SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-26, 22:54   

highend napisał/a:
a da radę to zrobić pod wtyk Type2 i ładować ze słupków? :)

Oczywiście przecież schemat już publikowałem.
W zależności od poboru prądu wstawiasz odpowiedni rezystor Rpp

Wtyki type2 do słupków też mam :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-26, 23:35   

Gruby kabel nie jest potrzebny.
Jas-Pik już pisał wcześniej o tym.
Ja wyprowadziłem z sboxa na tył 16mm2.
Z typ2 korzystam już dwa lata.
Cztery ładowarki w ramce sprzedam za 800zł.
Można używać zamiennie do Saxo/Berlingo.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
ev-drive.eu 
Adam

Wiek: 60
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 216
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-12-27, 08:31   

Wszystkie elementy ze schematu zmieściłem we wtyczce Type 2 i do samochodu idzie kabel 5x2.5mm2 , ładowałem się z RWE mocą ok. 7kW i jest ok.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-12-27, 12:40   

Na pewno wiecie, że ja się nie znam na elektronice i lutowaniu.. co najwyżej mogę sobie kabelki lutować zwykłą transformatorówką ;) Potrzebowałbym gotowca. Do Berlingo.
Chyba, że macie też pomysł na Leafa jak ominąć pokładową słabą 3.3kW ładowarkę i pocisnąć mu konkretnie aby się ładował też w 2 godziny.
Ewentualnie (ale to musiałbym zgłębić temat) - czy dałoby się wyrwać ładowarkę 6.6kW z nowszego leafa (może być z rozbitka) i jakoś dorobić do mojego. Zawsze to 2x szybciej, czyli ładowanie do pełna jakieś 3h max.

Najlepiej aby można było ładować się z gniazda siłowego oraz ew. gniazda Type 2.
I wtedy mogę jeździć po świecie nie tylko Leafem, ale i Berlingiem.

A najlepiej to kupić ZOE i święty spokój z ładowarkami ;) No albo Teslę, ale to już ogromny skok cenowy. Tak jakby Nissan nie mógł zrobić ładowarki pokładowej 11kW jak Tesla ehh...
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
z_power

Dołączył: 15 Kwi 2013
Posty: 70
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-12-27, 12:53   

Da się: http://www.upgrademyleaf.com/

Trzeba nieco zmienić schemat aby dodatkowe ładowarki były zasilane z osobnych faz; porządna 3kW ładowarka to ~1500 zł.
_________________
DIY EV - nie ukończone w 100% ale jeździ.
27000km...
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-27, 13:38   

highend napisał/a:
Na pewno wiecie, że ja się nie znam na elektronice i lutowaniu.. co najwyżej mogę sobie kabelki lutować zwykłą transformatorówką ;) Potrzebowałbym gotowca. Do Berlingo. Najlepiej aby można było ładować się z gniazda siłowego oraz ew. gniazda Type 2.
I wtedy mogę jeździć po świecie nie tylko Leafem, ale i Berlingiem.

Ładowarkę sprzeda Ci Paweł
Pir-serwis napisał/a:
Ja wyprowadziłem z sboxa na tył 16mm2.
Z typ2 korzystam już dwa lata.
Cztery ładowarki w ramce sprzedam za 800zł.
Można używać zamiennie do Saxo/Berlingo.

Jak ładnie poprosisz to i wtyczkę type2 zamontuje do tej ładowarki :-D
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-12-27, 14:03   

z_power napisał/a:
Da się: http://www.upgrademyleaf.com/

Trzeba nieco zmienić schemat aby dodatkowe ładowarki były zasilane z osobnych faz; porządna 3kW ładowarka to ~1500 zł.


dzięki za linka :)

przestudiowałem i dla europejczyka najsensowniejsze to instalacja ładowarki 22kW:
BRUSA NLG664 22kW zasilanej przez 3 fazy, a więc to co u nas jest powszechne, a u nich rzadko się spotyka ;)

ładowanie Leafa od 0 do 80% - 45 minut, i po co komu CHAdeMO? ;)
fakt, że taka ładowarka kosztuje $6000 na teraz ehhh ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-07, 13:58   

Przepraszam był temat o Webasto, ale pytanie mam takie - poskładane auto do kupy, a webasto się nie włącza (prąd dochodzi), sprawdzane kilka webasto... gdzie szukać problemu? Auto to berlingo, ale to to samo co 106.... thx :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-01-07, 14:16   

Sprawdź schematy czy masz wszędzie prąd i czy dźwignia zamyka styki uruchamiające
Poniżej wsytawiam schematy bo stare pliki wygasły
106

oraz Partner
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-07, 14:33   

dzięki, będziem szukać :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2016-01-17, 07:54   

