SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Lepiej kupić Nissana Leafa 24 czy 30 kWh? (Irlandia)
Autor Wiadomość
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-16, 15:18   

vmax Leafa to 160km/h
odcina komputer
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-16, 15:50   

highend napisał/a:
vmax Leafa to 160km/h
odcina komputer

Bosko sie dowiedziec mozna tu czesto wiecej niz z instrukcji czy oficjalnych informacji. Dla tego fora funkcjonuja i zawsze beda.
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-16, 15:57   

Juz trasa zrobiona zgodnie z zalozeniami czyli zadnej oszczednej jazdy i zadnych szalenstw jak trzeba to gaz w podloge (wyprzedzanie glownie) a jak nie trzeba to spokojnie, ogrzewanie na full cala droge plus podgrzewanie foteli kierowca i tylna kanapa i kierownicy, predkosc zroznicowana zadnej jazdy po mniescie tylko drogi wolniejsze i szybsze. Tremperatora od -2 do +4
Zmienilo sie ilosc przystankow oraz kilometry. ponizej fotki z kazdego postoju stan kilometrow i stan baterii.

https://drive.google.com/folderview?id=0B-BjKEak58hNU21sQXpNNEtER1k&usp=sharing
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-16, 18:04   

wczoraj (piątek) widziałem na autostradzie dublin-cork Leafa na poboczu, w identycznym kolorze jak Twój. Wydawało się, że czekał na lawetę. To w sumie okolice Wexford chyba?

Dziś w okolicy Dublina widziałem z kolei Leafa w kolorze jak mój, który jechał na lawecie (i mam nawet fotkę)... teraz juz zmykam z Irlandii (na promie do Francji jestem)

:)

Oby Leaf nie przejął pałeczki po Lagunie - królowej lawet..., w sumie też na "L".

co do testów zasięgu: 95km zrobiłeś?
czyli mozna przyjąć zasięg 100km z ogrzewaniem. Czyli coś ta pompa ciepła daje.
U mnie z ogrzewaniem to tak 70km.... ale było minus 10 ;) w irlandii jednak temp. na plusie, w nocy jedynie przymrozki...

Jak ktoś mnie zapewni, że można w Leafie wymienić pakiet na np. 60kWh (jak Bolt) to zostawiam swojego.... odpowiada mi bardzo :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3604
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-16, 23:37   

highend napisał/a:
vmax Leafa to 160km/h
odcina komputer


W Amperze identycznie, choć na wyświetlaczu pokazuje wtedy 169 - ale na GPSie było 160, licznik celowo zawyża.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-01-17, 10:39   

Cytat:
W Amperze identycznie, choć na wyświetlaczu pokazuje wtedy 169 - ale na GPSie było 160

Identycznie nie jest - jest podobnie.

GM celowo ustawił V-max Ampery/Volta wyżej niż u konkurencji chcąc pokazać wyższość technologii Voltec.
Leaf 160 km/h - Ampera 161 km/h

Firmy zakładające do Amper lpg w Holandii zdejmują ograniczenie i Ampery 205 km/h osiągają bez problemu.

Sąsiad dziś nie dostał się do Leafa bo uszczelki mu zamarzły... z zazdrością zerkał na podgrzewającą się na kabelku Amperę.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3604
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-17, 14:36   

YANNOSICK napisał/a:
Sąsiad dziś nie dostał się do Leafa bo uszczelki mu zamarzły... z zazdrością zerkał na podgrzewającą się na kabelku Amperę.


Cóż, mógł przed wyjściem też sobie włączyć ogrzewanie, nie musimy być na kabelku, żeby to zrobić. W dodatku może to chyba zrobić przez telefon, a my niespecjalnie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-01-17, 19:03   

Ma Leafa z firmy i nie używa/nie rozumie smartphona (ma z 75 lat) a auta nie ładuje w domu. Swoją drogą jak będzie chciał go sprzedać po leasingu to będzie kąsek bo on jeździ góra 100 km na tydzień!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-17, 23:00   

Gdyby nie cena, to ten tutaj byłby atrakcyjny:

http://otomoto.pl/oferta/...html#e45f0a7064
_________________
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-18, 11:32   

Wiec wymiana baterii ze starego modelu na nowy jest mozliwa i to na wieksza moc baterii

https://www.youtube.com/watch?v=HEaxYWW6Zm8
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-19, 11:17   

Yannossic nie da sie tego czytać. Voltec - sroltec. Uwielbienie ampery, małego ciasnego auta pseudoelektrycznego z silnikiem spalinowym, który blednie nazywasz "generatorem".
Moj sprinter zawyża licznik o 20km/h - wiec technologia 20letnia przewyższa ampere.
A leaf sie tez grzeje z kabelka bądź bez. Wystarczy smartfonem wydać polecenie.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 27
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 532
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-01-19, 12:06   

Widzę że uwielbienie Ampery na forum sięga zenitu i zaraz pęknie ta bańka...

