SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peugeot 106 Electric Tips & Tricks
Autor Wiadomość
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 368
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-01-27, 07:53   

Nie daje się dwóch zaworów trójdrożnych, bo wtedy obwód baterii odciąłbyś od zbiorniczka wyrównawczego i przy wzroście temperatury wzrosłoby ciśnienie w okładzie i coś by nie wytrzymało i pękło. Wystarczy jeden zawór, na zasileniu. Na powrocie zwykły trójnik. I tak już woda nie popłynie, bo nie będzie obwodu.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-01-27, 12:51   

Z rzeczy, które należy zrobić to przyklejenie nakrętek, podkładek do karoserii te, które trzymają pakiet od strony wewnętrznej (tylni).
Nie wiem czego nie zgrzali ich do obudowy. Na dodatek klucz 18!

Odkrecanie wiecznie kłopotliwe, trzeba trzymać , kombinować, w pojedynkę kłopotliwe.
Przykleiłem parę dni temu ( klej do szyb samochodowych, minus-że ciężko to zrobić bo głęboko a konsystencja nie zezwala, łatwo ubrudzić śrubę..), wczoraj ściągałem pakiet już w pojedynkę i super.
Czas 2.2h z naprawą. Co raz lepiej :)

Co do darmowego wychładzania zimą baterii, myślałem o zaworze trójdrożnym (pralki AMICa, zawór aqua spray) i montażu w obiegu chłodnicy.

Co do ładowania bez pompy (potrzeba ładowanaia gdy dziura w układzie) to po przegrzaniu załącza się wentylator dmuchawy (pomimo,iż nie ma zapewne temp.odpowiedniej płynu) a potem po pewnym czasie wyłacza się sagembox. Udaje się zwykle godzinę ładować przy obecnych temperaturach.
Potem reset, gdyż już kolejne ładowanie nie nastąpi.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-27, 20:39   

Taki zawór ?

Jakie on ma sterowanie 230 V czy 12 V ?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-27, 23:01   

230V i działa termicznie. Można to czerwone rozebrać i zobaczyć co jest w środku.
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-01-28, 02:19   

Otwiera po podaniu 230v.
Czas otwarcia ze dwie minuty.
Minus, że one padają i w aucie wtedy byłby problem, zależy od konfiguracji umiejscowienia.
Siłownik ma wymiary 6*6*12mm może.
Ogrzewa go coś Ala rezystor pastylkowy, rośnie ciśnienie i wypycha iglice.
Zacina się mechanicznie jak i wybucha element grzewczy. Wymienilem ich kilka w pralkach.
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-28, 07:04   

Pir-serwis napisał/a:
Z rzeczy, które należy zrobić to przyklejenie nakrętek, podkładek do karoserii te, które trzymają pakiet od strony wewnętrznej (tylni).

Spróbuj zamienić miejscami śrubę z nakrętką Tak żeby śruba w dół wystawała a kręcisz z kanału nakrętką. Jest wygodniej.
W moim Saxo o Ciebie tak było i chwile się głowiłem jak tą nakrętkę trzymać aż zamieniłem je miejscami i jest lepiej. W sumie 3 śruby o strony zderzaka są tak zrobione.
Teraz chyba wykonam podnośnik ddo baterii tak żeby pasował do kanału i umożliwiał łatwe uniesienie baterii. Moja waży tylko 60kg a i tak jest mi ciężko a co dopiero oryginał ze 180kg.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-28, 13:17   

Carcik napisał/a:

Spróbuj zamienić miejscami śrubę z nakrętką Tak żeby śruba w dół wystawała a kręcisz z kanału nakrętką. Jest wygodniej.

