SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Skuter YAMAKOYO SPOX A20 48V/2KW
Autor Wiadomość
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-05-21, 08:25   Skuter YAMAKOYO SPOX A20 48V/2KW

Witam.
Czy ma ktoś z was takie cudo?
Chciałbym wymienić się opiniami?
Wczoraj akurat stałem się posiadaczem i zrobiłem pierwsze testy na litowych bateriach.
W orginale jest 4x20Ah Żel/silicone..
Ponoć ma przejeżdzać na nich do 40km.
Mnie po przebiegu 50km (na Li-Jon 40Ah/14s) wyszło na Turnigy:

Imax peak 113A
Pmax peak 5,7KW
Zużycie 3KW/100km
29Ah/50km
Prędkość stała 45-50km/h nie licząc skrzyżowań Żyrardów-Warszawa.

Pakiet 18650 14s/20p 40Ah choć z opisu ogniw 44Ah wychodzi - Samsung.
Wychodzi na to że na 66km wedle tych wyliczeń powinien starczyć, minus te wagi, może ciśnienie to przejedzie się ciut więcej.

Co prawda na pokładzie były żelowe jako balast 30kg i kierowca ważył 100, ja jestem lżejszy 30kg..więc generalnie skuter będzie lżejszy o 60kg a to sporo.
Powietrza nie sprawdzałem.

Sterownik duża bestia, niby 60A/48V.
Ktoś patrzył na możliwość przebudowy na 72V?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2210
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-05-21, 14:24   

Ten skuter jest w PL sprzedawany przez http://www.sklep.scarletoak.eu/
A schemat jest prosty
[img][/img]
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-05-28, 03:06   

To wiem.
Nawet dzwoniłem do nich w sprawie baterii.
Jeśli ktoś potrzebuje trakcyjne 20AH to będzie u nich najlepsza cena 180zł.
W promocji 160zł. To alternatywa dla Greensaverów zapewne.
Wkrótce będziemy kombinować ze sterownikiem by wykrzesać z niego mniej mocy by nie doić tak baterii.
Może i napięcie pójdzie w górę..
Akurat mam taki BMS i pakiety akumulatorów.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-06-07, 02:28   

Co do skutera - sterownik i przetwornica kiepsko rozmieszczone przez producenta.
Nie zabezpieczone i woda chlapie na nie.
Okazało się ,że elektrolity wysadzone praktycznie w sterowniku, niektóre oblazły pomimo,że na 105 stopni, i wilgoć, po półtora roku eksploatacji. Na dodatek ich mało..polecam dołożyć w brakujące miejsca.
Przetwornica również wilgoć we wnętrzu.
Zwykle te sterowniki montowane są z boku skuterów, na widoku, a przetwornice chowane w miejsce akumulatora w spalinowym (tu brak). Pokładowe 12V jest tylko z przetwornicy.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
metu 


Dołączył: 20 Lip 2015
Posty: 120
Skąd: Katowice
Wysłany: 2015-07-26, 00:29   

U mnie na AGM'ach pakiet 48V 20Ah zasięg wynosi 32 km - trochę słabo.
 
 
camil 

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-05, 15:22   

Cześć,

kupiłem taki skuter, około tygodnia temu. Pierwsze wrażenia mam bardzo pozytywne, jedynym minusem jaki zauważyłem póki co to kwestia zasięgu. Importer podaje 40-45km zasięgu, co wcale nie musi mijać się z prawdą, jednak z moich obserwacji wynika, że po przejechaniu 20-23km moc skutera spada na tyle, że zaczyna on mocno zwalniać. Standardowo, na pełnym naładowaniu "zamykam" w nim liczniczek, czyli pokazuje 80km/h. Oczywiście przekłamuje i to mocno, predkość zmierzona GPSem oscyluje wtedy w granicach maks. 60km/h. Niemniej jednak jest to dla mnie proędkość wystarczająca, równiez przyspieszenia są wtedy OK. Po wspomnianych 20km zaczynają się "schody". Moim zdaniem z powodu ciągłego obciązenia spada napięcie akumulatorów z 48V na niższe i stąd spada również prędkość skutera i przyspieszenie. Wystarczy jednak, że skuter postoi kilkanaście minut, żeby znów odzyskał pełną sprawność, oczywiście na krótki czas, po czym znów zwalnia...

Moje pytanie jest takie - czy jest możliwość, żeby zamontować jakiś stabilizator napięcia, który powodowałby, żeby akumulatory oddawały 48V do końca naładowania a nie schodziły z napięciem stopniowo? Zdaję sobie sprawę, że to spowoduje całkowite zatrzymanie skutera po iluś tam kilometrach, ale jak już zmierzę sobie po ilu, to będę mógł ten dystans przejechać z normalnymi predkościami... znajomy mówił, że jego znajomy zrobił taki patent w przyczepie zasilanej z aku, ale tam wiadomo, jest jeden aku, a tutaj jest pakiet (jeśli się nie mylę 4szt.), nie wiem czy to nie będzie kłopot.

