SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-11-28, 23:28   

Jeśli czasami odpala to na pewno nie jest to problem świecy - gdyby była uszkodzona to by nie odpaliła.

Czyściłeś zbiornik paliwa?
Ewentualnie dolałeś preparat typu denaturat aby spalił się wraz z resztkami wody?
U mnie właśnie wypaliły się resztki paliwa w zbiorniku i właśnie przy tych resztkach grzał od czasu do czasu. Ale dzięki temu że naprawiłem czujnik ilości paliwa to wiedziałem że problem jest z ilością paliwa. Zatankowałem łącznie 8 litrów zobaczymy na ile km wystarczy.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-11-29, 17:52   

Jeśli macie w sowich pojazdach mikrowycieki z instalacji chłodzenia i macie problem z ich lokalizacją to najlepszym sposobem będzie zakupienie małej fiolki dodatku - płynu flourescyjnego i dolanie do cieczy chłodzącej. Dzięki lampie UV bez problemu znajdziemy miejsce przecieku.
W łatwy sosób można zmniejszyć ciśnienie u kładzie - zmniejszając wyciek.
Wystarczy wyjąć uszczelkę gumową z korka zbiornika.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-11-29, 20:57   

Nie czysciłem.
Wyjałem by zobaczyć jak to wygląda i nówka jak z półki.
Dolałem tylko nowego paliwa dwa razy.
Z tłumika paliwo mi wyciska bo nie odpala.
Ja na świecy nie mam ceramiki i blaszki, jest ciągle w komorze spalania.
Ale zadziwił mnie czujnik płomienia albo to kolejna świeca dopalajaca?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-01, 00:48   

Sprawdź opór świecy - zimny od 0,6 do max 0,8 Ohma przy 20 st. Celsjiusza
Pir-serwis napisał/a:

Z tłumika paliwo mi wyciska bo nie odpala.

Znaczy się pompa paliwa działa - a może nie zapalać jeśli w paliwie jest woda - pochodząca od skroplenia się pary wodnej w zbiorniku jeśli nie był pełny - a przecież ten samochodzik kilka ładnych lat stał - pół literka spirytusu ( oczywiście skażonego da radę)
Pamiętaj tez że benzyna wietrzeje
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1052
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-01, 09:11   

Wydaje mi się, że to świeca, albo jej sterowanie, bo gdyby grzała to by "dymiło", a nie kapało.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-01, 10:27   

Pir-serwis napisał/a:
że nie chce grzać, raz na ileś odpali.

Gdyby to była padnięte sterowanie lub świeca to by zupełnie nie odpalało.
Odciągnij całe paliwo, zalej świeżym - standardową benzyną 95 ( bez żadnych dodatków)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-02, 12:43   

Świeca grzeje, ja mam inne wykonanie, wyjąć nie mogę.
Kabelki do niej kiepskie, ni to stal ni aluminium, po kilku ruchach oderwały się.
Problemem może być złe uszczelnienie do lotu paliwa, rurka wchodzi w taką gumkę, i dopóki się nie odkręci anpola od komory to to nie wychodzi, ktoś ciągnął (ja też..) i wyrwał początek, jest poklejony.
Mam już przewody pociągnięte do ladowania w listwie pod autem.
Dobrze, sciągnę wężem.
Jak już odpalili to właśnie dymiło i śmierdziało, gdy nastąpiło wyłączenie od nadmiaru mocy to kolejne odpalenie nie następowało już. Ale jak chodziło to bez kłopotu pół godziny np.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-02, 13:18   

Tips jak unikać problemu usterki elektrycznej silnika.
Pojazdy elektryczne PSA w warunkach jesienno zimowych dość często mają usterkę tzw błędu elektrycznego silnika. Wg moich badań możliwym powodem jest przedostanie się wilgotnych/mokrych cząstek ( części liści itp..) do wnętrza silnika .
Takim prostym zabezpieczeniem przed takim przypadkiem jest ochrona wlotu powietrza do wentylatora silnika za pomocą gąbki filtracyjnej.
Wszystko widać na zdjęciach