Tak właśnie jest fabrycznie .
Tylko że śruba nie jest zablokowana od góry i trzeba ją trzymać od góry ( zdejmując w bagażniku plastikowe zaślepki) , nie dość że trzeba mieć klucz nasadkowy z przedłużka to do tego jest w kretyńskim rozmiarze 18 .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1031
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-01-28, 20:05   

W francuskich, M10 to 18, albo 16, M6-11. W PRL M8 to 14, dzisiaj 13, ale w japończykach 12, no i jeszcze są calowe (np. Melex).
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-02-10, 19:23   

Zachowanie się akumulatorów Pb a NiCd w samochodzie elektrycznym
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-26, 23:38   

Witam ponownie.
teraz temat wymiany oleju w skrzyni przkładniowej.
Warto to robić częsciej niż zalecany przebieg 40 kkm .
Na zdjęciu poniżej widać ilość zebranych opiłków na magnesie korka spustowego po przebiegu 20 kkm

A tu po przebiegu około 10 000 km

Uważam że warto to robić nawet po przebiegu mniejszym ale co roku
Na jedo naepłnienie idzie dokładnie 500 ml oleju przekładniowego .
Można też dolać około 10 % jakiegoś uszlachetniacza. Przkładnia zrobi się znacznie cichsza .
W szczególności słychać głośne działanie przekąłdni jak się powoli jedzie na biegu wstecznym.
Nie robiłem szczegółowych badań ale IMHO warto .
A jak naprościej wlać ?
Pokazuję na zdjęciach - najłatwiej i najszybciej. Warto odmierzyć wcześniej ilość bo jeśli wlejemy więcej niż 500 ml będzie się przelewać korkiem wlewowym


_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-10-10, 22:48   

Zaczyna się robić coraz chłodniej - akumulatory nie są już tak wydajne jak w lecie.
Przypominam - radze - trzeba ograniczyć wychładzanie akumulatorów .
Czyli albo karton albo tak jak ja to robię - mała wycieraczka z tylnego rzędu pomiędzy wentylatorem a chłodnica warto sprawdzić czy wentylator się kręci bez problemu .
I to naprawdę pomaga.
Pewnie w tych nowszych też trzeba coś takiego robić - ale jeszcze nikt się nie przyznaje :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-10-29, 17:57   

Już kiedyś wspominałem o programie do edycji ustawień parametrów Sagembox-a ( dotyczy to zarówno Berlingo jak i Saxo/Peugeota)
program nazywa się Diagvel , odostepniłem go na moim chomiku do pobrania
Aby móc się połaczyć z Sagembox-em potrzebujemy taniego kabelka nazywanego RS232-Kline ( dostepny na portalach aukcyjnych ) , laptopa ( starego bo posiadającego gniazdo RS232 oraz dowolną wersję DOS-a).
Raczej nie zadziała nam na żadnym nowym z emeulacja DOS-a.
Po uruchomieniu programu należy wybrać predkość trnasmisji 9600 bit/s , bo nie najdziemy takiego jakiego wymaga program 10400 bit/s
Rozpoczynamy edycję pliku EPROM ( rozszerzenie UCE)
Co możemy zmienić :
Pojemność ogniw

Kod:
@77  $5A  ; 119 NCM         CAPA_NOM_BATT           090d   1Ah       90Ah


Start wyświetlania światła hamowania
Kod:
@33  $C7  ; 51 IFSTP        IFREIN_FEUX_STOP        199d   0,85A   -169,1A (S4)

Napięcie ładowania oraz współczynnik temperaturowy
Kod:
@52  $A3  ; 82 UCN          TENSION_REGULATION      163d (V*100)/NEL 163V   
@53  $C4  ; 83 LCN1         COEFF_UCN_T°bat<TCN     196d 0,01V/°C (-0,6*NEL)/100 
@54  $E2  ; 84 LCN2         COEFF_UCN_T°bat>TCN     226d 0,01V/°C (-0,3*NEL)/100

