Peugeot 106 Electric Tips & Tricks |
Autor |
Wiadomość |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-11-14, 09:25
|
|
|
super dzięki
no nie mam NG7, ale mam NG3 i to 2 egzemplarze. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Mateusz
Entuzjasta

Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 59 Skąd: Norwegia,Polska
|
Wysłany: 2015-11-15, 10:09
|
|
|
Fajnie sie czyta bloga. Jestem pod wrazeniem wiedzy i pomyslowosci.
A przecietny czlowiek pewnie mysli ze w Polsce nie ma samochodow elektrycznych...
Przesylam link do Norweskiego poradnika:http://www.elbil.no/wiki/Hovedside
Sa tu info o PSA, Thinku, Leafie i wszystkich innych na rynku. Wszysto po Nrwesku. Tlumaczyc na googlach. Czasem pomaga tlumaczyc na angielski. |
_________________ Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-15, 18:31
|
|
|
Nie ma tak dobrze, to nie są wyłącznie moje pomysły. Korzystałem z informacji rozrzuconych po różnych forach i stronach . Ja je tylko zbieram w jednym watku bo były mi potrzebne. Ale większość z nich samodzielnie wykorzystałem i dlatego się dzielę.
Teraz rozwiazanie tzw zaszczypanie węża doprowadzjącego wodę do retencji w tylnym kufrze (11 akumulatorowym)
A jesli włożymy w środek cieńszą rurkę to unikniemy tego problemu
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-11-16, 20:34
|
|
|
to z kufrem na 11 baterii dotyczy równiez Berlingo
generalnie rurka jest ściśnięta, ale wodę "przewodzi" więc no problem.
choć warto to poprawić |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-16, 22:43
|
|
|
Przemek masz rację - wszystko co jest związane z P106/Saxo jest bardzo podobne w Berlingo/Partner.
To teraz coś stricte mechanicznego - tylne zawieszenie - słynne francuskie.
We Francji wysiada zazwyczaj po 200 kkm , a u nas ze względu na jakość dróg znacznie wcześniej.
Zazwyczaj przyczyną oprócz jakości dróg jest woda która po dostaniu się do środka w szybkim czasie powoduje katastrofę - czyli słynne rozejście się kół w taki sposób /----\
Proste / tanie i łatwe zabezpiecznie się przed tym problemem to zrobienie dwóch małych dziurek w tylnej belce - nagwintowanie otworu - wkręcenie kalamitek i zapakowanie smaru - oczywiscie litowego - aby nasz samochód jeździł na licie.
Do wywiercenia otworu nie trzeba zdejmować tylnej belki z samochodu - można to zrobić z kanału.Oczywiście robimy to przy obu stronach belki.Ilość smaru który wejdzie do belki to około 0,5 kg.
Zdjęcia od mojego znajomego ( Antoine z Francji ) i jam to swego czsu popełnił w starej 205.
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-17, 01:25
|
|
|
Akumulatory SATF ( NiCd) mają największą sprawność w temperaturze pokojowej tzw pokojowej czyli w zakresie 18 - 25 stopni.
Ponieważ zbliża się zima proponuję zastosowanie rozwiązania high-tech
Temperaturę cieczy chłodzącej można sprawdzać za pomocą EV Lite albo za pomocą najtańszego termometru elektronicznego , czujnik takiego termometru wrzucamy do zbiornika płynu chładzącego lub za pomocą specialnego rozwiązania trójników wstawiamy w układ rurek płynu chłądzącego - a wyświetlacz do kabiny
Inne rozwiązania też są możliwe , a nawet użycie grzejnika z przepływowego ogrzewacza wody.
Ja jednak nie polecam tego rozwiazania bo akumulatory nie lubią temperatury ponad 35 stopni - zaś ponad 50 może je zabić
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-17, 22:20
|
|
|
Jak wykorzystać tzw ciepło odpadowe z Webasto.
Ciepło odpadowe to ciepło które pozostaje w układzie wodnym webasto i nagrzewnicy po wyłaczniu działania Webasto.
Ponieważ w oryginalnym układzie wyłaczenie Webasto następuje po przesunięciu suwaka ciepłego powietrza w lewą skrajną pozycię nastepuje wówczas inny przebieg powietrza - z pominięciem nagrzewnicy.