Potwierdzeniem tego że jest to najbardziej prawdopodobne jest tak naprawdę widok wnętrza płyty osłaniającej komorę komutatora silnika
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
skuhn

Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-12-05, 23:14   

Warto wymienic elastyczne przewody hamulcowe, po tylu latach potrafia sie rozwarstwic od wewnetrznej strony i po kilku hamowaniach przy wzroscie temperatury płynu zaciski zaczynają lekko "trzymać".
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-06, 00:17   

skuhn napisał/a:
Warto wymienic elastyczne przewody hamulcowe, po tylu latach potrafia sie rozwarstwic od wewnetrznej strony i po kilku hamowaniach przy wzroscie temperatury płynu zaciski zaczynają lekko "trzymać".

Wyczyściłem bardzo dokładnie zaciski hamulcowe, wymieniłem płyn hamulcowy , na badaniu technicznym nie było żadnych problemów ani tyłu ani przodu , klocki są wciąż oryginały - zużycie raptem 25% ( ale o przewodach nie pomyślałem- ale trzeba będzie to zrobić)
PS . Oprócz tych dwóch MiniEli masz też P106E?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
skuhn

Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-12-06, 14:26   

Tak, mam dwa MiniEle i Puga 106 :)
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2015-12-07, 21:48   

Poruszyles na blogu Berlingo temat jakosci baterii SAFT.
Juz nie moge sie doczekac co miales na mysli.
W Norwegii stara szkola uwaza ze baterie te nie lubia stac naladowane. Nie lubia gdy sie je mocno rozladowuje ze wzgledu na niebezpieczenswto odwrocenia biegunow w najslabszych bateriach. A niestety nasze samochody nie sa wyposazone oryginalnie w system kontroli baterii. Zatem jazda na gleboim rozladowaniu to ryzykowny sport :(
Ja cale szczescie nie musze korzystac z pelnego zasiegu i laduje przy 40% - samochod i tak wtedy slabnie w orownaniu z pelna bateria i jazda staje sie dosc nużąca dla mnie i innych uczestnikow drogi.
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-07, 22:33   

Mateusz napisał/a:
Poruszyles na blogu Berlingo temat jakosci baterii SAFT.
Juz nie moge sie doczekac co miales na mysli.

We starych samochodach PSA wszystkie akumulatory połączone są szeregowo - czyli w łańcuchu - a stare polskie porzekadło mówiło że łańcuch jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo. Dlatego jeśli chociażby jeden z akumulatorów jest słabszy to w tym momencie cały łańcuch akumulatorów jest tak słaby jak najsłabsze ogniwo. Tak naprawdę jedziemy wyłącznie na róznicy napięcie akumulatora naładowanego która w szczycie może osiągać ponad 8 V i zjeżdzamy do napięcia 5 V - poniżej tak naprawdę już nie pojedziemy bo elektronika odłaczy zasilanie przy spadku napięcia poniżej 100V( 20 x 5V)
Mateusz napisał/a:
W Norwegii stara szkola uwaza ze baterie te nie lubia stac naladowane. Nie lubia gdy sie je mocno rozladowuje ze wzgledu na niebezpieczenswto odwrocenia biegunow w najslabszych bateriach. A niestety nasze samochody nie sa wyposazone oryginalnie w system kontroli baterii. Zatem jazda na gleboim rozladowaniu to ryzykowny sport :(

Tu może być inna szkoła"polska" wg której , ale też wg danych technicznych akumulatorom nic się nie dzieje jeśli są całkowicie wyładowane - do "0" , wtedy nie ma szans nastapić odwrócenie polaryzacji. Odwrócenie polaryzacji wg moich badań może się zdarzyć wyłącznie przy działaniu w łańcuchu gdy przez taki akumulator przepływa duży prąd a akumulator ma już ograniczoną wydolność ( np przy zbyt małej ilości wody lub obniżeniu pojemności spowodowanej dużą ilością węglanu w elektrolicie. Przy standardowych jazdach i obserwacji wskaźników w trakcie jazdy widać kiedy coś się dzieje z akumulatorami.
Mateusz napisał/a:
Ja cale szczescie nie musze korzystac z pelnego zasiegu i laduje przy 40% - samochod i tak wtedy slabnie w orownaniu z pelna bateria i jazda staje sie dosc nużąca dla mnie i innych uczestnikow drogi.

