Nissan Leaf moje pomysły na zwiększenie zasięgu |
Autor |
Wiadomość |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 306
|
Wysłany: 2018-08-17, 08:14 Nissan Leaf moje pomysły na zwiększenie zasięgu
|
|
|
Jest to kontynuacja przemyśleń z tematu o Berlingo ale teraz testowane na samochodzie Nissan Leaf. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 306
|
Wysłany: 2018-08-17, 08:28
|
|
|
Ostatnie moje obserwacje dotyczą lepszych i gorszych godzin na ładowanie samochodu.
Z badań przeprowadzonych wynika ,że najlepszymi godzinami do ładowania samochodu w lecie jest od 5 do 8 rano .
Dlatego bo aku. po całej nocy się schłodziły a poranne temperatury są jeszcze względnie niskie.
Takie 3h ładowanie w Lifie i Berlingo podnosi temperaturę o około 1 stopień.
Najlepiej rano przed ładowaniem przejechać np. do pracy .
U mnie taka 10 minutowa podróż odejmuję 1 stopień.
Najgorszy czas to 9 do 22.
W tym czasie samo słońce podnosi temperaturę akumulatorów o 8 stopni. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 306
|
Wysłany: 2018-08-25, 05:52
|
|
|
Mija drugi tydzień gdzie przesiadłem się z Berlingo na Nissana i muszę stwierdzić , że Nissan jest samochodem dobrze dopracowanym i trudno tu o jakieś optymalizacje w celu zaoszczędzenia zużycia energii. Jak na razie podniosłem ciśnienie w oponach do 3at i wymieniłem żarówki w podświetleniu tablicy i kabiny na led.
Moje średnie zużycie energi to 10km/KW.
Dość trudno ale możliwe jest uzyskanie 11km/KW ,ale to już jazda 50 km/h
Ekstremum takie jak próby w Berlingo czyli prędkość 30-40/km/h to zużycie 12km/KW.
Oczywiście wszysko bez klimy i nawiewu.
A co wy osiągneliście i co radzicie aby mniej zużywać energii ? |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-25, 07:30
|
|
|
Tak czytam i czegoś nie rozumiem, bo ostatecznie to wybicie szyyb, wstawienie dyszla i zaprzężenie konia zredukuje moc, do właśnie tego jednego konia, ajak dasz dwa konie , to do dwóch.
Czy to bicie rekordów oszczędności, czy funkcjonalność ma nam dać samochód.?
Bo idąc tym tropem i wzorem wyścigów konnych, kierowca powinien ważyć max z 40kg . U mnie, to możliwe tylko drogą amputacji.
Ale czego się nie robi by zaoszczędzić te kwh.
Wybacz ale tak z rana wzieło mnie na...
Jakoś nie rozumiem masochistycznych działań, tylko po to by jeździć elektrykiem. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-25, 08:07
|
|
|
Bronek napisał/a: | Jakoś nie rozumiem masochistycznych działań, tylko po to by jeździć elektrykiem. | To po prostu sport, rywalizacja - co tu rozumieć? To trzeba czuć |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1914 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-08-25, 10:19
|
|
|
Też lubię sie zabawić w ten sport (kiedyś więcej teraz czasem) zużycie 11.1 kWh na 100 km
powyżej 3 x trasa ok 70 km sporo ograniczeń do 70 km/h, trochę terenu zabudowanego,
parę postoi na światłach, ze 3 zapchane ronda, średnia jak widać powyżej 45 km/h
Niestety nie Leaf ale Zoe R240 info tylko dla porównania. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-25, 18:32
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Bronek napisał/a: | Jakoś nie rozumiem masochistycznych działań, tylko po to by jeździć elektrykiem. | To po prostu sport, rywalizacja - co tu rozumieć? To trzeba czuć |
OK... teraz rozumiem. Kiedyś w szkole łapaliśmy za gorącą rurę CO, na czas . To też był taki sport
To m/w podobne zawody. Ale przynajmniej nieszkodliwe |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-25, 21:06
|
|
|
To tak jeżeli chodzi o sport, to te "cyfrowe" odczyty różnych wielkości (typu 97,3) to takie trochę kolorowe lampki choinkowe . Jak się pompuje opony do 3 barów, to średnica rośnie (spada zasięg i prędkość, a zużycie rośnie ). |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1914 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-08-26, 17:12
|
|
|
Podobny sport to odczyty nawigacji np. 180 km w czasie 3 godz 20 min.
