SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
Autor Wiadomość
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-12, 18:30   

Co do patentu z bezpiecznikiem myślałem o takiej dokładce 24v w litowych. Co sie wtedy dzieje z licznikiem energii?
Jak on wskazuje?
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-12, 18:50   

Nie testowałem ładowania ale z wykresu ładowarki po prostu całość się nie naładuje.
Jesli podepniesz do naładowanego stringu to strzałka Energii będzie stała dość długo na maxa.
Ja podpinałem wyłącznie jak już trochę wyjechałem - tak ok do 80% , wtedy podpięcie 2 nadmiarowych powodowało wzrost energii do 80 % .
Wg mnie ten miernik energii to jest woltomierz który skaluje się nie wg napięcia wzorcowego ale wg napięcia generowanego przez układ zasilania.
Tak samo ekonometr jest po prostu amperomierzem.
Ten mod miał na celu zrobienie systemu prostego w przeróbce - bo schylenie się po to aby zamienić bezpiecznik jest proste i łatwe.
Podejrzałem pomysł pewnego Niemca który podpinał się w sposób urągający wszelkim zasadom bezpieczeństwa.
Na zdjęciu poniżej

Ostrzegam nie róbcie tego w ten sposób
Co do litowych to jeśli nie mogą oddawać prądu takiego jak NiCd to bym tego nie robił( nie dawać ich w szereg). Wolałbym zrobić taki układ aby pakiet litowych miał napięcie rzędu 126V czyli pakiet 35s połączony równolegle do NiCD
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1052
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-12, 22:45   

W scootelcu ładowanie zewnętrzne nie podnosi wskaźnika naładowania (od kilku miesięcy ładuję się czym popadnie i cały czas 0 i migająca rezerwa).
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-12, 23:23   

Scootelec ma inaczej rozwiązane sterowanie i wskaźnik . Niestety chyba nikt w Polsce nie posiada urządzenia TEP96 aby skalibrować wskaźnik.
Prawdopodobnie odzyskasz wskazanie jeśli dokonasz uruchomienia retencji za pomocą klawisza V do uzyskania 3 bip-nięć a następnie otwarcia pokrywy wlewu wody - tak aby stycznik wlewu wysłał sygnał zwarcia styków.
Po przeprowadzeniu tej procedury wskaźnik powinien wskazywać poziom naładowania.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
skuhn

Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-12-16, 23:30   

A propos działania Webasto to dzisiaj po 5 minutach od uruchomienia ogrzewania. W środku sauna :) https://youtu.be/mF-_EJToC98
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-16, 23:54   

Coś za mocno Ci grzeje - a para to oznaka tego że gdzieś masz wodę - być może przeciek w wymienniku - sprawdź czy nie ubywa płynu w systemie nagrzewnicy.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
skuhn

Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-12-17, 10:04   

Parowala to woda z lodu na szybach.W srodku wszystko w porzadku, plynu nie ubywa i nic nie smierdzi.Jak samochod nie jest w ruchu to bardzo szybko uzyskuje swoja temperature.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-18, 04:32   webasto, dodatkowy włącznik

Chciałbym słowo co do Webasto, i wątku odzyskania ciepła ze zbiornika. Wyłącznie obiegu wyłącza chyba pompę wody, wiec ciepła nie wyciągniemy, tyle,że zimne nie będzie wiało bo system wlotu poprzestawiany będzie inaczej. Wedle mnie powinien być jeszcze plus na pompę wody podany. Wkrótce sprawdzę w praktyce. Włącznik jest jak na zdjęciu, trzeba otworzyć schowek,najlepiej wyjąć, i przybrać mało wygodną pozycję.. I ruchy ograniczone.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Mateusz 
Entuzjasta


Wiek: 33
Dołączył: 11 Mar 2014
Posty: 51
Skąd: Norwegia,Polska
Wysłany: 2015-12-18, 12:52   

A czy pompa wody nie chodzi nadal? Po wylaczeniu webasto ono dalej szumi i wygasza sie przez jakies kilka minut, wiec moze pompa wody tez chodzi zeby sie webasto chlodzilo?
_________________
Nissan Leaf Acenta 2013, 100kkm SOH 90%
Citroen Saxo Eletrique 2003, 57tys km, 20x Saft NiCd, PP2000 + uzupelnianie wody.
Think City Classic 2002, 82tys km, 19x SAFT NiCD
Punto>323f>626SW>Sirion>M6>407SW
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-18, 13:44   

Mateusz napisał/a:
A czy pompa wody nie chodzi nadal? Po wylaczeniu webasto ono dalej szumi i wygasza sie przez jakies kilka minut, wiec moze pompa wody tez chodzi zeby sie webasto chlodzilo?