Ja również wyjeżdzam do 35 - 40 % bo przy niższej energii już się nie jeździ tylko toczy.
Za kilka dni opublikuje pene rozwiazanie jak niewielkim kosztem zwiększyć zasięg i szybkość :mrgreen:
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-10, 20:34   webasto/ładowanie Ni-Cd cykliczność

Webasto wymieniłem na inne. Choć leżało dobre kilka lat odpalili od razu bez kłopotu, po osiągnięciu temp gaśnie i odpala ponownie bez kłopotu. Raczej to nie wina paliwa.
Jutro będę podmieniał, na razie na krótko dałem-inny wylot spalin, wody. Do poprzedniego trzeba jakoś kabelki do świecy dogrzać..

Pytanie jak się ma efekt pamięci do tabelki z cyklicznością?
Ładować kiedy się da? Dotychczas ładowałem po wyjeżdzeniu, chyba,że sytuacja nie pozwalała.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-10, 23:04   Re: webasto/ładowanie Ni-Cd cykliczność

Pir-serwis napisał/a:
Pytanie jak się ma efekt pamięci do tabelki z cyklicznością?

Nie wierz w efekt pamięci - bo przy takim używaniu jakie jest w samochodzie on nie istnieje , to nie jest satelita który co 12 godzin ma dzień oraz noc i stały pobór prądu przez 20(lat) x 2(na dobę) x 365(dni) .
Tylko wtedy efekt pamięci będzie widoczny w działaniu. Ale nawet jednorazowe wyładowanie do "0" niweluje ten efekt.
Pir-serwis napisał/a:
Ładować kiedy się da? Dotychczas ładowałem po wyjeżdzeniu, chyba,że sytuacja nie pozwalała.

Przewidywać ładowanie i ładować tak aby ładowanie zakończyło się tuż przed planowanym wyjazdem .
Jeśli nie zamierzasz jeździć przez kilka dni staraj się pozostawić nie naładowany, a jeśli ma być naładowany to poniżej 95%.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2015-12-11, 07:44   

A jakie sa Twoje spostrzezenia odnosnie 2 fazy ladowania pradem 5A, tzw. balansowanie ktore odbywa sie za kazdym razem gdy ladujemy do pelna.
Niektorzy uwazaja ze to ladowanie moze czasem wyzadzic wiecej szkod niz porzytku.

Ja staram sie nie ladowac do 100% jesli nie potrzebuje pelnego zasiegu. Zmniejsza to zuzycie wody ktora odparowuje podczas pelnego naladowania (bateria nie przyjmuje juz wiecej energi i zamienia caly dostarczany prad na cieplo) i mozliwosc zbyt ostrego traktowania slabszych ogniw (miejscowe przegrzanie, przeladowanie?).
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-11, 08:11   

Mateusz napisał/a:

Ja staram sie nie ładować do 100% jesli nie potrzebuje pelnego zasiegu. Zmniejsza to zuzycie wody ktora odparowuje podczas pelnego naladowania (bateria nie przyjmuje juz wiecej energi i zamienia caly dostarczany prad na cieplo) i mozliwosc zbyt ostrego traktowania slabszych ogniw (miejscowe przegrzanie, przeladowanie?).

