SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Berlingo E500
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-11-07, 16:06   

Tak naprawdę mogą być zupełnie rożne przyczyny takiego problemu.
1. Brak kontaktu (zimny lut na doprowadzeniu sygnału do miernika)
możesz polutować po rozebraniu, warto również prysnąć odrobinę smaru silikonowego w łożyska - zamortyzuje trochę drgania
Popatrz na zdjęcie
2.Zaśniedziałe styki na złączach doprowadzających sygnały do całej deski rozdzielczej - tu się najlepiej sprawdza WD40
3. Zużyte albo zabrudzone styki potencjometru prędkości ( pedał gazu) - trzeba rozebrać i oczyścić
Rzadko ale czasami się zdarza zaschnięcie ( albo wybuch któregoś z elektrolitów na płytce sterującej miernikiem )
Na chomiku mieściłem schemat i zdjęcia ( bezpłatny transfer)
Mój chomik
Burczenie może bardziej wskazywać na problem z elektrolitem ponieważ ukłąd dostaje napięcie w formie prostokąta
Schemat
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2016-11-07, 17:55   

jas_pik napisał/a:
Tak naprawdę mogą być zupełnie rożne przyczyny takiego problemu.
1. Brak kontaktu (zimny lut na doprowadzeniu sygnału do miernika)
możesz polutować po rozebraniu, warto również prysnąć odrobinę smaru silikonowego w łożyska - zamortyzuje trochę drgania
Popatrz na zdjęcie Obrazek
2.Zaśniedziałe styki na złączach doprowadzających sygnały do całej deski rozdzielczej - tu się najlepiej sprawdza WD40
3. Zużyte albo zabrudzone styki potencjometru prędkości ( pedał gazu) - trzeba rozebrać i oczyścić
Rzadko ale czasami się zdarza zaschnięcie ( albo wybuch któregoś z elektrolitów na płytce sterującej miernikiem )
Na chomiku mieściłem schemat i zdjęcia ( bezpłatny transfer)
Mój chomik
Burczenie może bardziej wskazywać na problem z elektrolitem ponieważ ukłąd dostaje napięcie w formie prostokąta
Schemat
Obrazek


Dzięki. Nagram filmik jak to działa.
Przypomniało mi się, że wcześniej ten wskaźnik ECO mi czasami nie wskazywał płynnie, tylko przeskakiwał. Dodatkowo szarpie mi czasami autem. Znaczy się jak jadę i cisnę gaz po czym puszczę, to mi szarpie całym autem. Zupełnie jak szarpią biegi w skrzyni automatycznej (zdeko zajechanej)

Więc obstawiałem szczotki na silniku. Sprawdziłem jedną i jest w super stanie. Do reszty nie wiedziałem jak się dobrać.

Zacznę od wyczyszczenia pedału gazu. To mi się wydaje najbardziej prawdopodobne, że tam tkwi problem.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-11-07, 18:07   

Apacz napisał/a:

Przypomniało mi się, że wcześniej ten wskaźnik ECO mi czasami nie wskazywał płynnie, tylko przeskakiwał. Dodatkowo szarpie mi czasami autem. Znaczy się jak jadę i cisnę gaz po czym puszczę, to mi szarpie całym autem.

Wszystko wskazuje że jest to problem potencjometru pedału gazu lub połączeń od niego do kontrolera - Sagemboxa.

Apacz napisał/a:
Zacznę od wyczyszczenia pedału gazu. To mi się wydaje najbardziej prawdopodobne, że tam tkwi problem.

Oprócz czyszczenia samego potencjometru sprawdź i oczyść wszystkie przejściówki ( złącza) wykorzystując WD40.
Bardzo wrażliwe na wilgoć - i śniedzenie są styki głównego złącza w Sagemboxie.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2016-11-07, 18:11   

Apacz napisał/a:
Zacznę od wyczyszczenia pedału gazu. To mi się wydaje najbardziej prawdopodobne, że tam tkwi problem.
Oprócz czyszczenia samego potencjometru sprawdź i oczyść wszystkie przejściówki ( złącza) wykorzystując WD40.


