Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
Autor Wiadomość
Td1td1

Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-02-15, 10:42   

Dodawałem ostatnio centralkę sterowania centralnym zamkiem. To co miałem działało na podczerwień. Tutaj foto, gdyby ktoś poszukiwał skąd wziąć sterowanie siłownikami

8019B778-0908-4533-AD12-4FCA544E7D90.jpeg
Sterownik znajduje się w okolicach złącza obd
Plik ściągnięto 16 raz(y) 97,35 KB

_________________
Peugeot 106E Li-Ion 32kWh
 
 
Td1td1

Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-02-15, 10:48   

Mam pytanie,
Kto wie jak zwiększyć czas ładowania z 6.5 godziny. Muszę codziennie w pracy wychodzić by mniej więcej w połowie pracy otworzyć i zamknąć klapkę

W załączniku zdjęcie z Checkelec i miejsce, gdzie myślałem, że powinno zmieniać tej parametr . Tak było ustawienie 6.5, ja zmieniłem na 8 ale to nic nie dało.

0A359A45-6828-4DB5-8615-A5FFF58239A3.jpeg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 124,36 KB

_________________
Peugeot 106E Li-Ion 32kWh
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2867
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-15, 11:34   

Musisz zmienić prąd ładowania . Nie pamietam jednak czy checkelec da radę . Na pewno zrobisz to za pomocą Lexii. Niestety lexia przywróci Ci standardowe parametry dla ogniw typu NiCd , będziesz musiał je pozmieniać do swojej baterii za pomocą Chcekeleca.
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Td1td1

Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-02-15, 14:36   

Niestety Lexii nie posiadam a zakup na jedno ustawienie raczej nie ma sensu. Chyba, że kiedyś przy okazji.
Pytanie zatem co daje ustawienie, którego zrzut ekranu załączyłem?
_________________
Peugeot 106E Li-Ion 32kWh
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2867
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-15, 15:21   

A skąd jesteś - może ktoś w okolicy ma.
To ustawienie dotyczy maksymalnego czasu w funkcji ładowania trybu łądowania stałym pradem CV .
Ładowarka działa w trybie CC/CV ( czyli najpierw ładowanie stałym prądem a po osinięciu poziomu napięć rżadu 7/V na akumulator przechodzi na ładowanie stałym napięciem doprowadzając do uzyskania napięcia 8,15V ( przy T=20 stopni) . Po osiągnięciu przy tym napięciu tzw Delta pik nastąpi wyłączenie ładowarki .

_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Td1td1

Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-02-15, 19:35   

Już uzupełniłem profil. Okolice Cieszyna.
Rozumiem, co piszesz ale dalej nie za bardzo jest jasne jak to przekłada się na ładowanie moich ogniw.
Ustawienie mam takie,jak na foto poniżej

017FC9F0-DE43-426C-9579-92B03703376B.jpeg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 124,36 KB

_________________
Peugeot 106E Li-Ion 32kWh
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2867
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-15, 20:03   

W okolicach BB masz naszego kolegę klubowego Przemka - highend
Ustawień dla innej chemii niż NiCd jest dużo więcej.
Jaka masz ilość S ( ogniw w szeregu) i jaka jest karta katalogowa tych ogniw.
Ustawień trochę trzeba pozmieniać dla innej chemi.
A problem czasu ładowania możesz rozwiązać za pomoca zwykłego taniego programatora czasowego ( to koszt kilkunastu złotych)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Td1td1

Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-02-15, 22:42   

Wow.
Muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż takiego wsparcia na tym forum. Bardzo miło.
Co do mojej konfiguracji ogniw to mam 37S. Ustawienia dla standardowej chemii nie przeszkadzały mi ale chętnie zagłębię się w tajniki takich możliwości.
Mamy jakiś kontakt do Przemka?
_________________
Peugeot 106E Li-Ion 32kWh
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2867
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-02-15, 23:41   

jak poczytasz początek tego tematu to znajdziesz wiele informacji. Współpracowałem ze Stefanem przy tej aplikacji.
Jeśli zmienisz wersję językowa swojego telefonu na wersję PL to i tą apkę będziesz miał po polsku.
Co warto zmienić . Standardowo aplikacja ma wpisanych 100 ogniw o napięciu nominalnym 1,2V ( 20 akumulatorów x 5 ogniw o napięciu nominalnym 1,2V = 120 V .
W Twoim przypadku skoro masz 37Sx 3,75V= 138V ( to juz wiesz co trzeba zmienić)
Ogniwa NiCd ładuję sie do max 1,63V czyli max dla 100 ogniw ( przy temp 20stopni) = 163V . Ty przy 37S nie powinieneś przekroczyć napiecia 155,4V ( to też musisz zmienić)
Sprzwdź w karcie katalogowej ogniw jakie współczynniki temperaturowe masz. Bo to też można zmienić . Musisz też zmienić parametry przeładowania bo w licie nie jest to potrzebne
Aby wskaźnik pojemności działał poprawnie musisz zmienić pojemność ogniw. W stanardzie masz ustawione na 90Ah .
Pamietaj że wiele pramatertów zależy tez od wesji tzw kalkulatora . Najwięcej parametrów można zmienić w najwyższej wersji .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Td1td1

Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-03-04, 19:42   

Kolejny przydatny Tips, który wypracowałem wspólnie z Pawłem, dotyczący naszego sławnego "Check Engine", który objawia się błędem permanentnym "Izolacja"
W moim przypadku przedmuchanie silnika sprężonym powietrzem, wydmuchujac pył węglowy pomogło

Następny przydatny Trick wiąże się z moim poprzednio opisywanym problemem, na który odpowiadał Jacek, czyli wyłączanie się ładowania po 6,5 godzinach. Jak o tym pisałem to miałem ustawienie baterii jak na załączonym zdjęciu. Chodzi tutaj o battery type. Miałem 0 ale po 6,5 godzinach proces się wyłączał i aby dalej ładować, trzeba było usuwać błędy w Checkelec. Kolega Jacek podał mi 3 jako ustawienie dla kwasówek. W moim przypadku, jak ładowałem to SOC rosło do jakiegoś poziomu a następnie zatrzymywało się i nic z tym nie mogłem zrobić. Próbując zmian innych ustawień, doszło do tego, że poszperałem odnośnie info ustawienia Battery Type i wyszło mi, że kwasówki to ustawienie 1 a nie 3. W związku z tym, jak zmieniłem na 1 to jak ręką odjął powyższe bolączki, czyli
1. Ładowanie nie wyłącza się po 6,5 godzinach. Ładowałem nawet ponad 8 godzin i wyłączenie nie nastąpiło,
2. SOC działa już normalnie.

Screenshot_20200217-172430.png
Plik ściągnięto 0 raz(y) 110 KB

_________________
Peugeot 106E Li-Ion 32kWh
 
 
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 21
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-03-17, 18:19   

Witam Kolegów
Czy ktoś z użytkowników P106 spotkał się z takim dość ciekawym :) przypadkiem uszkodzenia ? Samochód sprawny, codziennie jeżdżony, żadnych błędów w Checkelec. Otóż po przerwaniu przeze mnie ładowania aku z sieci na poziomie 90% i następnie po przekręceniu stacyjki zapaliła się żółta lampka z diodą, a po załączeniu stycznika i zgaśnięciu lampki STOP silnik nie ruszył. Po ponownym wył. i wł. stacyjki żółta lampka zgasła i samochód pojechał ale w trakcie jazdy silnik zgasł i ponownie zapaliła się żółta lampka z diodą. Po ponownym wył. i wł. stacyjki lampka znów zgasła i samochód znowu pojechał. W trakcie jazdy zatrzymałem go i włączyłem aplikację Checkelec w celu wyświetlenia ewentualnych błędów. Były dwa sporadyczne: coś tam z "pedałem przyspieszenia" chyba i drugi błąd "Funkcja: kontroler prądu jazdy". Obydwa dały się skasować, samochód na spoko pojechał i już jeździł dopóki go nie zatrzymałem i wyłączyłem stacyjki. Po ponownym załączeniu stacyjki P106 definitywnie zakończył swój żywot :) . Pali się żółta lampka z diodą, stycznik startuje, gaśnie lampka STOP ale silnik nie kręci. Checkelec pokazuje już błąd stały Funkcja: kontroler prądu jazdy, który nie daje się skasować. Dodatkowo ciekawe jest to, że charakterystyka U/I pokazuje 130V /fakt że autentycznie baterie są naładowane/ oraz prąd 216A !!! niezależnie czy stacyjka jest całkowicie wył., wł. czy wł. ze stycznikiem trakcji. Sagembox już zdemontowany, rozebrany ale niestety dwa boczniki ujemny i silnikowy wraz ze ścieżkami doprowadzeń napięciowych są sprawne. IGBTek Toshiby też sprawny. Przełożenie komputera do innego samochodu zmienia mu w Checkelecu status istniejącego błędu na sporadyczny, który daje się skasować. Ale po ponownym przełożeniu komputera sytuacja się powtarza. Może ktoś z Kolegów miał już taki przypadek ale z tego co widzę to bez wymiany płyty głównej sterownika silnika chyba się nie obejdzie.
Pozdrawiam
Sławek
 
