SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera-e
Autor Wiadomość
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 163
Wysłany: 2016-09-04, 16:39   

Cena tej Ampery-e i dobra i nie dobra. Wiadomo baterie kosztują, wiadomo inne elektryki zwłaszcza Tesla bardzo drogie.

Ale za konstrukcję tak mało skomplikowaną, za mało popularną i mniej użyteczną cena powinna być promocyjna. Mogliby do tego podejść tak aby zdobywać rynek a nie zarabiać od razu.

Przecież w tej klasie samochody są dużo tańsze niż "samochodzik na baterie". Społeczeństwa cywilizowane czyt. bardziej zamożne może wykupią całą produkcję ale jeśli w Polsce EV ma wyprzeć LPG to cena musi być niższa.

Może będzie tak Highend pisze, że w Polsce EV zaistnieją jako import używanych mocno przecenionych.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-12, 08:41   

highend napisał/a:
444 EUR miesiecznie ? ja tam widze 600 EUR na 5 lat miesiecznie

Przełącz opcję leasingu na financial.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-12, 18:58   

Kilka godzin temu oficjalnie rozpoczęto produkcję. Jutro ogłoszony zostanie harmonogram sprzedaży.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-13, 07:32   

Oficjalnie podano zasięg (a właściwie zasięgi w zależności od lokalnej metodologii pomiaru).
- USA 386 km (3 km więcej niż Bolt ??? Może to kwestia oświetlenia albo bardziej aerodynamicznego zderzaka w Oplu)
- Holandia 440 km
- Niemcy 399 km
- Europa 404 km
- Norwegia/ Szwajcaria 393 km

Sprzedaż w Europie rozpocznie się w Niemczech, Holandii, Belgii i Francji w drugim kwartale 2017. Termin na Polskę nieznany.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 163
Wysłany: 2016-09-13, 15:06   

Zasięg bardzo sensowny.

Ciekawi mnie jaki minimalny zasięg w zimie i przy ogrzewaniu wnętrza, nocą można uzyskać ?
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 595
Wysłany: 2016-09-13, 15:10   

EPA w Stanach jest juz calkiem OK. Choc realnie pewnie bedzie cos kolo 250-300 max, to i tak niezle.

Gorzej sprawa mozliwosci ladowania: przy aku o pojemnosci 60kW to ladowanie AC 11kW jest bzdura. Powinno byc co najmniej 22kW, a pewni bedzie 6 lub moze 11kW. Za to bedzie CCS, ktorego nie ma prawie nigdzie, no i nie wiadomo nic o przejsciowkach (jakiegos pewnie juiceboostera trzeba by kupic).

Ale do przodu troche poszlo..:)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-13, 16:16   



wodnik7 napisał/a:
Gorzej sprawa mozliwosci ladowania: przy aku o pojemnosci 60kW to ladowanie AC 11kW jest bzdura. Powinno byc co najmniej 22kW, a pewni bedzie 6 lub moze 11kW. Za to bedzie CCS, ktorego nie ma prawie nigdzie

11kW w domu lub pracy to więcej niż wystarczająco. To jest 60 km/h !!! Do tego CCS które jest we Francji czy Niemczech na każdej większej stacji przy autostradzie a w Holandii czy Norwegii na każdym rogu. Najlepsze rozwiązanie na dzień dzisiejszy. Przynajmniej nie trzeba płacić za prąd z góry jak w Tesli z SC.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 595
Wysłany: 2016-09-13, 20:08   

no, te zasiegi to jednak nie EPA ale NEDC;)

apropos placenia za SC: super, mnie sie podoba, cala Europa bez kolejek, 200-250km w 30' - to CCS musi tu jeszcze sie poduczyc. A o dzungli taryf, systmu dostepu, podpisywania umow/kart/aplikacji itp do dostepu nie wspominajac. No i CCS drogi cholernie. Niestety.

Apropos CCS na niemieckich stacjach przy autostradach: jest malo, te, ktore sa, czesto nie dzialaja, jest ich 1 slupek na stacje - kupia ludzie 20.000 aut, i sie zapcha.. Poczytaj na forach niemieckich, bezsens to kompletny...

