SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lepiej kupić Nissana Leafa 24 czy 30 kWh? (Irlandia)
Autor Wiadomość
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-06, 22:46   

No i jest, on, nasz Zelmer
Zdjecie z odbioru w salonie.

https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNNkpOZVB5WnZnYjA/view?usp=sharing


Operacja trwala 3 godniny.
podpisanie dokumentow 3 min reszta to o autku byla
czyli co jak gdzie sie znajduje jak z serwisami tankowania road asistance, aplikacje do obslugi auta itp.

Jestesmy mega zadowoleni ato jest kosmiczne milon super rzeczy fajowe.
Zrobilismy juz prawie 200 km dzis i tankowalismy po drodze w miasteczku podczas obiadu.

Jak ochlone i przestanie padac i ktos by byl zainteresowany to moge porobic wiecej zdjec.


Tak autko mialo 88% bakterii
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 713
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2016-01-06, 23:18   

Fajny kolor!

Zrób więcej zdjęć - koniecznie.
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-06, 23:30   

kolor nice :)
rozumiem, że to jest 24kwh, model 2016 czyli wersja Visia (bez pompy ciepła) - dobrze kombinuję?

btw. byłem w Wexford w połowie grudnia... w styczniu znowu smigam do Irlandii :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-07, 00:08   

Wersja SVE 24kw
pompa ciepla
naglosnienie bose
Air Condition
cold pack
5 kamer
skurzana tapicerka
aluminiowe felgi
6kw ladowanie szybkie 3,5h na wolnej stacji do 100%
podgrzewane fotele oraz kierownica i lusterka
nawigacja z wszystkimi punktami ladowania
wlasne niezalezne stale polaczenie z internetem nie wiem czy to standard
obsluga przez telefon poprzez carwings
odzysk energii poprzez hamowanie
ledowe lampy przednie i tylne

Zdjecia porobie jak przestanie padac czyli chyba za 2 dni moze he he
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-07, 00:35   

dobra już wiem:

http://www.nissan.ie/vehicle/leaf/pricing

leaf SVE bez dopłaty do 30kWh.

czyli skoro istnieje opcja dopłaty do 30kWh to jednak da się zmienić pakiet 24khW na 30kWh? :)
szkoda, że nie wziąłeś z większym zasięgiem skoro i tak wybrałeś najdroższą wersję SVE.

jeśli to była kwestia kasy to SV jest 3000 EUR tańszy (akurat na 30kWh), natomiast dopłaciłbyś 900 EUR do ładowarki 6.6kW - przynajmniej ja bym tak zrobił.

Z tego wynika, że najtańsza wersja XE to odpowiednik Leafa Visia, bez pompy ciepła i bez mozliwości zmiany na 30kWh.

Jedyną sensowną opcją jest właśnie Leaf SV lub SVE zatem :)

A więc - bardzo dobry wybór :) szkoda jedynie, że bateria 24kWh...

Problem, że Nissan nazywa Leafy różnie w różnych krajach i burdel się z tego robi.
Z opcji ciekawe co daje Cold Pack, natomiast Solar Spoiler (300 EUR) spokojnie można sobie podarować bo nic nie daje.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-07, 00:48   

No wiec sprawe bakrerii 30kw rozwazalismy ale ze wszystkich wyliczen wynika ze 24kw starcza z duzym zapasem na ponad normalne poruszanie sie codzienne a kolejne 2000 bo za tyle jest oferta 30kw nie chcielismy doplacac. Natomiast za 5 lat moze wymienimy baterie na nowa 24kw lub 30kw i sprzedamy auto lub wymienimy na nowy EV albo zostawimy albo sam nie wiem czsas pokaze.
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-07, 00:49   

dobra już wiem co jest z Cold Pack, całe porównanie jest tutaj:

http://www.nissan.ie/vehi...des-and-engines

widać tam, że XE nie ma pompy ciepła

SV i SVE różnią się kosmetycznie (głównie alu felgi 17" i BOSE w SVE oraz Ledowe lampy, i składane elektrycznie lusterka).

Teraz jako ciekawostka: w Leafie 2012 rok( moim) są również Ledowe lampy i składane/podgrzewane elektryczne lusterka, nie ma Cold Pack - ale to wina tego, że ktoś nie zamówił, jest natomiast zbędny solar spoiler ;) Poza tym nie ma pompy ciepła i ładowarki 6.6kW, kamera jest tylko cofania :)
Nissan wypuścił Leafa 2011-2012 dość wypasionego, potem go mega okroił (wersja VISIA), a podobne (i ulepszone o pompę ciepła i 6.6kW) do 2011-12 nazywał SV czy tam Acenta i podobnie ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-07, 00:52   

bebosz napisał/a:
No wiec sprawe bakrerii 30kw rozwazalismy ale ze wszystkich wyliczen wynika ze 24kw starcza z duzym zapasem na ponad normalne poruszanie sie codzienne a kolejne 2000 bo za tyle jest oferta 30kw nie chcielismy doplacac. Natomiast za 5 lat moze wymienimy baterie na nowa 24kw lub 30kw i sprzedamy auto lub wymienimy na nowy EV albo zostawimy albo sam nie wiem czsas pokaze.