 
Td1td1

Dołączył: 15 Lut 2020
Posty: 8
Wysłany: 2020-03-17, 19:58   

Ja jeszcze dopytam, co kolega miał na myśli pisząc:
płyty głównej sterownika. Który to element?
_________________
Peugeot 106E Li-Ion 32kWh
 
 
rzepon 

Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 49
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-03-18, 02:00   

Ja bym sprawdził szczotki w silniku i odpylił go dokładnie.
_________________
http://www.evalbum.com/4085
 
 
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 21
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-03-18, 19:05   

Płyta główna sterownika silnika w Sagemboxie to dla mnie płyta elektroniki umieszczona na dole po lewej stronie Sagema pod stycznikiem głównym, z dołączoną płytką boczników prądowych oraz tranzystorem IGBT a także z dołączonymi głównymi szynami złącz zewnętrznych: szybkiego ładowania, baterii trakcyjnych oraz wirnika silnika i przewodami złącz uzwojenia wzbudzenia silnika. Wszystkie zdjęcia tych elementów po demontażu mam zrobione. Na razie pracuje nad tematem i zamierzam przełożyć do Peugeota 100% sprawny Sagembox - zobaczymy jaki będzie efekt i czy to wina szczotek silnika i zapylenia komutatora.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1547
Skąd: Kraków
Wysłany: 2020-03-18, 20:00   

Ja bym się zgodził z rzeponem, dodatkowo pojawił się błąd "pedału gazu" i to bym sprawdził (w pojazdach elektrycznych nie wystartuje sterownik, jeżeli "pedał gazu nie jest w pozycji "0", dodatkowo jeżeli jest to potencjometr jest sprawdzana jego wartość).
 
 
sshoney 

Dołączył: 11 Cze 2017
Posty: 21
Skąd: Radom
Wysłany: 2020-03-19, 20:34   

No i wyjaśniło się chociaż nie do końca. Podmieniłem Sagembox na sprawny i P106 śmiga normalnie a Checkelec nie wyrzuca żadnego błędu. A uszkodzony Sagem wstawiłem do samochodu ze sprawnym silnikiem i jest to samo co było. Poleciała płyta z elektroniką sterownika silnika. Ponieważ blok boczników prądowych jest sprawny to "elektronika" gdzieś dalej wysyła fałszywą informację że prąd trakcji wynosi 216 A, chociaż tak nie jest, i stąd wywalanie tego błędu i blokada samochodu. Trzeba będzie znaleźć uszkodzony Sagem ale ze sprawnym sterownikiem. A co do pedału przyspieszenia to już to przechodziłem i mam ogarnięte. Miałem przypadek że nie miał ustawionego "zera" mechanicznie i rzeczywiście wtedy sterownik nie startował ale nie działał także stycznik trakcji i nie gasła lampka STOP. Checkelec nie wyrzucał jednak wtedy żadnego błędu najprawdopodobniej przez to że system traktował to jako fakt odpalania stacyjki przez kierowcę przy wciśnietym pedale gazu. Korekta mechaniczna ustawienia kąta potencjometru zlikwidowała ten problem.
 
 
Pir-serwis 


Wiek: 44
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1237
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2020-03-20, 09:21   

Rzepon to nie szczotki, choć objaw podobny.
Sławek masz uszkodzony tranzystor.
Sto procent.
Sagem sprawny mogę podrzucić.
Jeśli ktoś ma zepsuty jest szansa, że pomogę.
Jeśli ma zepsuty chce się pozbyć przygarnę po dogadaniu.

Ja potrzebuję sprawdzone info jaka jest różnica w sagem 120 a 162V fizyczne.
Ostatnio złożyłem sagem na płycie od 120 do 162 auto jeździ ale daje tylko 100A i nie wyłącza ładowania na NiCd.

Na jazdy bez gór ustawienie super bo oszczędza baterie i wydłuża zasięg.

Objaw taki był zawsze po przeprogramowaniu sagem dopóki się nie podłączyło do ładowania.

Lexia ciężko to zainstalować, mam gdzieś dwie sztuki, i nielicznym się udało.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
 
 
pool11

Dołączył: 03 Maj 2020
Posty: 18
Wysłany: 2020-05-27, 16:47   

sprawdź diody dwukierunkowe one lecą w pierwszej kolejności od tego są
 
 
pool11

Dołączył: 03 Maj 2020
Posty: 18
Wysłany: 2020-05-27, 21:41   

ostatnio naprawiałem płyty do 120v i 160v żadnych różnic nie widziałem ciekawe a cudów na tej płycie niema na pewno płyta była sprawna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13