Ford C-MAX |
Autor |
Wiadomość |
MOTORASTA
Dołączył: 17 Lut 2012 Posty: 110
|
|
|
|
 |
highend

Wiek: 42 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3008 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
 |
Darek

Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 199
|
|
|
|
 |
warstar
Dołączył: 22 Mar 2016 Posty: 1
|
Wysłany: 2016-03-22, 12:14
|
|
|
Z wielkim zadowoleniem współpracuję z Ursyn Carem (dealer Forda w Warszawie), ale zaciekawił mnie temat samochodów elektrycznych. Czy stanowią/będą w przyszłości stanowić sensowną alternatywę w stosunku do klasyków? |
|
|
|
 |
ev-drive.eu
Adam
Wiek: 61 Dołączył: 12 Lip 2010 Posty: 226 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-03-22, 15:14
|
|
|
Za 10-15 lat zapomnimy że istnieją wszystkie spalinowce nie tylko klasyki |
|
|
|
 |
mann25
6kWh/100km vmax120

Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 422 Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
|
Wysłany: 2016-03-26, 20:55
|
|
|
44km na ladowaniu, w NL juz od 36.900euro
https://youtu.be/CWGpM2X0F1Y |
_________________ 126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 |
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 48 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-05-27, 23:52
|
|
|
Kupiłem C-Max Energi 2015 rok ponad miesiąc temu. Mój rekord wydajności, to jazda po mieście w korkach z małą prękością: 1kWh/10km, przejechałem 56km. Z całkowitej pojemności baterii 7,7kWh można wyciągnąć 5,5kWh. Szukałem w necie i okazało się że więcej energii nie odda. Dużo zależy od temperatury otoczenia. Optymalna: 22st. C.
Przy prędkości na poziomie 100km/h bez pomocy TIR'a, przy bezwietrznej pogodzie: zasięg 30km. Niestety, C-Max ma chyba większy Cx (współczynnik oporu powietrza) niż Ampera, co widać z daleka.
W wolnym czasie założę wątek o eksploatacji tego samochodu. Muszę jeszcze kilka prób zrobić.
A tak na szybko: zużycie paliwa hybryda w trybie miejskim/podmiejskim 4,5l/100km, autostrada: płynna jazda 150km/h łyka 6,2l/100km. Silnik 1997 ccm, moc 188KM.
Najpierw myślałem o normalnej hybrydzie i przed zakupem tego samochodu jeździłem Toyotą CHR, demo z salonu. Ojjj przy przyspieszaniu rzęzi jakby silnik miał przez maskę wyskoczyć.
Pewnie dlatego, że mała moc spaliny i musi się wysilić, żeby auto rozbujać.
W C-Max przy prędkościach do 90km/h silnika prawie nie słychać (bardziej powietrze słychać), można zauważyć jego pracę po wyświetlaczu, ewentualnie lekkich drganiach, bo zaraz po uruchomieniu na chwilkę wchodzi na wysokie obroty.
Przed podjęciem decyzji o zakupie wybrałem się do dwóch salonów Forda w Krakowie. Sprzedawcy, których spotkałem o takim C-Max nawet nie słyszeli. Wciąż gadali o hybrydzie Mondeo. Jeden opowiadał o C-Max, sprowadzonym, który na serwis przyjechał i niby miał baterię do bani (zużytą), ale nie powiedział mi czy to był plug-in czy czysta hybryda.
Obawiam się, że dla nich (w polskich salonach) wszystko co sprowadzone, to jest beee i złe.
Jeden znajomy opowiadał mi przygodę z ładowaniem Nissan'a Leaf. Pojechał do salonu Nissana, który ma ładowarkę. Ale zanim pozwolili mu się podłączyć to sprawdzili gdzie kupiony, czy czasem nie w USA.
To jest żałosne!!! Koszt ładowania mojej baterii to max 2,50zł (5,5kWh).
