Peugeot 106 Electric Tips & Tricks |
Autor |
Wiadomość |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-06-16, 09:12
|
|
|
Wedle mnie rozladowałeś za bardzo.
Co do dolewania wody to zawsze robię po zwykłym ładowaniu, a następne kilka ładowań po do 95% i nie ma prawa się wylać.
Jas_pik, piszac powyżej przeczysz temu co wcześniej, że dolewanue wody tylko po konserwacyjnym.
Ja uważam, że to nic złego, byle na tym ładowaniu nie trzymać ich godzinami, tylko godzinę, dwie.
Zawsze przecież to pomaga wyrównać baterie. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-06-16, 09:43
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | Wedle mnie rozladowałeś za bardzo. | Tak zbyt mocna rzoładowanie szkodzi
Pir-serwis napisał/a: | Co do dolewania wody to zawsze robię po zwykłym ładowaniu, a następne kilka ładowań po do 95% i nie ma prawa się wylać. |
Jest to niezgodne z procedurą
Pir-serwis napisał/a: | Jas_pik, piszac powyżej przeczysz temu co wcześniej, że dolewanue wody tylko po konserwacyjnym. |
Chyba coś Ci się pomyliło
Pir-serwis napisał/a: | Ja uważam, że to nic złego, byle na tym ładowaniu nie trzymać ich godzinami, tylko godzinę, dwie. | Właśnie napisałem że najlepiej dolewać wodę zaraz po delta pik - co widac na wykresie
Pir-serwis napisał/a: | Zawsze przecież to pomaga wyrównać baterie. |
lepiej wyrównuje ładowanie balansujące które robi się co 10 zwykłe ładowanie - ono lepiej wyrównuje. Ale jeśli przerywasz ładowanie przed końcem to kalkulator nie zalicza ładowania jako pełnego i nie zlicza go do ładowania balansującego .System zlicza tylko pełne ładowania gdy nastepuje samoczynne wyąłcenie po otrzymaniu sygnału delta pik |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-06-16, 14:38
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | A moj samochód nie chce wyłączać, i co mam począć? |
Tzn że trzeba naprawić bo nie wykrywa Delta Pik-u
Dlatego nie sugeruj innym że to co robisz jest prawidłowe.
Po prostu masz problem z samochodem. Poobserwuj na aplikacji jak się ładuje , - przecież maoższ te wykresy sobie zapisywać , będziesz wiedział kiedy jest delta pik i wyłączał .
A ładowanie balansujace musisz puszczać sam |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 306
|
Wysłany: 2018-06-17, 06:54
|
|
|
To co rozładowanie do zera przy normalnej jeździe nie zaszkodzi.
A uporczywe i powolne rozładowanie zaszkodzi ?
Koniec i tak jest przy tym samym napięciu ? |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2018-06-17, 08:07
|
|
|
Ponoć rozładowanie do zera nie szkodzi-jednegi akumulatora.
Ale Ty nie rozładowujesz do zera bo masz różne akumulatory.
Więc wolno rozładować Ci tylko do pewnej granicy-najmniej pojemnego akumulatora.
Jak zejdziesz niżej, przebiegunujesz.
A to właśnie szkodzi.
I tak na 100% się dzieje.
A, że jedziesz bardzo powoli, zmiany prądu nie są tak gwałtowne, to komputer nie zapala lampki, pomimo, że już jest kiepsko. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 306
|
Wysłany: 2018-06-17, 10:47
|
|
|
A co z parkowaniem w słońcu.
Mam zamiar kupić Nissana ale musi stać cały dzień w słońcu.