Właśnie o to chodzi - ja to nazywam ciepłem odpadowym - ona działa jeszcze przez 2-3 minuty. Dlatego można wyłączyć Webasto na 1- 2 km przed dojazdem do celu a wciąż mamy ciepło.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-18, 13:52   

No to jasne. Nie sprawdzałem organoleptycznie, stąd pytałem. Na logikę to chwile powinna pochodzić by ostudzić wymiennik.
Popełniłem szybszą ładowarkę, ale jeszcze nie testowałem.
Na razie dodatkowe 5.5 KW.
Docelowo dodatkowe 11 KW plus pokładowe da prąd ładowania 90A.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-19, 01:20   

Pir-serwis napisał/a:

Na razie dodatkowe 5.5 KW. plus pokładowe da prąd ładowania

? Jaki ?
Zdaj relację jak sie sprawuje.
Pamiętaj aby cały czas była podłączona ładowarka pokładowa 3,6 kW czyli razem 9,1 kW
Ładowanie do 80% na szybkiej - nie więcej.Reszta na wbudowanej.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
maniek 

Wiek: 53
Dołączył: 05 Maj 2014
Posty: 44
Skąd: Cologne/Gliwice
Wysłany: 2015-12-20, 21:03   Webasto

Witam@
czy ktoś modyfikował już webasto na ogrzewanie stacjonarne?
tak se myślę że w sumie potrzebny tylko pilot albo zegar.
_________________
niechaj MOC będzie z wami
maniek

WYŁĄCZ TV –WŁĄCZ MYŚLENIE
https://www.youtube.com/user/podziemnaTV

Fiat 500e California white
Fiat 500e California black
Fiat 500e California gray
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 242
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2015-12-22, 09:20   

Kiedyś w Rover 75 dorabiałem zdalne sterowanie webasto żeby nagrać wnętrze przed jazdą. Do uruchomienia piecyka zazwyczaj trzeba podać odpowiedni sygnał (+ lub -) na odpowiedni pin i piecyk odpala.
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1052
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-12-22, 09:48   

Są takie które służą do dogrzewania silnika spalinowego i w nich trzeba podać wyższe zasilanie 13.8V.
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 242
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2015-12-22, 22:21   

W Rover 75 były dwie wersje pieców i w jednym trzeba było pisać plus (nawet bezpośrednio z akumulatora) a w drugim mase.
Z tego co się orientuje to do podgrzewania silnika i do ogrzewania źródła używany był ten sam piecyk
 
     
skuhn

Dołączył: 31 Mar 2015
Posty: 23
Wysłany: 2015-12-24, 00:05   

No i mam pierwsza awarią Webasto. Padła najprawdopodobniej pompa, bo hałasuje i układ się zapowietrza, jak zresetuje układ to za którymś razem rusza i pompuje wode. Efekt jest taki, ze rura wychodząca z piecyka jest bardzo gorąca (po chwili układ się przegrzewa i wyłącza się awaryjnie), a rura powrotna z nagrzewnicy jest zimna.Teraz pytanie, czy są jakies zamienniki tej pompy, czy moze lepiej (łatwiej i taniej) dać w rure wychodzącą z pieca pompkę bezszczotkową podobną do tej z układu baterii?
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-24, 00:18   

Bez problemu możesz dać bezszczotkową - lub dowolną inna pompę wody. Prawdopodonie zatarła się i dlatego od czasu do czasu się zatrzymuje - brak przepływu - przegrzanie .
Każda będzie dobra :-D
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-24, 08:41   

Webasto mają także bezszczotkowe oryginalnie dołożone na wylocie, bądź wbudowane w korpus szczotkowe.

Co trików tu przedstawionych kilka zrobiłem.
Wczoraj pokonałem około 200km z szybszym ładowaniem.
Przyrasta w tempie 1% / min.
To już mi się zaczyna podobać.
Znaczącego wzrostu temp.baterii nie zauważyłem.
Dodam termometr,będę widział.
Za drugim ladowaniem przyrastało wolniej.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-24, 09:11   

Kolejny test będzie na podwojonej ilości ładowarek, powinno przyrastać jakieś 2.2% / min.,one mają prąd o 10A wyższy.
Byle gniazdka po drodze dały radę.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-24, 23:00   

Koledzy z Francji pokazali swoją szybką ładowarkę - naładowanie 0-80% w 1,5h prąd oddawany przez ładowarkę zewnętrzną 45A

Zaś na filmiku ładowarkę do berlingo
http://www.dailymotion.co...apide-pour_tech
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1098
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2015-12-26, 08:27   przyrost paska energii

Fabryczne szybkie ładowarki dają 2.5% / min.
U mnie 1% / min..
Już nie mogę się doczekać widoku x2 szybciej.
Pokładowa idzie chyba w tempie 0.4% /min.
Wieczność w drodze.
Chyba,że zbierany grzyby..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-12-26, 17:07   

jas_pik napisał/a:
Koledzy z Francji pokazali swoją szybką ładowarkę - naładowanie 0-80% w 1,5h prąd oddawany przez ładowarkę zewnętrzną 45A
Obrazek
Zaś na filmiku ładowarkę do berlingo
http://www.dailymotion.co...apide-pour_tech


siadło by mi takie coś do Berlingo... jak widać poradzili sobie bez kabla grubego marechal (na filmiku);)
:D
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1395
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2015-12-26, 17:31   

Rzeczywiście nie ma sensu kupować tego grubego Marechala.
Łatwiej i taniej kupić złącze Rema/Anderson i podpiąć ładowarkę bezpośrednio do śrubunku w Sagemboxie.

Schemat przygotowany - koszt częsci to około 700 zł wg cen z portalu aukcyjnego i bedziesz miał 1,5% na minutę ładowania
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-12-26, 22:42   

jas_pik napisał/a:

Schemat przygotowany - koszt częsci to około 700 zł wg cen z portalu aukcyjnego i bedziesz miał 1,5% na minutę ładowania


a da radę to zrobić pod wtyk Type2 i ładować ze słupków? :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13