Peugeot 106 Electric Tips & Tricks |
Autor |
Wiadomość |
vwir
Vectrix, Leaf
Dołączył: 04 Paź 2016 Posty: 2062 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 2017-01-27, 07:53
|
|
|
Nie daje się dwóch zaworów trójdrożnych, bo wtedy obwód baterii odciąłbyś od zbiorniczka wyrównawczego i przy wzroście temperatury wzrosłoby ciśnienie w okładzie i coś by nie wytrzymało i pękło. Wystarczy jeden zawór, na zasileniu. Na powrocie zwykły trójnik. I tak już woda nie popłynie, bo nie będzie obwodu. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2017-01-27, 12:51
|
|
|
Z rzeczy, które należy zrobić to przyklejenie nakrętek, podkładek do karoserii te, które trzymają pakiet od strony wewnętrznej (tylni).
Nie wiem czego nie zgrzali ich do obudowy. Na dodatek klucz 18!
Odkrecanie wiecznie kłopotliwe, trzeba trzymać , kombinować, w pojedynkę kłopotliwe.
Przykleiłem parę dni temu ( klej do szyb samochodowych, minus-że ciężko to zrobić bo głęboko a konsystencja nie zezwala, łatwo ubrudzić śrubę..), wczoraj ściągałem pakiet już w pojedynkę i super.
Czas 2.2h z naprawą. Co raz lepiej
Co do darmowego wychładzania zimą baterii, myślałem o zaworze trójdrożnym (pralki AMICa, zawór aqua spray) i montażu w obiegu chłodnicy.
Co do ładowania bez pompy (potrzeba ładowanaia gdy dziura w układzie) to po przegrzaniu załącza się wentylator dmuchawy (pomimo,iż nie ma zapewne temp.odpowiedniej płynu) a potem po pewnym czasie wyłacza się sagembox. Udaje się zwykle godzinę ładować przy obecnych temperaturach.
Potem reset, gdyż już kolejne ładowanie nie nastąpi. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-01-27, 20:39
|
|
|
Taki zawór ?
Jakie on ma sterowanie 230 V czy 12 V ? |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-27, 23:01
|
|
|
230V i działa termicznie. Można to czerwone rozebrać i zobaczyć co jest w środku. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2017-01-28, 02:19
|
|
|
Otwiera po podaniu 230v.
Czas otwarcia ze dwie minuty.
Minus, że one padają i w aucie wtedy byłby problem, zależy od konfiguracji umiejscowienia.
Siłownik ma wymiary 6*6*12mm może.
Ogrzewa go coś Ala rezystor pastylkowy, rośnie ciśnienie i wypycha iglice.
Zacina się mechanicznie jak i wybucha element grzewczy. Wymienilem ich kilka w pralkach. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 27 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-01-28, 07:04
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | Z rzeczy, które należy zrobić to przyklejenie nakrętek, podkładek do karoserii te, które trzymają pakiet od strony wewnętrznej (tylni). |
Spróbuj zamienić miejscami śrubę z nakrętką Tak żeby śruba w dół wystawała a kręcisz z kanału nakrętką. Jest wygodniej.
W moim Saxo o Ciebie tak było i chwile się głowiłem jak tą nakrętkę trzymać aż zamieniłem je miejscami i jest lepiej. W sumie 3 śruby o strony zderzaka są tak zrobione.
Teraz chyba wykonam podnośnik ddo baterii tak żeby pasował do kanału i umożliwiał łatwe uniesienie baterii. Moja waży tylko 60kg a i tak jest mi ciężko a co dopiero oryginał ze 180kg. |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-01-28, 13:17
|
|
|
Carcik napisał/a: |
Spróbuj zamienić miejscami śrubę z nakrętką Tak żeby śruba w dół wystawała a kręcisz z kanału nakrętką. Jest wygodniej. |
Tak właśnie jest fabrycznie .