Czy to mu będzie szkodzić ? |
|
|
|
 |
wodnik7
teslanacodzien.pl
Dołączył: 19 Sty 2016 Posty: 1553
|
Wysłany: 2018-06-17, 12:48
|
|
|
Nie napisales, jakiego chcesz nissana, ale sadze, ze leafa. Jak chyba czytales w innych watkach, upal szkodzi oczywiscie. Kup bialego, przynajmniej mniej mniej od slonca grzeje, i nie stawiaj na goracym od upalow asfalcie (promieniuje do baterii). Bateria w leafie NIE JEST CHLODZONA. Czyli - postaraj sie go jakos zabezpieczyc. |
_________________ https://www.teslanacodzien.pl - rzetelnie o teslach, ktorymi jezdzimy. Porady, informacje, technika. Warto czytac! |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-06-17, 12:49
|
|
|
wik6 napisał/a: | To co rozładowanie do zera przy normalnej jeździe nie zaszkodzi. |
Szakodzi . Staraj się zawsze jeździć tak aby nie zejść poniżej 20% . Staraj się jeżdzić tak aby żaden akumulator nie zszedł poniżej 5V czyli 1V na celę.
wik6 napisał/a: | A uporczywe i powolne rozładowanie zaszkodzi ? |
jw
wik6 napisał/a: | Koniec i tak jest przy tym samym napięciu ? |
zejście poniżej 5V na akumulator (1V na celę grozi przebiegunowaniem)
wik6 napisał/a: | A co z parkowaniem w słońcu. |
Staraj się nie parkować na słońcu ( zawsze szukaj cienia
wik6 napisał/a: | Mam zamiar kupić Nissana ale musi stać cały dzień w słońcu. |
Musi ? Nie - ale jesli nie masz wyjscia kup cienki tani srebrny/biały pokrowic na samochód
wik6 napisał/a: | Czy to mu będzie szkodzić ? |
Szkodzi temperatura zawse npowyżej 35 stopni. Może trzeba poprawić konstrukorów i od spodu pomalowac srebrna farbą ? |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-06-17, 19:42
|
|
|
Robię porzadki na swoim miejscu parkingowym pozostałości do oddania po moich P106E za przysłowiowe grosze:
- częśc wtyku Marechala ( bez uchwytu)
- odbiornik podczerwieni
- chłodnica
-pompa podciśnienia
- pompa wspomagania
- półosie
- kierownica
- zaślepka radia
Jesli ktoś jest zainteresowany to proszę o kontakt |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-06-17, 20:27
|
|
|
Można dać ogłoszenie w dziale ogłoszeń . Co do saftów, to ja je po chamsku ładuję zewnętrzną ładowarką do bólu (najczęściej jest to panel PV 250W, max 8A) i osiągają po 8V (nie róbcie tego w domu ). |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-06-17, 21:45
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Co do saftów, to ja je po chamsku ładuję zewnętrzną ładowarką do bólu (najczęściej jest to panel PV 250W, max 8A) i osiągają po 8V (nie róbcie tego w domu ). |
I nie jest to dla nich dobre.
W temperaturzez +20 stopni ( bo są one dość wrażliwe na temperaturę) ładuje je do napięcia 8.15V .Zazwyczaj po osiągnięciu tego napiecia zauważysz szybki spadek napiecia ładowania poniżej 8V to jest tzw "delta pik" .
Oznacza to że akumulator jest już naładowany i dalsze ładowanie przekształaca się w elektrolizę wody
PS. Nie wysyawiam tego w dziale ogłoszeń bo chcę oczyścić miejsce garażowe a może komuś się przyda |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-06-17, 22:08
|
|
|
"Oznacza to że akumulator jest już naładowany i dalsze ładowanie przekształaca się w elektrolizę wody" , gdzie jest szkodliwość? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-06-17, 22:49
|
|
|
gienek333 napisał/a: | gdzie jest szkodliwość? |
W elektrolizie wody - powstaje wodór i może wybuchnąć i rozsadzić akumulatory jesli któryś z wylotów będzie przytkany . Już to przezyłem i nie polecam. Siła wybuchu może roznieść w strzepy nie tylko akulmulatory ale nawet cały pojazd to po pierwsze.