Ewentualnie, może ktoś z posiadaczy tego skuterka skutecznie wymienił standardowy pakiet na jakieś ogniwa o większej pojemności? Chętnie bym to zrobił, ale co oczywista najchętniej skorzystałbym z czyichś doświadczeń :)

Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi w temacie!
_________________
Pozdrowienia!
Camil
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-08-05, 18:10   

Musisz ograniczyć szybkość, nic innego nie zrobisz, albo fun albo zasięg.
Ja będę miał jak czas pozwoli taki skuter z 4x pojemniejszą baterią, ale to koszta, przewyższające cenę skutera.
Importer podaje przy 45km/h na prostej.
Dlaczego zmieniłeś ograniczenie..!
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
camil 

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-05, 23:22   

Pir-serwis napisał/a:
Musisz ograniczyć szybkość, nic innego nie zrobisz, albo fun albo zasięg.
Ja będę miał jak czas pozwoli taki skuter z 4x pojemniejszą baterią, ale to koszta, przewyższające cenę skutera.
Importer podaje przy 45km/h na prostej.
Dlaczego zmieniłeś ograniczenie..!


Cześć,

nic nie zmieniałem, mam tak od początku. Co do zwiększenia pojemności - 4x standardowa pojdemność w tkiej cenie mnie nie bawi, ale 2x standardowa za rozsądniejszą kwotę i owszem... jakieś szczegóły?
_________________
Pozdrowienia!
Camil
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-08-06, 13:00   

Fabrycznie masz, 960Wh.
Wyciągasz z tego zapewne 600-700..
Waży to 30kg.
Ja wkładam 2800Wh ale w litowych co waży 22kg i ta energia jest do wyjęcia.
Koszt pakietu 3.5 tys zł.
Stąd liczę na co najmniej 100km przy prędkości motorowerowej z lepszym odejściem być może.
Ogniwa wysokoprądowe Samsung gotowe pakiety.
Jesteś zainteresowany?
Nie da się zamontować stabilizatora.
Można ograniczyć szybkość i przyspieszenie przede wszystkim co da Ci większy zasięg.
Najlepszym stabilizatorem jest Twa dłoń na manetce, świadomość,co się dzieje z ogniwami gdy je tak katujesz.
Nic nie zrobisz, taka Twa technika bateryjna-ołów.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
camil 

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-06, 14:03   

Pir-serwis napisał/a:
Fabrycznie masz, 960Wh.
Wyciągasz z tego zapewne 600-700..
Waży to 30kg.
Ja wkładam 2800Wh ale w litowych co waży 22kg i ta energia jest do wyjęcia.
Koszt pakietu 3.5 tys zł.
Stąd liczę na co najmniej 100km przy prędkości motorowerowej z lepszym odejściem być może.
Ogniwa wysokoprądowe Samsung gotowe pakiety.
Jesteś zainteresowany?
Nie da się zamontować stabilizatora.
Można ograniczyć szybkość i przyspieszenie przede wszystkim co da Ci większy zasięg.
Najlepszym stabilizatorem jest Twa dłoń na manetce, świadomość,co się dzieje z ogniwami gdy je tak katujesz.
Nic nie zrobisz, taka Twa technika bateryjna-ołów.


Myślę, że byłbym w stanie zainwestować tą kasę pod warunkiem, że rzeczywiście takie parametry i osiągi są realne. Na jakim jesteś etapie modyfikacji u siebie? Rozumiem, że sprawdzałeś rozmiarami i nie będzie problemu?

Co do prędkości motorowerowej, w zupełności ją akceptuję, pod warunkiem, że będzie to rzeczywiste 45-50km/h. Na tą chwilę nie mierzyłem dokładnie, ale podejrzewam, że przy wskzaniu prędkościomierza w tym skuterku na 45km/h realnie on jedzie 35km/h maks a to już robi róznicę... na tą chwilę jak wspomniałem, zmierzyłem GPSem i wychodzi na to, że przy 85km/h na liczniku realnie jest 52-55km/h.

Wrzuciłem też taki wątek na FORUM ELEKTRODA i tam ktoś napisał, że takie modyfikacje mogą za sobą pociagnąć potrzebę zmiany ładowarki, a być może również sterownika prędkości... czy myślałeś o tym i uwzględniałeś to w ewentualnych kosztach?