Tylko że śruba nie jest zablokowana od góry i trzeba ją trzymać od góry ( zdejmując w bagażniku plastikowe zaślepki) , nie dość że trzeba mieć klucz nasadkowy z przedłużka to do tego jest w kretyńskim rozmiarze 18 . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-28, 20:05
|
|
|
W francuskich, M10 to 18, albo 16, M6-11. W PRL M8 to 14, dzisiaj 13, ale w japończykach 12, no i jeszcze są calowe (np. Melex). |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-02-10, 19:23
|
|
|
Zachowanie się akumulatorów Pb a NiCd w samochodzie elektrycznym
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-09-26, 23:38
|
|
|
Witam ponownie.
teraz temat wymiany oleju w skrzyni przkładniowej.
Warto to robić częsciej niż zalecany przebieg 40 kkm .
Na zdjęciu poniżej widać ilość zebranych opiłków na magnesie korka spustowego po przebiegu 20 kkm
A tu po przebiegu około 10 000 km
Uważam że warto to robić nawet po przebiegu mniejszym ale co roku
Na jedo naepłnienie idzie dokładnie 500 ml oleju przekładniowego .
Można też dolać około 10 % jakiegoś uszlachetniacza. Przkładnia zrobi się znacznie cichsza .
W szczególności słychać głośne działanie przekąłdni jak się powoli jedzie na biegu wstecznym.
Nie robiłem szczegółowych badań ale IMHO warto .
A jak naprościej wlać ?
Pokazuję na zdjęciach - najłatwiej i najszybciej. Warto odmierzyć wcześniej ilość bo jeśli wlejemy więcej niż 500 ml będzie się przelewać korkiem wlewowym
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-10-10, 22:48
|
|
|
Zaczyna się robić coraz chłodniej - akumulatory nie są już tak wydajne jak w lecie.
Przypominam - radze - trzeba ograniczyć wychładzanie akumulatorów .
Czyli albo karton albo tak jak ja to robię - mała wycieraczka z tylnego rzędu pomiędzy wentylatorem a chłodnica warto sprawdzić czy wentylator się kręci bez problemu .
I to naprawdę pomaga.
Pewnie w tych nowszych też trzeba coś takiego robić - ale jeszcze nikt się nie przyznaje |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-10-29, 17:57
|
|
|
Już kiedyś wspominałem o programie do edycji ustawień parametrów Sagembox-a ( dotyczy to zarówno Berlingo jak i Saxo/Peugeota)
program nazywa się Diagvel , odostepniłem go na moim chomiku do pobrania
Aby móc się połaczyć z Sagembox-em potrzebujemy taniego kabelka nazywanego RS232-Kline ( dostepny na portalach aukcyjnych ) , laptopa ( starego bo posiadającego gniazdo RS232 oraz dowolną wersję DOS-a).
Raczej nie zadziała nam na żadnym nowym z emeulacja DOS-a.
Po uruchomieniu programu należy wybrać predkość trnasmisji 9600 bit/s , bo nie najdziemy takiego jakiego wymaga program 10400 bit/s
Rozpoczynamy edycję pliku EPROM ( rozszerzenie UCE)
Co możemy zmienić :
Pojemność ogniw
Kod: | @77 $5A ; 119 NCM CAPA_NOM_BATT 090d 1Ah 90Ah |
Start wyświetlania światła hamowania
Kod: | @33 $C7 ; 51 IFSTP IFREIN_FEUX_STOP 199d 0,85A -169,1A (S4) |
Napięcie ładowania oraz współczynnik temperaturowy
Kod: | @52 $A3 ; 82 UCN TENSION_REGULATION 163d (V*100)/NEL 163V
@53 $C4 ; 83 LCN1 COEFF_UCN_T°bat<TCN 196d 0,01V/°C (-0,6*NEL)/100
@54 $E2 ; 84 LCN2 COEFF_UCN_T°bat>TCN 226d 0,01V/°C (-0,3*NEL)/100 |
Autodischarge ogniw w zależności od temperatury
Kod: | @69 $5A ; 105 KAD AUTO_DCHG_PER1 090d 1% 90%
@6A $03 ; 106 LAD11 AUTO_DECHG_COEFF11 003d 0,1 0,3Ah/j(<20°C)
@6B $03 ; 107 LAD12 AUTO_DECHG_COEFF12 003d 0,1 0,3Ah/j(20a30°C)