No i jeszcze jedno: SC tylko dla tesli (tak, tak, elyta;)), i rzadko zapchane przez inne samochody, podczas gdy w innych slupkach laduja sie rozne autka i nierzadko stoja po kilka h blokujac..;)

Jestem wielkim zwolennikiem elektryfikacji aut, ale w moim przekonaniu to Tesla zrobila to wlasniwie, stawiajac tyle swoich punktow, i to gratis. LAdujesz, sikasz przy okazji, i jedziesz dalej:) I masz zagwarantowane w praktyce wolne miejsce!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-13, 22:50   

Zaraz zaraz. Aut z ładowaniem CCS jest dużo więcej niż aut z ładowaniem SC no i ładowarek CCS jest więcej niż SC. Skoro ładowanie w obu przypadkach trwa mniej więcej tyle samo to skąd pomysł, że pod CCS są kolejki a pod SC nie. Jeżdzę kilka razy w tygodniu przez Niemcy i ani przy autostradowych CCS ani przy SC kolejek nie ma! Tak się składa, że mieszkam w najbardziej naszpikowanym EV i słupkami do ich ładowania kraju i kolejki przy ładowarkach to mit. Kartę dostajesz z autem lub gdziekolwiek i to z płaską przewidywalną taryfą no i gdy nie używasz to nie płacisz podczas gdy za SC zapłacił każdy podczas zakupu - ot taki komunizm elektryczny.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-14, 15:05   

Glupie to gadanie o placeniu za prad w SC z gory.
Jak kupię uzywana Tesle to jaki procent ceny to oplata za korzystanie z darmowych sc?
Ładowarki sa za free (sc) i taki jest fakt. Obsluga banalna bez kart i bez zakladania jakichs kont.
Pisanie ze SC zawarty jest w cenie tesli to bzdura. Moze jedynie jak ktos kupuje nową tesle. Ale kazde nowe auto to +30% ceny za nie pierdzenie w srodku...
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 595
Wysłany: 2016-09-14, 21:11   

ot, highend, i ja tez to tak widze.

a Yannosick: "kolejki przy ładowarkach to mit. Kartę dostajesz z autem lub gdziekolwiek i to z płaską przewidywalną taryfą no i gdy nie używasz to nie płacisz"

Zadnej karty nie dostajesz. Jesli bys probowal w Niemczech ladowac kiedys, to bys wiedzial, ze systemow sa dziesiatki:

-TNM, RWE, przez sms, przez aplikacje, przez karte bankowa, przez umowe, przez karte RFID.. Ja przejechalem cos kolo 10k, i mam kart 3, i aplikacji 3, a i tak nie dzialaja na wszystko. A ile z tym zachodu bylo, a jakie roznrodne ceny.. w kazdej aplikacji inne, bo jedne na kWh, inne na minuty, inne na start oplata, i za kWh, i za minuty dodatkowo.. masakra! i to ma byc przewidywalna taryfa? Najpepsze np. to, ze TNM pokazuje np., ze obsluguje dany slupek, a rzeczywistosci sie nie da odpalic, o tym, ze cen nie pokazuje na niektore nie wspomne..

Tak naprawde najlepiej to dziala RWE, ale ceny maja wysokie w miare.

Poza tym: CCS nie jest wcale az tak wiele tak super dzialajacych w super miejscach, sorry. Jesli jest, to DC 50kW max. A tesla ma 125? wow. I komfort bez porownania obslugi lepszy!

A kolejki? Tak, sa. Szczegolnie w miescie: slupek, auto sie dawno naladowalo, ale stoi, bo z carsharingu, i sobie czeka. I blokuje. Bo gdy jako uzytkownik carsharingu podjedziesz pod slupek, dostajesz free minuty, wiec ludzie zostawiaja, mimo ze w 80% np. pelny.

I dlatego tylko pod SC kolejek nie ma.

Sorry, gdybym nie zrobil tych 10k (na autostradach i w miastach!), tobym sie nie wypowiadal.

W Polsce tez swoja droga jest kociokwik, bo i galactico, i Energa.. ech. Ale dziala przynajmniej..

Acha, jeszcze cos: po czorta sie tak na te wielkich rozmairow CCS uparli, jesliby przez type2 DC mogl isc? tesla robi, od lat dziala, i jakos super. Ale lobby jest, wiec trzeba zmieniac:(

Ciesze sie z mojej tesli (tez uzywanej oczywiscie) jak dzieciak, i z komfortu, ktory ona daje. Moja zona np. dzis zrobila 700km, i dwa ladowania po 30", przedwczoraj cos kolo 750, tez dwa. Cud miod malina! Wychodzisz, magiczny przycisk, wkladasz, swieci, i dziala. Bo te wsyzstkie inne systemy dostepu, te wyswietlacze, ktore na deszczu nie daja sie wciskac, zaszronione zima, klawisze, co sie hacza, to naprawde gehenna!
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-09-15, 10:39   

Czyli wychodzi że od dłuższego czasu posty YANNOSICK mijały się z prawdą... No ale każdy zachwala swoje, własny wybór jest najlepszy i tylko jeden właściwy.
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1653
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-09-15, 14:53   

Carcik napisał/a:
No ale każdy zachwala swoje, własny wybór jest najlepszy i tylko jeden właściwy.
Cóż, dla jednego szklanka do połowy pełna, dla innego w połowie pusta :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 595
Wysłany: 2016-09-15, 20:05   

Carcik napisał/a:
Czyli wychodzi że od dłuższego czasu posty YANNOSICK mijały się z prawdą...


nie wiem, niekoniecznie. Tylko w stosunku do Niemiec, w ktorych akurat na dzis zdarzylo mi sie mieszkac, wiem w miare duzo. I dlatego opisalem nie marketing "dostajesz jedna karte, wszedzie jest CCS", tylko prawde codzienna. A ona ani rozowa, ani piekna. NIestety.

