Zlot 2020
SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Smart ED (tips & tricks)
Autor Wiadomość
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-22, 22:50   Smart ED (tips & tricks)

Zawitał u mnie już dość dawno temu i czas by opisać trochę tipsów i trików tego pojazdu ( bo w instrukcji ich nie wyczytacie)

Jak wyłączyć ESP

Wymaga to co prawda zręczności magika ale da sie zrobić
1. W samochodzie wyłączonym przyciskamy równoczesne przyciski po obu stronach zestawu wskaźników i trzymamy przez 10 sekund
2. Teraz włączamy zapłon aby zaświeciła się komenda READY ( brak trzeciej ręki - nieprawdaż)
3. Zapali nam się ikona oznaczająca poślizg ( działanie ESP) .

UWAGA : nie dość że wyłączyliśmy ESP to w zależności od wersji oprogramowania wyłączyć się może też ABS ( powinna to sygnalizować ikona ABS

Można kręcić bączki ( odradzam robienie tego w normalnym ruchu ulicznym )

Aby wyłączyć ten tryb wystarczy wyłączyć samochód i powtórnie włączyć
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-07-23, 23:21   

Jak bez konieczności wydania kupy kasy na nowy panel przycisków na konsoli zrobić sobie dowolne sterowania ?
To proste i tanie jak barszcz.
Panel przycisków w tańszych wersjach wyposażeniowych wbrew pozorom jest klikalny ale zablokowany mechanicznie

Wyciągamy panel , wychodzi bez problemu

Odłaczamy złacze od wiązki

Cienkim wkrętakiem wypychamy przyciski

Odcinamy 4 narożniki ( blokady)

Po odcięciu klawisz powinien wyglądać tak

I po złożeniu przełaczniki stają się klikalne

A rozpiska pinów jest taka



Jeśli chcemy mieć napis/logo wystarczy wymontowany klawisz dać do dowolnego grawera.
Przyciski zrobione są z białego plastiku i po wygrawerowaniu czarnej farby miejsca odsłonięte staną się białe, a po dodaniu podświetlenia będą świecić w dowolnym kolorze zależnym od diody .
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-08-21, 21:20   

Teraz raczej informacyjnie chociaż to znów trick nie opisany w żadnej instrukcji ( a nawet błędnie opsiany w specyfikacji technicznej) otóż standardowa ładowarka ( czyli wbudowana w samochód) ma moc 3830W , a nie tak jak opisują 3,6 kW .
W związku z tym warto stosować takie EVSE które daje prąd trochę większy niż 16A :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
karolkus 

Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 31
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-20, 13:20   

jas_pik napisał/a:
...ma moc 3830W , a nie tak jak opisują 3,6 kW .
W związku z tym warto stosować takie EVSE które daje prąd trochę większy niż 16A :)

Cześć a jakie masz napięcie w sieći nie przypadkiem kolo 240V? jesli tak to masz odpowiedz - ja leafa tez ze 2 razy ładowałem kolo 3.8kw czyli jakies 240V przy 16A :)
Co do posta z guzikami to fajna sprawa i widze zeone sa przeźroczyste tylko pomalowane- w punkcie gdzie graweruja robią pieczatki powinni wyzezbic wzorek jaki cie interesuje i mozna zrobic wtedy podświetlany. tu jedyny problem moze byc z tem ze powierzchnia nie jest plaska :)

Pozdrawiam i powodzenia w dalszych poszukiwaniach :)
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-10-22, 20:37   

Mieszkam w tej chwili w domu , w odległości ok 100 m od nowego transformatora, cała infrastruktura energetyczna kablowa jest nowa a i samo przyłącze jest świeżo zmodernizowane, na dachu mam własna elektrownię (PV) mam bardzo stabilne 230 V .
Teraz kończe prace nad uruchomieniem ładowarki 22 kW . mam nadziję że się uda :)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-11-11, 22:43   

Lista dodatkowych procedur dla Smart ED dotyczących baterii HV
https://www.aboutautomobi.../fortwo/Battery

[/quote]
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-01, 20:54   

No to udało się w końcu zainstalować ładowarkę 22kW w smarcie ED
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3494
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-12-01, 20:59   

Gratuluję - może i w innych autach da się zastosować?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-01, 22:08   

Udało mi się zdobyć w miarę tanio uszkodzoną ładowarkę 22 kW produkcji szwajcarskiej firmy BRUSA model NLG 667 .
Zarówno te sprzedawane osobno jak i fabryczne sa identyczne i obsługują te same rozkazy i podaja odpowiednie napięcia do samochodu . Wystarczy je zakodować za pomocą StarDiagnozy i będą działać .
Tanio zakupina bo oczywiście była uszkodzona ( tranzystory mocy). Ogólnie okazuje się że właśnie ta seria ładowarek Brusy montowana w Smartach (D01) ma problem i padają tranzystory mocy) . Udało się naprawić .

