SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Nissan Leaf 2011 USA
Autor Wiadomość
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-01, 23:39   Nissan Leaf 2011 USA

Witam,
Kupiłem sobie takie cudo czyli czerwony nissan leaf z 2011r.
Sprowadziłem go z USA a dokładniej to z Honolulu :D miało 71tys km. versja SL
Uderzony był w tył ogólnie to "palił i jeździł" :D
Pomijając proces naprawy czyli magiczne ceny np tylnej klapy - jestem bardzo zadowolony z auta.
Jeżdżę nim już cały tydzień i zrobiłem 1000km :D za soba mam 4 ładowania z szybkiej ładowarki i 3 albo 4 seanse całonocne.
Wskaznik baterii pokazwuje wszystkie kreski niestety leafa spy nie moge odpalic mam juz 3 interfejsy niby 1.5.
po całonocnym ładowaniu pokazuje mi ze moge przejechac 180-196 km w trybie eco albo jakies 160 normalne D. jezdze przrzewaznie z klima ustawiona na 18 st i predkosc wentylatora na 1. skraca mi to zasieg o kilka km a czasem o kilkanascie nie zabardzo rozkminilem dlaczego nieraz ciagnie kilkanascie km a nieraz wlaczenie wylaczenie nawiewu z klima zmniejsza o 2 albo 3.
dzisiaj kupiłem nowe oponki jakies niezbyt drogie letnie (550 pln za kpl (mam kola 16)). bo niestety oryginalne bridgestone ecopie były poprostu łyse.
z osiagów to przy 500km przejechanych wyszło mi spalanie 7.9km/kw dzisiaj pozwolilem sobie poszalec i skasowalem spalanie to nowe wyszło 5.9. Zaraz po kupnie mial zuzycie 6.5.
Ogolnie jestesm narazie bardzo pozytywnie nastawiony do tego autka, które niestety jest mocno nieurokliwe.
w piatek zmieniaja mi taryfe z g11 w garażu (mieszkam w bloku i garaz jest na poziome 0 z osobnym licznikiem) na g12as a ze umowe o prąd podpisałem w styczniu (g11) to od pierwszej kwh w nocy bede miał tani prąd.

Pozdrowienia z Łodzi.
Karol

IMG-20180729-WA0012.jpg
Leaf podczas szybkiego lunchu
Plik ściągnięto 37 raz(y) 145,08 KB

 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 435
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-02, 08:27   

Przy tym przebiegu i z tego regionu samochód wydaje mi się ze powinien mieć mniej pojemności baterii... Jak Ci jeszcze pokazuje tak duże dopuszczalne zasięgi to jest szansa ze trafiłeś na samochód z wymienioną baterią na 30kWh!

Tak czy inaczej gratuluje!

A transport Cię nie zabił finansowo? Ile Cię wyszedł ten samochód?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-02, 09:44   

Jeśli chodzi o interfejs to u mnie po wielu próbach i odsyłaniach zadziałał w końcu ten: https://allegro.pl/interfejs-elm327-bt-obdii-chip-pic18f25k80-torque-i6306582561.html

Bateria na 100% jest wymieniona, ale raczej nie 30kWh. Przy zużyciu 7,9km/kWh spokojnie można osiągnąc 160km zasięgu, a skoro bez trybu eko tyle pokazuje, to by się zgadzało.
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-17, 18:53   

Witajcie,

nie było mnie 2 tygodnie ale dzisiaj już przerejestrowałem auto na stałe tablice. Przy okazji zapytałem o naklejkę EE ale spojrzeli na mnie jak na kosmitę i powiedzieli ze takich nie maja.

Dzieki za link do interfejsu zamowilem zobaczymy czy bedzie działał.

Baterie mam raczej na 100% 24, przy sybkim ladowaniu prawie od 0 do 80% wesło niecałe 20kwh

Pozdrawiam
Karol
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 435
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-17, 19:16   

Cytat:
Baterie mam raczej na 100% 24, przy sybkim ladowaniu prawie od 0 do 80% wesło niecałe 20kwh


To raczej na pewno ma 30kWh. Nie cała pojemność baterii jest dostępna do jazdy. Część jest w rezerwie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-08-18, 06:36   

No nie. Przy 30kWh miałby realnie do dyspozycji ok. 27kWh. Z tego 80% to daje blisko 22kWh. Do tego dolicz straty (stacja pokazuje ile z niej 'wyszło' energii, a ile z tego przyjęły baterie a ile wydzieliło się w postaci ciepła to już inna bajka).
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-19, 08:32   

