SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasięg samochodów elektrycznych w zimę - opinie użytkowników
Autor Wiadomość
Albert 

Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-03-31, 10:25   Zasięg samochodów elektrycznych w zimę - opinie użytkowników

Witam

Rozpatruję aktualnie kwestie zasięgu w zależności od temperatury i zależy mi na spostrzeżeniach użytkowników samochodów elektrycznych by wybrać założenia których będę trzymał się w mojej pracy.
Zakładam że pojazdy w nocy trzymane są w garażu, będąc podłączone do ładowania. A zatem rano gdy chcemy jechać np. do pracy auto powinno być w 100% naładowane przy powiedzmy maksymalnej możliwej pojemności baterii i to będzie moje stałe założenie i teraz jest kilka opcji:
a) po dojechaniu do pracy zostawiamy samochód na zewnątrz na x godzin
b) zostawiamy auto na zewnątrz na x godzin, podłączając je do ładowania
c) parkujemy w garażu podziemny na x godzin
d) parkujemy w garażu podziemnym na x godzin podłączając auto do ładowania
I kolejne stałe założenie, wracamy do domu z powiedzmy 35 minutowym postojem na zakupy.
Teoretycznie postój w garażu podziemnym nie powinien wpłynąć na pojemność natomiast na zewnątrz tak, tylko zastanawia mnie opcja z ładowaniem pojazdu bo znów teoretycznie podczas ładowania baterie powinny się rozgrzewać a zatem sprawność powinna być możliwie największa ale to są tylko moje przypuszczenia przez które nie potrafię wybrać opcji którą będę zajmował się w pracy dlatego zależy mi na waszych spostrzeżeniach, najlepiej osób które w zbliżonych warunkach przeszły wszystkie warianty.
Pozdrawiam
 
     
jayy 


Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2017
Posty: 27
Skąd: Trondheim/Gdansk
Wysłany: 2017-03-31, 10:41   

Siemka.

1. Jesli masz mozliwosc zawsze zostawiaj auto w garazu (miejscu cieplejszym niz na zewnatrz).
2. Jezeli masz mozliwosc podlacz auto do ladowania (w razie naglej potrzeby warto miec pelna baterie).
3. Jezli masz funkcje 'preheat' ustaw ja tak by auto bylo nagrzane w momencie wyjazdu.

Najwieksza strata w zasiegu jest na ogrzaniu auta i zimnej baterii.

Moja droga do pracy 11km, auto zawsze stoi na dworzu, zima, uksztaltowanie terenu Norwegia + snieg+ opony z kolcami.

Bez wstepnego nagrzania auta - 17 kWh/100
Z wstepnym pogrzaniem auta - 14 kWh/100
_________________
Seat Ibiza 94' - Opel Vectra 2000 - Ford Mondeo 03' - Renault ZOE 15' - Hyundai Ioniq 17'
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1580
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-03-31, 10:49   

Peugeot 106 E ( 1999)
Lato 70- 80 km ( temp 18-22℃)
Zima :
1 postój/ładowanie w garażu podziemnym - temp + 5℃ zasięg 55 km po naładowaniu
2. postój/ładowanie na zewnątrz temp (-10 ℃) zasięg ok 35-38 km


Peugeot 106 E ( 2001)
Lato 85- 95 km ( temp 18-22℃)
Zima :
1 postój/ładowanie w garażu podziemnym - temp+5℃ zasięg ok 65 km po naładowaniu
2.postój/ładowanie na zewnątrz temp (-10 ℃ ) zasięg 45-50 km


Berlingo (2001)
Lato 90 + km ( nie sprawdzałem więcej) ( temp 18-22℃)
Zima :
1 postój/ładowanie w garażu podziemnym - temp +5℃ zasięg ok 70 km po naładowaniu
2. postój/ładowanie na zewnątrz temp (-10 ℃ ) zasięg 50-60 km

Ważna uwaga ( w każdym było stosowane zakrycie chłodnicy w zimie) oraz programowany czas zakończenia ładowania aby wyjazd nastąpił zaraz po zakończeniu ładowania
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1863
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-31, 11:07   

Samochody są różne - inna izolacja termiczna baterii, chłodzenie/grzanie powietrzne/wodne lub jego brak, zdalne włączanie ogrzewania lub brak takiej opcji itd. W najlepszym wariancie mamy izolowaną cieplnie baterię z możliwością grzania/chłodzenia. Mój samochód (nie jest garażowany), kiedy jest podłączony do zasilania, nie pozwala spaść temperaturze baterii poniżej 6 stopni. W czasie jazdy bateria jednak podgrzewana jest do wyższej temperatury - 12..15 stopni. Ładowanie podgrzewa baterię, ustawiam więc zakończenie ładowania na tuż przed wyjazdem, żeby nie tracić potem energii (0,5-0,7kWh) na podgrzanie w czasie jazdy. Przed wyjazdem z reguły włączam też wcześniej zdalnie ogrzewanie, co podgrzewa zarówno wnętrze, jak i baterię. Zimą przy lekkim mrozie przez 8 godzin w ciągu dnia bateria wychładza się, ale godzinna przerwa w jeździe nie powoduje dużego spadku temperatury.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Albert 

Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-03-31, 19:03   

Zdaje sobie sprawę z tego wszystkiego i będę to jeszcze rozważał, ale teraz zależy mi tylko na spostrzeżeniach odnośnie zasięgu w kategorii miejsca postoju pojazdu.
Ale dziękuję za bogatą w informacje odpowiedz oraz i poprzednie wpisy/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 245
Wysłany: 2017-04-01, 20:56   

Jestem posiadaczem samochodu elektrycznego dopiero trzy miesiące ale zaliczyłem już -10 i +20.
Na podstawie dotychczasowych obserwacji stwierdzić mogę, że jeśli temperatura nie spada poniżej -5 to czy samochód jest ładowany w garażu czy na zewnątrz nie ma znaczenia. Znacznie ma czas w jakim chcesz go używać po zakończeniu ładowania. Akumulatory i tak w czasie ładowania będą się rozgrzewać do podobny temperatur czy to robisz przy +10 czy -5. Najważniejsze to ile będziesz używać ogrzewania, później świateł do jazdy nocnej i na końcu czas użytkowania samochodu po zakończeniu ładowania. Jeśli samochód chcesz użytkować do 8h po ładowaniu to temperatura w zakresie -5 +5 ma znikome znaczenie.
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 245
Wysłany: 2017-04-02, 07:28   

Jeszcze taka uwaga, możesz rozpatrywać samochody z chłodzeniem i bez akumulatorów w zakresie temperatur od -270 do +10 razem.
Mając chłodzenie i tak do +10 C na zewnątrz miałem zasłoniętą chłodnice całkowicie.
 
     
Albert 

Dołączył: 09 Sty 2017
Posty: 15
Wysłany: 2017-04-03, 21:01   

Jest to bardzo ciekawa uwaga, a zatem tak jak przypuszczałem, niezależnie gdzie odbywa się ładowanie, w ujemnych temperaturach pojemność baterii nie ulegnie zmianie pod warunkiem że samochód będzie podłączony do ładowania.
Piszecie o ogrzewaniu i światłach i ja świetnie to rozumiem ale bardziej interesuje mnie pojemność akumulatora. Mam już potwierdzenie że ładując pojazd pojemność mi nie spadnie a teraz pytanie jak to się ma gdy nie ładujemy pojazdu np. jedziemy rano do pracy (mamy 100% pojemności) i zasięg powiedzmy 150 km, dojedziemy i zostawimy pojazd który wskazuje zasięg no niech będzie 100 km przy naszych 100% dostępnej pojemności na 8 godzin. I teraz pytanie jaka może być różnica między pojazdem w garażu a tym na zewnątrz gdy uruchomimy pojazd? Teoretycznie mając temperatury +20*C zasięg powinien wskazywać +/- 100 km w obu przypadkach. Natomiast przy -20*C na pewno pojazd na zewnątrz powinien wskazywać mniejszy dostępny zasięg ale czy różnica będzie duża?

Może to trochę zagmatwałem ale najbardziej interesuje mnie moment powrotu do pojazdu po długim postoju na mrozie, i porównanie tego co np. wyświetlał komputer pokładowy przed wyjściem z samochodu a co po powrocie.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1580
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-04-03, 21:49   

Różnica będzie duża. Pojemność cieplna akumulatorów nie jest duża i nie sa one w termosie.
Jeśli nie mają automatyki cieplnej to po kilku godzinach - a piszesz o 8 godzinach ich temperatura spadnie o kilkanaście stopni.
A na naszych stronach znajdziesz wykresy zależności pojemności od temperatury.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
wik6

Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 245
Wysłany: 2017-04-04, 04:46   

Ja stosuję taki wzór ilość dób postoju bez ładowania pomnożyć o max występującą ujemną temperaturę, i o tyle mniej więcej spadnie ci pojemność akumulatora. A w temperaturach powyżej zera do 24h po ładowaniu można pomijać rozważania o spadku pojemności. Trzeba jeszcze pamiętać , że spadek pojemności nie jest liniowy. Czym bardziej rozładowany akumulator tym bardziej efekt się potęguje. To znaczy w górnym zakresie w czasie jazdy nie zauważysz efektu spadku pojemności a przy końcu będziesz miał cztery razy mniej niż normalnie na ciepłych akumulatorach.
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1863
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-04-04, 08:35   

Albert napisał/a:
Może to trochę zagmatwałem ale najbardziej interesuje mnie moment powrotu do pojazdu po długim postoju na mrozie, i porównanie tego co np. wyświetlał komputer pokładowy przed wyjściem z samochodu a co po powrocie.
Tu oprócz fizyki niestety dużą rolę odgrywa inteligencja oprogramowania przewidującego zasięg - w różnych samochodach jest z tym różnie, tak naprawdę to trzeba ten zasięg zmierzyć, tj. przejechać ileś km.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Jacek Z

Dołączył: 30 Gru 2017
Posty: 12
Skąd: Norwegia
Wysłany: 2018-01-29, 21:11   

jayy napisał/a:
Siemka.