Po drugie niepotrzbna elektroliza to nadmierne zuzycie EE - bez sensu
Po trzecie - zmniejsza okres życia akumulatorów
Po czwarte - odsłania elektrody
Po ente.... nie będę tłumaczył |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-06-18, 07:48
|
|
|
Zawsze przeładowuje się aku (aby wyrównać), dlatego pisałem że przynajmniej ja nie ładuję ich w garażu podziemnym .Tak robię i jeszcze nie uśmierciłem żadnego . Te ładowarki w PSA z 20 letnimi aku radzą sobie słabo i robią się duże rozjazdy (delta pik przy 20 szeregowo połączonych aku ) . |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-06-18, 08:54
|
|
|
W czasie zwykłego ( codziennego ) ładowania zawsze akumulatory NiCd sa przładowywane ( o co najmniej 10% pojemności) .
Ale to wcale nie jest wyrównywanie ( balansowaie akumulatora)
Ładowanie balansujące ma zupelnie inną charakterystykę ładowania .
Postaram się o przygotowanie takich wykresów ładoania.
Ale wazna uwaga - okazuje się że parametry wpisane w pamięci ładowarki przez PSA w Sagemboxie) wcale nie sa parametrami zalecanymi przez producenta akumulatorów ( firmę SAFT)
Obecnie Stefan ( Steens) robi takie zmiany w programie Checkelec aby można było dokałdanie ustawiać parametry właśnie przeładowań w menu programu.
Na razie wykrył że zmiana prądu przeładownia z 10A na 5 A poprawia w znaczący spsób osiągi .
Co prawda czas przeładowyania wydłuża się dwukrotnie ale skoro ładujemy saochód w nocy to nie przeszkadza to w codziennym użytkowaniu .
Trzeba będzie tylko pamiętać aby przed podłączeniem łądowarki je sobie ustawić |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-02, 08:36
|
|
|
Ponieważ nie mam już żadnego starego samochodziku z PSA to coraz mniej mogę pomagać Stefanowi - głównemu twórcy aplikacji Chceckelec.
Właśnie kończymy pracę nad wersją 3.0
A w tej wersji
Odczyt i modyfikacja parametrów ECU
- Monitoring temperatury podczas ładowania
- poprawione tłumaczenia kodów błędów
- korekty błędów
Za klika dni ta wersja będzie do pobrania.
Jeśli jesteście zadowoleni dajcie lajki na FB i komentujcie w sklepie Google |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-04, 18:57
|
|
|
Można powiedzieć że wersja beta już jest.
Udało się wprowadzić na ekran smartfona także informacje o napięciu akumulatora pokłądowego oraz Ilość energii w akumulatorach trakcyjnych .
Ktoś chciałby potestować ?
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 306
|
Wysłany: 2018-08-05, 05:40
|
|
|
Jak otrzymać tą wersję ? |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-05, 07:31
|
|
|
Jeśli wszystko pójdzie dobrze to już niedługo będzie normalnie dostępna w sklepie google play
https://play.google.com/store/apps/details?id=steens.checkelec&hl=pl
Od czasu do czasu sprawdzaj czy nastąpiło uaktualnienie aplikacji .
Uprzedzam jednak żę duże możliwości zmian parametrów mogą i zmiana wielu parametrów na raz mogą skutkować brakiem możliwości uruchomienia pojazdu.
Program ingeruje w dane które nie były dotychczas zmieniane przez nikogo. Nie mam żadnych danych odniesienia ani doświadczeń .
Dlatego jako jedno z zabezpieczeń będzie wybór profilu obsługi. Zmiana parametrów Sagembox-a będzie możliwa wyłącznie w profilu EXPERT.
Pamiętajcie ja nie mam żadnego PSA na którym mógłbym prowadzić doświadczenia - w zwiazku z tym jeśli coś namieszacie nawet nie będę mógł za bardzo pomóc. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-06, 07:52
|
|
|
Pir-serwis napisał/a: | Ja zobaczę w swym aucie.
|
A jak nie ruszysz więcej to co ?