Wówczas kierowca sportowy myśli: co??? Ja to w 2. 15 zrobię.
Znamy to prawda? Czyli ta pierwsza dyscyplina nas tez nie dziwi. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-26, 20:18
|
|
|
Pewien Góral przestał karmić jedną owcę. Gdy po kilkudziesięciu dniach zdechła, zmartwiony rzekł:
"Gdyby tak jeszcze jeden dzień wytrzymała, to pewnie żyła by bez jedzenia" Pech!
Wolę bicie rekordu siedzienia na kołku, od jazdy bez klimy w lecie
A z smartwatchem, można obliczyć pchając taki samochód ile zużywamy energii i sru YT a nuż nas zasubskrybują.
Jest samochód, jest zabawa. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Apolonia
Tesla Model 3 i ZOE

Dołączył: 24 Cze 2017 Posty: 1914 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2018-08-26, 21:47
|
|
|
Klima latem to guziki.
Zima poczujesz czar ogrzewania. |
_________________ Dla chcących zakupić Teslę poniżej link polecający.
https://ts.la/alejan15145 1500 km SC w prezencie. |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-26, 22:09
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Jak się pompuje opony do 3 barów, to średnica rośnie (spada zasięg i prędkość, a zużycie rośnie ). | Nie wiem czemu by tak miało być - ze średnicą opon dążą w górę (vide i3), opory wtedy raczej maleją? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
wik6
Dołączył: 29 Sty 2017 Posty: 306
|
Wysłany: 2018-08-27, 10:33
|
|
|
Jazda na tempomacie czy z nogi jest bardziej energooszczędna ?
Z moich doświadczeń na Berlino wynika ,że z nogi z stałym obciążeniem.
Baterie więcej oddadzą na stałym np. 40A niż tak samo ale raz 10A a raz 60A(tempomat).
Wada prędkość będzie się zmieniać
A jak wasze doświadczenia? |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-28, 00:09
|
|
|
wik6 napisał/a: | A jak wasze doświadczenia? | Logika mi dokładnie to podpowiada, i praktyka wydaje się to potwierdzać. Najfajniejszy tempomat dla EV byłby taki umożliwiający ograniczenie zarówno prędkości, jak i mocy. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
gienek333
Dołączył: 20 Sty 2013 Posty: 1572 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-08-28, 08:43
|
|
|
PatrykS napisał/a: | gienek333 napisał/a: | Jak się pompuje opony do 3 barów, to średnica rośnie (spada zasięg i prędkość, a zużycie rośnie ). | Nie wiem czemu by tak miało być - ze średnicą opon dążą w górę (vide i3), opory wtedy raczej maleją? |
Miałem na myśli cyferki, średnica rośnie, wzrasta potrzebny moment, a kilometry spadają (koło się mniej razy obróci). |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-28, 08:56
|
|
|
gienek333 napisał/a: | Miałem na myśli cyferki, średnica rośnie, wzrasta potrzebny moment, a kilometry spadają (koło się mniej razy obróci). | A, w ten deseń Zostaje GPS do weryfikacji. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Drobny
Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 69 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2018-08-29, 16:42
|
|
|
Im większe koło tym mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem. Momentem bym się nie przejmował. potrzebny jest tylko do wprawienia tego koła w ruch |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-29, 19:12
|
|
|
Drobny napisał/a: | Im większe koło tym mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem. Momentem bym się nie przejmował. potrzebny jest tylko do wprawienia tego koła w ruch |
Na pewno?
 |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-30, 12:35
|
|
|
Drobny napisał/a: | Im większe koło tym mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem. | Tu pewności nie mam, ale na pewno przy większym kole mniej ugina się opona, a to chyba stanowi największe straty przy toczeniu. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
Drobny
Dołączył: 12 Lut 2018 Posty: 69 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2018-08-31, 10:38
|
|
|
Faktycznie jakieś zaćmienie umysłu mnie dopadło. Ale cały czas miałem na myśli rozwiązanie w I3 tylko że tam opona na o połowe mniejszą szerokość opony w porównaniu do standardu. |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-31, 11:13
|
|
|
Nie w te strone
Tyle czynników jak tempetatura, nawierzchnia, skład mieszanki, bieżnik, obciążenie, ciśnienie, waga "części nieresorowanej" , kształt felgi lub kołpaka itd....
Ma to wszystko wpływ.
Ale jadąc z klimą tracę parę tylko kilka km zasięgu, tryb B to ściema, ciut ciut jest tego zysku. Eco - e tam, nie warto.
