SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera - elektryczny, czy nie? ...oraz inne dywagacje
Autor Wiadomość
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-24, 15:09   Ampera.

Ampera to w tej chwili jedno z najatrakcyjniejszych w zakupie aut ELEKTRYCZNYCH. Ceny zostały ostro obniżone a we wrześniu we Frankfurcie zobaczymy zapewne następcę.
W codziennym użytkowaniu auto sprawdza się doskonale a poziom komfortu i odczucia towarzyszące podróżowaniu są o klasę wyższe niż u konkurencji.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-24, 18:48   

ampera to auto hybrydowe :)
w srodku ma tylko 4 miejsca
bagaznik malutki
wciąż trzeba serwisowac silnik spalinowy

ja jestem na nie :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-24, 19:21   

Z całym szacunkiem ale Ampera to elektryk. Możemy długo o tym dyskutować ale po co skoro w dowodzie rejestracyjnym mam wpis "napęd elektryczny", nie płacę podatku drogowego bo auta elektryczne są zwolnione (hybrydy nie), wjeżdżam do centrum miast gdzie tylko elektryki mogą wjechać itd. itp...
Ma cztery wygodne fotele. Mam czteroosobową rodzinę. 99% przebiegu robię sam. Mam też na tyle szacunku dla innych, że nawet najgorszego wroga nie sadzałem na środku tylnej kanapy w poprzednich autach.
Bagażnik ma ponad 300 litrów. 20 mniej niż SUV którym jeździłem dotąd. Wożę w nim laptopa i teczkę z dokumentami. Pozostałe 299 litrów zajmuje powietrze pachnące skórą i tym typowym dla nowych aut zapachem.
Nie przewiduję serwisowania silnika spalinowego gdyż używam go dopiero w ostateczności. Przewiduję około 4-5% przebiegu na benzynie.

Jestem na tak.
Przetestowałem przez miesiąc wszystkie elektryki i plug-in'y do 75000 € i bez dwóch zdań Ampera wypadła najlepiej. Porównywalnie wypadał Lexus i B-klasa ale sprzedawcy byli mniej elastyczni.

Nie twierdzę, że dla każdego byłby to optymalny wybór ale przy moich przebiegach i zważywszy ekonomiczne uwarunkowania kraju w którym mieszkam nie było alternatywy.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-08-24, 22:56   

YANNOSICK napisał/a:
w dowodzie rejestracyjnym mam wpis "napęd elektryczny", nie płacę podatku drogowego bo auta elektryczne są zwolnione (hybrydy nie)

w Polsce zaplacisz,bo jest zawarty w cenie paliwa :mrgreen:

Ampera to hybryda i wpis w dowodzie tego nie zmieni,
technicznie patrzac to lepsza hybryda niz pozostale na rynku,ale ciagle do idealnej hybrydy jeszcze daleko (za duzy silnik spalinowy)

masz 70km zasiegu na prądzie i planujesz 5% przebiegu na benzynie,
nie rozwazales Leafa ,czyli czy zasieg 150km w takim ukladzie nie pokryl by twojego zapotrzebowania w 99% ?
bo Leaf jest znacznie tanszy i za roznice w cenie mozna miec nowy samochod spalinowy,
albo z innej strony, do 75k € mozna kupic Tesle S P60 ,a tam zasieg ponad 300km
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 242
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2015-08-25, 08:04   

YANNOSICK napisał/a:
Mam też na tyle szacunku dla innych, że nawet najgorszego wroga nie sadzałem na środku tylnej kanapy w poprzednich autach.


No to jest troszkę krzywdząca opinia zważywszy na to, że niektórzy mają trójkę dzieci i jak by nie kombinowali to ktoś na środku siedzieć musi - a dziecko to nie wróg...
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-25, 08:50   

KGB - popieram.
Ampera to pseudoelektryk i zaden wpis w dowodzie tego nie zmieni.
auto ma polaczenie silnika spalinowego z napędem kół.

jest małe ciasne i jego cena leci na łeb na szyję - dotyczy używanych

wymaga dbania i serwisowania, a skoro jeździsz 95% na prądzie to po co w ogóle silnik spalinowy?

więc sorry, ale kolega zaślepiony mocno i taka moja opinia :)
Ampera co najwyżej fajnie z zewnątrz wygląda.

J

poza tym: GM killed EV1
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1084
Wysłany: 2015-08-25, 10:09   

Nie żebym był entuzjastą Volta/Ampery, ale trzeba uczciwie przyznać, że w niezależnych rankingach satysfakcji klientów, ma bardzo wysokie miejsca. Jeżeli komuś pasuje to super, nie ma się co czepiać.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
EVgarage 


Dołączył: 06 Kwi 2015
Posty: 301
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-08-25, 12:11   

Przejechałem jakieś 600mil na tylnym siedzeniu Volta, nie czułem się ani skrępowany ani, żeby było niewygodnie. Tak samo jak w każdym innym aucie tej klasy. Do bagażnika zmieściły się bez problemu bagaże 3 osób na parodniowy wypad. Do tego ładne wnętrze i przyjemna jazda więc w ogóle mnie nie dziwią db oceny
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-25, 12:33   

Dobrze wiec.
moze jest wygodne dla 4 osob z bagazem.