No nic nie wiem co Ci napisać. Irlandia to w sumie mały kraj, dobra sieć ładowarek - może to 24kwh starczy.

jednak wydając tyle kasy na auto już bym tych 2000 EUR nie żałował gdyż:
- w aucie na prąd jest zawsze za mało zasięgu :mrgreen:
- bateria ulega jednak degradacji (zmniejsza się zasięg) i tutaj 30kWh zapasu na pewno sporo by pomogło :)

i jeszcze zobaczyłem: elektryczny hamulec ręczny - ma tylko SVE? Kurde mój też ma :mrgreen:


A jakoś nigdy nie widziałem porównania zasięgów Leafa z pompą ciepła i bez pompy ciepła z włączonym cały czas ogrzewaniem :) Ciekawe dlaczego. Może zrobisz taki test jak już ochłoniesz? przykład:

- naładowana bateria do pełna, zasięg bez ogrzewania z prędkościami średnimi do 80km/h
- to samo jak wyżej z włączonym cały czas ogrzewaniem

i ile km zrobisz :) daj znać.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-07, 01:32   

Jakis czas na zapoznanie sie z autkiem i testy przeprowadze.
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3604
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-07, 15:33   

YANNOSICK napisał/a:
Na salon Opla nie mogę narzekać bo nawet po wizycie w serwisie odbieram auto zatankowane do pełna, umyte i odkurzone.

Po wizycie w serwisie w Gdańsku odkurzone i umyte było, ale naładowane ani zatankowane już nie, i raczej się tego nie spodziewam :-) Widać w Holandii mają ciekawe standardy, albo Ciebie wyjątkowo traktują :-)

bebosz napisał/a:
No i jest, on, nasz Zelmer
...
Tak autko mialo 88% bakterii


Dzięki za info, gratuluję zakupu i życzę samych pozytywnych wrażeń! :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 27
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-01-07, 16:46   

PatrykS napisał/a:


bebosz napisał/a:
No i jest, on, nasz Zelmer
...
Tak autko mialo 88% bakterii


Dzięki za info, gratuluję zakupu i życzę samych pozytywnych wrażeń! :-)


Hmmmm... Bakterie ?? Może musisz udać się do lekarza po jakieś antybiotyki dla swojego Zelmera bo sporo tych bakterii tam jest :D
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-08, 02:06   

Kolejny dzien uzydkowania (bakteria) naladowana na 120km poniewaz reszte pozarl prad do ustawionego dzien wczesniej nagrzania autka na nastawiona godzine wyjazdu.

zapakowanie psa kabla i paru pierdul i tak wywialo cieplo z auta i juz wiemy ze nie warto nastawiac gdy nie trzeba odmrazac szyb. pompa ciepla dziala natychmiast i grzeje od razu nie tak jak w silnikach spalinowych gdzie trzeba zagrzac silnik lub miec webasto.

jechalismy w wlaczona pompa caly czas oraz z podgrzewaniem tylnych siedzen z predkoscia 100kmh poza miastem czyli okolo 70% drogi zadnych oszczednosci zwykla exploatacja.
udalo sie przejechac 33km+33km
Zona zdecydowala sie pojechac do pracy poniewaz wyswietlalo dostepne jeszcze 53km a potrzeba bylo 46km (5km+22km+19km) i tu sie popapralo gdzie ostatni odcinek czyli 19km jednak wygladal inaczej.


po przyjechaniu do pracy a wlysciwie w trakcie juz bylo wiadomo ze za malo km zostalo zeby wrucic bo zostalo 16km na wyswietlaczu
wiec ten ostatni odcinek 19km zaproponowalem jechac bez ogrzewania i na przycisku eco drive max wyciaga wtedy 72km i plynnie przyspiesza.
Zona dojechala do domu z zapasem 3km na wyswietlaczu he he w zalaczniku foto z telefonowej aplikacji do naszego zelmera.

https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNUnhIMDNPaDBsYnM/view?usp=sharing


Ogolnie super ale trzeba sie przyzwyczaic ze wszystkie inne opcje tras niz te dla ktoych z przeznaczeniem zakupilismy zelmera to trzeba dobrze sobie przeliczyc albo zaplanowac miedzytankowanie. I mimo iz choc mamy 3 lata nieograniczona ilosc wezwan nieodplatnych kol ratunkowych w postaci przyjada zatankuja gdziekolwiek ci nie zdechnie bakteria to przypuszczam ze zanim taki pomagacz sie przykula to mi sie odechce wszystkiego. wiec lepiej sie trzymac plkanu lub planowac a w razie "W" uzyc passata bluemotion co czeka w gotowosci.