Mam takie małe pytanie do uzytkownikow leafa z 2011 lub 2012 roku jak wam działa ogrzewanie? proboje to ogarnac u siebie ale nie wiem czy np nie wlacza sie jak jest jakas temp na zewnatrz? Po włączeniu grzania na 32st (zew tem 25) zasieg spada ale nie wieje cieplym powietrzem - sprawdzalem uruchamia pompe wody ale nie grzeje. Wyczytalem ze to moze byc problem z podgrzewaczem PTC heater ale wtedy nie powinien zmieniac sie zasieg. Auto jest z hawajow wiec pewnie tam niespecjalnie sprawdzali czy to dziala czy nie :) troche sie martwie bo u mnie nie ma tez grzanych foteli i kierownicy a jesli cos nie dziala to wolalbym to naprawic przed zima.
 
 
wester 


Dołączył: 20 Sty 2017
Posty: 67
Skąd: Łupowo
Wysłany: 2018-08-19, 14:13   

Nie jesteś pierwszy. Pompa się psuła czasami. Ja nie mam pompy ale ktoś pisał na forum poszukaj.
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-19, 23:30   

wester napisał/a:
Nie jesteś pierwszy. Pompa się psuła czasami. Ja nie mam pompy ale ktoś pisał na forum poszukaj.

Pompa ? tylko która? jesli chodzi o pompe cieczy (narazie znalazlem takie 2 jedna pod akumulatorem obok podgrzewacza wody i jedna przy lewej podluznicy :) .
Moje auto jest z 2011 wiec pompy ciepla nie mam.
dzisiaj troche pobawiłem sie tym autem i spadek zasiegu przy wlaczeniu ogrzewania niestety ma zwiazek z dmuchawa a nie z grzaniem wody.
Słowem wszystko wskazuje na klasycze uwalenie elementu PTC HEATER i konwertera DC/DC (w tym podobno pali sie bezpiecznik obslugujacy zasilanie podgrzewacza.
Zanim sie za to zabiore musze jeszcze wygrzebac panel od klimatyzacji i zobaczyc czy tam wszystko jest ok (auto z hawajów wiec nie wiem czy ktos nie wpadl na cudowny pomysl poprostu odciecia ogrzewania bo w sumie to po co im tam taki zbytek szczescia).
Dzisiaj tez sprawdzilem czy przypadkiem auto nie jest wyposazone w wiazki do grzania kierownicy i foteli ale niestety w nissanie nie dawali pełnej wiazki (jak to miało miejsce w starszych mazdach :) no ale moze sobie doloze grzanie przednich foteli i kierownicy (chociaz przy kierownicy to troche duzo elementow robi sie do wymiany - kierownica zwijacz dodanie przekaznika itp.
Musilabym ise przejechac w zimny dzien leafem z tymi udogodnieniami bo moze powinienem to zrobic :)
Jeszcze taka ciekawostka - pomimo ze lusterka sa elektryczne to nie sa ogrzewane :) kurcze dobrze ze chociaz tylna szyba jest w tym aucie grzana :D

Dzisiaj tez zrobilem sobie trase łodź -> poddebice -> uniejów -> łódź i uzbierałem 4 małe i 1 duże drzewko no i to tyle (myslalem ze nissan przewidzial jakas nagrode) srednie zuzycie to 8.6km/kw :) Raczej byłem zawalidrogą jechalem sobie tak kolo 60-70km/h w sumie w 4 osoby (2 dzieci:).
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-08-22, 00:32   

Cześć,
Dzisiaj przyszedł mi iterface polecony przez kolege.
Działa! :)
wiec mam takie odczyty (jezdze nim miesiac - 25 sierpnia edzie miesiac :)
SOH 98,78% 382,13V
jeszcze tak sie domyslam ze chodzi tu o ilosci ładowania 23QC's i 27 l1/l2 na wykresie gdzie na osi x jest 96 mam duzy napis 15mV
Szybko ładowalem go sam lekko liczac ponad 15 razy i wolno tez :) wiec wyglada na to ze mam dosc duzego farta :)
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1195
Wysłany: 2018-08-23, 08:59   

karolkus napisał/a:
SOH 98,78%

Ale Nissan Leaf z 2011 z prawie idealnym pakietem? Miał wymieniany na nowe 24 kWh?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 435
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-08-23, 09:11   

Zdecydowanie jest to nowa bateria. Gratuluje super zakupu!!!
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-05, 12:18   

na 100% jest to bateria nowego typu:
w tym dokumencie na temat wymiany bateri jest zdjecie wtyczek i ja mam juz ta po zmianie:)
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2015/SB-10058818-5991.pdf

nissan juz przejechal ponad 4000km.
Przyszła mi tez z ali ladowarka 16a dzieki czemu teraz nawet pusty ładuje sie przez noc miedzy 22 a 6:00. zmienilem tez ustawienie zeby ładował do 80% zobaczymy jaki wpływ bedzie miał na baterie. na 80% pokazuje mi ze moge zrobic kolo 140 w trybie eco :) ciezko stwierdzic bo nie wyjechalem do 0 :) a jak wymeczyłem baterie to akurat rano nie kasowalem licznika dziennego :) .
Musze się zabrac z ogrzewanie bo coraz chłodniej się robi. a on bez grzania foteli kierownicy i lusterek (same lusterka jakos bym przebolal :D ). Teraz zastanawia mnie bo skoro mam nowa baterie (nowy typ) a od rocznika 2013 nie było juz przy bateriach rozróznienia na ciepły i zimny klimat to by znaczylo ze chyba baterie mam podgrzewana? tylko czy samochód o tym wie....
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-05, 13:05   

Dołożenie mat grzewczych do foteli to pikuś i kosztuje grosze. Przerabiałem ten temat w dwóch spaliniakach.

