SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload
Tesla Shuttle

Poprzedni temat «» Następny temat
Ładowarka w Krakowie w Prokocimiu
Autor Wiadomość
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 114
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-29, 09:38   Ładowarka w Krakowie w Prokocimiu

Noszę się z zamiarem zainstalowania ładowarki 32A/230V na Bieżanowskiej 71 u nas w firmie (V-Tech Tuning). Służyć będzie dla naszego Leafa, natomiast mogłaby być ogólnodostępna w godzinach pracy firmy.
Czy ktokolwiek będzie zainteresowany taką lokalizacją?

BTW na pewno zrobimy stację w nowej siedzibie, obok węzła A4 Wielicka, ale to już taką bardziej profesjonalną, 22 kW

Dajcie proszę jakiś odzew, ew. porady jaki to standard ma być (myślałem o Keba P20 z max prądem jaki możemy podać ( :-? 7,6 kW) w tej lokacji, bez kabla (każdy wpina własny).
Myślę też czy nie zrobić jej na kluczyk czy RFID, żeby można jej używać jak firma jest zamknięta. Na razie - burza mózgów.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1210
Wysłany: 2015-10-31, 13:29   

Najlepiej się nie spieszyć i dobrze zastanowić - być może zacząć od poinformowania o udostępnieniu w obu miejscach generalnie możliwości ładowania ze zwykłych gniazd 1- i 3-fazowych oraz dodania się od jakichś map. Może przyjedzie ktoś raz na 3 miesiące.

Jeżeli terminal (bo nie jest to ładowarka) nie jest niezbędny, to też trochę szkoda na niego pieniędzy. Są też pewne problemy, bo albo będzie kablowy (z wyjściem Typ 1), wygodny dla Leafa (bezużyteczny dla aut z gniazdami Typ 2), albo z gniazdem (Typ 2) ale wtedy trzeba będzie ciągle wyciągać kabel z bagażnika, a inni niekoniecznie będą mogli skorzystać jeśli nie mają swojego Typ 1 - Typ 2 (też kosztuje swoje). Nie jest kolorowo. Do tego dochodzą poziomy mocy - z 22 kW korzystać będzie tylko Tesla, bo ZOE w PL się nie sprzedaje jakoś.

Stacja jak już, powinna być dostępna non-stop, bez kart. Najtańsze stacje na rynku na 7 kW pewnie będą kosztowały z 3 kzł :roll:

BTW, proszę zajrzeć do prywatnych wiadomości forum, pytałem o coś w innej sprawie.
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 114
Skąd: Kraków
  Wysłany: 2015-12-09, 11:12   Ogólnodostępna stacja ładowania przy firmie, KRK. Poradźcie

Ostatecznie postanowiliśmy przy "starym" budynku Vtech na Bieżanowskiej w Krakowie zrobić ogólnodostępną stację ładowania 22kW (w oparciu o KEBA). W nowej siedzibie przy autostradzie przy Wieliczce też pewnie będzie. Ale do rzeczy:

Ładowarka będzie darmowa. I teraz jako "nowy ruski :oops: " aut elektrycznych mam pytania:

1. KEBA ma gniazdo. Czy zeby ładować popularne gniazda elektryczne potrzebuję 2 kabli (do type 1 i type 2) czy też każdy ma taki kabel? Czy należy to zrobić jeszcze inaczej?

2. Czy ktokolwiek będzie z tego korzystał przy szybkości 22kW? Czy szukać jeszcze jakiejś większej "ładowary"? Ogólnie to ta KEBA jest tania, a to trochę doświadczenie będzie i nie wiem czy nie skończy to się tak, że będzie stała i mokła sobie.

3. Jakiekolwiek jeszcze porady, uwagi, pomysły? Żebym nie wtopił rozkopując całe podwórko firmy i robiąc stanowisko które bedzie bez sensu?

Thx za każdą pomoc i uwagi i ew. deklaracje że się będzie korzystać.