Ostatnio mamy mrozy do -13C i pojawila sie w saxo taka usterka, ze pompa wody nie wylacza sie po wyjeciu kluczyka ze stacyjki. Pomaga kilkukrotne wlaczenie i wylaczenie zaplonu. Czy ktos sie spotkal z tym wczesniej?
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1052
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-17, 10:09   

To może być normalne, ponieważ trzeba schłodzić kocioł. Zostaw na jakiś czas i zobacz czy sama się nie wyłączy.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-01-17, 11:22   

Mateusz napisał/a:
Ostatnio mamy mrozy do -13C i pojawila sie w saxo taka usterka, ze pompa wody nie wylacza sie po wyjeciu kluczyka ze stacyjki. Pomaga kilkukrotne wlaczenie i wylaczenie zaplonu. Czy ktos sie spotkal z tym wczesniej?

Tak właśnie powinna działać - do czasu wypalenia paliwa które znajduje się w webasto oraz obniżenia temperatury cieczy.
Dlatego warto zrobić dodatkowy wyłącznik w szeregu do wyłączania webasto.
Można wyłączyć webasto wcześniej - około 3 minut przed dojazdem do celu - wciąż pracująca pompa będzie pompować ciepła wodę i będzie ciepło a i zaoszczędzimy na paliwie.
Ja już po raz drugi tej zimy tankowałem.
PS. Mam na sprzedaż 2 zapasowe wyłączniki dwustabilne od Peugeota 106 - oryginalne
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2016-01-17, 13:17   

Wyłacznik mnie by się przydał.
Ale to na żywo. :)
Mnie też paliwo poszło, jakoś szybko.
Wczoraj weszło ponad 9l to ile ma ten bak w końcu-nie 8?
W sumie z dolotem to by pasowało.
Miałem jutro jechać nim do Wawy ale mam kłopot z szybą, więc odpuszczam do czasu wymiany.
A jak startuje pompa paliwa? Na tym schemacie nie ma przewodów ani pompki?
Do webasto dochodzi zasilanie i zapewne plus start, oraz plus do pompki-zgadza się?
Bo mam jedno ale zima, nic się nie dzieje po włączeniu, nie wiem od czego zacząć, padło ot tak.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-01-17, 13:49   

Mój bład - zle opisałem schemat - Nr 1726 to pompa paliwa a nie wody obiegowej webasto. Pompa obiegowa wody webasto jest zintegrowana w tym schemacie jako 1725.
A przycisk wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu.
Wraz ze złączem z kabelkami

U mnie wchodzi 7 litrów do pierwszego odbicia z dystrybutora ( gdy zapaliła się kontrolka braku paliwa i webasto nie chce startować)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2016-01-17, 16:33   

Nie zrozumielismy :)
To ze webasto chodzi po zgaszeniu to normalne.
U mnie pompa wody chlodzaca baterie/silnik chodzi po zgaszeniu.
Na innym forum poradzili zeby zrobic reset (bezpiecznik i bateria 12v).
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-01-17, 16:44   

Mateusz napisał/a:

U mnie pompa wody chlodzaca baterie/silnik chodzi po zgaszeniu.
Na innym forum poradzili zeby zrobic reset (bezpiecznik i bateria 12v).

No niejasno to napisałeś.
Tak jeśli jest to błąd programowy co się może zdarzać to konieczny jest reset. Reset wykonujemy w sposób następujący .
1. Odłączamy bezpiecznik aku trakcyjnych
2. Dopiero wtedy odłączamy zacisk minusowy akumulatora pokładowego 12V
3. Odczekujemy co najmniej 30 sekund
4. Podłączamy minus aku pokładowego 12V
5. Włączamy bezpiecznik aku trakcyjnych
Kolejność jest bardzo ważna - zamiana kolejności może doprowadzić do uszkodzenia Sagemboxa

Odkryłem że częstą przyczyną powstania tego błędu może być albo za niskie napięcie akumulatora pokładowego ( poniżej 11 V) lub zły styk klem tego akumulatora, warto je przeczyścić i zapobiegawczo przesmarować wazeliną oraz dobrze dokręcić .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-01-18, 10:28   

Pompka chłodzenia działa jak aku 12v jest w złym stanie i nie zależnie od czegokolwiek działa przetwornica DC/DC i razem z nią pompka by doładować aku 12V , wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze jeśli jest wyższe niż 13v to od razu wiadomo że przetwornica pracuje. Lepiej zawczasu wymienić aku 12v na sprawny by przetwornica się nie spaliła od nadmiernego obciążenia.
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
     