1. Jesli masz mozliwosc zawsze zostawiaj auto w garazu (miejscu cieplejszym niz na zewnatrz).
2. Jezeli masz mozliwosc podlacz auto do ladowania (w razie naglej potrzeby warto miec pelna baterie).
3. Jezli masz funkcje 'preheat' ustaw ja tak by auto bylo nagrzane w momencie wyjazdu.

Najwieksza strata w zasiegu jest na ogrzaniu auta i zimnej baterii.

Moja droga do pracy 11km, auto zawsze stoi na dworzu, zima, uksztaltowanie terenu Norwegia + snieg+ opony z kolcami.

Bez wstepnego nagrzania auta - 17 kWh/100
Z wstepnym pogrzaniem auta - 14 kWh/100


No to super oszczędne autko masz...
Moj MB250e, ten sam kraj, opony, zima, podobny droga, zawsze garaz...... 28...33 kWh/100km..
 
     
Archarius

Dołączył: 14 Gru 2015
Posty: 52
Wysłany: 2018-01-30, 12:04   

Potwierdzam, na dłuższej trasie Ioniqiem jest podobnie - Ostatnia trasa Kraków - Jasło - Kraków - 16,9 kWh (temperatura, ok 0st.)

W tym roku zimy nie ma, min. temperatura przy której jeździłem to -8st. i nie widziałem znaczącej różnicy.

Za to już przy 10 stopniach na plusie zużycie na wspomnianej wyżje trasie spada do ok 13-14kWh.
 
     
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 185
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-30, 12:08   

Zoe mojej Pani zima poniżej 5 st. 17-18 kWh
przy 10 st. to już okolice 14-15 kWh
powyżej 10 st. to pełnia szczęścia.
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-01-30, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 204
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-02-01, 11:42   

Na "ZIMĘ" są pewne tricki.
1) Jeśli masz garaż najlepiej ogrzewany pilnuj temperatury eku powyżej +10C
2) Jeśli nie masz garażu a masz słupek DC w pobliżu to niestety przed duża traską w zimę musisz udać się na ładowarkę i dobić prądu z DC ( o ile auto ma port DC ). Ładowanie z szybkiej ładowarki podbije pięknie temperaturę do roboczej wiosennej albo lepiej. Warto też pamiętać aby przed ładowaniem odpowiednio rozgrzać pakiet jesli ma ujemna temp. Jak to zorbić a no prosto, klikanaście razy gaz , regen , gaz i regen. Bateria pracuje i generuje ciepło.
3) Dla extremistów masochistów którym zima nie straszna załozyć BENZYNOWE WEBASTO i zasięgi mamy jak latem o ile auto ma termal managment baterii. Jak masz LEAF to dalej jednak musisz pilnować temperatur aku za pomocą w/w tricków.

Trzymając się tych zasad bez WEBASTO mam takie wyniki w LEAF 24kwh z pompą ciepła
ZIMA 150km ogrzewanie na 19 , grzanie kierownicy i zadka.
ZIMA bez ogrzewania tylko kierawa i zadek 175km
LATO rekord 212,5km
Przebiegi na trasach do max 85km/h żeby nie było.
 
 
     
adamFR

Dołączył: 04 Mar 2017
Posty: 8
Wysłany: 2018-02-01, 13:01   

leaf na trasie po Polsce
https://www.youtube.com/watch?v=q0FK-YfDeD0

https://www.youtube.com/watch?v=FgwatcS4_2Y
 
     
Pawiel 
Opel Ampera 2013


Wiek: 38
Dołączył: 08 Sie 2012
Posty: 332
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-01, 22:15   

Ampera 2013 r., zima (okolice 0C) - zasięg 57km zazwyczaj (przy założeniu, że jeden przejazd, bez dłuższych przerw, skutkujących wyziębieniem auta i koniecznością grzania, przy klimie nastawionej na 20.5C w trybie Auto/Max cały czas, grzanie siedzeń na poczatku przez kilka km, bez wstępnego podgrzewania). Auto wyjeżdża z garażu, gdzie jest 4C. Jazda spokojna, płynna.

