SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak spopularyzować w Polsce samochody elektryczne?
Autor Wiadomość
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1129
Wysłany: 2017-12-14, 20:22   

Uwierz, bylismy, kombinowalismy, trzeba prowadzic ksiege przejazdow, po prostu masakra. W niektirych urzedach latwiej, ale sa takie, ktore sa bardzo (!) drobiazgowe..
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 930
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-12-14, 22:03   

Książka pojazdu to nie problem. Poprowadzi Ci ją DKV lub dowolna certyfikowana aplikacja. Gratis. Nie znam detali niemieckich przepisów więc mogę tylko opierać się na prawie holenderskim i europejskim. Na własnym przykładzie mogę Cię zapewnić, że życie netto się opłaca. Przy następnym spotkaniu musimy porównać przepisy bo mi wydawało się że to właśnie w Niemczech jest korzystniej dla samozatrudnienia.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 899
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-02-28, 22:00   

Czy zgadzacie się z tą tezą?

http://www.energetyka24.c...alo-cala-polske

wypowiedź o zasięgu z fotowoltaiki od 10 tej minuty.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 431
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-03-01, 09:35   

Zakładając że samochód zużywa 16kWh na 100km to na 1000km potrzebuje 160kWh. Wydaje mi się że to jest do wyprodukowania z 1m2 panela w ciągu roku.
 
 
tombou

Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 20
Skąd: B-B
Wysłany: 2018-03-04, 13:15   

krawcu napisał/a:
Zakładając że samochód zużywa 16kWh na 100km to na 1000km potrzebuje 160kWh. Wydaje mi się że to jest do wyprodukowania z 1m2 panela w ciągu roku.


dzisiejsze panele,o mocy 300-320W, jesli są własciwie ustawione w optymalnym połozeniu w stosunku do słonca,to w naszym kraju produkują około 300kwh w roku w przeliczeniu na jeden standartowy panel o powierzchni 1.6m2,czyli w przeliczeniu na 1m2 wychodzi ~195kwh/rok.Mowa o najnowszych panelach z górnej półki
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 899
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-04-20, 19:40   

https://stooq.pl/n/?f=1230585&c=0&p=4

Grupa Lotos, Poczta Polsa, TVP, Enea Serwis i Kolejowe Zakłady Łączności podpisały w piątek porozumienie dot. wspólnych działań na rzecz rozwoju elektromobilności.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 899
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-05-08, 16:05   

http://gramwzielone.pl/au...ody-elektryczne
 
 
kalex 

Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 290
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-08, 16:16   

Ustawka pod Leafa. Zoe się nie załapie z uwagi na moc. BMW za drogie (kryterium cena 55%) aczkolwiek w przetargu dla Policji okazało się najtańsze , więc kto wie.
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1285
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-08, 19:14   

Nie wiem pod co jest ustawka, ale wymóg 95 kW ewidentnie o tym świadczy.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1129
Wysłany: 2018-05-08, 21:50   

Wymog, dodajmy, idiotyczny (!). Toz to elektryk ma byc, a nie diesel...
 
 
kampie 


Dołączył: 13 Cze 2017
Posty: 16
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-05-09, 15:02   

e-golf moi drodzy :)
_________________
Smart Center Wrocław
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 899
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-05-09, 18:22   

kalex napisał/a:
Ustawka pod Leafa.


