SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Dywagacje o tym które gniazda ładowania są najlepsze
Autor Wiadomość
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 283
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-06-15, 21:41   

KGB napisał/a:
zabawny temat, ale tak powazniej, to dlaczego z 3f 32A nie wyciagnac 2x400x32 ,czyli 25.6kW ?
na wspolnej fazie wywali bezpiecznik 32A i mozna wyciagnac tylko 27.5A ze wzgledu na przesuniecie fazowe ?


Temat rzeczywiście zabawny, 2 strony dyskusji o tym jak się liczy moc w obwodzie trójfazowym. Jeszcze raz, drukowanymi:

P = U * Ifaz * sqrt(3) * cos fi

gdzie:

U = napięcie międzyfazowe
Ifaz = prąd fazowy
sqrt(3) = pierwiastek z 3, czyli ~1,73
cos fi = współczynnik mocy.

Czyli standardowy słupek 32A może wydać maksymalnie 400 * 32 * 1,73 * 1 = 22 kW, i to tylko w tedy kiedy fazy obciążane są równo przez ładowarkę z aktywnym PFC trzymającym cos fi na 1.
Słupek 16A da 11 kW.


takie są odwieczne prawa fizyki, próba zwiększenia obciążenia ponad 32A spowoduje wybicie zabezpieczenia nadprądowego.

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby korzystać z dwóch faz, dostępna moc jest wtedy o 1/3 mniejsza.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-15, 22:20   

Ta celem dopełnienia, korzystając tylko z międzyfazowego 400V nie osiągniemy 2/3 mocy, musimy wykorzystać "0", czyli 2x230V.
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 36
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-06-16, 12:07   

drgrin napisał/a:
400 * 32 * 1,73 * 1 = 22 kW
a myslisz,ze skad wzialem 27.5A ? :-P

gienek333 napisał/a:
Ta celem dopełnienia, korzystając tylko z międzyfazowego 400V nie osiągniemy 2/3 mocy, musimy wykorzystać "0", czyli 2x230V.

jakie jest tego uzasadnienie ?
teoretycznie przeciez dwie fazy beda obciazone po 27.5A ,a wspolna 32A ,bo prady powinny sie ladnie "mijać"

genralnie chodzi mi o to, jaka ilosc zelaza i miedzi trzeba optymalnie wykorzystac ,bo 3 fazy to 3 trafo ,a miedzyfazowo wystarcza 2 trafo
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
ELGATspzoo

Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-06-29, 11:17   

na chłopski rozum
to że napięcie międzyfazowe jest 400V i teoretycznie da to około 12,5kW dla urządzenia jednofazowego zasilanego z dwóch faz a nie fazy i neutralnego nie oznacza że można to pomnożyć przez 3 i osiągnąć 37,5kW
skoro takie urządzenie działa na 400V to obciąża 2 fazy po trochu - przy obciążeniu tylko tych dwóch można uzyskać całe 32A ale jak się chce obciążyć wszystkie 3 pary to każda faza musi się jakby dzielić na dwie sąsiednie pary i daje to to samo co trzy fazy 230V
jak we wzorze
pierwiastek z 3 to 1,73 jak się go podzieli przez 3 (fazy)to daje 0,576 jak się to pomnoży przez 400V to daje 230V - koło się zamyka

upraszczając jedna faza 16A to 3,6kW, jak jest 32A to 2x3,6 jak są 3 fazy 16A to 3x3,6kW
jak są 3 fazy 32A to 6x3,6kW więcej się nie wyczaruje
poza tym trzeba pamiętać o wytrzymałości przewodów i zabezpieczeniach
 
 
ELGATspzoo

Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 2
Wysłany: 2015-06-29, 11:31   

oczywiście wtyczka type 2 daje nieco większe możliwości, jest uniwersalna i w zależności od źródła zasilania może mieć do 63A w 3 fazach - do 43,5kW
zastanawia mnie tylko przekrój przewodów do 6mm2, trochę mało, ale może przy szybkim ładowaniu wystarcza
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-26, 16:11   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Tak z innnej beczki. Proszę, żeby ktoś mi uświadomił, jakie seryjnie produkowane auto EV ma orygiinnalnie montowany prostownik pokładowy o mocy 22kW z wtyczką "TYPE2" na 22kW ?

Renault ZOE - i to zdaje się nawet 43kW, czyli jak rozumiem 3 fazy po 63A z każdej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 422
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2016-03-27, 11:47   

moim zdaniem powinni zrobic to samo co z ladowarkami do telefonow,
producenci zostali zobowiazani do produkowania jednych i tych samych wtyczek, zeby zmieniajac telefon kazda ladowarka byla dalej przydatna i pasowala.
micro USB uznano za standard
czy to w azji, ameryce, afryce czy w europie kazdy ta sama wode zlopie :lol:
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3022
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-03-27, 13:16   

micro USB to przeżytek

USB-C teraz jest standardem nowym :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-27, 13:36   

mann25 napisał/a:
moim zdaniem powinni zrobic to samo co z ladowarkami do telefonow,
producenci zostali zobowiazani do produkowania jednych i tych samych wtyczek, zeby zmieniajac telefon kazda ladowarka byla dalej przydatna i pasowala.

No w sumie tak jest - w Europie standardem jest Type 2, w Ameryce Type 1, ładowarki/terminale przenośne czy naścienne różnych producentów pasują do wszystkich samochodów. Szczęśliwie w temacie samochodów elektrycznych w odróżnieniu od komórek problem kompatybilności Ameryki z Europą jest pomijalny.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1319
Wysłany: 2016-03-28, 01:11   

PatrykS napisał/a:
Zbyszek Kopeć napisał/a:
Tak z innnej beczki. Proszę, żeby ktoś mi uświadomił, jakie seryjnie produkowane auto EV ma orygiinnalnie montowany prostownik pokładowy o mocy 22kW z wtyczką "TYPE2" na 22kW ?

Renault ZOE - i to zdaje się nawet 43kW, czyli jak rozumiem 3 fazy po 63A z każdej.


w nowym smodelu z silnikiem r240 juz tylko 22kW. Czemu zmniejszyli- nie wie nikt:(
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1387
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-28, 10:47   

Sądzę, że mało jest gniazdek domowych 63A :?: .
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2778
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-28, 21:53   

gienek333 napisał/a:
Sądzę, że mało jest gniazdek domowych 63A .

Zgadzam się - przyłącze 44kW to chyba rzadkość, stacji ładowania większej niż 32A w Polsce też nie kojarzę.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11