PS: Jest jeszcze taka opcja (na razie mgliście rozpatrywana, wysłałem zapytanie do dealerów o ich przyłącza mocy elektrycznej i czy by byli chętni) żeby zbudować taką "sieć" takich ładowarek (albo jakichś innych nie za drogich i możliwie uniwersalnych) w naszych oddziałach (oddziały to są wszędzie w Polsce, jakieś 60, ale na 100% część ludzi sie nie zgodzi albo nie będzie miała możliwości technicznych). Czy taki plan ma sens? Nie ukrywam, że wiążę przyszłość z EV i ich tuningiem i modyfikacjami i chcę "wgryźć" się w rynek, czy może troche go wykreować.
 
 
z_power

Dołączył: 16 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-09, 12:54   

1. Zazwyczaj każdy użytkownik EV chcący ładować się "publicznie" ma swój kabel pasujący jedną stroną do auta a drugą do stacji z gniazdem Typ 2, wystarczy więc że KEBA będzie w dostępnym miejscu, nie zastawiona nie ładującymi się samochodami (to dotyczy również EV...)

2. 22kW jest najrozsządniejsze - pozwoli skorzystać z 1f 6,6 kW w fabrycznych EV, Zoe i Tesla wykorzystają całą dostępną moc.

Automat z kawą czynny 24h mile widziany, wi-fi również byłoby do rzeczy ;)
edit: oczywiście kawa nie za darmo, nie przesadzajmy!
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
 
zinho

Wiek: 24
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 49
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-09, 12:57   

Bardzo fajny pomysł 😀może warto zastanowić się nad konwersja aut na elektryczne
 
 
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 114
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-09, 13:24   

@zpower - kawa jest, wifi jest.
Parking - przewidziałem jedno stanowisko (półtora normalnego) na taką stację, Keba na końcu/boku - tak żeby jej przypadkowo nie rozjechać.

https://goo.gl/maps/VCND8Z8Jr5r

Z góry to tak wygląda - pierwsze stanowisko przy ogrodzeniu (widoczne są między drzewami pierwsze dwa).


Co do tego gniazda w Kebie - czy dodatkowo powinniśmy mieć zwykłe gniazdo 230 V albo dać tam gdzieś te przejściowe kable z Keby do type 1 i type 2?

Generalnie dobrze myślę, że typowy EV będzie ładował się pełnym 22kW? Bo chyba tylko wtedy ma to jakiś sens (rozumiem ze taki Leaf za godzinę te 80% baterii naładuje?)

Jakie gniazdo ma Tesla?

Na razie widziałem całą jedną w Krakowie (ponoć są dwie) - przejeżdża dość często przez Bieżanowską.

Czy jak auto jest naładowane to np. inny użytkownik może wypiąć to auto a wpiąć się? (zgaduje że z Keby go wypnie i sam sie wepnie to tak, ale z samego auta?)

PLZ poprowadźcie mnie za rękę. MOże pytania zadaję głupie ale chcę się za to zabrać, mają kabel ciągnąć, musze wiedzieć ostatecznie co tam ma być przy miejscu do ładowania. Poza tym jak marzy mi się, żeby przedstawiciele mieli też, to sam muszę im pokazać czytelną drogę jak to zrobić.
Ostatnio zmieniony przez Vtech 2015-12-09, 13:40, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Vtech 
Leaf, Tesla X P100D

Wiek: 44
Dołączył: 29 Paź 2015
Posty: 114
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-09, 13:26   

@zinho - bardziej interesuje mnie tuning aut już produkowanych: rozblokowywanie rezerw baterii, limitów prądów (całkowitej mocy silnika i progresji mocy), korekty Vmax, poziomu regeneracji etc.
Myślę, że za 5-10 lat to będzie spory rynek.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-12-09, 13:40   

Vtech napisał/a:
Co do tego gniazda w Kebie - czy dodatkowo powinniśmy mieć zwykłe gniazdo 230 V albo dać tam gdzieś te przejściowe kable z Keby do type 1 i type 2?

Tylko czy warto kupować tą Kebe? Przecież wystaarczy Ci samo gniazdo - zabezpieczenie zrobi Ci każdy elektryk.
Oprócz standardowego type2 daj zwykłe trójfazowe oraz koniecznie "schuko" czyli zwykłe jednofazowe (dla posiadaczy starszych autek i skuterów/rowerów)
type1 jako standard na słupku to raczej rzadkość , każdy właściciel pojazdu z takim złączem ma przejściówkę na type2 a pozostałe to dla posiadaczy staroci czy zapaleńców
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
kami2 

Wiek: 37
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 159
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-12-10, 00:43   

RaveN napisał/a:
Do tego dochodzą poziomy mocy - z 22 kW korzystać będzie tylko Tesla, bo ZOE w PL się nie sprzedaje jakoś.