Też tak myśle :)
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-09, 19:05   

tombou napisał/a:
dzisiejsze panele,o mocy 300-320W, jesli są własciwie ustawione w optymalnym połozeniu w stosunku do słonca,to w naszym kraju produkują około 300kwh w roku w przeliczeniu na jeden standartowy panel o powierzchni 1.6m2,czyli w przeliczeniu na 1m2 wychodzi ~195kwh/rok.Mowa o najnowszych panelach z górnej półki

a te IKEA'owe to raczej nie jest gorna polka pewnie? czy nawet na nie nie patrzeć?
no i bycie prosumentem AFAIK nie jest u nas obecnie opłacalne

zresztą, jak ogladałem taryfę Taurona na Śląsku, to nie wiem czy osobny licznik nie jest bardziej opłacalny jak człowiek z domu pracuje i ma serwer w szafie :) bo taryfy jakie maja to jakis kosmos
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
bro

Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 126
Wysłany: 2018-05-11, 11:30   

coś się może jednak ruszy:

https://wysokienapiecie.pl/10175-rzad-doplaci-po-25-tys-zl-aut-elektrycznych/

Cytat:
Rząd dopłaci po 25 tys. zł do aut elektrycznych?

Minister Energii już w przyszłym roku chciałby dopłacać do zakupu samochodów elektrycznych. Wsparcie miałoby objąć na początek kilkadziesiąt tysięcy pojazdów rocznie. Z zestawienia przygotowanego przez portal WysokieNapiecie.pl wynika, że byłaby to jedna z lepszych ofert w Europie.

W czwartek Sejm przegłosował dalsze prace nad ustawą wprowadzającą opłatę emisyjną od benzyny i oleju napędowego (8 gr netto na litrze). Pieniądze z opłaty i trzech innych źródeł mają trafić do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (na walkę z zanieczyszczeniem powietrza) oraz nowotworzonego Fundusz Niskoemisyjnego Transportu.

– W ramach tego funduszu planujemy dofinansowanie zakupu kilkudziesięciu tysięcy samochodów elektrycznych wraz z budową ok. 20 tys. punktów ładowania w całym kraju. W 2019 r. dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego mogą już wynieść ok. 25 tys. zł na pojazd. W kolejnych latach wysokość wparcia będzie zależna od potrzeb klientów i kształtowania się rynku – poinformował podczas pierwszego czytania projektu ustawy minister energii Krzysztof Tchórzewski.

Oświadczenie ministra zaskoczyło nawet jego współpracowników. Pytani przez dziennikarzy WysokieNapiecie.pl o szczegóły, nie byli wczoraj w stanie skomentować tej zapowiedzi. Do tej pory rząd nie przewidywał dopłat do osobowych samochodów elektrycznych, choć możliwość taką otwiera procedowana właśnie ustawa.

Z opublikowanych tydzień temu danych wynika, że Polska jest się na przedostatnim miejscu w UE pod względem rejestracji nowych aut elektrycznych w przeliczeniu na liczbę mieszkańców lub liczbę rejestracji i nowych aut spalinowych.

Dzisiaj samochody elektryczne kosztują zwykle od 50% do 100% więcej, niż porównywalne do nich wersje spalinowe. Europejski Fundusz Leasingowy wyliczył pod koniec ubiegłego roku, że przy dwukrotnie droższym modelu auta elektrycznego jego użytkowanie przez 3 lata kosztuje o 28% więcej, niż wersji spalinowej, chociaż – przy założeniu wysokiej wartości rezydualnej auta (utrzymaniu jego wysokiej ceny po pierwszych trzech latach) – różnica może się praktycznie całkowicie zatrzeć.

Wspomniane przez ministra Tchórzewskiego dopłaty 25 tys. zł mogłyby skutecznie pobudzić popyt na auta elektryczne. Podobnie działo się do tej pory w krajach Europy Zachodniej. Zdarzało się jednak – np. w Danii, że popyt na nie utrzymywał się głównie dzięki subsydiom, a po ich zmniejszeniu ponownie spadał.

Wbrew pozorom rząd mógłby mieć jednak problem z wydaniem nawet tak wysokich dopłat, bo na rynku zaczyna brakować „elektryków”. Na najpopularniejszy w Europie nowy model Nissana LEAFa czeka się już kilka miesięcy. Podobnie jest w przypadku Hyundaia Ioniqa Electric, którego koncern w ogóle w Polsce nie zamierza na razie nawet promować. Po 2-3 miesiące czeka się na e-Golfa czy Renault ZOE.

