SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opel Ampera-e
Autor Wiadomość
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-02-11, 18:38   Opel Ampera-e

Zanim ktoś nadgorliwy przeniesie wątek dotyczący Ampery do działu hybryd radzę zapoznanie się z linkiem poniżej... :roll:

Dostałem dziś propozycję wzięcia udziału w przed-sprzedażowych jazdach testowych nowym elektrycznym modelem Opla. Dostanę go na okres 2-4 tygodni. Oficjalnie nie padły szczegóły ani nazwa modelu ale z opisu wynika, że to będzie auto w klasie kompakt z przedziału cenowego 25000 € (zapewne cena po dopłatach) więc wnioskuję, że ma to coś wspólnego z wczorajszym komunikatem europejskiej centrali Opla:

Opel Ampera-e
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Carcik 
Instalator Paneli PV


Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 533
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-02-11, 18:57   

Zły dział...

przenieście do działu Pojazdy Hybrydowe...
_________________
Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie

Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/
 
     
kami2 

Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-02-11, 19:02   

Chyba jakiś niemiecki geniusz wymyślił tą nazwę Ampera-e.
Wszystkich wprowadza w błąd jakby to była jakaś odmiana Ampery a to dwa zupełnie inne auta.
Termin wprowadzenia na europejski rynek też przesunęli z jesieni na przyszły rok ,żeby nie robić konkurencji rodzimemu BMW i VW?
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-02-11, 19:12   

kami2 napisał/a:
Chyba jakiś niemiecki geniusz wymyślił tą nazwę Ampera-e.

Może to jakaś pogmatwana analogia do e-Golfa
kami2 napisał/a:
Termin wprowadzenia na europejski rynek też przesunęli z jesieni na przyszły rok ,żeby nie robić konkurencji rodzimemu BMW i VW?
Jak to przesunęli? Kiedy? Dopiero wczoraj podano, że pojawi się europejska wersja a Ty już masz informacje, że przesuwają wprowadzenie na rynek?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
kami2 

Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 149
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-02-11, 19:23   

YANNOSICK napisał/a:
Jak to przesunęli? Kiedy? Dopiero wczoraj podano, że pojawi się europejska wersja a Ty już masz informacje, że przesuwają wprowadzenie na rynek?


To znaczy pytałem się w tym zdaniu bo kiedyś nadmieniłeś coś na forum ,że prawdopodobnie w październiku będzie można odbierać już chevroleta Bolta a dziś podają ,że w 2017.

Co do analogi golf e-golf to Ampera i Ampera-e mają zupełnie inne nadwozia i Bolt nie ma spalinowego odpowiednika.
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-02-11, 21:59   

Nie wiem co kombinują z tą nazwą ale przed momentem jakiś analityk rynko moto w TV powiedział, iż spodziewa się scenariusza gdzie Ampera zostanie przez GM wylansowana na nową markę w Europie. Jeżeli przez kolejne kilka lat Opel sprzedawał bedzie dwie Ampery (Ampera-e i Ampera EREV) to w świadomości klienta może pojawić się skojarzenie elektryczny = Ampera tak jak teraz ma to miejsce z Teslą a wcześniej w Holandii z Fiskerem. Sam nie wierzę w taki rozwój wydarzeń ale opinia ciekawa.

Co do terminu dostaw to chyba wszystko zależy od tempa zapisów. Już dziś wiadomo, że nie istotne kiedy będą zapisy to model sprzeda się w kilka godzin tak jak w Belgii miesiąc temu sprzedano roczny zapas Leafa w tydzień (promocja 5000€ zadziałała). Jedni mówią,że zapisy w maju a inni że już w marcu i chyba mieszają się tu informacje dotyczące dwóch modeli. Bolt będzie w sprzedaży w czwartym kwartale 2016 ale bliźniaczy Opel będzie najprawdopodobniej dopiero wiosną 2017.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-02-12, 07:53   

Nawet VW Świat wspomina o nowym EV Link
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 241
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2016-02-12, 09:07   

W tym linku napisali że Amper to sportowa hybryda :)
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1084
Wysłany: 2016-02-12, 09:47   

YANNOSICK napisał/a:
Dostałem dziś propozycję wzięcia udziału w przed-sprzedażowych jazdach testowych nowym elektrycznym modelem Opla. Dostanę go na okres 2-4 tygodni.