Z mocy 22kW też chyba nie każda Tesla będzie korzystać bo przecież standardowo mają ładowarkę pokładową na 11kW a 22kW jest za dopłatą.
Myślę, że najlepszym pomysłem będzie to co doradza jas_pik i można nawet zrezygnować
z wyjścia na Type2 bo każdy posiadacz Tesli ma własny kabel na 3 fazy.
Moim zdaniem wystarczą 3 gniazdka: schuko ,3 fazowe na 32A i 3 fazowe na 16A żeby dało
się podpiąć każdy kabel EVSE.
Na moc 11kW nie powinno być problemu żadnego z zakładem energetycznym i taka moc wystarczy na większość EV.
Zamiast kupować terminal może lepiej kupić kabel EVSE na type 2 i wypożyczać go w godzinach pracy w punktach które będą najczęściej wybierane przez kierowców.
Fajny pomysł ,oby się powiódł:)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-12-10, 01:02   

Ja bym jednak zostawił gniazdo type2 bo teraz stał się standardem punktów ładowania.
Niestety nie mam już żadnego gniazda type2 (sprzedałem wszystkie).
Kabla nie musisz kupować bo każdy go ma w samochodzie . Ale może rzeczywiście warto dołożyć jeszcze jedno standardowe gniazdo 3 fazowe oraz może gniazdo tzw kempingowe.
Myślę że najlepiej zrobisz jak połączysz przyjemne z pożytecznym dla siebie instalując zestaw gniazd na słupie oświetleniowym - to również będzie posył dla Twoich partnerów - oświetlenie placu - w sumie nie musisz uzyskiwać żadnych zgód typu pozwolenie na budowę ani zgłoszenie budowlane - wystarczy że instalacja będzie zrobiona przez elektryka z uprawnieniami.
Musisz tylko znaleźć ciekawy projekt słupa oraz nakładki z zestawem gniazd.
Na początek zrób zwykłe przyłącze 11kW to raczej jest minimalny standard zasilania dla obiektów takich jak Twój.
Jęsli chcesz pomocy w opracowaniu projektu służę pomocą.



_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
kami2 

Wiek: 37
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 159
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-12-10, 23:21   Re: Ogólnodostępna stacja ładowania przy firmie, KRK.

Vtech napisał/a:


PS: Jest jeszcze taka opcja (na razie mgliście rozpatrywana, wysłałem zapytanie do dealerów o ich przyłącza mocy elektrycznej i czy by byli chętni) żeby zbudować taką "sieć" takich ładowarek (albo jakichś innych nie za drogich i możliwie uniwersalnych) w naszych oddziałach (oddziały to są wszędzie w Polsce, jakieś 60, ale na 100% część ludzi sie nie zgodzi albo nie będzie miała możliwości technicznych). Czy taki plan ma sens? Nie ukrywam, że wiążę przyszłość z EV i ich tuningiem i modyfikacjami i chcę "wgryźć" się w rynek, czy może troche go wykreować.



Jeśli oddziały są średnio co 50km to wystarczy żeby na każde 100km była dostępna moc 22kW .Przykładowo Nissan z ładowarką pokładową 6,6kW czy BMWi3 skorzystają wtedy z pełnej możliwości swoich ładowarek.
W każdym oddziale można by poprowadzić kable na 22kW czyli o przekroju 6mm^2
ale podłączyć na razie na 11kW.
Po pewnym czasie będzie można ocenić gdzie jest duże wykorzystanie punktów ładowania
i podjąć decyzje o zwiększeniu mocy na 22kW tam gdzie to ma sens.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-12-10, 23:42   Re: Ogólnodostępna stacja ładowania przy firmie, KRK.

kami2 napisał/a:
Jeśli oddziały są średnio co 50km ....

Dobrze by było :-D (Syn by dojechał nad morze zaglądając na kawę do oddziałów Vtech )
Ale do rzeczy.
Możesz to zrobić łącząc przyjemne z pożytecznym - czyli z reklama firmy/partnera oraz oświetlenia placu. Dla bajeru oczywiście nad wszystkim panel fotowoltaiczny coby jeszcze uszczknąć coś z finansowania UE :mrgreen:
Nie pamiętam do jakiej wysokości ( chyba poniżej 11 m) ale bez problemu na terenie posesji możesz instalować własne maszty oświetleniowe, a że będzie na nich wisiała reklama - to nie ma w tym momencie znaczenia. I to jednocześnie będzie punkt ładowania.
Coś w ty stylu co tak na szybko naszkicowałem
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
kami2 

Wiek: 37
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 159
Skąd: Kielce
Wysłany: 2015-12-11, 00:00   Re: Ogólnodostępna stacja ładowania przy firmie, KRK.

jas_pik napisał/a:
kami2 napisał/a:
Jeśli oddziały są średnio co 50km ....