Dopłaty o których mówił w Sejmie minister Tchórzewski byłyby stosunkowo hojne na tle Europy. Dopłaty do aut elektrycznych w Szwecji to równowartość 16,5 tys. zł, w Niemczech 17 tys. zł, na Słowenii od 13 do 32 tys. zł, a we Francji 25 tys. zł.

Trzeba przy tym pamiętać, że każdy kraj ma swoją specyfikę. W wielu państwach starej Unii auta spalinowe są obciążone wysokimi podatkami płaconymi co roku za samo ich posiadanie i wystarczy zdjęcie tych obciążeń z „elektryków”, aby różnica do aut spalinowych była niewielka.

Zgodnie z oceną skutków regulacji projektowanej ustawy w przyszłym roku Fundusz Niskoemisyjnego Transportu zasilić ma kwota 340 mln zł, co wystarczyłoby na przyznanie maksymalnych dopłat do ok. 13 tys. samochodów. Budżet FNT będzie jednak rosnąć razem ze wzrostem zużycia paliw i zwiększającym się odpisie z akcyzy, który uszczupli budżet bez wpływu na kieszenie kierowców. I W 2020 roku ma już przekroczyć 516 mln zł, w 2021 roku 617 mln zł, a w 2022 roku 815 mln zł, co - przy założeniu dopłat w wysokości 20 tys. zł - pozwoliłoby wesprzeć zakup aż 400 tys. aut elektrycznych.

Przypomnijmy, że zgodnie z rządowym planem do 2025 roku po polskich drogach jeździć ma 1 mln samochodów elektrycznych.Do tej pory auta w 100% elektryczne zyskały zwolnienie z akcyzy przy zakupie, prawo poruszania się po buspasach w całym kraju i prawo parkowania za darmo.
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 431
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-05-11, 11:39   

Miejmy nadzieję że to wejdzie i że dopłaty będą jeszcze większe :D
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1285
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-11, 15:24   

A ja mam nadzieję, że nie będzie dopłat. Infrastruktura tak, dopłaty NIE.
 
 
rangerek 

Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 53
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2018-05-11, 15:44   

gienek333 napisał/a:
A ja mam nadzieję, że nie będzie dopłat. Infrastruktura tak, dopłaty NIE.
dlaczego NL czy NO czy niektóre stany moga dawać dopłaty (czy ulgi czy jak to zwał) a my nie możemy?
ale pod jednym warunkiem - że cena samochodu będzie niewyższa niż średnia cena europejska + mała marża - bo już widzę jak polscy Janusze dystrybutorzy dodają te 25k do samochodu
_________________
Twój podpis wykonał niedozwoloną operację i zostanie zamknięty........
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 431
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-05-11, 15:56   

Cytat:
ale pod jednym warunkiem - że cena samochodu będzie niewyższa niż średnia cena europejska + mała marża


Bardzo dobry pomysł. To by na pewno ruszyło sprzedaż dodatkowo.
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 899
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-05-11, 19:11   

nie bede sie wypowiadał co do dopłat do samochodów Ev ale do do infrstruktury to juz sie wypowiem

Do jasnej cholery czy te barany z wiejskiej nie widza że infrastrukture już mamy tylko trzeba umożliwić ludziom zarobić na tym a nie wstrzymywać budowe po przez jakieć chore urzędy UDT itp... przykład Greenway ale akurat oni to z Uni kase mają a tu tak naprawde każdy może na tym zarobić.

