Peugeot 106 Electric Tips & Tricks |
Autor |
Wiadomość |
Td1td1
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-02-15, 10:42
|
|
|
Dodawałem ostatnio centralkę sterowania centralnym zamkiem. To co miałem działało na podczerwień. Tutaj foto, gdyby ktoś poszukiwał skąd wziąć sterowanie siłownikami
8019B778-0908-4533-AD12-4FCA544E7D90.jpeg Sterownik znajduje się w okolicach złącza obd |
 |
Plik ściągnięto 20 raz(y) 97,35 KB |
|
_________________ Peugeot 106E Li-Ion 32kWh |
|
|
|
 |
Td1td1
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-02-15, 10:48
|
|
|
Mam pytanie,
Kto wie jak zwiększyć czas ładowania z 6.5 godziny. Muszę codziennie w pracy wychodzić by mniej więcej w połowie pracy otworzyć i zamknąć klapkę
W załączniku zdjęcie z Checkelec i miejsce, gdzie myślałem, że powinno zmieniać tej parametr . Tak było ustawienie 6.5, ja zmieniłem na 8 ale to nic nie dało.
0A359A45-6828-4DB5-8615-A5FFF58239A3.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 10 raz(y) 124,36 KB |
|
_________________ Peugeot 106E Li-Ion 32kWh |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3059 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-02-15, 11:34
|
|
|
Musisz zmienić prąd ładowania . Nie pamietam jednak czy checkelec da radę . Na pewno zrobisz to za pomocą Lexii. Niestety lexia przywróci Ci standardowe parametry dla ogniw typu NiCd , będziesz musiał je pozmieniać do swojej baterii za pomocą Chcekeleca. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Td1td1
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-02-15, 14:36
|
|
|
Niestety Lexii nie posiadam a zakup na jedno ustawienie raczej nie ma sensu. Chyba, że kiedyś przy okazji.
Pytanie zatem co daje ustawienie, którego zrzut ekranu załączyłem? |
_________________ Peugeot 106E Li-Ion 32kWh |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3059 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-02-15, 15:21
|
|
|
A skąd jesteś - może ktoś w okolicy ma.
To ustawienie dotyczy maksymalnego czasu w funkcji ładowania trybu łądowania stałym pradem CV .
Ładowarka działa w trybie CC/CV ( czyli najpierw ładowanie stałym prądem a po osinięciu poziomu napięć rżadu 7/V na akumulator przechodzi na ładowanie stałym napięciem doprowadzając do uzyskania napięcia 8,15V ( przy T=20 stopni) . Po osiągnięciu przy tym napięciu tzw Delta pik nastąpi wyłączenie ładowarki .
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Td1td1
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-02-15, 19:35
|
|
|
Już uzupełniłem profil. Okolice Cieszyna.
Rozumiem, co piszesz ale dalej nie za bardzo jest jasne jak to przekłada się na ładowanie moich ogniw.
Ustawienie mam takie,jak na foto poniżej
017FC9F0-DE43-426C-9579-92B03703376B.jpeg
|
 |
Plik ściągnięto 5 raz(y) 124,36 KB |
|
_________________ Peugeot 106E Li-Ion 32kWh |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3059 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-02-15, 20:03
|
|
|
W okolicach BB masz naszego kolegę klubowego Przemka - highend
Ustawień dla innej chemii niż NiCd jest dużo więcej.
Jaka masz ilość S ( ogniw w szeregu) i jaka jest karta katalogowa tych ogniw.
Ustawień trochę trzeba pozmieniać dla innej chemi.
A problem czasu ładowania możesz rozwiązać za pomoca zwykłego taniego programatora czasowego ( to koszt kilkunastu złotych) |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Td1td1
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-02-15, 22:42
|
|
|
Wow.
Muszę przyznać, że nie spodziewałem się aż takiego wsparcia na tym forum. Bardzo miło.
Co do mojej konfiguracji ogniw to mam 37S. Ustawienia dla standardowej chemii nie przeszkadzały mi ale chętnie zagłębię się w tajniki takich możliwości.
Mamy jakiś kontakt do Przemka? |
_________________ Peugeot 106E Li-Ion 32kWh |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3059 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2020-02-15, 23:41
|
|
|
jak poczytasz początek tego tematu to znajdziesz wiele informacji. Współpracowałem ze Stefanem przy tej aplikacji.
Jeśli zmienisz wersję językowa swojego telefonu na wersję PL to i tą apkę będziesz miał po polsku.
Co warto zmienić . Standardowo aplikacja ma wpisanych 100 ogniw o napięciu nominalnym 1,2V ( 20 akumulatorów x 5 ogniw o napięciu nominalnym 1,2V = 120 V .
