SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Procedura ponownego uruchomienia akumulatorów ZEBRA
Autor Wiadomość
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 353
Wysłany: 2015-07-15, 13:52   

Ot taka ciekawostka, przeglądam sobie różne takie elektryczne i wpadł mi w oko
Peugeot partner , z adnotacją iż ma uszkodzone akumulatory. Odezwałem się do sprzedającego, czy nie zechciałby sprzedać mi samych akumulatorów - nawet jak są jakieś uszkodzone to bym sobie coś wybrał do 106-tki.

Niestety cena jaką otrzymałem w odpowiedzi sprawiła że spadłem z krzesła.
za uszkodzony pakiet akumulatorów sprzedający zażyczył sobie bagatela 12500zł
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2005
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-07-15, 14:32   

Tylko w tym samochodzie to nie są saft-y.
To jest wersja Origin z napędem Venturi i akumulatorem Zebra.
Nie to napięcie , nie ten BMS i nie ten zasilacz
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 64
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 06:22   

Jeśli jest na zebrach, to prawdopodobnie wystarczy je naładować i uruchomić. Ktoś pewnie dopuścił to zatrzymania ich pracy i teraz trzeba wykonać całą procedurę uruchamiania, co niestety nie jest takie proste. L
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2005
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-07-16, 10:11   

Lolek electric napisał/a:
i teraz trzeba wykonać całą procedurę uruchamiania, co niestety nie jest takie proste. L

Znasz procedurę ?
bardzo mnie to ciekawi
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Lolek electric 
Motoparalotniarz

Wiek: 64
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 155
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-16, 12:39   

Zebra to akumulator wysokotemperaturowy, normalnie pracuje w zakresie 240 do 300 st. C. Część zmgazynowanej w nim energii jest zużywana na utrzymywanie go w podanym zakresie, nie ma to znaczenia w pracy ciągłej lub cyklicznej, natomiast jest problemem w przypadku przerwy w eksploatacji na tyle długiej by bateria padła do zera i wystygła. Procedura ponownego uruchomienia polega na takim ładowaniu gdzie najpierw zasilane jest podgrzewanie a dopiero po osiągnięciu odpowiedniej temperatury normalne ładowanie. Pozdrawiam. L
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2005
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-07-16, 13:49   

To akurat teoretycznie wiadomo - ale jak przeprowadzić taką procedurę w samochodzie Peugeot Partner Origin.
Jest ich kilka w Polsce - i wszystkie są w tej chwili niesprawne właśnie z tego powodu - temperatura jest poprawna, napięcie też , naładowanie wskazuje na ok 40% i nie chce się powiększyć a pojazdy nie chcą ruszyć .
Prawdopodobna przyczyna uszkodzenia tych akumulatorów wg wywiadu z posiadaczami to zbyt długie trzymanie nienaładowanych akumulatorów - samochody nie podpięte do prądu - i ostygły.
Kawałek instrukcji standardowego ładowania tych włąśnie pojazdów udostępniłem na chomiku : http://chomikuj.pl/jas_pi...,4696467395.pdf

Proponuję taka dyskusję jednak do odrębnego wątku
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11