Z góry dzięki za informację zwrotną.
_________________
Pozdrowienia!
Camil
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-08-06, 15:28   

Nie musisz zmieniać sterownika, ani ładowarki, gdy dasz pakiet 14s, ja chcę 20s, stad zmiana sterownika, ładowarki.
Pracę wykonuje kolega, ja nie mam takiego zaplecza, i nie wiem na jakim są etapie obecnie.
Generalnie ma być 72v zamiast 48.
Dodatkowym atutem ma być po zmianie sterownika regen, tempomat. Baterie będą w nowym pojemniku, pakiet 14s /40Ah mieści się tam bez wiekszych przeróbek i daje niezłe osiągi, i zasięg x2 w stosunku do żeli.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
camil 

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-06, 16:29   

Pir-serwis napisał/a:
Nie musisz zmieniać sterownika, ani ładowarki, gdy dasz pakiet 14s, ja chcę 20s, stad zmiana sterownika, ładowarki.
Pracę wykonuje kolega, ja nie mam takiego zaplecza, i nie wiem na jakim są etapie obecnie.
Generalnie ma być 72v zamiast 48.
Dodatkowym atutem ma być po zmianie sterownika regen, tempomat. Baterie będą w nowym pojemniku, pakiet 14s /40Ah mieści się tam bez wiekszych przeróbek i daje niezłe osiągi, i zasięg x2 w stosunku do żeli.


OK, no to mi taki pakiet o jakim piszesz, czyli 14s powinien w 100% wystarczyć. Czy możesz napisać trochę więcej szczegółów? Czy na tym pakiecie 14s pozostanie 48V, czy też będzie 72V? Ewentualnie jakiś kontakt do tego kolegi możesz podać?
_________________
Pozdrowienia!
Camil
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-08-06, 18:50   

14s oznacza liczbę ogniw w szeregu.
14*4.2 to maksymalne napięcie.
Ładowarka daje do około 58-59v i sama się wyłączy.
BMS jednak warto dodać.
Dolny próg gdybyś nie korzystał z BMS załatwi sterownik.
W tej konfiguracji 70km przy 50km/h.
Tak wychodzi mi z wyliczeń.
Opis wcześniej.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
camil 

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 10
Skąd: Wwa
Wysłany: 2015-08-07, 11:07   

Pir-serwis napisał/a:
14s oznacza liczbę ogniw w szeregu.
14*4.2 to maksymalne napięcie.
Ładowarka daje do około 58-59v i sama się wyłączy.
BMS jednak warto dodać.
Dolny próg gdybyś nie korzystał z BMS załatwi sterownik.
W tej konfiguracji 70km przy 50km/h.
Tak wychodzi mi z wyliczeń.
Opis wcześniej.


OK, w teorii brzmi to dobrze i mi pasuje. Czy te akumulatory litowe będą umiały oddawać 48V do samego końca? W sensie, czy skuter będzie zwalniał w miarę wyładowywania baterii, czy nie?
Co to jest BMS?
I ile miałaby kosztować przeróbka na ten pakiet 14s?
Rozumiem, że całość miałby wykonać ten Twój znajomy, który robi Twoją modyfikację?
_________________
Pozdrowienia!
Camil
 
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-08-07, 14:03   

Skuter będzie zachowywał się podobnie, w miarę upływu czasu będzie zwalniał, to nie elektrownia!
Musisz poczytać trochę.
Bateria to nie paliwo, że ciągnie tak samo do wyczerpania.
48v znamionowe po naładowaniu masz w zależności czy dasz 14 czy 15 lepiej chyba w szeregu x 4.2v a końcowe to odcięcie sterownika na 42v lub BMS.
Startujesz na około 60v i jedziesz do 42v musi być zmiana, trzeba więcej prądu dla zachowania mocy.
Kolega nic tu nie da.
Potrzeba tylko zrobić obudowę na baterię i tyle.
Dzwon do mnie.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-08-17, 13:15   

Jako alternatywę dla chętnych na lepsze odejscie, lepsze osiagi i długowieczność proponuje zmianę baterii na Lifepo4 A123 20Ah.
Masa spadnie o 20 kg.
Kasa jakieś 2.5 tys z BMS.
Ale masz spokój na lata. A nie 350 cykli tylko 10x tyle.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 43
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1215
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2018-04-30, 13:23   

Dla śledzących temat, skuter właśnie doczekał się jazdy testowej po konwersji.
Zrobione 100km dopiero.
Będzie najpewniej na zlocie dla wtajemniczonych.
Założony Savboton 100A, ustawiony na 80A, odzysk na 80A także,okazało się, że sterownik kipiony tu z forum uszkodzony.

Jak nie trzeba zdrowo hamować, sam odzysk wystarczy, super sprawa, drazniło mnie brak tego w orginalnym wykonaniu.

Po dołożeniu licznika energii będzie wiadomo ile km da się zrobić.
Pakiet liion 44Ah/72V.
Przyspiesza ładnie jak juz trochę się rozpędzi.
Zamyka licznik :) ale kosi chyba wtedy elektrony.
Wrażenia bezcenne.

:)
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11