To samo doświadczyłem w salonie Nissana w Krakowie na Jasnogórskiej. Salon należy do grupy PGD. I co z tego, że w przeciągu ostatnich 12 lat kupiłem w PGD 5 Fordów? Nie pozwolili mi się podłączyć moim C-Max Energi do ładowarki Nissana, bo ona tylko dla Nissana.
Na tej samej ulicy, około 1,4km bliżej centrum jest Tauron. Mają ładowarkę na parkingu przed biurowcem. Ładują czasem służbowe Nissan Leaf.
Podjechałem, patrzę: zielone się świeci, można kabelek zapiąć i ładować, żadnych zakazów. Ale poszedłem do recepcji biurowca, laska w recepcji nie miała pojęcia, że stacja ładowania jest na parkingu, odesłała mnie do Tauron'a na 3-cie piętro.
Dotarłem, kolejna laska w recepcji/sekretariacie Tauron'a konsultowała tę kwestię "słupka" z trzema osobami. W końcu dowiedziałem się, że to tylko dla Taurona jest i ich samochodów.
Przypadkowo przechodzący przez recepcję gostek poinformował mnie o projekcie ustawy (którą my wałkujemy na forum), mówiąc: że może coś się zmieni.
Tak a'propos lokalizacji Kraków, Jasnogórska i okolice: wyłączyli zasilanie gniazdek w Galerii Bronowice, bo zbyt wiele EV (Tesli) się tam tankowało. A wiem to, bo rozmawiałem z ochroną obiektu.
Tyle na dzisiaj. c.d.n. |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 924 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2017-05-28, 04:46
|
|
|
Od sprzedawców z salonów nic się nie dowiesz szkoda nerwów.
W Polsce odłączają zasilanie a w UK (choć nie ma co porównywać) co chwile powstają nowe stacje i ostatnio wybudowali w centrum handlowym St.Davids na 8 stanowisk.
Na drugi dzień jak sprawdzałem dostępność to ładowało się 6 sztuk: 4 Tesle S i X i 2 sztuki BMW I3 za free!!!
Prawdopodobnie w przyszłym miesiącu będa budować stacje z dwoma stanowiskami o mocy 150kW! |
|
|
|
 |
domino
Dołączył: 12 Cze 2008 Posty: 924 Skąd: Wielka Brytania
|
Wysłany: 2017-05-28, 05:04
|
|
|
Panaceum napisał/a: |
Na tej samej ulicy, około 1,4km bliżej centrum jest Tauron. Mają ładowarkę na parkingu przed biurowcem. Ładują czasem służbowe Nissan Leaf.
Podjechałem, patrzę: zielone się świeci, można kabelek zapiąć i ładować, żadnych zakazów. Ale poszedłem do recepcji biurowca, laska w recepcji nie miała pojęcia, że stacja ładowania jest na parkingu, odesłała mnie do Tauron'a na 3-cie piętro.
Dotarłem, kolejna laska w recepcji/sekretariacie Tauron'a konsultowała tę kwestię "słupka" z trzema osobami. W końcu dowiedziałem się, że to tylko dla Taurona jest i ich samochodów.
Przypadkowo przechodzący przez recepcję gostek poinformował mnie o projekcie ustawy (którą my wałkujemy na forum), mówiąc: że może coś się zmieni.
|
Jak Kuźwa "może się coś zmieni" przecież oni są w spółce ElectroMobility Poland i przecież to właśnie oni czyli spółki energetyczne decydują o infrastrukturze która ma powstać - oj coś kiepsko to widze!!!
