SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera-e
Autor Wiadomość
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-07, 20:30   

Przykład Tesli czy Leafa pokazuje, że ludzie zapłacą każdą cenę. Niestety rynek aut elektrycznych nie ma wiele wspólnego z ekonomią ale akurat ta podwyżka to właśnie wynik niezaspokojonego popytu. GM może zarobić ekstra kasę nawet po sprzedaniu marki Opel i ma gdzieś jaki będzie to cios dla wizerunku Opla. Poza tym podwyżka jest tylko na papierze bo cała przewidywana produkcja jest już sprzedana. Może rację mają Ci co węszą w tym jakieś teorie spiskowe...
Przypomnę Wam również, że gdy ludzie rzucili się do kupowania Bolta to dealerzy podnosili ceny o 5000 dodatkowej marży i ani trochę nie ostudziło to entuzjazmu kupujących. LINK
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-11-09, 17:45   

Bolt od ręki. Sprzedawca wysyła na cały świat.

korci mnie żeby kliknąć... ale kurcze - gwarancja !!!!

https://www.ebay.com/itm/...iUAAOSwCMFZ8SvT
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 241
Wysłany: 2017-11-10, 14:45   

No to Panowie i Panie Ampera-e niestety ubita więc nie będzie konkurencji dla Tesli 3 pod względem zasięgu:
http://elektrowoz.pl/auta...land-x-corsa-i/

W grze o zasięg póki co pozostaje jeszcze Zoe 40kWh a takie plany miał Opel i takie ładne obrazki marketingowe... Szkoda bo auto fajne zarówno pod względem osiągów jak i ceny...
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1124
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-11-10, 21:52   

Czyli jest dokładnie tak jak pisałem:
http://forum.samochodyele...opic.php?t=1757

Niestety, ale tego się należało spodziewać po wykupieniu opla przez PSA.
 
 
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 75
Wysłany: 2017-11-11, 18:59   

Po przejechaniu ponad 23 tys km udało mi się stanąć w tunelu 😂...zaskoczył mnie opel. Mam w ustawieniach opcje ze przy 2 % bateri system audio wyłącza się. Niestety wcześniej auto przestało jechać. Jakiś km reakcja na pedal gazu było bardzo słaba, byłem już w tunelu i czułem ze mogę nie wyjechać 😉.
Dodam że auto na full zapakowane plus ogrzewanie - temperatura ok 4 stopni.
SOS w oplu zadziałał, lawet pod ladowarke i po sprawie.
W niskich temperaturach średnio zużywa 19kW/100km, jakodbieralem auto w lato to oscylować to w 13,5 później się rozbrykalem i korzystałem bardziej z możliwości jakie daje silnik i duża bateria średnio bez grzania ok 16.
Ciekawostka jest taka ze któregoś razu przy rozpedzaniu zauważyłem 160kw mocy, wiec trochę więcej niż podaje producent 😉
Polecam autko, wg mnie nagłośnienie w porównaniu do ampery jest bardzo podobne. Co zauważyłem to radio FM dużo gorzej gra niż DAB - korzystam z auta w Norwegii. Z resztą opisow w tym wątku mógł bym się podpisać dwa rękoma 😉...do miasta rewelacja
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera -> Toyota Rav4 electric/Tesla 3
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2017-11-11, 19:06   

mam nadzieje, ze za dlugo nie musiales czekac na lawete:)

tomo14858 napisał/a:

W niskich temperaturach średnio zużywa 19kW/100km, jakodbieralem auto w lato to oscylować to w 13,5 później się rozbrykalem i korzystałem bardziej z możliwości jakie daje silnik i duża bateria średnio bez grzania ok 16.


to duzo, moim zdaniem! W tesli zima (jezdzac autostrada 110km/h) z wlaczonym ogrzewaniem mam 22-24, latem z klimatyzacja do 20, jesli jezdzilbym oszczednie (tzn. nie wlaczal A/C, i troche wolniej przyspieszal:) moglbym realistycznie zejsc do 17.

W miescie jest odpowiednio mniejsze zuzycie (poniewaz mniejsza srednia szybkosc).
 
