SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy są tu jacyś polscy użytkownicy Renault ZOE?
Autor Wiadomość
Paciotti 

Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-18, 15:17   Czy są tu jacyś polscy użytkownicy Renault ZOE?

Zastanawiałem się nad kupnem Renault ZOE. 4-5 letnie auto z Zachodu można kupić za ok. 20 tys. zł. Jak wiadomo, wynająć trzeba od Renault baterie za ok. 400 zł miesięcznie, bez których samochód jest praktycznie bezwartościowy, niemniej finansowo to się nawet spina. Od dealerów Renault, w tym Renault Polska, usłyszałem że firma nie oferuje już najmu baterii. Nie i koniec. Być może uda się sprowadzić z zagranicy baterie, ale tylko do kupna, co kosztuje ok. 40 tys. zł. A jeśli auto nie jest polskiego pochodzenia - nie uda się nawet to. Stąd moje pytanie: czy są tu jacyś użytkownicy ZOE? Macie baterie na własność czy za chwilę zostaniecie z najdroższą taczką na polskim rynku? ;)
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 910
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 15:24   

Jeśli ściagasz auto z zachodu to możesz też od razu tam kupić baterie. To chyba najsensowniejsza opcja. Ceny baterii praktycznie takie same jak w PL. Orientowałem się gdy jeszcze myślałem nad kupnem ZOE. Jeśli dobrze pamiętam to wychodzi coś ok. 35tys pln.
Odpuściłem zakup gdy zobaczyłem wnętrze na żywo i przekalkulowałem koszty w stosunku do leafa.
 
 
Paciotti 

Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-18, 15:46   

No właśnie - ZOE w wariancie 20 tys. zł + 400 zł/miesiąc za baterie ma jeszcze sens. W wariancie 20 tys. zł + 35 tys. zł za baterie sensu nie ma - lepiej kupić za to samo większego i lepiej wykonanego Leafa.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-18, 15:51   

Kupując uszkodzone Zoe z zachodu z baterią,
umowę możesz przepisać również w Polsce i tu łaski nie ma.
Znana mi cena najmu baterii od 250 zł netto i to jest nie tylko bateria,
ale i asistance i usługi on-line, wada zawsze obowiązuje AC.
Ogólnie temat opłacany tylko przy działalności przyjmując 1000 km
miesięcznie jeżeli przyniesie 3 tyś dochodu to koszt 300 zł
plus 500 prąd (przy niskiej taryfie) jest już opłacalny.

Zanim rozważysz Zoe zastanów się też jak chcesz ładować.
w 2013 i 14 roku masz 2 wersje R i Q
Jeżeli chcesz ładować w domu z gniazdka lub siły to wersja R ,
jeżeli z szybkich słupków to już Q, mając na uwadze, że będzie taki w pobliżu.

Jeżeli domowe ładowanie to i Leaf Ci przypasuje, ale zapłacisz około 50 tyś
Wiem z doświadczenia, że jak czasem braknie prądu w dzień to cudownie jest
załadować kawę i ze słupka ze 30 min prądu (tak miałem dziś ok. godz. 11).
Zoe nie rozpieszcza jakością materiałów, są raczej twarde, gdzie Leaf wypada lepiej.
Leaf jest tęż nieco większy, coś jak stary Golf czy Megane, Zoe natomiast to jak Captur.
(może ktoś powie Clio ale mam fotki zaparkowanych obok siebie i tam widać)
Ale urodę i jakość zostawiam własnej ocenie, dla mnie auto to konieczne narzędzie.

Jeżeli zamierzasz kupić Zoe bez baterii, to zacznij od zorganizowania baterii,
żeby nie było że masz taczkę. Co sugerujesz tą chwilą? - baterie odparują
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 910
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 16:36   

Podejrzewam, że jeśli już jest podpisana umowa najmu baterii to przepisanie jej na kolejne lata to już tylko formalność i nie sądzę, żeby renault robiło z tym problem. A jak podpisać umowę od zera to poczytaj tutaj na forum, też ktoś opisywał. Tylko licz się z tym, że leasing podpisuje się na określony czas (jeśli się nie mylę to minimum 3 lata). Czyli już na dzień dobry dolicz kilkanaście tys do zakupu (tyle, że rozłożone na raty). Dwa takie trzyletnie cykle i masz już leafa. Nie mówiąc o tym, za ile odsprzedasz używane zoe z leasingiem baterii, a za ile używanego leafa.
Tak jak pisze poprzednik - jeśli jesteś w stanie wpuścić wynajem baterii w koszty na działalności, to ma to sens. Ale jeśli jako prywatny użytkownik to już niekoniecznie.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-18, 16:47   

I to musi być ten Leaf:
https://www.otomoto.pl/of...html#79c95fb9f0
bo to okazja i czeka na swojego ostatniego właściciela lub chętnego do wymiany/naprawy baterii

Wchodzisz w ten wvir?
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 910
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 16:54   

Nie, bo to przedlift. Mają gorsze baterie, brak pompy ciepła, brak szybkiej ładowarki, itp. Mało kto chce takie auto.
Na zachodzi są jeszcze tańsze.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-18, 16:55   

Apolonia napisał/a:
I to musi być ten Leaf:
https://www.otomoto.pl/of...html#79c95fb9f0
bo to okazja i czeka na swojego ostatniego właściciela lub chętnego do wymiany/naprawy baterii

Wchodzisz w ten wvir?