Obym się grubo mylił. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-05-28, 18:10
|
|
|
Miałem przyjemność niedawno pojeździć C-Maxem Energi. Nowe auto, jeszcze pachnące fabryką, z przebiegiem 44km ( byłem drugim testującym). Piszę "przyjemność" gdyż rzeczywiście jazda tym Fordzikiem to przyjemne doznanie. Zawieszenie i układ kierowniczy są tak dopracowane, że lepiej chyba nie można. Pod tym względem bije zarówno Kię Niro jak i Golfa GTE. Problem z C-Maxem jest taki, że w tym miejscu kończą się zalety a zaczyna nieskończony ciąg wad i słabostek. Auto przyspiesza mizernie (choć na papierze wygląda to ok to w praktyce sprawdziłem go ze staruszką Amperą i nawet z ciężkim Oplem dostał baty) no i niestety nie posiada trybu EV, tylko podobnie jak wszystkie hybrydy Volkwagena, Toyoty czy Mitsubishi w pewnym momencie przestaje radzić sobie bez benzyny. To niestety oznacza, że zasięg na baterii jest tylko teoretyczną liczbą a w praktyce zawsze wtrąci się benzyniak nawet jeżeli do pracy dojeżdżamy raptem 10 km. Wnętrze C=Maxa jest już nieco zestarzałe i widać wiek konstrukcji ale olbrzymim plusem jest wypas. Testowany przeze mnie Ford miał wszystko a nawet więcej. Tragedią jest całkowity brak bagażnika!!! Po prostu cały kufer zajmuje akumulator. Cały! Napęd byłby OK gdyby auto było z 2010 roku. Brak możliwości doładowania z ICE sprawia, że po wyczerpaniu baterii benzyniak musi sam radzić sobie z autem z mocną nadwagą i to czuć w spadku osiągów. Bez prądu nie ma dynamiki choć tragedii też nie ma - jedzie jak zwykły C-Max 1,6. Silnik benzynowy włącza się dość gwałtownie i od razu kręci wysoko co przy zimnym rozruchu gwarantuje nie tylko dźwięk rodem z serialu z Borewiczem ale również nie wróży długowieczności jednostki.
Generalnie pięć lat temu byłoby to kuszące auto ale w czasach Volta II, Ford C-Max to taka sama żenada jek GTE, Prius czu Outlander. Zrobiłem nim 68 kilometrów i zrozumiałem jak wielka jest przepaść między EREVem a PLUGINem.
Nie polecam! |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
Pawiel
Opel Ampera 2013

Wiek: 39 Dołączył: 08 Sie 2012 Posty: 416 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-05-28, 22:14
|
|
|
Jest dokladnie tak, jak piszesz (kwestie wizualne, poza jazda, bo nie jezdzilem). Widzialem to auto dzisiaj w Ząbkach na ekozlocie. Minki rzedly wszystkim, ktorzy zajrzeli do bagaznika. Widac bylo, jak od entuzjazmu po ogledzinach wnetrza, po otwarciu klapy ludzie przechodzili w zazenowanie bagaznikiem.
Moim zdaniem dramat. |
_________________ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2675 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-05-28, 22:20
|
|
|
Panaceum napisał/a: | Nie pozwolili mi się podłączyć moim C-Max Energi do ładowarki Nissana, bo ona tylko dla Nissana. | Róźnie z tym bywa - w Szczecinie na Struga pozwalają tylko Nissanom, w Gdańsku na Grunwaldzkiej pozwalają wszystkim. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 48 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-05-28, 22:52
|
|
|
YANNOSICK napisał/a: | ... no i niestety nie posiada trybu EV, tylko podobnie jak wszystkie hybrydy Volkwagena, Toyoty czy Mitsubishi w pewnym momencie przestaje radzić sobie bez benzyny. |
Obawiam się, że ktoś Ci nie pokazał gdzie się włącza czyste EV. C-max ma 3 tryby jazdy:
1. Auto-najpierw bateria trakcyjna do zera, potem hybryda
2. EV -tylko prąd (spalina się włącza przy przekroczeniu 120km/h oraz gdy bateria jest w 100% naładowana i włączysz maksymalną rekuperację jadąc z góry, "L" na lewarku.)
3. EV z zegarkiem, tzw. EV later, jedziesz nie używając baterii trakcyjnej. Ja to stosuję jadąc szybką trasą, gdy wiem, że przed ładowaniem będę jeździł powoli, albo w korkach.