Wankel 
Wankel

Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 5
Wysłany: 2016-01-21, 17:10   

Witam,
panowie co myślicie o wymianie akumulatora kwasowego potrzeb własnych 12V ~40Ah na dwa litowe 12V 10Ah w P106 ?
Mam dwie sztuki, ale zastanawiam się jak zareaguje układ na taką podmianę.
Aku Li:
http://files.voelkner.de/...10_AH_B_BMS.pdf

1) Pojemność jest o połowę mniejsza, ale jak mam zamontowane LEDy do jazdy dziennej, to pobór prądu na oświetlenie nie jest już tak duży (zamiast ~130 W pobierają z 10W). Najwyżej ładowarka DC/DC szybciej/częściej się załączy.
2) Teraz temat napięć - aku mają płytki z BMSami, ale w zasadzie nie ma do nich dobrego dostępu z zewnątrz. Czy pokładowa ładowarka DC/DC ich nie uszkodzi ?
W charakterystyce produktu piszą, że napięcie ładowania może wynosić 14,6 V +/- 0,1 V.
Tryb ładowania CC/CV. Standardowy prąd ładowania 2 A.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-01-21, 18:05   

Trudno powiedzieć czy będzie prawidłowo ładowany nie spotkałem nikogo kto by to zrobił i się pochwalił.
Oryginalny akumulator Pb miał pojemność 32 Ah czyli takie dwa które zakładasz bez problemu wytrzymają.
Dane konwertera ( przetwornicy napięcia 120 V ->12 V ) są następujące:
- elektronika sprawdza napięcie akumulatora pokładowego co 30 minut , jeśli jego napięcie spadnie poniżej 10,5 V rozpoczyna się proces ładowania do uzyskania napięcia 14,1- 14,5 V
- moc 1000 W
- napięcie ładowania 14,1 V ( zależny od temperatury max 14,5 V )
- maksymalny prąd ładowania 70 A

PS. Znalazłem jednak kilku Francuzów którzy z powodzeniem zastosowali zestaw 4S o pojemnościach około 10 Ah i działa bez problemu :mrgreen:
Wg mnie minimalna pojemność takiego akumulatora musi wystarczyć na co najmniej 30 minut pracy urządzeń pokładowych takich jak oświetlenie/ pompa płynu chłodzącego, wspomagania kierownicy i wspomagania hamulców
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wankel 
Wankel

Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 5
Wysłany: 2016-02-03, 10:57   

Dzięki. Poeksperymentuję jak się zrobi cieplej, ale czuję że dla tak małego zestawu aku należałoby chociaż wspomaganie kierownicy zastąpić układem bez pompy.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-02-03, 11:25   

Wankel napisał/a:
należałoby chociaż wspomaganie kierownicy zastąpić układem bez pompy.

Rzeczywiście wyłączenie pompy wspomagania na stałe bez zmiany układu powoduje bardzo ciężkie kierowanie w szczególności w mieście.
Można znacznie ułatwić sobie to kręcenie dokonując chociażby dobrego przesmarowania ( oczywiście smarem litowym) elementów odpowiedzialnych za opory - w szczególności łożysko kolumn McPersona.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2016-02-03, 11:49   

Da sie to lozysko jakos przesmarowac bez rozbierania mcpersona?
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-03, 11:59   

Można by zastosować układzik który by odłączał zasilanie tej pompy powyżej 30km/h. Przy tej prędkości jazda samochodem z uszkodzoną pompą jest już lekka. Jest już zbędna i lekko się kreci. A jak sie zwolni poniżej 30km/h (skrzyżowanie/parking) to się załącza.

Oszczędność prądu. Mając 12kWh te kilka set W to jest jednak jakiś udział. Niech da to 1-1,5km zasięgu to już chyba jest to opłacalne.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2016-02-03, 12:38   

Mateusz napisał/a:
Da sie to lozysko jakos przesmarowac bez rozbierania mcpersona?

Niestety trochę trzeba rozebrać ( ja osobiście tego nie robiłem w obecnym) ale robiłem to kiedyś w 205-ce.
Około 1 h roboty na pierwszą, druga pójdzie znacznie szybciej
Można nawet wymienić - to koszt rzędu 50 zł za całość na stronę - przy samochodach w wieku ponad 10 lat zawsze polecam.

Możesz sprawdzić czy trzeba - podnieś cały przód i sprawdź z odłączonym wspomaganiem - po wyjęciu przekaźnika. Najprostszy sposób podawałem - zrobić przełącznik przy kierownicy odłączający napięcie na ten przekaźnik.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13