Dobrze by było :-D (Syn by dojechał nad morze zaglądając na kawę do oddziałów Vtech )


Tak mi się coś pomyliło z tymi 50km hihi:)
Ale chodziło mi ,że dobrze by było gdyby chociaż większość oddziałów miała gniazda do 11kW.
Lepsze 11kW niż nic:)
 
 
MojaTesla 

Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2014
Posty: 209
Skąd: Bodo
Wysłany: 2015-12-11, 22:47   

3 fazowe 16A gniazdo 11kW to ma każdy rolnik w Polsce. Tesle na tym naładuje w 8 godzin. Nie do zaakceptowania jak dla mnie. Gniazdo 3 fazowe 32A (22kW) nic w Tesli nie da, bo jest zabezpieczenie i wyciśnie z tego gniazda tylko 16A/11kW. Aby Tesla czy Renault Zoe wycisnął 32A musi byc złącze Type2. Wtedy Tesle naładuje od zera do pełna w 4 godziny, a Renault Zoe w godzine. Złącze type 2 to niezbędne minimum!
Fajnie jakbyś pociągnął kable na przyszłość pod 3fazy 400V*63A=43kW. Wtedy mozna by postawić (niestety drogą) ładiwarkę ChaDeMo/Combo2. Wszystkie auta naładowały by sie do pełna w pól godziny, a tesla poprzez przejściówkę w 2 godziny
_________________
Tesla Model S 85 VIN54341
fb.com/MojaTesla
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-12-13, 20:47   

MojaTesla napisał/a:
3 fazowe 16A gniazdo 11kW to ma każdy rolnik w Polsce. Tesle na tym naładuje w 8 godzin. Nie do zaakceptowania jak dla mnie. Gniazdo 3 fazowe 32A (22kW) nic w Tesli nie da, bo jest zabezpieczenie i wyciśnie z tego gniazda tylko 16A/11kW. Aby Tesla czy Renault Zoe wycisnął 32A musi byc złącze Type2. Wtedy Tesle naładuje od zera do pełna w 4 godziny, a Renault Zoe w godzine. Złącze type 2 to niezbędne minimum!
Fajnie jakbyś pociągnął kable na przyszłość pod 3fazy 400V*63A=43kW. Wtedy mozna by postawić (niestety drogą) ładiwarkę ChaDeMo/Combo2. Wszystkie auta naładowały by sie do pełna w pól godziny, a tesla poprzez przejściówkę w 2 godziny



ja mam u siebie keba z type2 22kW oraz normalna puszkę budowlaną z 3 fazami 16 i 32 oraz dwia zwykłe gniazdka 1 fazowe, sprawdza się ok

do chademo 50kW prądu stałego, jak dobrze pamiętam, wystarczy 3 fazy 32A
ale stacja chademo jest po prostu kosztowna

aha ostatni news - mamy na Słowacji pierwszy Supercharger Tesli
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2209
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2015-12-13, 22:08   

poczta.pl napisał/a:
do chademo 50kW prądu stałego, jak dobrze pamiętam, wystarczy 3 fazy 32Aale stacja chademo jest po prostu kosztowna....

Nie tak bardzo :-D
Proponuje wybrać tańszą wersję 40 kW
To tylko 6555$
I do tego całkiem małe
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
lemor 

Dołączył: 18 Kwi 2015
Posty: 11
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2015-12-20, 23:30   v-tech w krakowie rewelacyjny punkt

tyle że dla mnie chademo jest rozwiązaniem sensownym, puki co ładuję się w Krakowie na starowiślnej i na jasnogórskiej, więcej nie ma, próbowałem przeforsować budowę takiej stacji w nowym Sączu (tu mieszkam) z budżetu obywatelskiego, ale jest grupa urzędników którym się to niepodoba że mocno promuję samochody elektryczne u nas ;) no cóż

co do tej ładowarki za 3k+USD podaj link gdzie to kupić
_________________
i-miev, leaf
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11