Dla mnie nie bo:

- albo auto jest spalinowe albo EV.
Hybryda to polsrodek

- potrzebuje 5 miejsc z tylu.

Wiec nowy Volt jest 5cio osobowy ale to pokazuje jak projektanci dali ciala ze nie potrafili zrobic w starszym tak by aku nie zajmowaly 5tego miejsca.

Zamiast silnika spalinowego wole wiecej baterii.

Eot :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-25, 14:25   

Leaf i Ampera to dwa światy. Leaf jest dla ludzi którzy akceptują ograniczenia a Ampera dla tych którzy nie mogą lub nie chcą żyć z kotwicą. Nie wiem jak duże jest wasze doświadczenie z tymi modelami więc postaram się z pozycji użytkownika odpowiedzieć na zarzuty wobec Ampery. Jestem entuzjastą EV i szanuję każdy wybór więc nie mam na celu uprawiać jakiejś nieuzasadnionej krytyki.
KGB napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
w dowodzie rejestracyjnym mam wpis "napęd elektryczny", nie płacę podatku drogowego bo auta elektryczne są zwolnione (hybrydy nie)

w Polsce zaplacisz,bo jest zawarty w cenie paliwa :mrgreen:

Nie zapłacę jeżeli nie zatankuję... :mrgreen:

KGB napisał/a:
masz 70km zasiegu na prądzie i planujesz 5% przebiegu na benzynie,

nie rozwazales Leafa ,czyli czy zasieg 150km w takim ukladzie nie pokryl by twojego zapotrzebowania w 99% ?

Przejeżdżam dziennie około 150 km a okazjonalnie dużo dłuższe trasy (ponad 2000 km dziennie) więc Leaf i większość innych modeli EV nie spełnia moich wymagań. Na co dzień sprawdziłby się znakomicie podobnie jak Ampera bo przy jednym lub dwóch doładowaniach zasilanie z aku jest wystarczające ale w przypadku dłuższych podróży tylko auto z extenderem jest w stanie mnie zadowolić.

KGB napisał/a:
Leaf jest znacznie tanszy i za roznice w cenie mozna miec nowy samochod spalinowy,
albo z innej strony, do 75k € mozna kupic Tesle S P60 ,a tam zasieg ponad 300km

Leaf jest droższy. Przynajmniej tak było w maju gdy kupowałem Opla. Nissan w wersji Full Bieda był oczywiście tańszy ale wiązać się na 200 kkm z autem które nawet skór nie ma to pomyłka. Może jestem rozpieszczony przez życie ale poniżej pewnego poziomu wyposażenia nie zejdę. Doposażony Leaf był droższy od Ampery. Po rabatach kupiłem model salonowy (250 km na liczniku) za 32000€ w doskonałym laesingu czego niestety dealer Nissana nawet nie chciał dyskutować. Nie dziwię mu się bo nie miał problemów ze zbytem. Tesla nie rozwiązuje problemów długich tras choć byłem o krok od zakupu.

krawcu napisał/a:
No to jest troszkę krzywdząca opinia zważywszy na to, że niektórzy mają trójkę dzieci i jak by nie kombinowali to ktoś na środku siedzieć musi - a dziecko to nie wróg...

Gdybym miał trójkę drobiu to pewnie jeździłbym czymś z trzema fotelami z tyłu (np.S-Max), mam dwójkę i oddaje im do dyspozycji identyczne fotele jak te z przodu.

highend napisał/a:
Ampera to pseudoelektryk i zaden wpis w dowodzie tego nie zmieni.
auto ma polaczenie silnika spalinowego z napędem kół.

Spytam z ciekawości jakie to połączenie? Bluetooth? Silnik spalinowy nie napędza kół Ampery nigdy! Niektórzy o autach elektrycznych mówią "pseudosamochody"... cóż to pewnie kwestia wiedzy.
highend napisał/a:
jest małe ciasne i jego cena leci na łeb na szyję - dotyczy używanych

Z takimi argumentami nie da się dyskutować. Małe w porównaniu do Hummera faktycznie jest... W porównaniu z Leafem Opel jest jednak nieznacznie większy i dużo wygodniejszy. Ciasny nie jest na pewno - jestem dużym facetem i zarówno przestrzeń w kabinie jak i zakres regulacji fotela i kolumny kierownicy jest więcej niż zadowalający. Za kierownicą Volta/Ampery kierowca przyjmuje pozycję podobną do tej z BMW Z4 czy Mazdy RX8 podczas gdy wyższa kabina Leafa wymusza pozycję rodem z Sandero czy B-klasy. Bagażnik jest o jeden worek ziemniaków większy w Nissanie.
Ampery tanieją relatywnie wolno. Niska cena używek w stosunku do ceny katalogowej wynika z faktu iż 99% Amper to auta z zakupów subsydiowanych. Poza tym większość Amper to leasingi więc ich wartość po kontrakcie jest celowo zaniżana.
highend napisał/a:
wymaga dbania i serwisowania, a skoro jeździsz 95% na prądzie to po co w ogóle silnik spalinowy?

