza że trzeba coś zrobić .
Najczęściej wystarczy zdjąć klapkę w silniku i przedmuchać sprężonym powietrzem .
Chyba że padła któryś z czujników , wtedy trzeba wymienić ten czujnik.
W najgorszym przypadku jest przebicie w silniku , wtedy konieczne być może następujące działania
1. Wyczyszczenie komutatora
2. Szlifowanie komutatora
3. Czyszczenie uzwojeń ( np spirytusem) ale prosze dobrze wysuszyć silnik przed podłączeniem napięcia


Błąd da się skasować eVlite, ale po jakimś czasie powraca.
Czy może to być efekt kończących się szczotek w silniku?
Albo słabego akumulatora podstawowego - nie trakcyjnych?
Jak dojść który to czujnik się kończy?
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2382
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-04, 14:17   

Kup najtanszy ELM ( czytkk OBDII ) po BT ( ale koniecznie w wersji v1.5 - nie słuchaj że nowsze są lepsze)
Ściągnij Chcekelec i zainstaluj na smartfonie androidalnym
https://play.google.com/store/apps/details?id=steens.checkelec
I odczytasz błędy i skasujesz.
Ta aplikacja pokaże Ci też stan naładowania akumulatorów trakcyjnych i stan akumulatora 12V , także w czasie jazdy - online ( użyj jakiegoś starego smartfona na stałe)
Pamiętaj tylko żeby wyciągać ( lub zainstalować wyłącznik ) lub tez usypiać aplikację bo inaczej pompa wody będzie działać cały czas gdy pracuje aplikacja.
Tylko za pomocą tej aplikacj będziesz wiedział dokładnie czy to problem czujnika czy izolacji.
Pamiętaj eVlite w stosunku do Chcekelec'a to jak kalkulator do komputera.
Inaczej to będzie zgadywanka.
Akumulatory nic nie maja wspólnego z tym błędem ( no chyba że gdzieś nastąpiło poważne przebicie ) i wysokie napięcie w jakiś sposób przebija się przez płyn chłodzący do masy ( tylko i wyłącznie wtedy czujniki wykryją upływność i pokażą to w formie tej świecącej kontrolki )
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-04, 14:37   

jas_pik napisał/a:
Kup najtanszy ELM ( czytkk OBDII ) po BT ( ale koniecznie w wersji v1.5 - nie słuchaj że nowsze są lepsze)
Ściągnij Chcekelec i zainstaluj na smartfonie androidalnym
https://play.google.com/store/apps/details?id=steens.checkelec
I odczytasz błędy i skasujesz.


Dzięki.
Ten będzie dobry?

http://ujeb.se/0riPE
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2382
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-04, 17:54   

Raczej nie bo sprzedawca nic nie pisze na temat v1.5 .
Wpisz w wyszukiwarce ELM v1.5
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-04, 18:34   

jas_pik napisał/a:
Raczej nie bo sprzedawca nic nie pisze na temat v1.5 .
Wpisz w wyszukiwarce ELM v1.5


Wychodzi takie coś

http://ujeb.se/OR9je
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2382
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-04, 18:40   

Może zadziała. Ja mam identyczny z wyglądu i nie działa bo nie jest wersji 1.5
Tak że trudno powiedzieć.
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-04, 22:15   

jas_pik napisał/a:
Może zadziała. Ja mam identyczny z wyglądu i nie działa bo nie jest wersji 1.5
Tak że trudno powiedzieć.


Kupiłem ten. Jak przyjdzie będziemy działać dalej :)

https://www.ebay.co.uk/itm/232285416429
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-07, 15:45   

jas_pik napisał/a:
Może zadziała. Ja mam identyczny z wyglądu i nie działa bo nie jest wersji 1.5
Tak że trudno powiedzieć.


Skaner dotarł, ale nie łączy się z berlingo.
Zgrany program na tableta tylko kręci niebieskim kółkiem i nic się nie łączy.
Tablet skaner widzi. Program wgrany na laptopa z Windowsem też go widzi, ale nie łączy się w żaden sposób, bo to nie spaliniak. Na Lexusie go nie sprawdzę, bo mam tam inne gniazdo OBD

Więc podejrzewam ,że ten slaner nie ma 1,5.
Trzeba będzie walnąć skośnookiemu z Ebaya negatywa i kupić kolejny gdzie indziej. Tylko czy trafię uczciwie w wersją 1,5?
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Paren1 

Dołączył: 20 Sie 2019
Posty: 20
Wysłany: 2019-09-07, 18:08   

Warto przetestować ELM327 w tej darmowej apce, im więcej zielonych pól tym lepiej:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier&hl=en
Warto odesłać do sprzedawcy i kupić inny.
Ja używam iCar 2 Vgate (być może podróbka, jest ich sporo na Allegro, ale działa).
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2382
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-09-07, 21:15   

Czyli tak jak pisałem.
Nie namawiam Ci na zakup dość drogiego ELM-a który na 100% zadziała ale jest za drogi . Jest to OBDLink LX . Ja kupiłem na Ebay.co.uk 2 lata temu za kilkadziesiąt funtów.
Tanie nie sa ale pewne i gdybyś kiedyś kupował "trojaczka" tez w nim jako jeden z niewielu zadziała.
A Chcekelec jest programem na Android wyłącznie :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-07, 22:44   

Paren1 napisał/a:
Warto przetestować ELM327 w tej darmowej apce, im więcej zielonych pól tym lepiej:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.elm327identifier&hl=en
Warto odesłać do sprzedawcy i kupić inny.
Ja używam iCar 2 Vgate (być może podróbka, jest ich sporo na Allegro, ale działa).


Który posiadasz?

http://ujeb.se/eFJFG
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 58
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2019-09-07, 22:49   

jas_pik napisał/a:
Czyli tak jak pisałem.
Nie namawiam Ci na zakup dość drogiego ELM-a który na 100% zadziała ale jest za drogi . Jest to OBDLink LX . Ja kupiłem na Ebay.co.uk 2 lata temu za kilkadziesiąt funtów.
Tanie nie sa ale pewne i gdybyś kiedyś kupował "trojaczka" tez w nim jako jeden z niewielu zadziała.
A Chcekelec jest programem na Android wyłącznie :)


No cena trochę masakryczna za coś co użyję może 2 razy.
Nie przewiduję by Berlingo zaczęło się psuć po jakoś 6 letniej bezawaryjnej służbie
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 11