Ogolnie juz wiemy ze bedziemy uzywac zelmera czesciej niz planowalismy wiec mozliwe ze jednak kupimy ta bakterie 30kw. najblizsze tygodnie pokaza czy bedzie taka koniecznosc.

Jeszcze taka ciekawostka.
w tej aplikacji w telefonie pokazuje koszt pobranego pradu do naladowania baterii.

https://drive.google.com/file/d/0B-BjKEak58hNNGY4Z1ZqRWZoOUU/view?usp=sharing



_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-08, 10:40   

bebosz napisał/a:

Ogolnie juz wiemy ze bedziemy uzywac zelmera czesciej niz planowalismy wiec mozliwe ze jednak kupimy ta bakterie 30kw. najblizsze tygodnie pokaza czy bedzie taka koniecznosc.


ech,a nie mówiłem? ;)
Pytanie czy możesz nadal wymienić Leafa na takiego z baterią 30kwh, czy wymieniliby samą baterię.... z ciekawości dowiedz się :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-08, 13:17   

Notabene zaintrygowala mnie aplikacja Twoja.
No tak. NissanEV zastapil carwings.
Prozno jednak szukac w sklepie Google Play w PL.
Poradzilem sobie inaczej i zainstalowalem NissanEV sciagajac plik APK.
Musialem wybrac kraj. Jest cala europa lacznie z Litwa i Estonia, ale Polski brak !!!
Wybralem Niemcy jako ze moj Leaf 2012 jest z Niemiec. Wpisalem login i haslo i... wuala ;) dziala oczywiscie carwings na moim leafie ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-08, 13:41   

Nie wiemy jeszcze czy bedzie potrzebna 30kw prawdopodobnie nie, mimo ze chcemy kozystac wiecej niz wstepnie planowalismy.
Wlasciwie to powinienem powiedziec "na szczescie nie" poniewaz kiedy miesiac temu dealer zapewnial naz ze mozemy wymienic baterie na wieksza bo mamy nowy model nissana tak dzis juz odpowiada na zlozone mu pytanie ze do nissana odpowiedz bedzie jak twierdza pozniel w 2016 roku. Wiec troszki nas oszukal i mozna by sie szarpac z nim bo mamy wszystko od niego w mailach na pismie ale nie nie sadze ze bedzie taka potrzeba.
Jestesmy zadowoleni z zasiegu naszego zelmera a 3000 euro to spora doplata za 6kw.
Mimo to pytanie dealerowi jest postawione i jak tylko otrzymamy odpowiedz to ja tu opublikujemy bo rozumiem ze sporo posiadaczy leafa jest zainteresowanym tematem a w szczegulnosci starszych modeli.
Pozdrawiam
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-08, 14:25   

dokładnie, bo nissan straaaasznie kręci z tym 30kWh
czyli dealer Ci powiedział, że da się wymienić gdybys zmienił zdanie, a teraz kręci bo jednak nie da się ;)

zatem ciekawe czym różni się Leaf SVE 24kwH od SVE 30kWh poza baterią.
bo jak dla mnie to niczym - co najwyżej kwestia softu w komputerze i tyle.

Ale skoro do Leafa XE nie da się zamówić pakietu 30kWh to albo to jest chwyt marketingowy, albo faktycznie nowe Leafy (SV i SVE) mają coś pozmieniane i działają z 24kWh lub 30kWh
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-08, 14:57   

Najpierw twierdzil ze ilosc pinow w sve jest odpowiednia dla 24 i 30kw teraz to wlasciwie tylko problem zamowienia i montazu czyli pewnie instruktazu dla mechanikow. ale to tylko moje gdybanie. na cale szczescie jestesmy zadowoleni z dostepnego dystansu i nie placzemy i nie plujemy sobie w brode czy tez nie uzeram sie poprzez adwokata z dealerem.
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-08, 22:52   

myślę, że w ogóle nie powinni oferować czegoś takiego jak Leaf XE.
Wystarczyłby jeden model Leafa (taki jak SV) z pakietem 30kWh
+ możliwość dokupienia opcji (które ma SVE)...

pakiet 24kWh powinni wycofać, bo na tle konkurencji (Bolt, Tesla 3) niedługo będą cieniutko wyglądać.

a tak zamieszali, rozdrobnili i tyle.

w 2011-2012 była tylko jedna wersja Leafa do wyboru.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-09, 12:12   

Z Leafem moze być tak ze niedługo zachłyśnie sie własnym sukcesem sprzed lat i zapomni ze oprócz tego ze był i zostanie prekursorem, to juz teraz to za mało by dalej ciagnąć dobra passe. Bedzie tak jak z Bronkiem. Oby nie obudzili sie (jak rzeczony Bronek) z ręka w nocniku. Konkurencja nie śpi, a zapowiedzi nie pozostawiają złudzeń, ze owa konkurencja niedługo zostawi Leafa daleko w tyle. I nie tylko w kwestii wyglądu (Leaf nie każdemu sie podoba), ale przede wszystkim zasięgu.