"GM celowo ustawił V-max Ampery/Volta wyżej niż u konkurencji chcąc pokazać wyższość technologii Voltec.
Leaf 160 km/h - Ampera 161 km/h"

Moja stara Felicia na benzynie 165km/h wyciągnie - a na ELPIDZI 155km/h. Czy to jest wyższość technologii Skody lat 90' nad Ampery/Leafa ?? Wątpię, powiedział bym że to jest argument z du..y.
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1551
Wysłany: 2016-01-19, 12:45   

Witajcie,

od dluzszego czasu czytam te strony, ale musialem sie dzis zarejestrowac, jako ze post "highenda" apropos yanossika po prostu (choc forma, jak uwazam, ciut za ostra) z ust jakby moich wyjsc mogl.

Naprawde, yanossik, przesadzasz lekko, albo nawet mocno.

predkosc maks o 1km/h wyzsza to wg ciebie "lepsza technika", twoje przekonanie, ze ampera to smochod elektryczny - wojne bys o to rozegral; ostatnie opisy o zzeibnietym leafie to juz po prostu przesadyzm.

Sorki, ale nie da, naprawde sie nie da dluzej tego czytac.

Pozdrawiam wszystkich!
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 40
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-01-19, 13:00   

Troszkę przesadzacie. Od początku dziennikarze podkreślali że Vmax Volta nie jest przypadkiem tylko zabiegiem marketingowym mającym na celu wypunktowanie Leafa w testach prasowych. Nigdzie nie pisałem że uważam ten zabieg za objaw wyższości Ampery nad Nissanem tylko,że taki był cel GM.
Mój wybór był następstwem wielu porównań i jazd testowych w których Leaf nie miał żadnych szans z Amperą przy mojej specyfice jazdy.

Zamiast panicznych reakcji radzę czytać ze zrozumieniem wtedy nie będzie potrzebna maść na ból doopy!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3604
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-19, 13:05   

Nie wiem jak Wy zrozumieliście wpis Yannosicka, ale mnie się on wydawał kpiną z GMa, a nie że to przekonanie Yannosicka. No ale niech się sam wypowie :-)

Update 13:30 - no i się wypowiedział zanim jeszcze skończyłem pisać :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-19, 15:06   

Pomijajac zatarg powyzej.
Odnosnie mojego postu wczorajszego

"Wiec wymiana baterii ze starego modelu na nowy jest mozliwa i to na wieksza moc baterii

https://www.youtube.com/watch?v=HEaxYWW6Zm8"

pragne sprostowac ze ta wymiana nie jest na wyzsza moc baterii jedynie na jej nowszy model.
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-19, 15:09   

He he no panowie zeby podgrzac atmosfere ampera kontra leaf to powiem tak:

Leaf 2016 ma dostepna baterie o zasiegu 250km
a model na rok 2017 bedzie mial 430km

Pytanie takie

Jaki zasieg ma ampera i ile kosztuje 100km podrozy tym autem i jak bardzo jest ekologiczne?
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 3604
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-19, 16:03   

bebosz napisał/a:
Jaki zasieg ma ampera i ile kosztuje 100km podrozy tym autem i jak bardzo jest ekologiczne?

Licznik skasowany 9 dni temu pokazuje mi ponad 400km i 0,0l/100km, gdybym miał Leafa wynik byłby zapewne bardzo zbliżony. Koszt na 100km Leaf będzie miał mniejszy - jest znacznie lżejszy. Zasięg - można powiedzieć, że podobny - ograniczony występowaniem punktów ładowania i dostępnym czasem na ładowanie, choć Leaf ma przewagę w terenach z rzadszą siecią punktów ;-) Ampera nadrabia to możliwością korzystania z gęstej sieci stacji paliw płynnych, ale wtedy przestaje być tak ekologiczna. Porównujemy pojazdy trochę innych kategorii, na dzień dzisiejszy Ampera jest po prostu bardziej uniwersalna.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-19, 19:56   

PatrykS napisał/a:
bebosz napisał/a:
Jaki zasieg ma ampera i ile kosztuje 100km podrozy tym autem i jak bardzo jest ekologiczne?

w terenach z rzadszą siecią punktów ;-) Ampera nadrabia to możliwością korzystania z gęstej sieci stacji paliw płynnych, ale wtedy przestaje być tak ekologiczna.


