SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Naścienna stacja ładowania prądu przemmiennego
Autor Wiadomość
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 264
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-24, 14:54   

jas_pik przyjrzyj się sytuacji:
- ecotap odpowiada do Notoco, czyli rozwija odpowiedz na pytanie o cenę, a to było nawiązaniem do 2200 zł
- ecotap brzmi bardzo znajomo i kojarzy sie z holenderskim https://www.ecotap.nl/, więc i wiedza może być spora

I tu mam pytanie do ecotap:
Ta ładowarka w Świnoujściu to znany temat?
Jeżeli tak, to drugie pytanie:
Po co ona wisi na PlugShare skoro jest nie dostępna?

Komentarz po za pytaniem:
Przy okazji "właściciel Tesla" zachęca na PlugShare do zamówienia karty ecotap i ja ją mam, ale mogę sobie ją .... przypiąć .....
 
 
jasam 

Wiek: 42
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: Białystok/Choroszcz/
Wysłany: 2018-06-25, 14:32   

rbose napisał/a:
...Zapraszam właścicieli Tesli do sprawdzenia terminalu pod pełnym obciążeniem 22kw. Lokalizacja 7km od A2 zjazd Wiskitki.
Jutro postaram się podrzucić zdjęcia.

To i Ja się pochwalę ładowarką na Podlasiu ;)
https://www.plugshare.com/location/142510

_DSC5726.JPG
Plik ściągnięto 34 raz(y) 986,48 KB

_________________
https://www.plugshare.com/location/142510
 
 
iwi

Dołączył: 08 Cze 2017
Posty: 150
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-08-02, 11:00   

Witajcie.
Mam zrobioną ładowarkę naścienną na sterowniku Eneliona.
Na stałe ma kabel zakończony wtyczką Typ2 (ZOE).
Teraz do tej stacji chcę dołożyć kabel Typ1 (PHEV) - i jak rozwiązać problem z stycznikami.
Jeśli podepnę na krótko to
1: Kabel jeden będzie wpływał na prędkość ładowania kabla 2 (połączenie PP-PE).
2: Jeśli jeden kabel będzie ładować to na drugim kablu będzie napięcie (trochę ryzykowne)

Tą drugą sprawę można by rozwiązać dając dodatkowy przekaźnik 1F
Ale jak w prosty sposób zmusić sterownik do sterowania 2 kablami.

Chyba, że dać dodatkowy przełącznik kołyskowy gdzie będzie przełączało linię PP oraz zasilanie do cewki przekaźnika. Ale nie ukrywam, że wolałbym, żeby kontroler sam rozpoznawał który kabel jest podpięty i sam sterował odpowiednim przekaźnikiem (raz jednofazowym do J1772 a za drugim razem trójfazowym do Typ2.)
_________________
Renault ZOE: TYP2
Mitsubishi Outlander PHEV III: J1772, CHAdeMO
 
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1981
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-08-02, 14:01   

A po co utrudniać sobie życie ?
Zrób w stacji gniazdo stacyjne
Kupisz 3fazowe na Allegro za około 200 zł .
Wtedy wpięcie właściwej wtyczki ( z odpowiednim rezystorem) wybierze Ci właściwy prąd .
Inne rozwiazanie - mam na zbyciu sterownik Siemensa do tworzenia stacji ładowania za 500 zł :)
Model SIPLUS ECC CM230 ( można na nim ustawić dowolny prąd stacji aż do 80A)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2527
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-02, 16:08   

iwi napisał/a:
Tą drugą sprawę można by rozwiązać dając dodatkowy przekaźnik 1F
Coś takiego zrobiłem tu:
http://forum.samochodyele...pic.php?p=32076
Z gniazdem jest to łatwiejsze - wykrywam wetknięcie kabla i przełączam CP, PP i sterowanie stycznikiem z kabla Type 1 na gniazdo. Dwa przekaźniki dwukanałowe, jakieś dwa tranzystorki i parę rezystorów na płytce uniwersalnej. Z dwoma kablami może być trudniej - trzeba by chyba podać przez rezystor 12V na linię CP kabla "nadrzędnego" i przy wykryciu spadku przełączyć się na ten kabel odłaczając chyba jednocześnie te 12V.

Można też dać duży przełącznik ręczny - wtedy z kablami łatwiej, niestety aż 5 styków musi mieć (4 duże - zero i 3 fazy, i 1 mały - do CP). Sterowanie stycznikami może iść do obu na raz, bo przełącznik odcina. PP można podać na stałe zakładając, że oba kable są tej samej obciążalności (oba 16A lub oba 32A).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13