Gdybym tych 10k elektrycznie nie zrobil, tobym nie pisal:)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-15, 21:20   

wodnik7, bo to nie system jest kiepski tylko kraj w którym każdy robi jak chce. W trasie jestem ( w Niemczech właśnie) i nie chce mi się z telefonu pisać ale jak się dorwę do klawiatury to opiszę co i jak. Moze wtedy nawet kolega Carcik zrozumie...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Robsonik20

Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 319
Wysłany: 2016-09-29, 23:49   

Paris Motor Show 2016
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-30, 09:21   

Rozwala rynek.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 163
Wysłany: 2016-09-30, 11:58   

Nie rozumiem dlaczego w tych samochodach nie robią napędów 4x4 jak Tesla D ?
 
     
tombou

Dołączył: 17 Sie 2014
Posty: 19
Skąd: B-B
Wysłany: 2016-09-30, 13:48   

auto na pewno troche wstrzasnie rynkiem,ale cenowo takze.Zastawiają mnie dwie rzeczy;
auto ponoc przejechało z Londynu 417km i jeszcze wskazywało rezerwe na 80,czyli łącznie 500km z 60kwh,oznacza to ze zuzycie pradu wynosiło około 12kwh/100km.Sensacyjnie mało jak 1,6 tony masy własnej.Z jaką w takim razie predkoscią srednią pokonało tę trasę 417km?
wyczytałem ze masa baterii to 430 kg ,jesli w tej masie jest zgromadzone 60 kwh,to oznacza to gestosc energii na poziomie 140Wh/kg,czyli tutaj postepu prawie nie ma,gdyz dzisiaj mozna by sie spodziewac minimum 200 Wh/kg.Mimo niewydajnej baterii,az tak duzy zasięg?hm.....
Z powodu baterii,pojemnej i ponoc bardzo szybko ładowalnej,(150km jazdy z 30 min ładowania),auto bedzie bardzo drogie,najprawdopodobniej przedział 160-200 tys złotych.....
 
     
piotras24 

Wiek: 33
Dołączył: 26 Cze 2016
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2016-10-15, 18:17   

Coś takiego znalazłem na stoisku Opla Ampery-e na Paris Motor Show:
http://imgur.com/a/2QOrc
W sumie malutki ten silnik. Za dużo elementów to tam nie ma

Śmiesznie wygląda w porównaniu do tych rozbudowanych silników benzynowych, gdzie w sumie większość to osprzęt...

[EDIT]
Niestety sama Ampera-e była zamknięta, więc tylko z zewnątrz można było pooglądać.
Szkoda...
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 169
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2016-10-15, 21:20   

wodnik7 napisał/a:
EPA w Stanach jest juz calkiem OK. Choc realnie pewnie bedzie cos kolo 250-300 max, to i tak niezle.

Gorzej sprawa mozliwosci ladowania: przy aku o pojemnosci 60kW to ladowanie AC 11kW jest bzdura. Powinno byc co najmniej 22kW, a pewni bedzie 6 lub moze 11kW. Za to bedzie CCS, ktorego nie ma prawie nigdzie, no i nie wiadomo nic o przejsciowkach (jakiegos pewnie juiceboostera trzeba by kupic).

Ale do przodu troche poszlo..:)

Widzę , że nie tylko ja dojrzałem sie że GM (OPEL i CHEVROLET) spierdzielił sprawę z ładowarką i portem ładowania. Ładowarka będzie 7,2kw i to już pewne, a CCS COMBO temu bo to standard rynku DE. Wiadomo swoje trzeba wspierać. Były też pogłoski że CSS ma być w przyszłości 125kw więc pewnie na to się skusili.
No to troszkę u nas w kraju trzeba będzie odczekać żeby się naładować w trasie bo CSS to jak na lekarstwo mniej niż CHADEMO. A jak są VW , BMW to maja dla swoich aut i obcych trzeba gnać.
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-10-15, 21:44   

KilleR.racer napisał/a:
Widzę , że nie tylko ja dojrzałem sie że GM (OPEL i CHEVROLET) spierdzielił sprawę z ładowarką i portem ładowania.