Wymaga dbania... rozumiem, że o swoje auto nie dbasz i nie masz zamiaru dbać. Twój wybór. Serwisowanie w moim przypadku nie gra roli (gwarancja). Auto daje więcej więc wymaga więcej. W zamian za wymianę oleju raz na cztery lata Ampera pozwala właścicielowi cieszyć się NIEOGRANICZONYM zasięgiem i swobodą użytkowania charakterystyczną dla aut poprzedniej generacji. Silnik spalinowy potrzebny mi jest do zniwelowania wszelkich problemów z którymi Ty borykasz się na co dzień.
Jest jeszcze kilka aspektów niemierzalnych o których w testach się nie wspomina ale wpływają one na komfort codziennego użytkowania. Porównując Opla i Nissana widzimy dwie koncepcje EV. Nissan jest autem dla szerszego grona odbiorców. Ma tanie i biedne wersje których Opel nawet nie brał pod uwagę szukając swojego kawałka elektrycznego tortu. Nissan jest w odczuciu kierowcy typowym Japończykiem - koszmarny design zarówno karoserii jak i wnętrza (tu jednak Nissan wybija się ponad inne japończyki bo styl kabiny może się podobać)niski komfort, pancerne plastiki, słabe wyposażenie (choć tu Nissan wypada całkiem dobrze na tle japońskiej konkurencji), praca zawieszenia przypominająca Corollę z lat 90tych. Opel jest nie tylko o wiele ładniejszym i lepiej wyposażonym autem. Ma również cechy charakterystyczne dla aut wyższych klas: genialne audio BOSE przy którym audio z Leafa, Zoe i reszty brzmi jak walkman z usyfioną głowicą. Komfort jazdy Amperą jest o kilka klas wyżej niż w japońskich EV (nawet niskie modele Lexusa wypadają blado). Zapominając na moment o rodzaju napędu trzeba stwierdzić, że Ampera to kawał dobrego kompaktu co wielokrotnie podkreślali testujący dziennikarze. No i jest jeszcze jedno zdanie które właściwie mogłoby zastąpić cały ten elaborat: Ampera posiada Range Extender! Szach Mat!
highend napisał/a:
więc sorry, ale kolega zaślepiony mocno i taka moja opinia

Nie ma za co. Zaślepiony?? Raczej zadowolony ze świadomego, dobrego wyboru. Zapraszam do mnie to porównamy auta osobiście. ;) Jeżeli oczywiście tygodniowa podróż nie nadszarpnie Ci nerwów... :-P

RaveN napisał/a:
Nie żebym był entuzjastą Volta/Ampery, ale trzeba uczciwie przyznać, że w niezależnych rankingach satysfakcji klientów, ma bardzo wysokie miejsca. Jeżeli komuś pasuje to super, nie ma się co czepiać.

Masz rację. Również natknąłem się na mega pozytywne opinie użytkowników co skłoniło mnie do zainteresowania się tym modelem. Nie bez powodu był przez długi czas liderem sprzedaży w segmencie aut elektrycznych w Europie i jest do dziś najpopularniejszym elektrykiem w Holandii.
http://autokult.pl/9091,o...cznym-w-europie
EVgarage napisał/a:
Przejechałem jakieś 600mil na tylnym siedzeniu Volta, nie czułem się ani skrępowany ani, żeby było niewygodnie. Tak samo jak w każdym innym aucie tej klasy. Do bagażnika zmieściły się bez problemu bagaże 3 osób na parodniowy wypad. Do tego ładne wnętrze i przyjemna jazda więc w ogóle mnie nie dziwią db oceny

Moje odczucia są podobne. Zapakowałem rodzinę na dwutygodniowe wakacje i przejechaliśmy ponad 1500km za jednym razem wypoczęci i w dobrych humorach.
highend napisał/a:
Dla mnie nie bo:
- albo auto jest spalinowe albo EV.

Racja. Dlatego jeżdżę EV. Wcześniej jeździłem spaliniakami i ten etap uważam za zamknięty.
highend napisał/a:
Hybryda to polsrodek

Nie wiem czy półśrodek. Wiele ludzi korzysta i wydają się być zadowoleni. Wolę hybrydy niż spaliniaki. Sam jednak uznałem, że wybiorę elektryka.
highend napisał/a:
potrzebuje 5 miejsc z tylu.

Masz trzy i musisz z tym żyć... ;)
highend napisał/a:
Wiec nowy Volt jest 5cio osobowy ale to pokazuje jak projektanci dali ciala ze nie potrafili zrobic w starszym tak by aku nie zajmowaly 5tego miejsca.