Czy byłaby możliwość, abyś po testach przygotował artykuł recenzję?
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-12, 10:02   

Świetny pomysł. Sam chętnie przeczytam!
_________________
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-02-12, 10:12   

krawcu napisał/a:
W tym linku napisali że Amper to sportowa hybryda :)
Bo to niemiecka gazeta więc nazewnictwo biorą z zachodu. Nikt na zachodzie nie widzi problemu w nazywaniu hybryd autami elektrycznymi. Zresztą cały akapit który cytujesz brzmi tak :

Cytat:
Opel Ampera Test - Sportowa hybryda - Przewiezie 4 osoby i ma zasięg blisko 500 km: oto Opel Ampera - samochód elektryczny, którego można używać bez żadnej dodatkowej infrastruktury. - Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.

A może chcieli pogodzić wszystkich...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Mack 
[Maciej]

Wiek: 36
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 61
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-02-12, 10:15   

kami2 napisał/a:
Chyba jakiś niemiecki geniusz wymyślił tą nazwę Ampera-e.


Pewnie ktoś z Opla pozazdrościł nazwy VW Budee ;)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-02-12, 10:55   

RaveN napisał/a:

Czy byłaby możliwość, abyś po testach przygotował artykuł recenzję?

Zbadam sprawę. Nigdy nie brałem udziału w takim teście i nie wiem jakie są ograniczenia. Może będę mógł przyjechać do Polski na weekend...
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1656
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-02-12, 11:22   

YANNOSICK napisał/a:
Może będę mógł przyjechać do Polski na weekend...

Daj tylko znać, może będzie okazja się spotkać :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Mack 
[Maciej]

Wiek: 36
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 61
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-02-12, 16:06   

PatrykS napisał/a:
YANNOSICK napisał/a:
Może będę mógł przyjechać do Polski na weekend...

Daj tylko znać, może będzie okazja się spotkać :-)


Ja też bym się pojawił! Będę mógł dotkąć Amperę-eę? Pozwolisz? :)
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-06-05, 20:00   

Testy Ampery-e będą się odbywać w styczniu. Na tą chwilą 300 osób jest chętnych więc czekam na wskazanie testerów.

W środę w wywiadzie dla niemieckiego radia ktoś z centrali GM Europe powiedział, że są gotowi już w trzecim roku produkcji wprowadzić ładowanie 130 kW oparte na jakimś chińskim standardzie wspieranym przez Wanxiang. Czy to ta sama technologia którą popiera Elon?
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-08-29, 21:30   

Już jeździ.
film
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 163
Wysłany: 2016-09-01, 08:53   

Ampera-e/Chevy Bolt może namieszać na rynku. Czekamy na ceny i wrażenia z jazdy. Dziwię się trochę , że elektryki są głownie przenionapędowe skoro niewielkim kosztem można genialnie wręcz poprawić właściwości napędu. Chodzi mi głownie o warunki śnieg/deszcz.

Powszechnie wiadomo ile Tesla straciła w Norwegii właśnie przez napęd na tylko na tył.
 
     
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 163
Wysłany: 2016-09-03, 19:40   

Jakie gniazdo ładowania ma Ampera-e ? i na jakie sposoby można ją ładować teraz i w przyszłości ?
Chyba Typ2 ? czyli jest jakaś przejściówka na 3f ?

 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-03, 20:21   

Wczoraj Opel podał szczegóły. Zasięg na Holandię ponad 400 km! Ładowanie: typ 2 11 kW 5h30minut, CCS 50 kW - 45 minut. Leasing 444€ miesięcznie. Zapisy od marca z pierwszeństwem dla uczestników programy myOpel. Sprzedaż od czerwca.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 606
Wysłany: 2016-09-03, 20:44   

w Niemczech na dzis jeszcze zadnych informacji nie ma. Dziwne, ze w Holandii juz jest.