Przykładowe zdjęcie menu wyboru trybu zasilania. Foto zrobione w trakcie ładowania baterii i przy otwartym bagażniku (otwarcie bagażnika, albo szyb z tyłu skutecznie chłodzi samochód w czasie ładowania. C-Max ma w bagażniku system wiatraków chłodzących baterie, co niechcący jest ogrzewaniem w zimie)
A tutaj się wybiera tryb zasilania, środkowym przyciskiem:
Ja nie słyszę i nie widzę silnika spalinowego nawet 4 dni, pod warunkiem, że dojadę do gniazdka na prądzie.
Do pracy mam 33km (tryb podmiejski i miejski) na końcu przeważnie zostaje mi jeszcze 8 do 12km zasięgu na bateriach.
Co do bagażnika: przyznaję rację-jest mały.
Przyspieszenie: mam też Focusa 1.8 TDCi i jest mułowaty w porównaniu z C-Maxem, a jak chcę poczuć fotel na plecach i poszaleć, to mam jeszcze stare Mondeo ST220 3.0 V6 (mam go od wyjścia z salonu), które potrafi wykręcić 290km/h. Kiedyś tego dokonałem, teraz chyba bym się nie odważył.
I zasadnicze pytanie: dlaczego ten samochód wybrałem, przebieg 17tys km, 2015 rok?
Jaki inny PHEV z roku 2015, z takim przebiegiem kupię za 70tys PLN?
Albo inaczej: co można kupić w tym segmencie za 70tys zł. |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-05-29, 07:52
|
|
|
Panaceum napisał/a: | Obawiam się, że ktoś Ci nie pokazał gdzie się włącza czyste EV. C-max ma 3 tryby jazdy:
1. Auto-najpierw bateria trakcyjna do zera, potem hybryda
2. EV -tylko prąd (spalina się włącza przy przekroczeniu 120km/h oraz gdy bateria jest w 100% naładowana i włączysz maksymalną rekuperację jadąc z góry, "L" na lewarku.)
3. EV z zegarkiem, tzw. EV later, jedziesz nie używając baterii trakcyjnej. Ja to stosuję jadąc szybką trasą, gdy wiem, że przed ładowaniem będę jeździł powoli, albo w korkach.
|
Używałem wszystkich trzech a właściwie dwóch pierwszych gdyż miałem auto na godzinę i nie było sensu oszczędzać baterii. W żadnym trybie nie mogłem jechać autostradą 140 na prądzie. Nie udało się osiągnąć maxymalnej prędkości na prądzie co dla mnie jest nie do zaakceptowania. To jest moim zdaniem różnica między hybrydą a EREVem. W Fordzie można zapomnieć o tankowaniu tylko gdy używa się auta tylko w pewnym ograniczonym zakresie jego możliwości.
Panaceum napisał/a: | jak chcę poczuć fotel na plecach i poszaleć, to mam jeszcze stare Mondeo ST220 3.0 V6 (mam go od wyjścia z salonu), które potrafi wykręcić 290km/h. |
Dawno temu bywałem regularnie na ulicznych wyścigach w Rumii na pasie i tam bywał koleś z takim szybkim Mondkiem - pięknie gasił cwaniaków w Betach i Audi.
Panaceum napisał/a: | I zasadnicze pytanie: dlaczego ten samochód wybrałem, przebieg 17tys km, 2015 rok?
Jaki inny PHEV z roku 2015, z takim przebiegiem kupię za 70tys PLN?
Albo inaczej: co można kupić w tym segmencie za 70tys zł. |
Moim zdaniem słuszny wybór. Gdybym jeździł mało i bez autostrad to bym się nie wahał. C-Max mi się bardzo spodobał wewnątrz (poza brakiem bagażnika i niewygodnym schowkiem na EVSE pod fotelem) i pod względem prowadzenia. Zasięg rozsądny i rewelacyjna cena!
Niech Ci dobrze służy. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
suma
Dołączył: 20 Sie 2017 Posty: 32 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-08-20, 09:46
|
|
|
witam.