Autodischarge ogniw w zależności od temperatury
Kod:
@69  $5A  ; 105 KAD         AUTO_DCHG_PER1          090d   1%        90% 
@6A  $03  ; 106 LAD11       AUTO_DECHG_COEFF11      003d 0,1  0,3Ah/j(<20°C)
@6B  $03  ; 107 LAD12       AUTO_DECHG_COEFF12      003d 0,1  0,3Ah/j(20a30°C)
@6C  $08  ; 108 LAD13       AUTO_DECHG_COEFF13      008d 0,1  0,8Ah/j(>30°C)
@6D  $0F  ; 109 LAD14       AUTO_DECHG_COEFF14      015d 0,1  1,5Ah/j(>40°C)
@6E  $03  ; 110 LAD21       AUTO_DECHG_COEFF21      003d 0,1  0,3Ah/j(<20°C)
@6F  $0B  ; 111 LAD22       AUTO_DECHG_COEFF22      011d 0,1  1,1Ah/j(20a30°C)
@70  $21  ; 112 LAD23       AUTO_DECHG_COEFF23      033d 0,1  3,3Ah/j(>30°C)
@71  $64  ; 113 LAD24       AUTO_DECHG_COEFF24      100d 0,1   10Ah/j(>40°C)

Napięcie włączenia NAŁADUJ oraz ECO
Kod:
@42  $69  ; 66 UL1/UKX      TENSION_LIM_ZONE1       105d (V*100)/NEL 105V
@43  $5F  ; 67 UL10         TENSION_LIM_ZONE10      095d (V*100)/NEL 95V   

Czas ładowania fazy drugiej ( zminiejszony prąd)
Kod:
@4C  $6D  ; 76 DCXH         TPS_CHARGE_INTERDITE    109d   64s       6976s

Prąd balansowania
Kod:
@57  $32  ; 87 JCNL         COURANT_SCGH            050d   0,1A      5,0A

Temperatury maksymalne ogniw ( właczenie chłodzenia wzmocnione) oraz wyłaczenie ładowania po przekroczeniu temperatury
Kod:
@44  $70  ; 68 TLB1         TMP_SEUIL_INF_LIM_BATT  112d   64+t      48°C   
@45  $75  ; 69 TLB2         TMP_SEUIL_SUP_LIM_BATT  117d   64+t      53°C 
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-10-30, 17:24   

Mam nadzieję że już wszyscy uzykownicy sarych PSA ( także tych przekonwertowanych na Lit) używaja aplikacji Checkelec ?
Wraz ze Stefanem z Francji dalej rozwijamy ta aplikację i lad dzień ukaże się wersja 2.0 z możliwością odczytu i kasowania błędów oraz kasowania lampki dolej wody .

Edit:
Jak przetłumaczyć słowo 'chopper"
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 264
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-10-30, 21:56   

jas_pik napisał/a:


Jak przetłumaczyć słowo 'chopper"


przekształtnik impulsowy.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-10-30, 22:14   

Potrzebuję jedno słowo - nie może być za długie żeby było czytelne na ekranie smartfona .
Pewnie zostawię chopper
Bo potrzbuję przetłumaczyć takie teksty :
Kod:

current breaker   bezpiecznik prądowy ?
drive current chopper kontroler prądowy jazdy ?
brake current chopper kontroler regeneracji ?
Water deficiency ubytek wody ?
Over-current when the switch is closed Przeciążenie prądowe przy zamknietym włączniku ?

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-08, 22:21   

Prace nad softem "Checkelec" wciaż trwają
Nowa wersja - lada dzień - z odczytem błedów naszych pojazdów PSA.
Dzięki rozgryzieniu niektórych kodów błędów łatwo będzie nam naprawiać samochody - nawet gdy żadna kontrolka nie pokazuje błędu - bo aplikacja pokaże także błędy sporadyczne .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-11-08, 23:55   

jas_pik, proponuję:
1. current breaker bezpiecznik prądowy ? Nazwij current master, albo current regulator
2.drive current chopper kontroler/ prądowy jazdy...drive master, drive regulator, drive assistant
3. brake current chopper kontroler regeneracji ? proponuję: kontroler hamowania, braking assistant
3. bezpiecznik=FUSE
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-09, 00:07   