Możn to obejść małym trickiem - właczając w szereg inny wyłącznik prądu do webasto - wtedy powietrze przepływa przez chłodnicę nagrzewając się - a my właczamy Webasto np przyciskiem zamontowanymm w wolnym polu przełaczników - potrzebujemy przełacznik bistabilny ( dwupołożeniowy) np od klimatyzacji lub świateł awaryjnych.
Najlepiej jak opowiedzą to zdjęcia:
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Mateusz
Entuzjasta

Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 59 Skąd: Norwegia,Polska
|
Wysłany: 2015-11-21, 12:41
|
|
|
Bardzo ciekawe tematy poruszacie. Zagladam tu co dziennie sledzac czy cos nowego sie pojawilo
Myslalem tez o tym wczesniej, jak wylaczac webasto przyciskiem a nie tak jak w saxo, po przesunieciu suwaka na cieple powietrze. Musze rozebrac ten panel i zobaczyc czy sa tam takie kabelki jak na zdjeciu.
Wylaczanie servo jest tez ciekawe. Moze uda mi sie to wszystko zrobic jak sie zima skonczy, bo garaz zimny :(
Czy moglbys rozwinac jak to jest wykonane z tym wylacznikiem servo (przycisk obok kierownicy)? Chcialbym cos takiego zrobic ale jestem laikiem.
Czy macie tez jakies sposoby na kontrole napiecia baterii podczas jazdy? Widzialem rozne systemy, od skomplikowanych gdy mierzy sie kazda baterie z osobna, poprzez proste skladajace sie z dwoch a nawet z jednego voltomierza. Chodzi o to, zeby wychwycic moment w ktorym najslabsza bateria nie daje juz energi i zaczyna sie ladowac z przeciwna polaryzacja (szkodliwe zjawisko ktore moze sie skonczyc tragicznie dla baterii).
PS. Myslalem tez aby podlaczyc swiatla do jazdy dziennej LED do Saxo. W ktorym miejscu najlepiej sie podlaczyc aby swiecily po przekreceniu stacyjki? |
_________________ Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW |
|
|
|
 |
zinho
Wiek: 26 Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 49 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-11-21, 13:36
|
|
|
Niektóre BMSy wyświetlają stan wszystkich ogniw. Pokazują które ogniwo ma najwyższe napięcie, które najniższe itp |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-21, 18:35
|
|
|
Mateusz napisał/a: |
Myslalem tez o tym wczesniej, jak wylaczac webasto przyciskiem a nie tak jak w saxo, po przesunieciu suwaka na cieple powietrze. Musze rozebrac ten panel i zobaczyc czy sa tam takie kabelki jak na zdjeciu. |
Na końcu suwak jest mikrowłącznik sterowany tym suwakiem - wystarczy przeciąć kabelek bięgnący do mikroprzełacznika i w szeregu wstawić dodatkowy włacznik
Mateusz napisał/a: | Czy moglbys rozwinac jak to jest wykonane z tym wylacznikiem servo (przycisk obok kierownicy)? Chcialbym cos takiego zrobic ale jestem laikiem. |
W tym przypadku należy przeciąć kabelek z plusem ( musisz sprawdzić dowolnym miernikiem lub żarówką należy przeciąć i wstawić dowolny włącznik - przykładowo umieszczony w wolnym miejscu obok regulatora wysokości świateł. Oczywiście możesz obyć się bez tego - wystarczy wyjąć przekaźnik z gniazda - wtedy też nie będzie działać wspomaganie - ale sprawdź czy nie będzie zbyt ciężko się kierowało - Mam już sposób co należy zrobić aby zmniejszyć opory ale będę to musiał sprawdzić - zmniejszenie oporów też zmniejszy zapotrzebowanie na energię dla pompy wspomagania.
Mateusz napisał/a: |
Czy macie tez jakies sposoby na kontrole napiecia baterii podczas jazdy? Widzialem rozne systemy, od skomplikowanych gdy mierzy sie kazda baterie z osobna, poprzez proste skladajace sie z dwoch a nawet z jednego voltomierza. Chodzi o to, zeby wychwycic moment w ktorym najslabsza bateria nie daje juz energi i zaczyna sie ladowac z przeciwna polaryzacja (szkodliwe zjawisko ktore moze sie skonczyc tragicznie dla baterii). |
Najtaniej to zrobić zestaw 20 mikrowoltomierzy - pokaże jak to zrobili inni - ale jest to o tyle niebezpieczne że wprowadzamy do środka kabiny napięcie niebezpieczne dla życia.