Rozumiem, że gdyby nowy Volt był siedmioosobowy to oznaczałoby indolencję projektantów Nissana i reszty EV? Czteroosobowe wnętrze to wybór. Ampera ma być wygodna a piąte miejsce to kara dla podróżującego i pozostałych dwóch pasażerów na kanapie.
highend napisał/a:
Zamiast silnika spalinowego wole wiecej baterii.

Ja zamiast blondynek wolę rude. Dla każdego wedle potrzeb. Mi auto typu Leaf nie wystarcza. Mam większe potrzeby więc Ampera!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-25, 19:59   

To ja z innej mańki - bo widzę mały spór na linii Ampera / Tesla /Leaf.
Bateria ma 16kWh, a silnik 111kW.
Coś mi się zdaje, że nie pojeździ się tym tak długo (żywotność accu), jak Leafem. Leaf w kwestii żywotności wypada chyba lepiej (wiecej kWh i mniej kW z silnika). Rzadsze ładowanie i mniejsza (chyba) masa pojazdu.

O Tesli już nie wspomnę. To wzór konspekt za odpowiednią cenę.
_________________
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-25, 20:19   

Pawiel, podoba mi się Twoja sygnaturka ;)
Bateria ma osiem lat gwarancji i w przypadku odczuwalnego spadku sprawności wymienią na nową. Jeszcze jak dotąd nie wymieniono ani jednej a najstarsze auta są z 2011 roku i mają już 1200 cykli i 400kkm na liczniku.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 539
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-08-25, 20:49   

YANNOSICK napisał/a:
Przejeżdżam dziennie około 150 km a okazjonalnie dużo dłuższe trasy (ponad 2000 km dziennie) więc Leaf i większość innych modeli EV nie spełnia moich wymagań. Na co dzień sprawdziłby się znakomicie podobnie jak Ampera bo przy jednym lub dwóch doładowaniach zasilanie z aku jest wystarczające ale w przypadku dłuższych podróży tylko auto z extenderem jest w stanie mnie zadowolić.

na taki dystans wlasnie Leaf bylby lepszy,bo 150km moze zrobic na jednym ladowaniu,a Ampera musisz ladowac po drodze, skoro nie masz zamiaru jezdzic na benzynie,

rozumiem jednak, ze Ampera jest bardziej elastyczna i przy cenie 32k €, czyli takiej jak za Leafa kusi wyposazeniem ... w silnik spalinowy ,bo cala reszta :
YANNOSICK napisał/a:
wpływają one na komfort codziennego użytkowania.

YANNOSICK napisał/a:
koszmarny design zarówno karoserii jak i wnętrza ,niski komfort, pancerne plastiki, słabe wyposażenie

YANNOSICK napisał/a:
Opel jest nie tylko o wiele ładniejszym i lepiej wyposażonym autem. Ma również cechy charakterystyczne dla aut wyższych klas: genialne audio BOSE przy którym audio z Leafa, Zoe i reszty brzmi jak walkman z usyfioną głowicą. Komfort jazdy Amperą jest o kilka klas wyżej niż w japońskich EV (nawet niskie modele Lexusa wypadają blado).
to czyste koniobijstwo

pisales o 75k €, wiec do tego sie nawiazalem z Leafem - w tej samej cenie widze, ze Amper/Volt jest oplacalna alternatywa dla kogos,kto nie chce szukac gniazdek, za to godzi sie na spalanie benzynym,
jednak w zadnym wypadku :
YANNOSICK napisał/a:
Nie bez powodu był przez długi czas liderem sprzedaży w segmencie aut elektrycznych w Europie i jest do dziś najpopularniejszym elektrykiem w Holandii.

YANNOSICK napisał/a:
Dlatego jeżdżę EV. Wcześniej jeździłem spaliniakami i ten etap uważam za zamknięty.

YANNOSICK napisał/a:
Wolę hybrydy niż spaliniaki. Sam jednak uznałem, że wybiorę elektryka.

twoj samochod nie jest autem elektrycznym, czyli EV,
to jest normalna hybryda i widac masz problem z pogodzeniem sie z tym stanem rzeczy,
nie chciales hybrydy,to nie trzeba bylo kupowac,
innymi slowy, twoje auto jestna tyle samo samochodem z napedem spalinowym, jak i elektrycznym ,a to sie zwyklo nazywac napedem hybrydowym,
niestety swietna nazwa dla EV ,czyli Amper i Volt nie zaklinaja rzeczywistosci, bo tę rozpatrujemy pod wzgledem zastosowanej techniki
YANNOSICK napisał/a:
Silnik spalinowy nie napędza kół Ampery nigdy!

rozne opinie kraza na ten temat,a do skrzyni nie zagladalem - czy to jest pewna informacja ?
pod wzgledem hybrydowosci to bez znaczenia, gdyby jednak istnialo jakies szosowe przelozenie do jednostajnej jazdy,to energia spalinowca bylaby lepiej wykorzystana
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-08-25, 20:58   