 
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 75
Wysłany: 2017-11-11, 19:15   

Spoko było z laweta, ważne to ze użytkownik nie ponosi kosztow przez pierwsze 3 lata

Jeździłem wcześniej rok leafem i opel ma jakieś 10 % większe zużycie wg mnie tak średnio. Bardzo dużo zależy od stylu jazdy. Na początku przejechałem blisko 500km na jedym lądowaniu, jeżdżąc przepisowobez większych wyrzeczeń.
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera -> Toyota Rav4 electric/Tesla 3
 
 
rafmat

Dołączył: 30 Gru 2016
Posty: 241
Wysłany: 2017-11-11, 21:42   

Polecasz powiadasz... a jak się czujesz z myślą, że nabyłeś samochód który już nie będzie produkowany...? Ciekawe co z serwisem i częściami zamiennymi... Dziś Opel to już nie ten Opel co kiedyś to już nie GM... a francuzi.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-11-11, 21:46   

rafmat napisał/a:
Polecasz powiadasz... a jak się czujesz z myślą, że nabyłeś samochód który już nie będzie produkowany...? Ciekawe co z serwisem i częściami zamiennymi... Dziś Opel to już nie ten Opel co kiedyś to już nie GM... a francuzi.


ma nowe auto z gwarancją. Opel musi zapewnić serwis i części zamienne. Ja bym się nie martwił.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-11-11, 23:25   

rafmat napisał/a:
Polecasz powiadasz... a jak się czujesz z myślą, że nabyłeś samochód który już nie będzie produkowany...? Ciekawe co z serwisem i częściami zamiennymi... Dziś Opel to już nie ten Opel co kiedyś to już nie GM... a francuzi.

A co to za bzdury?
Produkowane jest i będzie. Zamówień mają na ponad trzy lata i nikt w Oplu nie ma zamiaru się z nich wycofywać. Chciałbym Ci za to uświadomić, że około 96% aut jeżdżących po ulicach świata nie jest już produkowanych! Serwis i części to zmartwienie Opla a, że mają zasadę dostarczać wszystkie podzespoły przez co najmniej 25 lat po zaprzestaniu produkcji modelu to również po gwarancji nie ma strachu. To nie VW to Opel! Na szczęście Opel wyrwał się z łap Amerykanów i jako fan marki mam pewność, że wyjdzie mu to na dobre. Wrócą czasy dobrego designy i ambitnych konstrukcji.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-12-13, 23:36   

Jeżeli ktoś nie chce czekać roku na Amperę-e to od ręki można skorzystać z tej oferty:
https://www.renses-online...campaign=adinev
500 euro miesięcznie brzmi rewelacyjnie
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2017-12-21, 10:50   

Wczoraj ladowalem sie obok Ampery-e. Auto jest wielkosci raczej merivy, wiec nie jakies duze. Zaladowane na 98% auto pokazuje 248km. Zdziwilem sie, ze tak malo..

Na forum niemieckim na dniach porownywano rzeczywiste zasiegi. Ampera-e zuzyla 41,6kWh na 168,5km. Czyli 24,7kWh/100km! Pokrywa sie wiec z tym, co auto spotkane przeze mnie pokazywalo.

Czyli faktycznie zima (a to tylko temperatury kolo 0°C) rozowo nie bedzie. Pewnie jezdzac "delikatnie" i bardzo pasywnie da sie wycisnac 300km, ale raczej bez zbytniego ogrzewania:)
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-21, 12:10   

Cytat:
Pewnie jezdzac "delikatnie" i bardzo pasywnie da sie wycisnac 300km, ale raczej bez zbytniego ogrzewania:)
Oj wtedy to pod 400km raczej. Przypuszczam, że mając taki pakiet kierowca się nie ograniczał i pruł ile fabryka dała z ogrzewaniem, stąd taka prognoza.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 39
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 939
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-12-21, 13:20   

Z własnego doświadczenia:
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-02-09, 13:22   

Ktoś się orientuje czy i gdzie można zamówić Ampere-e ? Podobno przywrócono taką mozliwosc ?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1124
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-09, 13:30   

Widziałem oferty dla bolta (o ile taka alternatywa Cię interesuje). Oczywiście wersja EU.
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3029
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-02-09, 13:38   

vwir napisał/a:
Widziałem oferty dla bolta (o ile taka alternatywa Cię interesuje). Oczywiście wersja EU.


ale jak Bolt może być EU ?
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1124
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-02-09, 14:05   

Kilka postów wyżej masz link: https://www.renses-online...campaign=adinev

Rozumiem, że to wersja EU. Tak samo jak volt był sprzedawany w wersji EU.
 
 
k73 

Dołączył: 03 Maj 2018
Posty: 11
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-05-03, 19:11   

wodnik7 napisał/a:
Wczoraj ladowalem sie obok Ampery-e. Auto jest wielkosci raczej merivy, wiec nie jakies duze. Zaladowane na 98% auto pokazuje 248km. Zdziwilem sie, ze tak malo..

Na forum niemieckim na dniach porownywano rzeczywiste zasiegi. Ampera-e zuzyla 41,6kWh na 168,5km. Czyli 24,7kWh/100km! Pokrywa sie wiec z tym, co auto spotkane przeze mnie pokazywalo.