Z kierownicą jest o tyle trudniej, że musisz znaleźć używaną z podgrzewaniem.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2934
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-09-05, 21:21   

Dobry przedlift Leafa nie jest zły! Szczególnie z nową baterią. Szkoda tylko, że USA... no ale spoko - to nie Tesla :)

Brak pompy ciepła.... to jedyna wada przedlifta w tym momencie.
Bo jeszcze większa wada, czyli stara bateria - Ciebie nie dotyczy.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 111
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-09-06, 18:16   

karolkus napisał/a:
zmienilem tez ustawienie zeby ładował do 80%


Na EVSE (tzw. ładowrce) czy na komputerze pokładowym?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-09-06, 18:20   

metu napisał/a:
Na EVSE (tzw. ładowrce) czy na komputerze pokładowym?
EVSE AC nie ma informacji o stanie baterii.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 111
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-09-06, 18:25   

Tak właśnie myślałem ale z drugiej strony nie widziałem nigdzie ograniczenia ładowania ani na komputerze ani w LeafSpyPro...
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 435
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-09-06, 23:31   

Na komputerze w polifcie można ograniczyć ładowanie do 80%
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 111
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-09-07, 00:41   

U mnie w 2015 nie ma już tej opcji (podobno usunęli) :roll:
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-07, 10:03   

Jest w 2013. W 2015 na pewno już nie ma. Nie wiem, jak 2014.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 435
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-09-07, 11:22   

W 2014 na 100% jest.
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-26, 09:10   

metu napisał/a:
karolkus napisał/a:
zmienilem tez ustawienie zeby ładował do 80%


Na EVSE (tzw. ładowrce) czy na komputerze pokładowym?


Czesc, u mnie poprostu w ustawieniach timera sobie ustawiam ze ma zaczac po 22 i skonczyc do 6 i tam moge procz dni wybrac pozim naładowania (tylko 80 albo 100%).
Oczywiscie timer jest aktywny cały czas i chyba dotyczy tylko ładowarki AC bo ładowanie DC działa po podłączeniu. Ładowanie AC tez mozna wymusic (wtedy leci do 100% przyciskiem przy kolanie kierowcy.

Dziwna torche jest ta apka leaf spy. Raz pokazuje mi ze bateria ma 96% raz ze 98.97 :) nie wiem z czego to wynika :) aczkolwiek mam juz 52 QC za soba i 135 l1/l2 :D
Od lipca zuzyłem "własnego" prądu jakies 700KW (z czego ponad połow w nocy) reszta pradu pochodzi z darmowego ładowania na miescie + 2 razy załadowałem sie płatnie na greenwayu :)

Zamowiłem tez podgrzewacz elektryczny ktory jest u mnie padniety )pewnie na hawajach mieli wywalone na to ze ogrzzewania nie ma :) wiec jak tylko przyjdzie to wymieniam bo dzsiaij rano w Łodzi 2 stC :D
Zamowiłem tez na ebayu grzane maty do foteli jak przyjda to tez założe :D
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 846
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-09-26, 09:52   

W sumie maty grzewcze to mogłeś kupić w PL, uniwersalne. W moich poprzednich samochodach zamontowałem Waeco MSH60 i wprawdzie do najtańszych nie należą, ale byłem bardzo zadowolony.

Jak wygląda wymiana tego podgrzewacza? Pytam z czystej ciekawości - znajduje się tam, gdzie w spaliniakach nagrzewnica? Trzeba demontować całą deskę rozdzielczą?
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 16
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-09-26, 14:15   

vwir napisał/a:

Jak wygląda wymiana tego podgrzewacza? Pytam z czystej ciekawości - znajduje się tam, gdzie w spaliniakach nagrzewnica? Trzeba demontować całą deskę rozdzielczą?


maty moglem kupic w pl ale tamte maja mi przyjsc z pasujacymi przyciskami :)

jesli chodzi o podgrzewacz to w 2011 i 2011 jest tak ze auto ma nagrzewnice wodna i drugi obieg nagrzewnica zmbiorniczek podgrzewacz jakis czujnik i pompka.
w zasadzie to by nie bylo wiekszego problemu zeby wstawic tam cos spalinowego :)
podgrzewacz jest pod akumulatorem 12v wedle instrukcji dostep jest od strony kola lewego. zrobie zdjecia jak to wyglada bo dzisiaj wlasnie przyszedl drugi :) wiec jakos na dniach sie za to zabiore.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 15