400km to raczej w cyklu europejskim, czyli bez slonca, klimy, ogrzewania itp. W realu pewnie bedzie 250-300 maks, ale to i tak w porownaniu do innych konkurentow duzo.

Ciekawe co w standardzie, a co za doplata. Znajac Opla, to za 35k€ goly, a "normalny" kolo 48. I to juz nie bedzie tanio.

Ale poczekajmy na oficjalne info..
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 868
Skąd: Holland
Wysłany: 2016-09-03, 21:16   

Nie planuje się wersji wyposażeniowych. Czyli sytuacja jak z moją Amperą - wszystko w standardzie a za dopłatą ewentualne akcesoria (zimówki i ekrany dvd itp). Zasięg na Europę podają 320 km.
Tutaj aktualne zestawienie i oferta leasingu
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Jacky X

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 163
Wysłany: 2016-09-03, 22:54   

Prawdę mówiąc wygląda to całkiem fajnie. Będzie sukces bo konstrukcja jest ciekawsza niż u konkurencji.

Technicznie szkoda, że nie ma tam czterech silników-osobny na każde koło.

A poza tym-wiadomo cena. Wiem, że póki same baterie kosztują min.6000USD i produkcja nie jest wielkoseryjna to cudów nie będzie. Ale może z czasem wystąpi efekt skali a także dopłaty rządowe.

Reasumując zdaje się fajny elektryk i dobrze , że wchodzi na rynek. Jeśli okaże się bezawaryjny i użyteczny to stoimy u progu rewolucji w motoryzacji.
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-09-04, 12:37   

ciekawe ile leasing w Polsce. I w ogóle jaka cena w PL.
bo np. początkowa cena zwykłej Ampery porażała (200.000 PLN w salonie Opel)
444 EUR miesiecznie ? ja tam widze 600 EUR na 5 lat miesiecznie... to jest dobra cena chyba?
ale rozumiem, ze baterie są na wlasnosc?

jaką pojemnośc aku ma ten Bolt/Ampera-E ? 60kWh ? - edit już widzę (54 dostepne dla usera)
zasieg realny 300km.... i OK. To tyle co Tesla Model S (w praktyce).

chyba dobrze, ze sprzedalem Leafa......
teraz Nissan powinien szybko pokazać Leafa II z 60kWh i zjechac z cenami 30kWh, a model 24kWh wycofać z rynku bo..... mocno odstaje (zasięgiem).
Leaf 60kWh także miałby 300km zasięgu, a to naprawdę wystarczy przy sieci szybkich ładowarek.

Ewentualnie Nissan mógłby namieszać na rynku i wprowadzić upgrade do 60kWh dla starszych Leafów i to byłby niezły cios dla Bolta, a nawet Tesli - ale z tego co widzę wątpię by tak zrobili - skoro nawet nie da się 30kWh wsadzic w miejsce 24kWh. Jednym słowem Nissan robi sobie strzał w kolano.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 606
Wysłany: 2016-09-04, 16:35   

highend napisał/a:

jaką pojemnośc aku ma ten Bolt/Ampera-E ? 60kWh ? - edit już widzę (54 dostepne dla usera)
zasieg realny 300km.... i OK. To tyle co Tesla Model S (w praktyce).


oj, realnie w S85 to moze troche wiecej niz 300 - ja przejezdzilem 7k km poki co, i ladujac do konca, normalna jazda (z klima/grzaniem, swiatlami, itp.), na pelnym ladowaniu spokojnie mozna przejechac 380-400km - do 115km/h. Powyzej, np 125km/h, starczalo na ok 350km. Jeszcze nie probowalem 80-90km/h, pewnie wyszloby 420km.

I to, jak powtarzam, bez oszczedzania auta (czyli z wyprzedzaniem, tym pieknym przyspieszeniem itp.:)))
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13