Ten leaf ma baterię do wymiany i w tej cenie nie jest absolutnie okazją. Jak będzie kosztował w granicach 25-30 tys to można rozważyć. To oczywiście tylko moje zdanie. Ponadto jest to wersja USA i przedliftowy = cena w dół.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-18, 17:09   

Po 6 latach już mamy kłopot z baterią, to trzeba brać pod uwagę.

hmmy i co na to vwir?

Ja już znam rozwiązanie.
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 910
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 18:00   

Pisałem już, że przedlifty mają słabe baterie. Ale do Ciebie to nie dociera, wiec szkoda strzępić klawiaturę.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-18, 18:07   

To tu jest miejsce które dotyka tematu baterii.
Tu można do woli wychwalać-krytykować własności lub leasing.
Problem jakości baterii dopadnie każdego posiadacza EV.
Rozwiązaniem nie będzie, "a nie mówiłem" lub szukanie liftów.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-18, 18:11   

Kłopot z baterią ma ten konkretny Leaf, dlatego że zapewne w USA jezdził w gorącym klimacie.
Ten problem dotyczy wszystkich Leafów, poliftowych też.

Gorąco - zabija baterie.

Polecam szukać Leafa używanego w krajach Skandynawskich, Holandii, Belgii, północnej Francji.
Oraz jak komuś nie przeszkadza kierownica: najtaniej kupi się Leafa w Wielkiej Brytanii.

Z tamtego rejonu te auta nie powinny mieć problemu z baterią.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-18, 18:14   

Francja owszem pod warunkiem, że nie południowa.
Już widziałem modele 2013 r. 15 tys km przebiegu 80% baterii.
Czyli raczej stal załadowany lub rozładowany i się smażył w słońcu.
 
 
highend 


Wiek: 41
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2970
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-01-18, 20:33   

Apolonia napisał/a:
Francja owszem pod warunkiem, że nie południowa.


Czytamy ze zrozumieniem:

"Polecam szukać Leafa używanego w krajach Skandynawskich, Holandii, Belgii, północnej Francji."
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 910
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 21:01   

Podsyłałem tu kiedyś linka do baterii z leafa w idealnym stanie, z małym przebiegiem. Koszt to 12tys pln. Czyli tyle, ile jedna trzyletnia umowa leasingowa. Niech każdy sobie odpowie, co ma większy sens. Druga sprawa to fakt, że nigdy nie wymienia się całej baterii, tylko kilka słabych ogniw, więc koszt jest rzędu kilkuset (max kilka tys) pln.
No a teraz jak szybko pada bateria? Mój leaf jeździł w okolicach Cincinnati, więc klimat zbliżony do Polski. W tym roku stuknie mu 5 lat i bateria ma SOH na poziomie 88-90%. Jeśli pojemność będzie spadała w podobnym tempie, to poziom, przy którym renault wymienia baterie osiągnie za jakieś 10 lat (od dzisiaj).
Z tego co czytałem to ZOE ma konserwy takie same jak w leafie, więc utrata pojemności będzie zbliżona.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1204
Wysłany: 2018-01-18, 21:08   

vwir napisał/a:
Z tego co czytałem to ZOE ma konserwy takie same jak w leafie, więc utrata pojemności będzie zbliżona.

Nissan Leaf i Renault Zoe mają inne baterie, inny producent (odpowiednio AESC i LG Chem).
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-18, 21:14   

Hmm i to miało wnieść do tematu że ????
to już było
http://forum.samochodyele...ighlight=#30881
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2018-01-18, 21:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 910
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-18, 21:15   

Chyba nie do końca. Oglądałem kiedyś film z rozbierania baterii z fluence i goście mówili, że moduły są takie same jak w leafie i zoe. Może było kilka wersji? Albo zależy od pojemności?
To dowodzi, że nawet gdyby mi bateria padała co 3 lata to koszt jej wymiany byłby równy kosztowi leasingu. Ale z tego co widzę, to padała będzie raczej co 15 lat, a nie co 3 lata. Zbyt trudne?
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-18, 21:26   

Dla tych co lubią filmy polecam minute 2.20
https://www.youtube.com/watch?v=8WdkUZz25UY
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-08-23, 11:12   



Obraz z parametrów zużycia z naszego Zoe
700 kWh załadowane za 0,27 zł
w tym parę gratisów z ładowarek publicznych
czyli pokryły straty ładowania 3-fazy w domu.
 
 
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1204
Wysłany: 2018-08-23, 11:17   

Apolonia napisał/a:
Obraz z parametrów zużycia z naszego Zoe

13,9 kWh/100 km na dystansie 5.000 km brzmi dobrze. Czy to wskazanie jest tożsame ze zużyciem energii z sieci (innymi słowy, czy uwzględnia straty pokładowego systemu ładowania)? W przypadku Zoe i ewentualnego ładowania małymi prądami w domu straty mogą być spore (5-10%?).
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-08-23, 11:26   

Strat 10% nie uwzględnia, pokrywają je gratisy publiczne.
Dystans 5 tyś przejechany od kwietnia do lipca na trasie
z wieloma ograniczeniami do 70 km/h plus obszary zabudowane.
Zawsze jazda przepisowo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13