Tak jest, tylko WD40 mi nie pasuje do czyszczenia styków.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2736
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-11-07, 18:20   

gdzieś miałem w jakimś berlingo takie bujanie wskazówki ECO
nic z tym nie robiłem i nic się nie działo
natomiast szarpanie autem to nic dobrego :(
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2016-11-21, 12:48   

Ludki. Chyba nadszedł czas na zmianę akumulatora roboczego - tego zwykłego.
W tej chwili mam
Amp Hours (Ah): 40Ah
Cold Cracking Amp (CCA): 340CCA

A chcę wstawić

Amp Hours: (Ah): 60Ah
Cold Cranking Amp: (CCA): 540cca

Czy taka zmiana ma sens? Jaki powinien być według producenta akumulator w Berlingo?
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-11-23, 15:55   

Co do szarpania to przejrzyj wszystkie bezpieczniki i połączenia, śniedzieją.
Ja poczyściłem i nasmarowałem wazeliną.
Szczotki, może być.
Mnie jak się kończyły auto stawało.
Trzeba było zatrzymać się i ,zapłon off/on , dopiero ponowne ruszenie.
Po zmianie spokój.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2017-06-09, 09:10   

Witajcie po przerwie.
Kolejny problem od wczoraj.
Przy odpuszczeniu gazu słychać metaliczny zgrzyt. Coś jak by przekładnia chodziła bez oleju?
Na zimno działa jak trzeba, ale jak się już trochę Berlingo rozgrzeje, to się zaczyna chrobotanie.

Zaraz wlezę pod Auto i sprawdzę olej w przekładni, ale już na zaś zadam pytanie. Jaki olej tam wlać? zwykły do przekładni, czy może coś innego?

I czy kończące się szczotki w silniku mogą tak chrobotać paskudnie metalicznie?
Auto poza tym jeździ jak zawsze.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-09, 09:29   

Olej do przekładni najlepiej syntetyczny 75/90 .
A co do przyczyn chrobotania to może być ich wiele raczej nie szczotki.
Najprawdopodobniej element metalowo gumowy utrzymujący silnik -silentblok.

Prawdopodobnie wyrobiła się guma.
Możesz to naprawić tymczasowo zalewając go odpowiednim silikonem albo szukać .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2017-06-09, 09:38   

jas_pik napisał/a:
Olej do przekładni najlepiej syntetyczny 75/90 .
A co do przyczyn chrobotania to może być ich wiele raczej nie szczotki.
Najprawdopodobniej element metalowo gumowy utrzymujący silnik -silentblok.
Obrazek
Prawdopodobnie wyrobiła się guma.
Możesz to naprawić tymczasowo zalewając go odpowiednim silikonem albo szukać .


Ten dźwięk, występuje tylko przy odpuszczaniu gazu przez chwilkę. Wystarczy, że dodam trochę gazu i znowu odpuszczę i znowu trze.
No i jest to dźwięk jak by mielących się trybów.

Nic to, wpełzam pod berlingo
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
Szwagiero 

Wiek: 25
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 18
Skąd: Łomianki
Wysłany: 2017-06-09, 10:47   

Sprawdź łożyska przy kołach.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-09, 10:54   

Silentbloki silnika sa różne pokazany wczesniej - szukaj jako : Hutchinson 524732
Są jeszcze dwa inne : referencyjny Hutchinson 524637

Jak wpełzasz to wymień olej w przkładni planetrnej - Warto to robić co 20 kkm a koszt nie jest duzy. W szczególności jak spuszczany jest już czarny.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2017-06-09, 11:08   

jas_pik napisał/a:
Silentbloki silnika sa różne pokazany wczesniej - szukaj jako : Hutchinson 524732
Są jeszcze dwa inne : referencyjny Hutchinson 524637
Obrazek
Jak wpełzasz to wymień olej w przkładni planetrnej - Warto to robić co 20 kkm a koszt nie jest duzy. W szczególności jak spuszczany jest już czarny.