Mateusz napisał/a: | Myslalem tez aby podlaczyc swiatla do jazdy dziennej LED do Saxo. W ktorym miejscu najlepiej sie podlaczyc aby swiecily po przekreceniu stacyjki? |
Niedługo to będę robił - a w skrócie - znajdź lampy dzienne z tzw automatem - tzn z 3 kabelkami - plus, masa(minus) oraz dodatkowy który podłącza się do plusa biegnącego do światła pozycyjnego.
Plus podłączamy zaś wg mnie do plusa biegnącego do silnika wentylatora nawiewu silnika .I już. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-11-21, 21:41
|
|
|
Automat działa tak, że włącza światła przy napięciu powyżej 13 (pracuje alternator, albo przetwornica). Można to prosto zrobić na 1 tranzystorze i TL431 (i kilka oporników i kondensatorów). Jeżeli masę podłączymy pod +świateł mijania, to jak je włączymy, to wyłączą się dzienne. |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-21, 23:55
|
|
|
Oto rozwiązania znalezione w sieci do kontroli.
Łatwo dstępny woltomierz i amperomierz pokazujący napięcie i prąd całkowity - tylko po co skoro to samo widzimy analogowo na mierniku energii i Ekonoskopie
Zbudowane z 20 sztuk malutkich wyswietlaczy ale wg mnie trochę bezsensowne oraz niebezpieczne bo do kabiny wprowadzamy pełne napięcie aku trakcyjnych
.
lub taki
POniżej pokazuję rozwiązanie z innego samochodu gdzie umieszczono 4 wyświetlacze.
W przypadku Peugeota 106/Saxo wystarczyłyby 3 wyświetlacze pokazujące średnie napięcie akumulatorów z kasety , wtedy w P106 mamy 3 wyświetlacze ( w Berlingo 4) i najważniejszą informacją będzie średnie napięcie akumulatora. Bezpieczne bo do kabiny doprowadzimy tylko napięcie rzędu 6 - 8 V czyli bezpieczne.
Nie wiem tylko jaki powinien być schemat takiego dzielnika w każdej kasecie ( bo w 1 - dzielimy na 3, w 2 na 6 a w 3 na 11)
I własnie ta informacja o średnim napięciu 1 aku w kasecie jest najważniejsza bo pokazuje w której kasecie jest zły akumulator. To na podstawie odchylenia od średniego napięcia najłatwiej okryć którą kasetę trzeba opuścić i podmienić akumulator.
Znalazłem instrukcję takiego miernika tablicowego ( na portalach ok 20 zł/szt)
link do instrukcj sklep AVT ale jesli ktoś mi poda jak zrobić takie dzielniki ( jakie rezystory) to może się skusze i zrobię |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-11-22, 00:50
|
|
|
dokładnie tak!
neich będzie pokazywane napięcie średnie dla jednej sztuki z każdego pakietu
w 106 potrzebne 3 wyswietlacze, a w berlingo 4 - i to wystarczy by zlokalizować słabszy pakiet.
W norwegii takie coś było sprzedawane pod nazwą "ROBOMETER" - jest info na norweskim forum co i jak.
I tu:
http://elbilhjelpen.no/htm/robometer.html
choc przydaloby się też pokazywanie napięcia całości - po to by wiedziec, kiedy zapali się "rezerwa" - w berlingo przy 138V. Ale to można pobrać z portu OBD2 (tak robi EVLITE) i nie trzeba napiecia calego doprowadzać do kabiny. |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
Mateusz
Entuzjasta

Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 59 Skąd: Norwegia,Polska
|
Wysłany: 2015-11-22, 09:41
|
|
|
W Norwegii domowym sposobem rozwiazano to tak, ze montuje sie dwa voltomierze ktore montuje sie w kasie z 11 bateriami. Jeden voltomierz pokazuje jedna polowke a drugi druga polowke (czyli oba np po 60v). Jesli jeden nagle zaczyna pokazywac o 1-3v mniej to wiemy ze cos jest nie tak.