Naprawdę to zabawa dla graczy dla których "grywalność" ma mniejsze zaczenie od parametrów ich karty graficznej.
Liczy się za to sposób jazdy, "ciężka noga" , ostra jazda bez przewidywania itp, to ewidentnie ma największy wpływ na zasięg. Czyli podobnie jak w spaliniakach.
Dlatego czy tryby B czy B z ECO, mnie to wisi, zyski nie warte męki a nawet przełączania.
Tryb D ale z E -pedal, bo ten jest fajny i naprawdę ma się i przyjemność z jazdy, oraz normalny zasięg jaki fabryka dała .
Ostatecznie tryb B, raczej bardziej dla zaspokojenia magicznego, życzeniowego myślenia o potrzebie oszczędzania, niż faktyczngo stanu rzeczy z tym oszczędzaniem. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
RadekNet
Nissan Leaf 24kW
Dołączył: 15 Gru 2010 Posty: 126 Skąd: Sligo (Ire)
|
Wysłany: 2018-08-31, 12:13
|
|
|
Nie wiem jak w Waszych Leafach, ale u mnie wlączenie tempomatu zbija przewidywany zasięg do wartości "bez eco". I przy predkościach międzymiastowych (do 100km/h = 16kW/100km) daje dość realny zasięg, pod warunkiem nieużywania ogrzewania/klimy (włączenie to około -10% z zasięgu). Zastanawiam się czy to tylko widzimisie projektantów czy faktycznie bez tempomatu kierowca uzyska większy zasięg? Lepsza reakcja człowieka na podjazdy/zjazdy??
Bronek, myślenie o oszczędności nie bierze się znikąd. Twój Leaf ma dużo większy zasięg niż np. mój, i czasem nie mam wyjścia jak "oszczedzać". Jeżdząc w koło komina oczywiście, że z pełną przyjemnością jeździmy |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 3772 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-08-31, 12:45
|
|
|
Bronek napisał/a: | Ostatecznie tryb B, raczej bardziej dla zaspokojenia magicznego, życzeniowego myślenia o potrzebie oszczędzania, niż faktyczngo stanu rzeczy z tym oszczędzaniem. | B (jak rozumiem zwiększona siła odzysku) nie jest przypadkiem przeznaczony do terenów górzystych, żeby nie trzeba było przekładać nogi na hamulec przy każdym większym zjeździe? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
Ostatnio zmieniony przez PatrykS 2018-08-31, 13:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-31, 12:54
|
|
|
Oczywiście styl stylem, ustawione parametry paramerami ale masz rację, mają na styk zasięg do swoich codziennych potrzeb liczy się każdy kilowat.
Teraz się ładuje. Z aplikacji
Od czasu jak mi naprawili /uaktywnili tak wygląda pisumowanie ze strony lub aplikacji
Jest tego rankingi takie tam bzdety, porównania do innych,. Jedna Włoszka to chyba pcha to auto... Pierdoły dla dzieci jak te drzewka. Misia by mi dali. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
Bronek
Leaf40/TM3AWD/LR

Dołączył: 23 Mar 2018 Posty: 1863 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2018-08-31, 13:08
|
|
|
PatrykS napisał/a: | Bronek napisał/a: | Ostatecznie tryb B, raczej bardziej dla zaspokojenia magicznego, życzeniowego myślenia o potrzebie oszczędzania, niż faktyczngo stanu rzeczy z tym oszczędzaniem. | B (jak rozumiem zwiększona siła odzysku) nie jest przypadkiem przeznaczoneydo terenów górzystych, żeby nie trzeba było przekładać nogi na hamulec przy każdym większym zjeździe? |
Tak po prawdzie nie za bardzo dostrzegłem to, ale dzięki za uwagę, może to fakt? Te wszystkie parametry są ustawiane elektronicznie i jak to bywa działają czasem smartfonowo "płynnie" nie tak jak redukcja w manualu lub nawet przy sekwencji i łopatkach. |
_________________ Komarek; 6 motocykli; Syrenka; Polonez; CITROËNY 2xBX ;XM; Hyundai; Audi; Renault Clio, Scenic; Peugeot; Chevrolet SSR; Merc.Gela; Mini; Fiaty: Maluchy, Doblo, Kampery (Mcluois i Rapido);Toyota; Ford ;Wrangler; Nissan Leaf 40 ;Tesla LR-AWD /FSD |
|
|
|
 |
|