Tak czy siak, chętnie przygarnąłem taka Ampere. Leafa tez, Tesle tez.
Ale już Fluence już niechętnie. Tak jak Berlingo, 206 itd.

ampera jest ok. A wszelkie spory o nazewnictwo albo przyporządkowanie do hybryd czy EV to czyste koniobijstwo lub jak kto woli - polityka.
_________________
 
     
jatko 


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 283
Wysłany: 2015-08-25, 21:08   

Ja tam nie wiem o co ten cały spór. Jednemu matka,drugiemu teściowa. Ja bym dostępne auta (i ich target) podzielił w następujący sposób(coby uniknąć niedomówień -auta osobowe, użytek prywatny):

1. Spalinowe
-ojciec jeździ, wujek jeździ - po co zmieniać, tankuje i jade. A ten cały prąd?!? I tak mam wysokie rachunki! ekologia, a panie -w dupie mam, a to i tak z węgla". A jak wstane rano i zechce pojechać nad morze, a wieczorem do zakopanego?
-oczywiście co by nie generalizować, są ludzie co by chcieli coś kupić, ale ich nie stać :-(

2. hybrydy (spalinowe, wspomagane elektrycznie: jak prius)
-wiele osób chciało coś w życiu zmienić, jedni z pobudek ekologicznych inni skuszeni "ekonomią jazdy" - niestety zostali wpuszczeni w hybrydę i dostali (przynajmniej do niedawna) namiastkę auta elektrycznego (2km w priusie gen3 o ile mnie pamięć nie myli) spalające paliwo na poziomie spalinowego.

3. hybrydy (elektryczne ze wspomaganiem spalinowym), jak wspomniana wyżej ampera.
-Panie, te wasze elektryki to całkiem fajne ciche i tanie w jeździe, ale tylko po bułki do sklepu, bo ja to dziennie ze 30 km robię i to jak w niedziele z kościoła na targ jade. Ale co jak się rano obudzę i zechce nad morze pojechać i to przez Zakopane? Może by tak na jakąś przyczepkę agregat wstawić.

4. elektryczne
- do niedawna auta dla zapaleńców, geeków, ludzi zakręconych czy jakoś tak. Mało aut fabrycznych, nie wspominając o ich cenie.
-teraz sytuacja się zmieniła, modeli na rynku całkiem sporo, a auta elektryczne robią i 500km na jednym ładowaniu, a infrastruktura się rozrasta. Co nie zmienia faktu, że dalsza podróż wymaga pewnej dozy logistyki. Sam bym się raczej nie oddalił od "komina" musząc się ładować 8h, ale 20-30 min? czemu nie?
_________________
"Ideały to piękna rzecz, tylko ta siódma góra i siódma rzeka cholernie daleko!"
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-25, 21:54   

KGB napisał/a:
twoj samochod nie jest autem elektrycznym, czyli EV


Tą opinię bazujesz na jakiejś definicji czy na tym, że "zwykło się nazywać".
Auto które ma napęd elektryczny to logicznie rzecz biorąc auto elektryczne. Ampera nie posiada bezpośredniego napędu spalinowego.

Podejrzewam, że nie interesują Cię opinie inżynierów projektujących i konstruujących auta. Fakt, że w krajach gdzie sprzedawana jest Ampera/Volt kwalifikuje się to auto jako EREV też nie ma dla Ciebie zapewne znaczenia.
Przejechałem prawie 3000 km bez tankowania co chyba potwierdza elektryczność Ampery. W Holandii Opel nagrodził kierowców którzy największy procent kilometrów pokonują na prądzie - zwycięzca pokonał już 150 tyś km bez tankowania. Powiedz mu, że jeździ spaliniakiem!

Pozostawmy ten spór w tym miejscu. Ja jeżdżę elektrykiem a Ty uważasz inaczej. Masz prawo.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1052
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-25, 22:28   

Ja lubię pojazdy elektryczne, ale moim zdaniem napęd hybrydowy jest lepszy (taki gdzie można przejechać kilkadziesiąt km na prądzie). Gęstość energii w paliwach jest gigantyczna (ok 10kWh/l dla ON i benzyny, 5 dla spirytusu), daje duże poczucie bezpieczeństwa, a i łatwiej przynieść 2 l paliwa, niż 2 kWh prądu.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-25, 22:37   

gienek333, Dlatego właśnie kupiłem elektryka z extenderem. Na co dzień na prąd a jak mus to odpalam agregat.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-25, 23:25   

jaki spór?
kolega nie wie, ze ampera ma połączenie silnika spalinowego półosiami z kołami i może napędzać auto - choć napisał, że tak nie jest.
Radzę się dokształcić w tym temacie. Decyduje o tym komputer auta.
Marketing GM skrzętnie to ukrywa, ale prawda dawno wyszła na jaw.

Generator spalinowy to ma BMW i3 Rex. I tutaj faktycznie można mówić o samochodzie elektrycznym z extenderem. Ampera/Volt takim nie są. Poważnie radzę sprawdzić. Będzie rozczarowanie ;)


Ampera/Volt to auta bez sensu. Co tu dyskutowac? Właśnie one by mnie limitowały i generowały koszty utrzymania zupełnie zbędne.