Robimy rożne wersje językowe , one się zmieniają w zależności od języka interface smartfonu - standardowo wersje językowe to francuski/polski i angielski. Dlatego nie chciałem mieszać za bardzo języków a z drugiej strony opisy też nie mogą być zbyt długie.
To nie jest tłumaczenie z PL na EN. Pytałem się o polskie odpowiedniki angielskich nazw bo łatwiej mi było przetłumaczyć z FR na EN.
Problemem było to że jedyna dokumentację błędów miałem w dokumentacji technicznej do bardzo starego urządzenia diagnostycznego PSA Diag2000. A w latach 90-tych Francuzi używali bardzo specyficznego języka technicznego.
Samo kodowanie w aplikacji zrobił Stefan - główny twórca aplikacji - moja działka to część związana z błędami - EVlite podawał tylko numer niektórych błędów.
Jak nic złego się nie wydarzy to wersja 2.0 powinna być dostępna w sklepie Google w przyszłym tygodniu.
Posiadaczom obecnej wersji uaktualni się automatycznie po połączeniu z netem.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Panaceum 
..... na wszystko

Wiek: 47
Dołączył: 20 Kwi 2017
Posty: 95
Skąd: Ów-Krak
Wysłany: 2017-11-09, 00:27   

Przepraszam, nie wiedziałem w którą stronę chcesz tłumaczyć. Postaram się coś sensownego podpowiedzieć.
_________________
Często piszę z błędami, gdy okularów nie założę, wybaczcie.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-09, 20:55   

Przy braku błędów kolor zielony na ekranie


PS. Dopiero Paweł (Pir-serwis) zauważył babola - zamiast temperatura przetłumaczyłem teperatura
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 546
Wysłany: 2017-11-10, 07:29   

a plyn "chladzacy" zamiast "chlodzacy" ?:)
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-10, 11:25   

Pewnie uda się usunąć w wersji 2.1 .
Najważniejsze już jest i działa :
Checkelec V2.0
Najważniejsze funkcje
Odczytywanie i usuwanie usterek
Wymazanie wody (po uruchomieniu ładowania konserwacyjnego)
Zachowanie wyświetlania wykresu podczas obracania ekranu lub zmiany menu
Biorąc pod uwagę wersję Autodiag do wyświetlania napięcia własciwego napięcie pakietu akumulatorów WN
Korekta bieżącej wartości napięcia podczas ładowania
Poprawiona komunikacja (mniejsza utrata komunikacji, szybsze ponowne łączenie)
Naprawiono błędy wyświetlania w starszych wersjach Androida
Naprawiono różne błędy (mniej awarii!)
Dodanie języka duńskiego (Podziękowania dla Kaspera S. Meiera za tłumaczenie)
Dodano język portugalski (Podziękowania dla Luke Lectric za tłumaczenie)

Aby odczytać usterki, przejdź do nowego menu "Usterki". Aby je wyczyścić, przesuń ekran na bok:

_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Pir-serwis 


Wiek: 41
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 1089
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: 2017-11-10, 21:24   

Bardzo ciekawe.
A jak mieć cały wykres ładowania od wpięcia?
Gdzie to się zapisuje?
Chyba sprawię sobie ten interfejs.
:)

Choć wiadomo, że najważniejsze prace zrobione przez Ciebie (znajomych).
Dziękuję..my..
_________________
Blog - Konwersja ICE na BEV - Daewoo Tico vs Citroen BX

Saxo 4os 5D Electrique
Saxo Van Electrique
P106 4os Electrique
P106 4os 5D Electrique
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-10, 22:12   

Na razie wykres można sobie zapisać wyłącznie jako zrzut z ekranu.
W następnych wersjach powinno się udać w formie tabeli :)
Najważniejsze mamy pełną diagnostykę systemu za śmieszne pieniądze i ciągły podgląd na parametry prądu i napięcia.
Nie trzeba stosować drogich urządzeń do pomiaru prądu i napięcia bo informacje są w wersji cyfrowej dostępne w Sagemboxie.
Pozostaje nam rozgryzienie oprogramowania DiagVel i pełnej komunikacji z softem Sagembox-a ( chociaż to jest dużo trudniejsze bo działamy w DOS-ie) .
Ale łatwo będzie zaadoptować dowolne akumulatory litowe ( nawet z Tesli) i nie będzie dla nas ryzykowna regeneracja .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1331
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-11, 18:02   

Pozwoliłem sobie przygotować schemat nowego sterowania Webasto w naszych PSA.
Jako odbiornik sygnału może być nawet najtańszy dzwonek bezprzewodowy :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 12