C-max to moje pierwsze zetknięcie z phev/ev .potem dokupiłem twizy a teraz focusa.
Jest to bardzo dobry samochód. Ma roczmik 2013 kupiony we wrzesniu 2016r. z przebiegiem ok 60tys.
zasięg lato bez klimy sięga ok 35 do 38 km przy eko drivingu. wskazuje do 40km po naładowaniu uwzględnia ostatnie użytkowanie.
w zimie z ogrzewaniem najgorszy wynik to 18 do 20 km przu dużych mrozach. opłaca się nagrzać z gniazdka przed jazdą lub wystartowac na silniku pierwsze 2 km.
co do krytykowanego bagażnika. używam dla 4 osobowej rodziny i byliśmy na nartach. w lecie używam bagażnika na hak dla 4 rowerów. a do kufra wchdza 2 średnie walizki plus 2 małe i drobiazki na dopakowanie pod dach. oczywiście bez rolety.
co do haka to nie można nim ciągnąć ale kupiony w usa zamontowany i do bagażnika rowerowego użytkuje..
a więc na dojazdy do pracy ok10 w jedna strone idealny 20 przy ładowaniu w pracy .
tryb ev max 120/h
w trasie spalanie 5.5 przy normalnej jeździe. autostrada to 6l przy 120 i 8 l przy 140 prędkości stałe samochód obciążony do granic możliwości.
Samochód jest ciężki ale bardzo komfortowy i cichy. w trybie ev i ruchu miejskim pomimo małej mocy ev 60km bardzo przyjemny w prowadzeniu.
o zaletach i wadach napiszę w przyoadku zainteresowania.
aktualnie zrobione ok 15 tys km z czego wiekszośc ev czyli ponad 10tys. na liczniku 75tys .
nie zauważyłem spadku pojemności bateri.!. |
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 48 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-08-26, 00:03
|
|
|
Witam, dodaję info po kilku miesiącach eksploatacji.
Moja kamera cofania, inni porównywali obrazy z kamery. Dla mnie ważne, że zderzak widać i można zaparkować na grubość lakieru. Później dodam później zdjęcia ze skręcania.
Tryb podmiejski/miejski, tylko bateria, około 25 km do miasta, prędkości do 100km/h reszta po mieście, takie wyniki:
Tryb podmiejski/mieszany, ale w trybie hybrydy przy pustej baterii trakcyjnej, prędkości od 40km/h do 90km/h:
Trasa 100km, początek liczenia na granicy Krakowa w Bibicach w stronę Kielc, włączyłem cykl auto. Jak widać około 20 km przejechane na prądzie, więc na 80km zużył 3,6litra, co daje 4.2 litra na 100km:
A oto mój dotychczasowy najlepszy wynik zużycia Pb w historii pojazdu. Dzisiaj jest dużo więcej, bo zrobiłem trasy bez ładowania akumulatora. Licznik EV nie pokazuje tysięcy, w pierwszej linii wyświetlacza powinno być 4271.0EV, co daje nam zużycie prądu 12kWh/100km i dodatkowo Pb 0,7ltr/100km (dobrze policzyłem?):
Haha, teraz zauważyłem, że fotkę robiłem jadąc 80km/h |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 211 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2017-11-21, 18:43
|
|
|
Mam c-maxa hybrydę bez możliwości ładowania - od 2014. Planuję zmianę na Energy - bo samochód mi się podoba, ma dobre przyspieszenie i komfort wystarczający, do tego płaska podłoga. Ale jako że żona ma 500e to spodobała mi się jazda elektrykiem.