Zgadzam się z tym w pełni i staram się robić właśnie tak aby rozpocząć jazdę tuż po zakończeniu ładowania prądem tzw dużym , przerywając ładowanie równocześnie nie pozwalam na uruchamianie tego co 10-tego łasowania balansującego bo ono wg mnie robi się co 10 pełnych zakończonych wyłączeniem ładowarki - ładowań standardowych.
Co do retencji wody to korzystam z genialnego pomysłu "Lolek-electric" czyli robienia tego co 3333 km
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2015-12-11, 09:08   

Co 10 ladowanie nazywane jest ladowaniem balansujacym. Jesli sie nie myle to ladowarka przeladowuje samochod o 15% (czyli 115%) pradem 5A.
Za kazdym jednak razem, gdy laduje sie zwyczajnie, auto przeladowuje sie o bodajze (5-7%).
Ja nazywam to malym balansowaniem (bo chodzi o to samo).
A jaki jest ten genialny pomysl Lolek-electric?
Chodzi tylko o to zeby dolewac co 3333km? Czy jest jeszcze jakis kruczek :)

Natrafilem na problem probujac zrobic wylaczanie webasto przyciskiem. W saxo webasto zalacza sie suwakiem ciepla, czyli jesli przesuniemy suwak na czerwone pole, webasto zalacza sie a powietrze leci z nagrzewnicy. Gdy chcemy wylaczyc webasto, to suwak na zimne, wylacza sie webasto a zimne powietrze leci prosto z zewnatrz. Jest to dosc niefortunne rozwiazanie.
Rozebralem konsole srodkowa a tam nie widac zadnego osobnego kabelka do zalaczania webasta. Jest tylko metalowa linka ktora mechanicznie otwiera i zamyka chyba nawiewy.
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-11, 15:26   

Mateusz napisał/a:
Co 10 ladowanie nazywane jest ladowaniem balansujacym. Jesli sie nie myle to ladowarka przeladowuje samochod o 15% (czyli 115%) pradem 5A.
Za kazdym jednak razem, gdy laduje sie zwyczajnie, auto przeladowuje sie o bodajze (5-7%).
Ja nazywam to malym balansowaniem (bo chodzi o to samo).

Jesli za każdym razem wyłączysz ładowanie przed końcem ( nawet przed zakończeniem małego balansowania) to nie zliczy pełnych 9 ładowań i nie zrobi ładowania balansującego
Mateusz napisał/a:
A jaki jest ten genialny pomysl Lolek-electric?
Chodzi tylko o to zeby dolewac co 3333km? Czy jest jeszcze jakis kruczek :)

Wg francuskich użytkowników powinno sie robić retencję nie co 10 000km jak opisane jest w instrukcji i ustawione w elektronice samochodu ( 1000 Ah przeładowania) lecz co 4000 - 5000 km czyli co 500 Ah przeładowywania.
Wg mnie dużo łatwiejszym - prostym do zapamiętania jest przyjęcie systemu wymyślonego przez Lol'ka czyli przyjęcie standardu 0 - 3333- 6666-9999-13333 itd.
Wtedy nie opuścimy przez zapomnienie żadnego momentu dolewania a akumulatory odwdzięczą się lepszą pracą. Nikt nie wie dlaczego ( od jakich działań zależy ubywanie wody) , wg mnie nie tylko od temperatury/przeładowań ale też od sposobu jazdy ( przyśpieszeń itd.

Mateusz napisał/a:
Natrafilem na problem probujac zrobic wylaczanie webasto przyciskiem. W saxo webasto zalacza sie suwakiem ciepla, czyli jesli przesuniemy suwak na czerwone pole, webasto zalacza sie a powietrze leci z nagrzewnicy. Gdy chcemy wylaczyc webasto, to suwak na zimne, wylacza sie webasto a zimne powietrze leci prosto z zewnatrz. Jest to dosc niefortunne rozwiazanie.
Rozebralem konsole srodkowa a tam nie widac zadnego osobnego kabelka do zalaczania webasta. Jest tylko metalowa linka ktora mechanicznie otwiera i zamyka chyba nawiewy.