Czyli faktycznie zima (a to tylko temperatury kolo 0°C) rozowo nie bedzie. Pewnie jezdzac "delikatnie" i bardzo pasywnie da sie wycisnac 300km, ale raczej bez zbytniego ogrzewania:)


Po tygodniu jeżdżenia Boltem powiem ci, że to bzdura, albo ktoś jeździ tylko w trybie Sport i pedał non stop w podłodze.
Parametry podawane w necie pokrywają się z moją dotychczasową praktyką: 28kWh na ok 160 km-170 km, czyli jakieś 330-340 km na 80% naładowania (z 60 kWh dostępnych w podłodze). Jak będę cierpliwy i naładuję Bolta na 100%, to 385 km spokojnie jest możliwe, nawet przy mojej dość ciężkiej nodze... A przy eco jeżdżeniu przewiduję spokojnie większy zasięg.
_________________
Chevy Bolt EV
 
 
wodnik7
teslanacodzien.pl

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1331
Wysłany: 2018-05-03, 19:17   

K73: teraz jest na dworze 21-25C, a ja pisalem o zuzyciu ZIMA! Prosze czTaj ze zrozumieniem, a nie od razu „bzdura“. „Twoje dotychczasowe“ spostrzezenia to jazda w najbardziej optymalnych warunkach. Bez np.ogrzewania.

Milo, ze masz elektryka, witam na forum.
 
 
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 75
Wysłany: 2018-08-18, 10:47   

Jakiś czas temu rozładowałem baterie w aucie na poziomie 1 - 2% i podłączyłem do ładowania. Chciałem sprawdzić jaką pojemność ma bateria. Pytanie ile z tego weszło do baterii ;) ?



A tutaj największy zasieg jaki zobaczyłem na liczniku... Tzn zobaczyłem 499 ale odrazu nie wpadłem na foto 😁

[/URL]

Za chwilę będę miał na liczniku 50 tys km.
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera -> Toyota Rav4 electric/Tesla 3
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-18, 22:27   

tomo14858 napisał/a:
Pytanie ile z tego weszło do baterii ?
Jeśli licznik w tej ładowarce jest dokładny to szacowałbym na 51kWh - zakładam 0,5kW strat, przy 17h to 8,5kWh.

tomo14858 napisał/a:
Za chwilę będę miał na liczniku 50 tys km.
Ło matko, jak Ty na opony zarobisz przy takich przebiegach :-) Jak by Ci się już znudziła to daj znać :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
tomo14858

Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 75
Wysłany: 2018-08-19, 13:58   

Aż tak źle nie jest z baterią wg licznika zużytych kw/h wychodzi coś pod 57 kw/h, a miałem nadzieję że da się to dokładnie sprawdzić. Licznik kasuje się zawsze od pełnego ładowania, pytanie tylko czy jest dokładny.

Bateria wyświetla się w 4 segmentach i 20 piaskach dziś zuzylem 3 segmenty czyli 15 pasków, w tym momencie wyskoczyło 42,1 kw/h. Zauważyłem że pierwszy segment ma ok 14,8 drugi 14,4 trzeci 14 ostatni najtrudniej określić.

Przy niskim poziomie naładowania baterii, wskaźnik nie pokazuje zasięgu w km. Zdarzyło mi się że zostawiając tak auto na nie długa przerwę, zaczynając kolejna podróż wskaźnik zasięgu pokazywał znowu km... Naładował się :D ? Podobne zjawisko wystąpiło w amperze gdzie przy zerowym stanie baterii po ponownym starcie zasieg wynosił kilka km ;)
_________________
Nissan Leaf (2015)-> Opel Ampera(2016) -> Opel e-ampera -> Toyota Rav4 electric/Tesla 3
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2913
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-08-19, 16:08   

tomo14858 napisał/a:
Podobne zjawisko wystąpiło w amperze gdzie przy zerowym stanie baterii po ponownym starcie zasieg wynosił kilka km
Coś takiego w swojej widzę tylko wtedy, gdy po rozładowaniu do zera lub prawie zera włączę tryb górski (podladowanie) lub będę długo jechał z góry - mimo że w baterii procentów przybywa to nadal zasięg jest pokazywany jako zero. Wyłączenie wtedy i włączenie zapłonu powoduje znowu pokazanie zasięgu, o ile jest powyżej jakoś chyba 7% w aku.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 1124
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2019-01-03, 12:08   

Porównanie Bolta i Kony EV: https://www.youtube.com/watch?v=2lsVDdgLXho

Bardzo ciekawe i właściwie powtarzają się te same minusy Bolta jak w innych recenzjach: niewygodne siedzenia i tanie materiały wnętrza. Kona z kolei oferuje mniej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu i ma trochę za słabe hamowanie rekuperacyjne. Ale i tak spokojnie wygrywa z Boltem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11