@6C $08 ; 108 LAD13 AUTO_DECHG_COEFF13 008d 0,1 0,8Ah/j(>30°C)
@6D $0F ; 109 LAD14 AUTO_DECHG_COEFF14 015d 0,1 1,5Ah/j(>40°C)
@6E $03 ; 110 LAD21 AUTO_DECHG_COEFF21 003d 0,1 0,3Ah/j(<20°C)
@6F $0B ; 111 LAD22 AUTO_DECHG_COEFF22 011d 0,1 1,1Ah/j(20a30°C)
@70 $21 ; 112 LAD23 AUTO_DECHG_COEFF23 033d 0,1 3,3Ah/j(>30°C)
@71 $64 ; 113 LAD24 AUTO_DECHG_COEFF24 100d 0,1 10Ah/j(>40°C) |
Napięcie włączenia NAŁADUJ oraz ECO
Kod: | @42 $69 ; 66 UL1/UKX TENSION_LIM_ZONE1 105d (V*100)/NEL 105V
@43 $5F ; 67 UL10 TENSION_LIM_ZONE10 095d (V*100)/NEL 95V |
Czas ładowania fazy drugiej ( zminiejszony prąd)
Kod: | @4C $6D ; 76 DCXH TPS_CHARGE_INTERDITE 109d 64s 6976s |
Prąd balansowania
Kod: | @57 $32 ; 87 JCNL COURANT_SCGH 050d 0,1A 5,0A |
Temperatury maksymalne ogniw ( właczenie chłodzenia wzmocnione) oraz wyłaczenie ładowania po przekroczeniu temperatury
Kod: | @44 $70 ; 68 TLB1 TMP_SEUIL_INF_LIM_BATT 112d 64+t 48°C
@45 $75 ; 69 TLB2 TMP_SEUIL_SUP_LIM_BATT 117d 64+t 53°C |
|
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-10-30, 17:24
|
|
|
Mam nadzieję że już wszyscy uzykownicy sarych PSA ( także tych przekonwertowanych na Lit) używaja aplikacji Checkelec ?
Wraz ze Stefanem z Francji dalej rozwijamy ta aplikację i lad dzień ukaże się wersja 2.0 z możliwością odczytu i kasowania błędów oraz kasowania lampki dolej wody .
Edit:
Jak przetłumaczyć słowo 'chopper" |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
drgrin
Drgrin

Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 298 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2017-10-30, 21:56
|
|
|
jas_pik napisał/a: |
Jak przetłumaczyć słowo 'chopper" |
przekształtnik impulsowy. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-10-30, 22:14
|
|
|
Potrzebuję jedno słowo - nie może być za długie żeby było czytelne na ekranie smartfona .
Pewnie zostawię chopper
Bo potrzbuję przetłumaczyć takie teksty :
Kod: |
current breaker bezpiecznik prądowy ?
drive current chopper kontroler prądowy jazdy ?
brake current chopper kontroler regeneracji ?
Water deficiency ubytek wody ?
Over-current when the switch is closed Przeciążenie prądowe przy zamknietym włączniku ?
|
|
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-11-08, 22:21
|
|
|
Prace nad softem "Checkelec" wciaż trwają
Nowa wersja - lada dzień - z odczytem błedów naszych pojazdów PSA.
Dzięki rozgryzieniu niektórych kodów błędów łatwo będzie nam naprawiać samochody - nawet gdy żadna kontrolka nie pokazuje błędu - bo aplikacja pokaże także błędy sporadyczne .
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 50 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-11-08, 23:55
|
|
|
jas_pik, proponuję:
1. current breaker bezpiecznik prądowy ? Nazwij current master, albo current regulator
2.drive current chopper kontroler/ prądowy jazdy...drive master, drive regulator, drive assistant
3. brake current chopper kontroler regeneracji ? proponuję: kontroler hamowania, braking assistant
3. bezpiecznik=FUSE |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-11-09, 00:07
|
|
|
Robimy rożne wersje językowe , one się zmieniają w zależności od języka interface smartfonu - standardowo wersje językowe to francuski/polski i angielski. Dlatego nie chciałem mieszać za bardzo języków a z drugiej strony opisy też nie mogą być zbyt długie.