Jeżeli mamy prawie 100tyś firm motoryzacyjnych w Polsce to np. każdy warsztat samochodowy (mechaniczny, blacharsko-lakierniczy, salon samochodowy itp) wykorzystujacy ztw. siłe może tworzyć infrastrukture i dla właściciela jak i zarówno dla pracowników a to tylko jeden z przykładów bo na 2mln przedsiębiorstw mogę z całą pewnością powiedzieć ze 1mln z nich wykorzystuje siłe!
Wiec dlaczego naszym kosztem chcą budować ok. 20 tys. punktów ładowania w całym kraju. :shock: jak mamy infrasrukture tylko normalne podejście do sprawy może rozruszać ten rynek a nie wyciąganie pieniędzy od podatników - ja za to bym ich wszystkich w morzu utopił!!!
Uważam że każdy przedsiębiorca z miłą chęcią zainwestowałby w ładowarke by samemu móc korzystać i dodatkowo zarobić na tym ale dzisiejsze przepisy nie pozwalają im na to!
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 253
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-11, 19:30   

Tu masz odpowiedź Dokładnie to m/w po 1 minucie 20sek. filmiku
Całość edukacji ekonomicznej : https://youtu.be/PgCcsXJAga0

I sedno interesu np Auta Narodowego : https://youtu.be/PgCcsXJAga0?t=1m39s

Proste, problem by robić a nie zrobić. Kasa idzie jak się robi, a kończy się jej strumień jak jest zrobione. :shock:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
domino

Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 899
Skąd: Wielka Brytania
Wysłany: 2018-05-11, 21:24   

Bronek napisał/a:
Tu masz odpowiedź Dokładnie to m/w po 1 minucie 20sek. filmiku
Całość edukacji ekonomicznej : https://youtu.be/PgCcsXJAga0


A podsumowanie wszystkiego jest dokładnie w 3 min :mrgreen:
 
 
Bronek 
Nssan Leaf Tekna II


Dołączył: 23 Mar 2018
Posty: 253
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-05-11, 21:52   

Kwestia :
"Prawdziwe pieniądze zarabia się na drogich słomianych inwestycjach" i to prawda niestety :oops:
_________________
Alleluja i do przodu !
 
 
Tomek-FmLeasing 

Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-13, 13:23   

Bronek napisał/a:
Proste, problem by robić a nie zrobić. Kasa idzie jak się robi, a kończy się jej strumień jak jest zrobione. :shock:

Dokładnie. :mrgreen:

Tak postępują zresztą nie tylko instytucje publiczne, ale także firmy na giełdzie (oczywiście nie wszystkie).
 
 
RysiekK 


Wiek: 47
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 75
Skąd: Bytom
Wysłany: 2018-05-13, 21:34   

przypominam : zarówno polityka w temacie infrastruktury ( moc ładowarek ) jak i ewent. wsparcie w nabywaniu aut, jak i inwestycje w jego produkcję powinny promować zwiększanie efektywności energetycznej i przestrzennej transportu zwłaszcza miejskiego a NIE fundowanie (za)mocnych ( za)luksusowych i (za)wielkich fur dla tych którzy takie "lubią" i takich sie domagają, bo nie dopuszczają do swych zdemoralizowanych głów myśli że im standard spadnie. Szczegóły omawialiśmy wielokroć
 
 
Tomek-FmLeasing 

Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 25
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 09:21   

RysiekK napisał/a:
przypominam : zarówno polityka w temacie infrastruktury ( moc ładowarek ) jak i ewent. wsparcie w nabywaniu aut, jak i inwestycje w jego produkcję powinny promować zwiększanie efektywności energetycznej i przestrzennej transportu zwłaszcza miejskiego a NIE fundowanie (za)mocnych ( za)luksusowych i (za)wielkich fur dla tych którzy takie "lubią" i takich sie domagają, bo nie dopuszczają do swych zdemoralizowanych głów myśli że im standard spadnie. Szczegóły omawialiśmy wielokroć

Dokładnie. Poza tym wszyscy powinni chodzić ubrani w tych samych strojach oraz mieszkać w mieszkaniach o takiej samej powierzchni/osoba. Powinno zapewniać to państwo, a wszelkie odstępstwa i fanaberie dodatkowo opodatkowywać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11