Na szczęście nikt nie buduje aut pod polski rynek i polską infrastrukturę bo gdyby tak było to nigdy nie doczekalibyśmy nie tylko BEVów ale nawet PHEVów!
Ładowanie domowe 7,2 kW to więcej niż wystarczający poziom bo z 230V i tak nikt tego nie puści a proste ładowarki type 2 są w tej specyfikacji w fajnych cenach więc każda firma leasingowa dorzuci w gratisie. Czas ładowania aku o pojemności roboczej 50 kWh to jakieś 7 h więc krócej nawet niż w mojej Amperze. Wybór CCS to jak już wielokrotnie pisałem strzał w dziesiątkę i to z kilku względów. CCS jest jedynym legalnym standardem w EU i od 2017 nigdzie nie powstaną już nowe stacje CHAdeMO ( liczba takich punktów rośnie bo w punktach CCS dodatkowo montuje się CHAdeMO i type 2). Kilka dni temu rozpoczęto w sieci FastNed drugi etap budowy stacji szybkiego ładowania i wszystkie nowe punkty to CCS 150 kW.
To, że w Polsce nie ma tak naprawdę żadnej nowoczesnej infrastruktury do ładowania EV to nie powód do produkowania aut z gniazdami siłowymi czy gniazdkami schuko!
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
Ostatnio zmieniony przez YANNOSICK 2016-10-16, 17:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 169
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2016-10-16, 09:19   

Chademo nie instaluje się bo po co. Przecież to made in Japan. Unia nie może wspierać czegoś co oni nie mają w garści I kasa nie wraca, tylko jest wyprowadzana. Temu CSS combo niemiecki standard w niemieckich korporacjach. Co do ładowarek to wolę mieć wybór gdzie i jak się chce ładować. Jak daje to Tesla. Multum przejsciowek. A jak urzędasy z UE chcą naginać ostro to niech nakażą dyrektywą na te CSS żeby było jak z telefonami. Jest jeden standard I jest git. A nie każdy sobie a konsument musi się bujać.
Ampera ląduje się 4h to gdzie do 7h. A i od zera to 7h może być do pakietu 60kw.
Zresztą nie ma co się droczyć wszystko wyjdzie w praniu :)
Zapisałeś się już na te ampere E?
 
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 864
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-10-16, 09:45   

Zapisałem się. Testy w lutym. Odbiór w drugim lub trzecim kwartale zależnie od oferty leasingowej. Nie dam więcej niż 100€ za tydzień!
Neumann coś tam przebąkiwał, że zwiększą liczbę egzemplarzy z 30k do 60k ze względu na gorące przyjęcie auta po premierze w Paryżu i ze względu na ilość rezerwacji ale moja rezerwacja ma numer 3777 więc chyba aż takiego wzięcia nie ma...
Wybór między CHAdeMO i CCS był prosty. CCS jest już dyrektywą nakazany. CHAdeMO nie będzie certyfikowane od 2017 roku a SC jest niedopuszczony do użytku na drogach publicznych. CCS jest wygodniejszy, zajmuje mniej miejsca, łatwiej go chłodzić cieczą (przez co już pół roku temu Kreisler testował ładowanie 300 kW), no i jest wspierany przez większość producentów aut na świecie a nie tylko przez garstkę żółtków. Co do wyboru to ja jestem akurat przeciwny bo ludzie gdy mają wybór wybierają zazwyczaj źle (patrz na wynik wyborów do parlamentu). Co do wyboru jaki daje Tesla to już całkiem błądzisz - Tesla to pasożyt. W wyniku bardzo słabej infrastruktury własnej właściciele Tesli bezwstydnie ładują auta pod słupkami CHAdeMO i CCS ale spróbuj LEAFa lub ZOE naładować ze stacji Tesli....
Ampera ładuje się w domu od 5 do 10 godzin w zależności od wybranego trybu. Oczywiście mowa o ładowaniu od zera do full a takowego w Amperze-e nigdy nie zaznasz.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
Ostatnio zmieniony przez YANNOSICK 2016-10-16, 17:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 169
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2016-10-16, 16:06   

Obawiam się że tak wygodne fotele jak masz w obecnej Amperze w nowej nie będą. Z tego co udało mi się zobaczyć to są dość cienkie i mają słabe trzymanie boczne. Do miasta i podjechać do 150km będą ok. Ale na dłuższe wypady pewnie będzie średnio. Ale w takiej cenie jak ty zamierzasz kupić raczej sam też bym się skusił. 400E za miecha to i na Polskie warunki do przełknięcia.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12