Chcę elektryka? jadę Leafem
Chcę jechać na wakacje, a póki co nie ma ładowarek w Polsce? Jadę dieslem. Lub elektrykiem z zasięgiem 400km (Tesla)
Koniec tematu. Co mi da Volt? Będę ładował co 60km żeby jechać tylko na prądzie dystans 600km? Chore. A jak pojadę 60km na prądzie i 540km na benzynie to sorry - moj stary diesel wyjdzie taniej.
To samo się tyczy innych hybryd typu Prius... auta totalnie bez sensu. Woda z mózgu marketingu Toyoty.

to tak jak hybrydowe dyski SSD do komputera. Nic nie dają. Albo SSD, albo HDD.
Albo elektryk, albo spalinowiec. Hybrydy czyli półśrodki będą zawsze półśrodkami.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
Ostatnio zmieniony przez highend 2015-08-25, 23:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-25, 23:35   

YANNOSICK napisał/a:
KGB napisał/a:
twoj samochod nie jest autem elektrycznym, czyli EV


Tą opinię bazujesz na jakiejś definicji czy na tym, że "zwykło się nazywać".
Auto które ma napęd elektryczny to logicznie rzecz biorąc auto elektryczne. Ampera nie posiada bezpośredniego napędu spalinowego.

Podejrzewam, że nie interesują Cię opinie inżynierów projektujących i konstruujących auta. Fakt, że w krajach gdzie sprzedawana jest Ampera/Volt kwalifikuje się to auto jako EREV też nie ma dla Ciebie zapewne znaczenia.
Przejechałem prawie 3000 km bez tankowania co chyba potwierdza elektryczność Ampery. W Holandii Opel nagrodził kierowców którzy największy procent kilometrów pokonują na prądzie - zwycięzca pokonał już 150 tyś km bez tankowania. Powiedz mu, że jeździ spaliniakiem!

Pozostawmy ten spór w tym miejscu. Ja jeżdżę elektrykiem a Ty uważasz inaczej. Masz prawo.


no właśnie. Kupować Amperę żeby robic 150.000km tylko na prądzie.
Więc PO CO silnik spalinowy??> do czego? :)
Wywal go z Ampery i wtedy będzie to 100% elektryk :D

Moja Toyota Estima Hybrid rowniez ma nawet DWA silniki elektryczne i jeden spalinowy, i naped 4x4 i była przed Teslą z takim patentem (rocznik 2002)... A jest autem spalinowym-hybrydowym, a NIE elektrycznym.

Ampera byłaby autem elektrycznym z extenderem ale tylko wtedy gdyby silnik spalinowy nie miał połączenia z kołami pojazdu. A ma. EOT :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-08-25, 23:43   

YANNOSICK napisał/a:

Wymaga dbania... rozumiem, że o swoje auto nie dbasz i nie masz zamiaru dbać. Twój wybór. Serwisowanie w moim przypadku nie gra roli (gwarancja). Auto daje więcej więc wymaga więcej. W zamian za wymianę oleju raz na cztery lata Ampera pozwala właścicielowi cieszyć się NIEOGRANICZONYM zasięgiem i swobodą użytkowania charakterystyczną dla aut poprzedniej generacji. Silnik spalinowy potrzebny mi jest do zniwelowania wszelkich problemów z którymi Ty borykasz się na co dzień.
Jest jeszcze kilka aspektów niemierzalnych o których w testach się nie wspomina ale wpływają one na komfort codziennego użytkowania. Porównując Opla i Nissana widzimy dwie koncepcje EV. Nissan jest autem dla szerszego grona odbiorców. Ma tanie i biedne wersje których Opel nawet nie brał pod uwagę szukając swojego kawałka elektrycznego tortu. Nissan jest w odczuciu kierowcy typowym Japończykiem - koszmarny design zarówno karoserii jak i wnętrza (tu jednak Nissan wybija się ponad inne japończyki bo styl kabiny może się podobać)niski komfort, pancerne plastiki, słabe wyposażenie (choć tu Nissan wypada całkiem dobrze na tle japońskiej konkurencji), praca zawieszenia przypominająca Corollę z lat 90tych. Opel jest nie tylko o wiele ładniejszym i lepiej wyposażonym autem. Ma również cechy charakterystyczne dla aut wyższych klas: genialne audio BOSE przy którym audio z Leafa, Zoe i reszty brzmi jak walkman z usyfioną głowicą. Komfort jazdy Amperą jest o kilka klas wyżej niż w japońskich EV (nawet niskie modele Lexusa wypadają blado). Zapominając na moment o rodzaju napędu trzeba stwierdzić, że Ampera to kawał dobrego kompaktu co wielokrotnie podkreślali testujący dziennikarze. No i jest jeszcze jedno zdanie które właściwie mogłoby zastąpić cały ten elaborat: Ampera posiada Range Extender! Szach Mat!