No więc. Silnik mam upierniczony olejem. ale od strony szczotek. Nie wiem skąd cieknie i nie wiem gdzie są te śruby kontrolna i do spuszczania, ale chyba z przeciwnej. A tam silnik jest suchy.

Załączniki zdjęć mi nie wchodzą, to dam je tutaj

https://goo.gl/photos/1QiHMBFu88WXJJxdA
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-09, 11:16   

To wygląda na to że masz do wymiany simmering z tej zaoliejonej strony silnika bo przekładnia jest po drugiej stronie.
Kiedyś publikowałem rysunek przekłądni ze wskazaniem gdzie się spuszcza a gdzie wlewa olej.
Przy taki wycieku mało oleju jest już w przekładni.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2017-06-09, 12:17   

jas_pik napisał/a:
To wygląda na to że masz do wymiany simmering z tej zaoliejonej strony silnika bo przekładnia jest po drugiej stronie.
Kiedyś publikowałem rysunek przekłądni ze wskazaniem gdzie się spuszcza a gdzie wlewa olej.
Przy taki wycieku mało oleju jest już w przekładni.


To silnik trzeba wygrzebać z auta pewnie? No to lipa :(
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-09, 12:41   

Nie trzeba.
Co prawda nie mam serwisówki Berlingo w chwili obecnej ale znalazłem na swoim komputerze częśc serwisówki z Saxo.
Załaczam zrzut jedej strony z pokazanym sposobem wymiany i momentami dokręcania.
Niestety nie mam danych dotyczących wielkości ale w każdym dobrym sklpepie Ci dobiorą.
Pochwal się wtedy prawidłowym symbolem ( rozmiarem) aby i inni mogli skorzystać.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2017-06-09, 13:41   

jas_pik napisał/a:
Nie trzeba.
Co prawda nie mam serwisówki Berlingo w chwili obecnej ale znalazłem na swoim komputerze częśc serwisówki z Saxo.
Załaczam zrzut jedej strony z pokazanym sposobem wymiany i momentami dokręcania.
Niestety nie mam danych dotyczących wielkości ale w każdym dobrym sklpepie Ci dobiorą.
Pochwal się wtedy prawidłowym symbolem ( rozmiarem) aby i inni mogli skorzystać.
Obrazek


Z doborem będzie problem. Mieszkam w UK a tutaj potrafią tylko wymieniać całe podzespoły.
Szukać będę musiał szukać w PL.
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-09, 14:17   

To pojedź do dowlonego serwisu PSA z prośbą o zamówienie , uzyskaj zamówienie ale zrezygnuj przed zapłaceniem - będziesz miał numery fabryczne simmeringów.
A wtedy bez problemu znajdziesz w PL
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Apacz

Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 31
Skąd: Banbury UK
Wysłany: 2017-06-09, 20:36   

jas_pik napisał/a:
To pojedź do dowlonego serwisu PSA z prośbą o zamówienie , uzyskaj zamówienie ale zrezygnuj przed zapłaceniem - będziesz miał numery fabryczne simmeringów.
A wtedy bez problemu znajdziesz w PL


Dziękuję za rady. A wiesz ile oleju wejdzie do przekładni?
_________________
Pozdrawiam
Apacz
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1330
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-06-09, 20:54   

W przekładni Berlingo dokładnie 0,5 l .
Zastosuj olej najlepiej syntetyczny klasy GL5 co najminiej o parameterach 75W80 albo lepszy.
Ja ostatnio stosuję do tych przekładni K2 bo jest niezły i chyba z syntetyków najtańszy.
Nie zaszkodzi dodać jakiegoś ulepszacza - ale to Twój wybór.
Zmniejsza trochę tarcie i wyciszy przekładnie.
Niestety jest ona dość głośna bo planetarna.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12