Ale może w końcu będzie można zaprogramować sobie dowolne profile ładowania np dla litu i bez żadnych problemów na fabrycznej ładowarce wbudowanej w Sagembox używać akumulatorów litowych dowolnych chemii ( czy też dostosować bezpośrednio do akumulatorów z Tesli). |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-06, 08:15
|
|
|
Trzeba zrobić klona tej pamięci, gdzie to siedzi i w razie W wymienić pamięć . |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2018-08-06, 08:22
|
|
|
W tym temacie jest to opisane już przecież tylko jeszcze jako użycie programu diagvel
Cytat: |
Co możemy zmienić :
Pojemność ogniw
Kod:
@77 $5A ; 119 NCM CAPA_NOM_BATT 090d 1Ah 90Ah
Start wyświetlania światła hamowania
Kod:
@33 $C7 ; 51 IFSTP IFREIN_FEUX_STOP 199d 0,85A -169,1A (S4)
Napięcie ładowania oraz współczynnik temperaturowy
Kod:
@52 $A3 ; 82 UCN TENSION_REGULATION 163d (V*100)/NEL 163V
@53 $C4 ; 83 LCN1 COEFF_UCN_T°bat<TCN 196d 0,01V/°C (-0,6*NEL)/100
@54 $E2 ; 84 LCN2 COEFF_UCN_T°bat>TCN 226d 0,01V/°C (-0,3*NEL)/100
Autodischarge ogniw w zależności od temperatury
Kod:
@69 $5A ; 105 KAD AUTO_DCHG_PER1 090d 1% 90%
@6A $03 ; 106 LAD11 AUTO_DECHG_COEFF11 003d 0,1 0,3Ah/j(<20°C)
@6B $03 ; 107 LAD12 AUTO_DECHG_COEFF12 003d 0,1 0,3Ah/j(20a30°C)
@6C $08 ; 108 LAD13 AUTO_DECHG_COEFF13 008d 0,1 0,8Ah/j(>30°C)
@6D $0F ; 109 LAD14 AUTO_DECHG_COEFF14 015d 0,1 1,5Ah/j(>40°C)
@6E $03 ; 110 LAD21 AUTO_DECHG_COEFF21 003d 0,1 0,3Ah/j(<20°C)
@6F $0B ; 111 LAD22 AUTO_DECHG_COEFF22 011d 0,1 1,1Ah/j(20a30°C)
@70 $21 ; 112 LAD23 AUTO_DECHG_COEFF23 033d 0,1 3,3Ah/j(>30°C)
@71 $64 ; 113 LAD24 AUTO_DECHG_COEFF24 100d 0,1 10Ah/j(>40°C)
Napięcie włączenia NAŁADUJ oraz ECO
Kod:
@42 $69 ; 66 UL1/UKX TENSION_LIM_ZONE1 105d (V*100)/NEL 105V
@43 $5F ; 67 UL10 TENSION_LIM_ZONE10 095d (V*100)/NEL 95V
Czas ładowania fazy drugiej ( zminiejszony prąd)
Kod:
@4C $6D ; 76 DCXH TPS_CHARGE_INTERDITE 109d 64s 6976s
Prąd balansowania
Kod:
@57 $32 ; 87 JCNL COURANT_SCGH 050d 0,1A 5,0A
Temperatury maksymalne ogniw ( właczenie chłodzenia wzmocnione) oraz wyłaczenie ładowania po przekroczeniu temperatury
Kod:
@44 $70 ; 68 TLB1 TMP_SEUIL_INF_LIM_BATT 112d 64+t 48°C
@45 $75 ; 69 TLB2 TMP_SEUIL_SUP_LIM_BATT 117d 64+t 53°C
|
|
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Td1td1
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-02-15, 10:39
|
|
|
Zabezpieczenie przed zanieczyszczeniem tłoków wspomagania.
Radzę tego pilnować
154D4E83-333C-43B9-8B0D-B012AD73F958.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 10 raz(y) 139,49 KB |
|
_________________ Peugeot 106E Li-Ion 32kWh |
|
|
|
 |
|