W Twoim przypadku skoro masz 37Sx 3,75V= 138V ( to juz wiesz co trzeba zmienić)
Ogniwa NiCd ładuję sie do max 1,63V czyli max dla 100 ogniw ( przy temp 20stopni) = 163V . Ty przy 37S nie powinieneś przekroczyć napiecia 155,4V ( to też musisz zmienić)
Sprzwdź w karcie katalogowej ogniw jakie współczynniki temperaturowe masz. Bo to też można zmienić . Musisz też zmienić parametry przeładowania bo w licie nie jest to potrzebne
Aby wskaźnik pojemności działał poprawnie musisz zmienić pojemność ogniw. W stanardzie masz ustawione na 90Ah .
Pamietaj że wiele pramatertów zależy tez od wesji tzw kalkulatora . Najwięcej parametrów można zmienić w najwyższej wersji . |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Td1td1
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-03-04, 19:42
|
|
|
Kolejny przydatny Tips, który wypracowałem wspólnie z Pawłem, dotyczący naszego sławnego "Check Engine", który objawia się błędem permanentnym "Izolacja"
W moim przypadku przedmuchanie silnika sprężonym powietrzem, wydmuchujac pył węglowy pomogło
Następny przydatny Trick wiąże się z moim poprzednio opisywanym problemem, na który odpowiadał Jacek, czyli wyłączanie się ładowania po 6,5 godzinach. Jak o tym pisałem to miałem ustawienie baterii jak na załączonym zdjęciu. Chodzi tutaj o battery type. Miałem 0 ale po 6,5 godzinach proces się wyłączał i aby dalej ładować, trzeba było usuwać błędy w Checkelec. Kolega Jacek podał mi 3 jako ustawienie dla kwasówek. W moim przypadku, jak ładowałem to SOC rosło do jakiegoś poziomu a następnie zatrzymywało się i nic z tym nie mogłem zrobić. Próbując zmian innych ustawień, doszło do tego, że poszperałem odnośnie info ustawienia Battery Type i wyszło mi, że kwasówki to ustawienie 1 a nie 3. W związku z tym, jak zmieniłem na 1 to jak ręką odjął powyższe bolączki, czyli
1. Ładowanie nie wyłącza się po 6,5 godzinach. Ładowałem nawet ponad 8 godzin i wyłączenie nie nastąpiło,
2. SOC działa już normalnie.
Screenshot_20200217-172430.png
|
 |
Plik ściągnięto 2 raz(y) 110 KB |
|
_________________ Peugeot 106E Li-Ion 32kWh |
|
|
|
 |
sshoney
Dołączył: 11 Cze 2017 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-03-17, 18:19
|
|
|
Witam Kolegów
Czy ktoś z użytkowników P106 spotkał się z takim dość ciekawym przypadkiem uszkodzenia ? Samochód sprawny, codziennie jeżdżony, żadnych błędów w Checkelec. Otóż po przerwaniu przeze mnie ładowania aku z sieci na poziomie 90% i następnie po przekręceniu stacyjki zapaliła się żółta lampka z diodą, a po załączeniu stycznika i zgaśnięciu lampki STOP silnik nie ruszył. Po ponownym wył. i wł. stacyjki żółta lampka zgasła i samochód pojechał ale w trakcie jazdy silnik zgasł i ponownie zapaliła się żółta lampka z diodą. Po ponownym wył. i wł. stacyjki lampka znów zgasła i samochód znowu pojechał. W trakcie jazdy zatrzymałem go i włączyłem aplikację Checkelec w celu wyświetlenia ewentualnych błędów. Były dwa sporadyczne: coś tam z "pedałem przyspieszenia" chyba i drugi błąd "Funkcja: kontroler prądu jazdy". Obydwa dały się skasować, samochód na spoko pojechał i już jeździł dopóki go nie zatrzymałem i wyłączyłem stacyjki. Po ponownym załączeniu stacyjki P106 definitywnie zakończył swój żywot . Pali się żółta lampka z diodą, stycznik startuje, gaśnie lampka STOP ale silnik nie kręci. Checkelec pokazuje już błąd stały Funkcja: kontroler prądu jazdy, który nie daje się skasować. Dodatkowo ciekawe jest to, że charakterystyka U/I pokazuje 130V /fakt że autentycznie baterie są naładowane/ oraz prąd 216A !!! niezależnie czy stacyjka jest całkowicie wył., wł. czy wł. ze stycznikiem trakcji. Sagembox już zdemontowany, rozebrany ale niestety dwa boczniki ujemny i silnikowy wraz ze ścieżkami doprowadzeń napięciowych są sprawne. IGBTek Toshiby też sprawny. Przełożenie komputera do innego samochodu zmienia mu w Checkelecu status istniejącego błędu na sporadyczny, który daje się skasować. Ale po ponownym przełożeniu komputera sytuacja się powtarza. Może ktoś z Kolegów miał już taki przypadek ale z tego co widzę to bez wymiany płyty głównej sterownika silnika chyba się nie obejdzie.