To nie jest tłumaczenie z PL na EN. Pytałem się o polskie odpowiedniki angielskich nazw bo łatwiej mi było przetłumaczyć z FR na EN.
Problemem było to że jedyna dokumentację błędów miałem w dokumentacji technicznej do bardzo starego urządzenia diagnostycznego PSA Diag2000. A w latach 90-tych Francuzi używali bardzo specyficznego języka technicznego.
Samo kodowanie w aplikacji zrobił Stefan - główny twórca aplikacji - moja działka to część związana z błędami - EVlite podawał tylko numer niektórych błędów.
Jak nic złego się nie wydarzy to wersja 2.0 powinna być dostępna w sklepie Google w przyszłym tygodniu.
Posiadaczom obecnej wersji uaktualni się automatycznie po połączeniu z netem. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Panaceum
..... na wszystko
Wiek: 50 Dołączył: 20 Kwi 2017 Posty: 95 Skąd: Ów-Krak
|
Wysłany: 2017-11-09, 00:27
|
|
|
Przepraszam, nie wiedziałem w którą stronę chcesz tłumaczyć. Postaram się coś sensownego podpowiedzieć. |
_________________ Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-11-09, 20:55
|
|
|
Przy braku błędów kolor zielony na ekranie
PS. Dopiero Paweł (Pir-serwis) zauważył babola - zamiast temperatura przetłumaczyłem teperatura |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2017-11-10, 07:29
|
|
|
a plyn "chladzacy" zamiast "chlodzacy" ?:) |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-11-10, 11:25
|
|
|
Pewnie uda się usunąć w wersji 2.1 .
Najważniejsze już jest i działa :
Checkelec V2.0
Najważniejsze funkcje
Odczytywanie i usuwanie usterek
Wymazanie wody (po uruchomieniu ładowania konserwacyjnego)
Zachowanie wyświetlania wykresu podczas obracania ekranu lub zmiany menu
Biorąc pod uwagę wersję Autodiag do wyświetlania napięcia własciwego napięcie pakietu akumulatorów WN
Korekta bieżącej wartości napięcia podczas ładowania
Poprawiona komunikacja (mniejsza utrata komunikacji, szybsze ponowne łączenie)
Naprawiono błędy wyświetlania w starszych wersjach Androida
Naprawiono różne błędy (mniej awarii!)
Dodanie języka duńskiego (Podziękowania dla Kaspera S. Meiera za tłumaczenie)
Dodano język portugalski (Podziękowania dla Luke Lectric za tłumaczenie)
Aby odczytać usterki, przejdź do nowego menu "Usterki". Aby je wyczyścić, przesuń ekran na bok:
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2017-11-10, 21:24
|
|
|
Bardzo ciekawe.
A jak mieć cały wykres ładowania od wpięcia?
Gdzie to się zapisuje?
Chyba sprawię sobie ten interfejs.
Choć wiadomo, że najważniejsze prace zrobione przez Ciebie (znajomych).
Dziękuję..my.. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-11-10, 22:12
|
|
|
Na razie wykres można sobie zapisać wyłącznie jako zrzut z ekranu.
W następnych wersjach powinno się udać w formie tabeli
Najważniejsze mamy pełną diagnostykę systemu za śmieszne pieniądze i ciągły podgląd na parametry prądu i napięcia.
Nie trzeba stosować drogich urządzeń do pomiaru prądu i napięcia bo informacje są w wersji cyfrowej dostępne w Sagemboxie.
Pozostaje nam rozgryzienie oprogramowania DiagVel i pełnej komunikacji z softem Sagembox-a ( chociaż to jest dużo trudniejsze bo działamy w DOS-ie) .
Ale łatwo będzie zaadoptować dowolne akumulatory litowe ( nawet z Tesli) i nie będzie dla nas ryzykowna regeneracja . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3103 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-11-11, 18:02
|
|
|
Pozwoliłem sobie przygotować schemat nowego sterowania Webasto w naszych PSA.
Jako odbiornik sygnału może być nawet najtańszy dzwonek bezprzewodowy
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
|