No tak wciaz zapominam ze w PL dostep do darmowych punktow ladowania jest ubogi.
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-19, 20:12   

A ja powiem tak. Nie ma się co podniecać ani Amperą ani Leafem.

Zanim Leaf będzie miał 450km zasięgu, minie rok, albo dwa. Powiedzmy, że dwa lata. Jego cena będzie na pewno zaporowa (więcej niż 150 000 zł). Czyli aby można go było kupić, jako używany i to w znośnej cenie, będzie trzeba czekać do 2020 r., albo jeszcze dłużej (spójrzcie, ile trzeba było czekać na znośne ceny Leafa - 4 lata?, a i tak nie sa przystępne pomimo szalejącej obok konkurencji). To raz.

Dwa - w Polsce nie ma dalej ładowarek w jakichś rozsądnych miejscach, które chociażby dawały nadzieję na jakieś sensowne zaplanowanie podróży gdzieś dalej, więc Leaf, mimo całej fajności, pozostaje wciąż autem do poruszania się wokół własnego ogródka.

Trzy - każdy ma swoje potrzeby i preferencje:
- jeden ma całą rodzinę w Warszawie i w okolicach i leaf mu wystarczy na cały rok, a jak raz w roku chce pojechać np. do Władysławowa, to pożycza auto od ciotki, wujka, taty, brata i jedzie, a ten drugi ma na ten czas pojazd pozwalający mu poruszać się za prawie darmoszkę.
- drugi (tutaj mówię o mnie) chce raz na jakiś czas podjechać do rodziny np. do Opola albo Rzeszowa i raz w roku nad morze lub w góry (nie mam rodziny koło Legionowa), ale tak poza tymi okresami to porusza się wokół własnego ogródka. Nie stać mnie na utrzymywanie kilkuletniego drugiego pojazdu na dalekie wypady, a jakimś starym szrotem jeździć nie mam zamiaru. Więc dla mnie Ampera będzie fajna.

Spierajcie się o wyższość jednego samochodu nad drugim w ramach jednego typu aut, np. Pure-EV Leaf vs. E-Golf... A Amperę sobie porównujcie do BMW i3.

I tak, każdy kupuje to co chce, zgodnie ze swoimi potrzebami, możliwościami i preferencjami. I już.
_________________
 
 
bebosz 

Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 61
Skąd: Irlandia, Co.Wexford
Wysłany: 2016-01-19, 20:22   

W 100% trafnie i konkretnie.

Musze dodac ze tak jak slusznie zauwazyles w Pl siec ladowarek to skandal i cena rowniez bo IE dostajesz 5000euro od panstwa 4000euro od salonu za obojetnie jaki zwlok auta i jeszcze instalacje przydomowej stacji ladowania w prezencie tez od panstwa wartosci okolo 1000euro w sumie 10.000 euro mniej czyli leaf ktory kosztuje 23.000 euro kosztuje naprawde -9000 czyli 14.000 euro a to robi roznice.
czy w polsce jest dodatek panstwowy lub od dealera ?
_________________
Usmiechaj sie duzo
 
 
jatko 
jatko


Dołączył: 22 Paź 2009
Posty: 519
Wysłany: 2016-01-19, 20:38   

w tej cenie w PL kupisz czterolatka, więc nieźle, szkoda tylko że kierownica jest po złej stronie
_________________
[*]Volt 2014
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-19, 20:56   

jatko napisał/a:
w tej cenie w PL kupisz czterolatka, więc nieźle, szkoda tylko że kierownica jest po złej stronie


ale można rejestrować w PL więc co za problem? ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
highend 


Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3037
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-01-19, 20:56   

bebosz napisał/a:

czy w polsce jest dodatek panstwowy lub od dealera ?


nie, polak potrafi i musi ciężko pracować - nie potrzebuje jałmużny od państwa ;)
w niemczech również nie ma żadnych dopłat i ulg dla EV.... tak apropo.
w irlandii ludzie są fajni, ale mają wszystko na tacy - skutek tego taki, że nawet dobrze jeździć nie potrafią.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 41
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 433
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-19, 21:04   

highend napisał/a:
jatko napisał/a:
w tej cenie w PL kupisz czterolatka, więc nieźle, szkoda tylko że kierownica jest po złej stronie


ale można rejestrować w PL więc co za problem? ;)


No jest problem. Szczególnie przy realizacji manewru wyprzedzania. Nie raz widziałem cudaka w "angliku" wyczyniającego wygibasy tuż przed manewrem wyprzedzania, np. TIR'a. A kumpel wozi żonę, która mu pomaga w takich sytuacjach siedząc na miejscu pasażera.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 12