Gówno tam, a nie szach mat.
koszmarny design? ;) zapraszam na porówanie.
komfort jazdy? wolę Leafa od Tesli nawet (bo za twarda dla mnie)....

Leaf czy Tesla też maja nieograniczony zasięg. Wystarczy je naładować. A szybkie ładowarki gęsto ulokowane ma każdy normalny kraj.
Twój nieograniczony zasięg opiera się na tankowaniu benzyny i jej spalaniu. A to przeczy idei EV.

GM ma u mnie przesrane za to co zrobili z EV1. A ich Volt/Ampera czyli pseudoelektryk niczego nie zmienia. Twój Szach Mat to kompletna ignorancja i brak wiedzy.
A serwisowanie na gwarancji kosztuje. Dużo.
Myslisz, ze nie dbam o auto? Zdziwil bys sie. Wpadnij zobaczyc mojego 24 letniego spalinowego Golfa w dieslu :) Zapraszam. Leaf rowniez jest wciaz jak nowy.

A Ty musisz wymieniac olej, filtry, martwic sie o wtryski, jakies inne gówna, które posiada silnik spalinowy Ampery.

Czekamy więc na Chevroleta Bolta....podobno 100% elektryk z zasięgiem 300km. choć sama nazwa już jest idiotyczna, bo w zamysle Bolt = piorun, to jednak dla mnie Bolt = śrubka ;)
Ale jak GM go wprowadzi i będzie jak piszą - wtedy wybaczę im EV1.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-26, 00:14   

highend napisał/a:
ampera ma połączenie silnika spalinowego półosiami z kołami i może napędzać auto


Wiesz to rozumiem bo rozebrałeś napęd Ampery i sprawdziłeś czy po prostu powtarzasz rewelacje jakiegoś blogera który zerknął na przedprodukcyjny egzemplarz Volta i wyknuł sobie teorię ?
Proszę podaj mi w końcu jakąś zaakceptowaną przez autorytety definicję hybrydy bo inaczej jest to dyskusja o niczym.
highend napisał/a:
Ampera/Volt to auta bez sensu. Co tu dyskutowac? Właśnie one by mnie limitowały i generowały koszty utrzymania zupełnie zbędne.

Auto które ma nieograniczony zasięg jest według ciebie bez sensu za to auto z zasięgiem zbyt małym by traktować je poważnie jest OK? Gratuluję logiki. Jakie koszty masz na myśli? Miałem wybrać droższego Leafa z gorszymi warunkami gwarancji, marnym wypasem i pokracznym wyglądem i to Twoim zdaniem nie byłyby niepotrzebne koszty?

highend napisał/a:
Chcę elektryka? jadę Leafem
Chcę jechać na wakacje, a póki co nie ma ładowarek w Polsce? Jadę dieslem.

U mnie to wygląda tak: chcę elektryka? Jadę Amperą. Chcę jechać na wakacje? Jadę Amperą!
A diesel, jego zakup i utrzymanie to nie koszty? Przecież Ty nie godzisz się na koszty utrzymania spaliniaka? Twój spaliniak jest OK bo jest w osobnym opakowaniu a mój jest bebe bo siedzi w tym samym pudełku? Gratuluję logiki powtórnie! Hipokryzja i tyle! Zakup drugiego auta tylko po to aby niwelować ułomność elektrycznego to jest właśnie
highend napisał/a:
bez sensu


highend napisał/a:
Co mi da Volt? Będę ładował co 60km żeby jechać tylko na prądzie dystans 600km? Chore. A jak pojadę 60km na prądzie i 540km na benzynie to sorry - moj stary diesel wyjdzie taniej.
Nie wyjdzie taniej bo Ampera pali mi z włączonym extenderem góra 5/100 a Twój diesel razem z kosztami zakupu, amortyzacją i utratą wartości kosztuje o wiele więcej! Deal with it!

highend napisał/a:
Albo elektryk, albo spalinowiec. Hybrydy czyli półśrodki będą zawsze półśrodkami.

Nie półśrodki tylko sprytne dwa w jednym. Gdyby wielcy tego świata myśleli tak bipolarnie jak Ty to nie mielibyśmy: amfibii (bo albo łódż albo pojazd), czołgów (bo albo działo albo pojazd), smartphonów (bo albo telefon albo palmtop), telewizji (albo audio albo video) okularów wieloogniskowych (albo do czytania albo do patrzenia w dal), foteli na kółkach (albo siedzisz albo jedziesz) i milionów innych produktów łączących najlepsze cechy innych, mniej doskonałych przedmiotów.

Zamykasz się w perspektywie własnego świata i radykalizujesz poglądy. Twój zestaw dwóch aut jest pod względem ekonomicznym i ekologicznym gorszym wyborem niż moje auto.

Ostatniego wiersza Twojego wpisu nie skomentuję z grzeczności.