Robometer to bardziej profesjonalne urzadzenie, ktore ma ustawione alarmy napiec, loguje prady, zuzyta, odzyskana i naladowana energie. Ale kosztuje tez swoje bo 2tys zl. |
_________________ Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-22, 23:51
|
|
|
Jazda bez wspomagania
Oczywiście da sie jeździć bez żadnego problemu zwłaszcza że wspomaganie było tylko w najbardziej "wypasionych" 106-tkach a w naszej jest w standardzie.
Czy jesli odłaczysz przekaźnik wspomagania i okazuje się że ciężko się kręci kierownica - to nie powód aby rezygnować - prawdopodobnie łożysko w kolumnie McPhersona jest już zużyte ( ze starości) - wystarczy wymienić łożyska w kolumnie McPhersona i nie będziesz potrzebował wspomagania.
Komplet łożysk to koszt 20 - 50 zł i ok 2 h pracy na stronę ( niezbędny będzie ściągacz sprężyn)
Opis metody zmiany łożysk - nie mój - w naszych nie ma tego samego stabilizatora - ale czy we wszystkich nie jestem pewien - wyboldowałem co jest związane ze stabilizatorem:
Cytat: | Odkręcasz(luzujesz) śruby 13 na kielichu, (luzujesz) odkręcasz amor kluczem 20, przytrzymujesz imbusem 7.
Podnosisz zakładasz sciągacze na przynajmiej 3 zwoje.
Odkręcasz łącznik stabilizatora (tylko górne jabłko).
Podważasz brechą stabli w dół, wyciągasz łącznik z otworu w macpersonie.
Skręcasz sciągacze.
Odkręcasz do końca wszystkie sruby przy kielichu.
Wyjmujesz talerzyk co jest zaraz na sprężynie, okręcając sprężynę i manewrując ją na boki wciskając przy tym amor do dołu (tłok). Wyjmujesz poduche amora z łozyskiem.
Wkładasz talerzyk z łożyskiem. Wkładasz poduche i mocujesz na 2 śrubki (13mm).
Luzujesz sciągacze. Opuszczasz lewarek tak aby tłok wszedł w otwór, pomaga śrubokręt którym centrujesz tłok, przez otwór w poduszce.
Zakręcasz lekko śrubę 20mm.
Wyjmujesz sciągacze.
Brechą montujesz łącznik stabi.
Wszystko skręcasz.
Nie warto odkręcac końcówki drążka. Tylko łącznik stabilizatora, to on trzyma całe zawieszenie ku górze. 2h na strone. |
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Mateusz
Entuzjasta

Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 59 Skąd: Norwegia,Polska
|
Wysłany: 2015-11-23, 14:44
|
|
|
Postaram sie dzisiaj odlaczyc wspomaganie i zobacze jak sie jezdzi Dam znac.
Czy ktos juz probowal ten zestaw AVT? Czy w prosty zposob da sie zrobic zeby dzielic napiecie przez 3/6 i 11? |
_________________ Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-23, 16:12
|
|
|
Z użyciem potenciometru to by było tak jak na rysunku
Bo nie mam pojęcia jak dobrać poprawne rezystory które występują w znormalizowanych wartościach. |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-23, 21:55
|
|
|
Na podstawie tego postu poszukałem trochę w sieci i znalazłem chyba rozwiazanie które można zastosować w naszych samochodach - regulator obrotów silnika pompy chłodzącej.
Wszyscy zalecaja wymianę silnika co 20 000 km ze względu na zużycie .
W zwiazku z tym warto zastosować regulator obrotów który mna wiiele zalet :
1. W okresie zimy nie potrzebujemy zbyt dużej wydajności ( zwłaszcza że te samochody były projektowane na klimat znacznie ciepleszy niż w Polsce
2. Zminiejszenie obrotów wydłuży czas bezawaryjnej eksploatacji pompy
3. Jesli potrzebujesz dużej wydajności przy przegrzewaniu sie akumulatorów/ładowarki - zwiększasz obroty
Za całe 25 zł znalazłem coś takiego
http://youtu.be/djDM5X7fSTg
Opis techniczny http://serwis.avt.pl/manuals/AVT735.pdf |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2015-11-23, 23:17
|
|
|
Można też użyć regulatora ze starej wkrętarki (ale to nielegalne ). |
|
|
|
 |
Mateusz
Entuzjasta

Wiek: 36 Dołączył: 11 Mar 2014 Posty: 59 Skąd: Norwegia,Polska
|
Wysłany: 2015-11-24, 10:34
|
|
|
Fajny ten zestaw AVT. Szkoda ze nie sprzedaja razem z obudowa.