W okolicach końca stalowej linki sterującej dźwigniami powinieneś znaleźć mikroprzełacznik który steruje włączeniem Webasto( oraz zapaleniem lampki potwierdzającej załączenie Webasto) , być może masz to od strony schowka pasażera
Wygląda to jak na załączonym zdjęciu.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2015-12-11, 15:48   

Dzieki, postaram sie tam wsadzic glowe i poszukac przelacznika.
Co do akumulatorow to niektore pija wiecej inne mniej :) jak w zyciu, mysle ze te co sa w gorszej kondycji bardziej sie grzeja podczas ladowania i podczas rozladowania (pija wiecej wody). Zatem ostra jazda na cieplych bateriach (np naladowane do pelna lub w lecie gdy jest cieplo powyzej 20 st) tez wyzwala cieplo i woda odparowuje szybciej.
Jedno jest pewne, czestsze dolewanie wody wychodzi jedynie na dobre.
Brak wody powoduje gorsze odprowadzanie ciepla, bateria sie przegrzewa i moze nawet sie przepalic (czarne punkty na obudowie a nawet przepalona dziura w obudowie).
Moge podeslac zdjecia jak ktos niewidzial :( przykry widok
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
skuhn

Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-12-11, 23:18   

jas_pik, masz jakis patent na zwiekszenie prędkości naszych 106stek? Mam na obwodnicy Trójmiasta jedną górkę, którą chętnie bym przyatakował z prędkości ok 110-120 km/h bo wzniesienie jest dość strome i maszyna ledwo podjezdza 70km/h.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-11, 23:42   

Tak mam pewien drobny patent ale napierw uwaga.
1. Silniki w 106/Saxo maja ograniczenia mechaniczne i elektryczne dotyczące obrotów
2. Ograniczenie elektryczne ogranicząjące szybkość obrotowa silnika powodują że nie możemy przekroczyć szybkości jazdy ponad 95 km/h można obejść podając większe napięcie
3. Ponieważ bez skrzyni biegów silnik podaje obroty bezpośrednio na koła to większe napięcie zwiększy nam prędkość maksymalną
4. Niestety ilość ciepła jest zbyt duża na chłodzenie naturalne silnika dlatego nie można tego przekraczać dłużej niż przez 5 minut ciągłej pracy
5. Co potrzebujemy niewiele - jeden uszkodzony bezpiecznik trakcyjny oraz 2 dodatkowe akumulatory i niezbędne przewody prądowe - średnica 10 mm2 miedź
Wykorzystując uszkodzony bezpiecznik podłączamy do niego dwa szeregowo podłączone akumulatory . Wypinamy bezpiecznik z tyłu i podłączamy zamiast bezpiecznika nasz przerobiony łącznik - w ten sposób zwiększamy napięcie ze standardowych 120 V na 132 V. Cała elektronika i silni to wytrzyma - ale bez szaleństw .
Uda nam sie osiągnąć nawet 110 km/h - ale czy pod górę da radę nie powiem , niestety moje akumulatory dodatkowe to padaki po 5 minutach jazdy z prędkością 110 km/h ich napięcie spadło do 5,1V gdy pozostałe miały jeszcze 6,3 V .
To również wyjaśnia filmik na YT pokazujący jazdę z prędkościa 110 km/h :mrgreen:

Uwaga proszę zwracać uwagę na biegunowość całego zestawu akumulatorów oraz to że napięcie jest bardzo niebezpieczne
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
skuhn

Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-12-12, 16:53   

A jak ładujesz tak powiększony zestaw?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-12, 17:49   

Te dwa nadmiarowe akumulatory ładuję na osobnej ładowarce modelarskiej 12V po rozłączeniu ich ze stringu i włożeniu standardowego bezpiecznika aby pokładowe mogły się dobrze naładować. Ten mod jest raczej w celu zwiększenia zasięgu ( oraz chwilowego przyśpieszenia i prędkości).
Zaletą tego rozwiązania jest możliwość zmieszczenia ich w bagażniku , brak instalacji hydraulicznej, łatwość zmiany, możliwość wykorzystania nawet części akumulatorów(np kilka cel z dziurawych - jak widać na poniższym zdjęciu)

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-12, 18:26   sagem

Jak już temat poszedł to ciekawie mnie takie coś.
Zmiana Boxa na 162v z Berlingo i dołożenie 7aku na pace.
Są przeciwwskazania?
Poza prędkością do 100.?
Co do bezpiecznika i 2 Aku co sie dzieje przy normalnym trybie ladowania?
Błąd?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12