Być może Twoje postrzeganie Ampery jako elektryka /hybrydy odmieni ten cytat:
Cytat:
Ale dlaczego uważacie, że to nie jest samochód elektryczny?
Przecież nie jest to hybryda... typu Prius

Jest to samochód elektryczny o rozszerzonym zasięgu - czyli cały czas auto napędzane jest silnikiem elektrycznym (a więc samochód elektryczny), tyle - że najpierw jedzie na prądzie z akumulatorów, a potem jedzie na prądzie z generatora.

Czyli mamy samochód elektryczny, którego paliwo-prąd jest brane z aku oraz z silnika spalinowego (który nie ma połączenia z kołami pojazdu - jest tylko generatorem)

W USA sie na to mówi EREV - extended range electric vehicle

I tak wg. mnie powinien być on reklamowany.
Swoją drogą chciałbym takie auto - i tak w 95% jeździł bym tylko na prądzie, a reszta to by była "rezerwa" i na ewentualny dłuższy wypad. Myślę, że na teraz takie auto to idealne rozwiązanie.

Coś Ci to przypomina?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1052
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-08-26, 00:19   

Ja uważam, że takie dyskusje co jest lepsze; elektryczne-spalinowe, gumaki-sandały, brunetki-blondynki, kierowcy-rowerzyści itd są żałosne. W poniedziałek, żona zwróciła mi uwagę, że jeździłem kilkoma pojazdami (dwa samochody, skuter i rower), ale dla mnie to norma, że dopasowuję pojazd do potrzeb i okoliczności przyrody. Co do Ampery, to jest to auto elektryczne, a głupkowate założenie, że nie można napędu spalinowego sprzęgać z kołami jest idiotyczne (im mniej po drodze rośnie sprawność). Kiedyś pracowałem nad takim sprzęgłem, które z poślizgu robiło by prąd. Tzw."hybryda" pozwala przejechać na prądzie kilka km, a na tym nie da się przejechać np. przez Kraków.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-26, 00:33   

highend napisał/a:
komfort jazdy? wolę Leafa od Tesli nawet (bo za twarda dla mnie)....

Nie interesuje mnie co Ty wolisz. Komfort Ampery został oceniony przez niezależnych testerów jako wzorowy. I to wielokrotnie. Wskaż mi jeden niezależny test gdzie komfort Leafa jest oceniony wyżej. Szach!

highend napisał/a:
Leaf czy Tesla też maja nieograniczony zasięg. Wystarczy je naładować. A szybkie ładowarki gęsto ulokowane ma każdy normalny kraj.

Co w sytuacji gdy zechcę pojechać do kraju - jak to nazywasz - nienormalnego? Np. do Polski? Szach!

highend napisał/a:
Twój nieograniczony zasięg opiera się na tankowaniu benzyny i jej spalaniu. A to przeczy idei EV.

Analogicznie Twój nieograniczony zasięg opiera się na spalaniu węgla czy ropy! Różnica jest tylko taka,że prąd potrzebny Tobie pochodzi z elektrowni gdzieś daleko a prąd potrzebny mnie pochodzi z elektrowni pod maską auta. Szach!

highend napisał/a:
A serwisowanie na gwarancji kosztuje. Dużo.

Kwestia umowy gwarancyjnej. Mnie kosztuje zero. Czy to dużo? Szach!

highend napisał/a:
Myslisz, ze nie dbam o auto? Zdziwil bys sie. Wpadnij zobaczyc mojego 24 letniego spalinowego Golfa w dieslu Zapraszam. Leaf rowniez jest wciaz jak nowy.

To Ty stwierdziłeś że minusem mojego auta jest fakt, że:
Cytat:
wymaga dbania
więc zdecyduj czy to fajnie jest dbać czy nie? Szach!

highend napisał/a:
A Ty musisz wymieniac olej, filtry, martwic sie o wtryski, jakies inne gówna, które posiada silnik spalinowy Ampery.

Podobnie jak Ty w przypadku swojego drugiego auta, które jak stwierdziłeś powyżej - jest niezbędnym uzupełnieniem Leafa. Ja muszę (nic mnie to nie kosztuje), Ty musisz i to sporo częściej i drożej. Gdie tu przewaga po Twojej stronie? Szach!

Gotów na Szach Mat?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 875
Skąd: Holland
Wysłany: 2015-08-26, 00:39   

gienek333, niektórzy chyba potrzebują w życiu linijek jak dzieciaki uczące się pisać. Dla mnie istotą Ampery jest jej uniwersalność. Jest elektryczna a na dodatek nie uwiązana do gniazdka gdyż prąd wytwarza sobie sama. Czy jest lepsza od innych to już kwestia indywidualna. Mi pasuje a komuś kto jeździ 50km dziennie w mieście będzie zbędnym luksusem.
Aktualnie analizuję rynek pod względem drugiego elektryka i ze względu na to, że będzie on jeździł tylko wkoło komina to nie kupię auta z extenderem.
Kupię najprawdopodobniej Fiata 500 bo ze wszystkich elektryków ten najbardziej podoba się żonie... Takie argumenty też czasem trzeba uszanować. :mrgreen:
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 12