Wylaczylem wspomaganie. Auto jakby szybciej jedzie (moze tak mi sie tylko wydaje) Ale pojawil sie problem - kreci sie ciezej niz starym Starem :( popsikam troche te lozyska od gory i od dolu, jak nie pomoze to wymiana?! |
_________________ Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-24, 10:49
|
|
|
Mateusz napisał/a: | Kreci sie ciezej niz starym Starem :( popsikam troche te lozyska od gory i od dolu, jak nie pomoze to wymiana?! |
A moze taki regulator obrotów zastosować do wspomagania zamiast wyłaczania - zamiast potencjometru zastosować regulator wysokości świateł - będzie się pięknie komponował w desce - będzie można regulować moc wspomagania - która jest za silna ?
Obudowa do sterownika to żaden problem trzeba tylko zlokalizować kabelki
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
highend

Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2011 Posty: 3037 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2015-11-24, 14:29
|
|
|
mozecie wymienić maglownicę na wersję bez wspomagania - bedzie się kręcić lżej
jak magiel jest ze wspomaganiem, a odłączycie owe wspomaganie - to musi ciężko chodzić...
ogólnie jako auto do miasta - ja bym wspomaganie zostawił |
_________________ electrique.pl - www.electrique.pl |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-27, 10:54
|
|
|
Udało mi się znaleźć i opisać schemat elektryki dla Webasto w P106E/Saxo Electrique
Przy okazji również Berlingo?partnera
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 3122 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2015-11-27, 23:51
|
|
|
Naprawa wentylatora wentylacji jak i wentylatora chłodzącego- wydmuchowego pyłu węglowego z silnika trakcji - jeśli przestanie działać w niektórych ustawieniach szybkości problem zazwyczaj leży po stronie nie silnika ani przełącznika lecz rezystora zabezpieczonego czujnikiem temperatury umiejscowionego wewnątrz obudowy wentylatora. W wentylatorze silnika trakcyjnego jeśli przy rozgrzaniu po szybkiej jeździe jeśli nie wchodzi na wyższe obroty to może być ten sam problem. Zazwyczaj tego nie widać ( ani słychać w czasie jazdy ale można to poznać po szybszym niż zazwyczaj zużyciu szczotek. Oznacza to że nie pracuje na drugim biegu wentylator.. Mimo że temperatura zabezpieczania jest bardzo wysoka może się przegrzać i przestać działać nawet w niższej temperaturze należy go wymienić na sprawny a że nie ma za bardzo go przylutować można użyć mosiężnych łączników z kostek elektrycznych. Wszystko widac na zdjęciach.
 |
_________________ http://bit.ly/3n82hb8 |
|
|
|
 |
Pir-serwis

Wiek: 44 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 1246 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: 2015-11-28, 20:40
|
|
|
Pokusiłem się o ocieplenie zbiornika Webasto, minus ,że nie chce grzać, raz na ileś odpali. Świecy zapalającej nie mogę wyjąć,jak to się trzyma?
Z dodatków tu proponowanych przymierzam się do ładowarek, we wtorek będę przeciągał przewody.
Mam wersję van więc wejdą pod blachę.
Nawet myślałem by tam upchać dodatkowe baterie.
Co do podgrzewania baterii, zrobię mały wymiennik poprzez zlutowanie dwóch rurek 18mm obiegu Webasto i obiegu baterii. Albo rura w rurze 35/18.
Dodatkowo do obiegu baterii na czas jazdy na zimę obieg będzie z pominięciem chłodnicy (zawór sterowany trojdrogowy). Ładowanie z chłodnicą bo obawiam się by się nie przegrzało |
_________________ Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX
Citroen Berligo Electrique
Saxo 2D 5os Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique |
|
|
|
 |
|