Całkowicie z Pb nie mogę zrezygnować ale jako, że do pracy mam nie daleko korzystałbym częściej z EV a dopiero w trasie z Pb. I coraz bardziej ta myśl mi chodzi po głowie. Tylko czy tak łatwo w polsce sprzedać Hybrydę ? Oto jest pytanie. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 211 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-01-30, 17:19
|
|
|
Dzisiaj jeździłem czerwonym Fussion Energy 2016. Cud miód. A bagażnik całkiem wystarczający. Może dozbieram i kupię |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
dsctom
Dołączył: 16 Sie 2016 Posty: 63 Skąd: Gdańśk
|
Wysłany: 2018-01-31, 09:52
|
|
|
Mondeo / Fusion ma 7.4 kWh a C max ile? |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 211 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-01-31, 10:52
|
|
|
C-max w Energy tyle samo- w zasadzie to te same konstrukcje tyle że fusion jest bardziej "luksusowy" a C-max użytkowy - szczególnie jak nie ma skór to nie szkoda składać foteli i przewozić rzeczy. w Hybrydzie podłoga jest płaska i wchodzi 7 pustych palet pod sufit Sprawdzałem ostatnio.
Fusion to już inna bajka. A ten Energy z chęcią bym zachował na dłużej |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
fidox
Dołączył: 14 Cze 2015 Posty: 5
|
Wysłany: 2018-04-07, 08:36 C-max najtańszy plug-in
|
|
|
Świetny wątek,
Trafna uwaga nie ma tańszego plugina UŻYWANEGO można kupić za 60-70 tyś
Ja jeżdżę priusem - czyli :najmniej awaryjnym samochodem świata
a jak jest z C-max? macie machaników do Tego plugina?
jak serwis zaparttruje się na wersje z USA? |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 211 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-04-07, 16:28
|
|
|
Odpukać nie zepsuło się mi w hybrydzie nic co wymagałoby specjalistycznego podejścia. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
KinT
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-05-21, 09:34
|
|
|
Wątku, żyj!
Bardzo interesuje mnie ten C-max energi. W sumie kasę mam, ale nie wiem jak wygląda w praktyce:
1. sprawa tego bagażnika. Musiałbym to zobaczyć na żywo
2. Serwis. To może być ból. Na forum forda właściciele narzekają (jest ich bardzo mało), również na to, że części są pooznaczane wg. amerykańskiej terminologii i ciężko dobrać coś w UE na podstawie katalogu (ponoć brak tłumaczenia numerów USA-EU)
Jak na złość nie ma jakiś ofert tego auta w dolnośląskim, więc nie mam jak przyjrzeć się z bliska. Ma ktoś taki wynalazek w promieniu 200km od Wrocławia? |
|
|
|
 |
Karwoś
Dołączył: 20 Lis 2017 Posty: 211 Skąd: Podlasie
|
Wysłany: 2018-05-22, 20:13
|
|
|
Mam hybrydę od 4 lat. Ojca Energy będzie gotowy za 2-3 tygodnie. Jeździłem Fusionem Energy - skłaniam się do sprzedaży hybrydy na rzecz wersji Energy. Numery części - rzeczywiście nie ma tłumaczenia i kiedyś to ford zrobi.
Co do części - wymieniałem wahacz - pojechałem do sklepu - sprowadzili do c-maxa - pasuje, końcówki drążków stabilizatora TWR - pasują. Generalnie cząści te same. Co do serwisu układu EV - serwis raczej odpada - nie chcą nic zepsuć - pozostają warsztaty które zajmują się toyotami - w końcu to praktycznie to samo. Jak masz pytania pisz - może będę znał odpowiedź. |
_________________ 500e |
|
|
|
 |
KinT
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 33
|
Wysłany: 2018-05-24, 19:28
|
|
|
Dzięki.
A gdzie twój tato kupił, w PL, EU czy sprowadzał sam z USA?
Najbardziej interesuje mnie praktyczna pojemność bagażnika w energi, ale to najlepiej organoleptycznie.
Ja w dalszym ciągu nie wiem co mam robić, mało tych C-maxów energi. Dzisiaj się pojawił uszkodzony, bity w d..., trochę za daleko, żeby jechać sprawdzać czy słupki C całe oraz bateria i za ile by się go dało naprawić. Może ktoś inny się skusi. |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|