Drogie były niestety oryginalne mocowania ( trzeba je było zakupić w Smarcie) bo ładowarka jest 4 razy ciżęzsza od tej 3,6 kW po drobne 400 zł sztuka . I trzeba było zakupić :)
Uwaga . ładowarki od wersji 453 nie pasują ( bo sa już to renaultowskie Cameleony te same co w ZOE R240 )
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Dominik

Dołączył: 27 Lut 2019
Posty: 7
Wysłany: 2019-12-23, 21:55   

Jaki wyszedł +/- koszt zamiany?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-23, 22:53   

Mogę sie pochwalić żę łączny koszt wyniósł mnie mniej niż chodzą używane ładowarki 3,6 kW na portalach aukcyjnych z używanymi częściami.
Szczególne podziękowania dla firmy HybridService Ługowski .Zaczynają się teraz specjalizować także w naprawach Smartów ED a w szczególności akumulatorów. Właściciel kupił dla siebie też takiego tak mu się spodobał :)
Bez nich operacja by się nie udała.
I jeśli uda się gdzieś trafić ładowarkę Brusa NLG 667 lub nawet padnięta od Samarta . to wiedza jak to zrobić :)
I co najważniejsze , nawet jak traficie uszkodzoną ładowarkę to potrafią ją naprawić .
Najśmieszniejsze zaś w tych ładowarkach jest to że ich uszkodzenie czasami jest trudne do wykrycia - przestaje działać ładowanie z 3 faz ale zawsze działa jedna faza z mocą 3,6 kW
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-25, 20:27   

Jesli komuś uda się kupić taką nawet uszkodzoną łądowarkę BRUSA ( łacznie z tą podobno felerną serią D1) to najczęsciej padaja kondensatory
Nasz koega z Węgier dość dobrze ją rozgryzł i znalazł przyczyny ich uszkodzeń .
Péter Varsányi EV

Tel: + 36-20-942-7232

Web: http://varsanyipeter.hu/

Email: info@varsanyipeter.hu


Poniżej link do jego opisu naprawy ( co prawda po węgiersku ale opisałe które kondesnatory padają - ze zdjeciami) - zobiem darmowy transfer
https://chomikuj.pl/jas_pik/EV+Chargers/brusa_charger,7019157916.pdf
Wg niego bez problemu z takiej ładowarki można sobie zrobić zarówno własne Chademo jak i CCS2 ( po nabyciu odpowiedniego wtyku) bo ta łądowarka obsługuje zarówno sterowanie CAN ijak i PLC
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Apolonia 


Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 1235
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2019-12-25, 22:08   

To jest ładowarką pokładowa, czy zewnętrzną?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2019-12-25, 22:30   

Pokładowa i jak do tej pory chyba jedyna która w 12kg ma 22kW mocy.
Ładowarki NLG 667 z innych źródeł ( nie ze Smartów) nie mają jednak wbudowanego modułu komunikacji PLC
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 2825
Skąd: Warszawa/Wawer
Wysłany: 2020-05-20, 22:23   Zerowanie wskaźnika serwisowego bez Stardiagnozy

Jeśli nie macie dostępu do Stardiagnose a chcecie zresetować wskaźnik - na wyświetlaczu nadchodzącego ( mijającego terminu przeglądu, bo po minięciu terminu zaczyna naliczać ilość dni z minusem od terminu) to krótki opis jak to zrobić :
Zerowanie wskaźnika serwisowego
1. Włącz zapłon do położenia 1.
2. Wybierz wskaźnik serwisowy w ciągu 4 sekund, naciskając dwukrotnie przycisk zestawu wskaźników (ten z lewej strony deski).
3. Przełączyć zapłon na pozycję 0 (wyłączony) w ciągu 10 sekund.
4. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zestawu wskaźników i włącz zapłon.
5. Przytrzymaj przycisk zestawu wskaźników przez kolejne 10 sekund. W tym czasie symbol klucza na wyświetlaczu LCD zacznie migać i resetuje się na następne 20 000 km
Cała procedura powinna się zamknąć w ciągu 15 sekund ( jesli przekroczysz ten czas to się nie zresetuje)
_________________
http://bit.ly/2Nuk7Fs
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13