Pierwsza reakcja potencjalnego nabywcy Leafa na pytanie o zasięg to "nie, to za mało, nigdzie tym nie dojadę".... Producent nawet nie daje szansy by go przeciętny klient polubił.
_________________
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-12, 18:10   

wiec zamiast kilku zdjec zrobilem krotki filmik autko brudne ale to nie reklama nissana he he nie opisuje tych wszystkich opcji jakie posiada a wydaje sie ze byloby wlasciwym. tak cz owak dzis oprocz tego co wiem to odkrylem to sterowanie glosem, wejscie na usb i na jack a zona wczoraj ogarnela jak skladac lusterka he he fajna zabawa odkrywczo edukacyjna.
https://youtu.be/NX4iOMHy-bk
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-13, 15:45   

Dzis pierwsze szybkie ladowanie z Chademo naladowalem do 91% w 25min a bylo 46% nie mialem czasu juz wiecej ale co bylo inaczej to to ze nissan dealer mowil ze z chadmo naladuje tylko do 80%. W ogole fajna stacja szybkiego ladowania bo miala jeszcze inne szyblie wtyczki chyba ze 3 rozne. Poza tym wszystkie dotychczas odwiedzone lub wczesniej widziane stacje ladowania byly dobrze oznakowane a asfalt mega pomalowany na zolto zeby inni kierowcy nie zajmowali miejsca.
ponizej link do filmiku:

https://youtu.be/5S0QFM0QkmQ
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 27
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-01-13, 18:41   

Zajebiaszczy dystrybutorek :)

Prawie jak na stacji 95 - 98 - ON xD

Wgl każda stacja benzynowa powinno takie mieć w Polsce, albo chociaż jedna sieć (np Orlen) chociaż po jednym wodopoju takim. Odmieniło by to los pojazdów EV
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3604
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-13, 21:17   

ChaDeMo do 80% ładuje szybko, a potem zwalnia (takie są wymagania beterii), ale powinno chyba naładować w końcu do 100%.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
GTX7 
GTX7


Dołączył: 16 Sty 2014
Posty: 173
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-01-14, 01:35   

PatrykS napisał/a:
ChaDeMo do 80% ładuje szybko, a potem zwalnia (takie są wymagania beterii), ale powinno chyba naładować w końcu do 100%.


Tak, da radę do 100%. :-)

od 1-2% do 80% w około 50 min

od 80% do 100% znów ok 50 min

W zasadzie bez znaczenia czy to ładowarki Terra ABB, Evec czy DBT (przy salonach Nissana).

Btw czy ktoś ładował się ostatnio czymkolwiek w Łodzi w Manufakturze??

W weekend próbowaliśmy ładować tam Leafa z gniazda Typ2 ABB i nic, znaczy po 1-2 min. rozłączało. Parę miesięcy temu próbowałem tak eNV-200 i wtedy też nie działało :-(

Dziwne bo i kabel i auto inne.
Ma ktoś jakieś doświadczenie z ładowaniem Nissanów kablem Typ2 na Typ1???
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-16, 02:23   

Wlasnie wrocilem do domu z predkoscia 153km/h oficjalnie powinienem jechac do 144 he he to dla tego odpuscilem noge z pedalu przyspieszenia bo wciaz moglem przyspieszac choc nie wiem ile ale jednak zapas byl prawde mowiac odpuscilem bo sie przestraszylem ze moze cos popsuje . Takich predkosci nie bede osiagal bo nie mieszkam w gemanii czy tez w Polsce nie mniej jednak szok i autko przyspiesza do tej predkosci bez problemu nie ze blisko 150 pomiar idzie co 1km/h poprostu przyspiesza i juz. jak kogos wioze to te njutonometry dostepne od zera robia wrazenie na sceptykach EV.
Te autko troche jak zabawka dla duzych chlopcow i rodzinne autko zarazem.
Jutro przejazd 27km 26km i 21km przed wyjazdem grzanie auta z baterii auta i podroz z full wlaczonym ogrzewaniem czyli pompa ciepla z nawiewem ogrzewanie fotel kierowca, kierownica i fotel z tylu pasazer. podam dane o stanie bakterii zasiegu po powrocie.
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12