Pozdrawiam
Sławek |
|
|
|
 |
Td1td1
Dołączył: 15 Lut 2020 Posty: 8
|
Wysłany: 2020-03-17, 19:58
|
|
|
Ja jeszcze dopytam, co kolega miał na myśli pisząc:
płyty głównej sterownika. Który to element? |
_________________ Peugeot 106E Li-Ion 32kWh |
|
|
|
 |
rzepon
Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 50 Skąd: Lublin
|
|
|
|
 |
sshoney
Dołączył: 11 Cze 2017 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-03-18, 19:05
|
|
|
Płyta główna sterownika silnika w Sagemboxie to dla mnie płyta elektroniki umieszczona na dole po lewej stronie Sagema pod stycznikiem głównym, z dołączoną płytką boczników prądowych oraz tranzystorem IGBT a także z dołączonymi głównymi szynami złącz zewnętrznych: szybkiego ładowania, baterii trakcyjnych oraz wirnika silnika i przewodami złącz uzwojenia wzbudzenia silnika. Wszystkie zdjęcia tych elementów po demontażu mam zrobione. Na razie pracuje nad tematem i zamierzam przełożyć do Peugeota 100% sprawny Sagembox - zobaczymy jaki będzie efekt i czy to wina szczotek silnika i zapylenia komutatora. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2020-03-18, 20:00
|
|
|
Ja bym się zgodził z rzeponem, dodatkowo pojawił się błąd "pedału gazu" i to bym sprawdził (w pojazdach elektrycznych nie wystartuje sterownik, jeżeli "pedał gazu nie jest w pozycji "0", dodatkowo jeżeli jest to potencjometr jest sprawdzana jego wartość). |
|
|
|
 |
sshoney
Dołączył: 11 Cze 2017 Posty: 23 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-03-19, 20:34
|
|
|
No i wyjaśniło się chociaż nie do końca. Podmieniłem Sagembox na sprawny i P106 śmiga normalnie a Checkelec nie wyrzuca żadnego błędu. A uszkodzony Sagem wstawiłem do samochodu ze sprawnym silnikiem i jest to samo co było. Poleciała płyta z elektroniką sterownika silnika. Ponieważ blok boczników prądowych jest sprawny to "elektronika" gdzieś dalej wysyła fałszywą informację że prąd trakcji wynosi 216 A, chociaż tak nie jest, i stąd wywalanie tego błędu i blokada samochodu. Trzeba będzie znaleźć uszkodzony Sagem ale ze sprawnym sterownikiem. A co do pedału przyspieszenia to już to przechodziłem i mam ogarnięte. Miałem przypadek że nie miał ustawionego "zera" mechanicznie i rzeczywiście wtedy sterownik nie startował ale nie działał także stycznik trakcji i nie gasła lampka STOP. Checkelec nie wyrzucał jednak wtedy żadnego błędu najprawdopodobniej przez to że system traktował to jako fakt odpalania stacyjki przez kierowcę przy wciśnietym pedale gazu. Korekta mechaniczna ustawienia kąta potencjometru zlikwidowała ten problem. |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2020-03-20, 09:21
|
|
|
Rzepon to nie szczotki, choć objaw podobny.
Sławek masz uszkodzony tranzystor.
Sto procent.
Sagem sprawny mogę podrzucić.
Jeśli ktoś ma zepsuty jest szansa, że pomogę.
Jeśli ma zepsuty chce się pozbyć przygarnę po dogadaniu.
Ja potrzebuję sprawdzone info jaka jest różnica w sagem 120 a 162V fizyczne.
Ostatnio złożyłem sagem na płycie od 120 do 162 auto jeździ ale daje tylko 100A i nie wyłącza ładowania na NiCd.
Na jazdy bez gór ustawienie super bo oszczędza baterie i wydłuża zasięg.
Objaw taki był zawsze po przeprogramowaniu sagem dopóki się nie podłączyło do ładowania.
Lexia ciężko to zainstalować, mam gdzieś dwie sztuki, i nielicznym się udało. |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
pool11
Dołączył: 03 Maj 2020 Posty: 20
|
Wysłany: 2020-05-27, 15:47
|
|
|
sprawdź diody dwukierunkowe one lecą w pierwszej kolejności od tego są |
|
|
|
 |
pool11
Dołączył: 03 Maj 2020 Posty: 20
|
Wysłany: 2020-05-27, 20:41
|
|
|
ostatnio naprawiałem płyty do 120v i 160v żadnych różnic nie widziałem ciekawe a cudów na tej płycie niema na pewno płyta była sprawna |
|
|
|
 |
|