Ale przy -10C już nie jest tak kolorowo, wychodzi poniżej 50km przy identycznych warunkach, jak powyżej. Co bym nie robił, nie przeskoczę w takich warunkach w trybie wyłącznie elektrycznym 50km.

Po raz kolejny zaznaczam, że z moich obserwacji wynika, że na letnich oponach ww. zasiegi byłyby o kilka km wyższe. Po zmianie na zimowe od razu zobaczyłem ubytek zasięgu.

W Internecie jest bardzo ciekawy opis systemu ogrzewania Ampery/Volta/ELR. Bite 45minut wciągającej lektury.
http://gm-volt.com/2016/0...ing-procedures/

Potestuję, jak w praktyce sprawdza się to, co napisał gość w powyższym artykule. Ale od razu mogę powiedzieć, że uwagi Patryka, co do grzania baterii przed wyjazdem i ustawiania końca ładowania na godzinę wyjazdu się pokrywają z artykułem.

Zauwazyłem też, że Ampera w trybie czysto elektrycznym przy niskich temperaturach zewnętrznych oferuje lekki dyskomfort pasażerów na tylnym siedzeniu, tzn. gdy na wyświetlaczu jest 21C, to im jest po prostu zimno (przy 0C). Te 21C to odnosi się do przodu. Aby zapewnić znośną temperaturę na tyle, trzeba by ustawic znacznie wyżej temper na kilmatyzacji - 24C... Dyskomfort znika po krótkim czasie (kilka minut) p uruchomieniu silnika - jak ręką odjął. Produkcja ciepła z samych baterii pochałania ogromne ilości energii.
_________________
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 38
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 917
Skąd: Holland
Wysłany: 2018-02-02, 08:47   

Zawsze, bez wyjątków należy używać ogrzewania wstępnego. Przed wyjściem z auta zmienić ustawienia klimy na max temp. i max wiatrak. Po ruszeniu wracamy do standardowych ustawień i
auto nie będzie marnować energii na grzanie przez dobrych kilka kilometrów. Zasięg przy 0st mam około 63-65 km.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1863
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-02, 20:18   

YANNOSICK napisał/a:
Przed wyjściem z auta zmienić ustawienia klimy na max temp. i max wiatrak. Po ruszeniu wracamy do standardowych ustawień i auto nie będzie marnować energii na grzanie przez dobrych kilka kilometrów.
Potwierdzam - nagrzewamy wnętrze i potem ono będzie oddawać ciepło. Do tego trik z unikaniem włączania klimy do odparowania przedniej szyby - ustawiamy min, nawiew na szybę i środek (bez dołu) z zewnątrz, zamykamy wszystkie kratki nawiewu (żeby środek nam nie chłodził auta), wiatrak na jedną kreskę, można go też wyłączyć i włączać dopiero wtedy, gdy szyba zaczyna parować.

YANNOSICK napisał/a:
Zawsze, bez wyjątków należy używać ogrzewania wstępnego.
W garażu podziemnym pilot może nie mieć zasięgu z domu, polecam wtedy aplikację MyVoltStar.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 204
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-02-03, 10:33   

adamFR napisał/a:
leaf na trasie po Polsce
https://www.youtube.com/watch?v=q0FK-YfDeD0

https://www.youtube.com/watch?v=FgwatcS4_2Y


Wiesz co z takimi testami to szkoda czasu oglądać takie wypociny. Napisałęm do "SZAFY" że jak chce rzetelnych testów to zapraszam do siebie. I z lekka może się zdziwić :)
Ładowanie z chińskich chademo po 60min mija się z celem. A i jazda bez przygotowania auta do trasy to amatorka. Auto powinno stać w cieplutkim garażu w nocy przed wyjazdem naładowane na 100% i z preheatem. I wtedy te 134km to LEAF wciąga nosem. No i nie było podstawowego parametru ile ma SoH ta ich bateria w Amerykańskim LEAF'ie może z TEXASU lub CALIFORNIII. Jak ma 85% to się nie dziwię że nie daje rady tym 134km.
 
 
     
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 185
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-02-03, 11:06   

Ja na filmie widzę, że wsiada dwóch facetów, którzy robią amatorski spektakl jazdy Leaf'em.
Zastanawiałem się jaki maja cel w tej produkcji i czy rzeczywiście są tak mało doinformowani
w kwestii zasad użytkowania tego sprzętu, bo jednak raptem nie wiadomo skąd, pojawia
się możliwość ładowana na trasie (czyli założenie jakieś mieli).
Jedyna ciekawostka jak dla mnie, to akcja z holowaniem, ja bym się nie odważył,
a oni pokazali, jak to wygląda w realu.
 
     
kami2 

Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 156
Skąd: Kielce
Wysłany: 2018-02-03, 13:43   

Mogli podładować się w okolicach galeri Bronowice gdzie już jest "małe zagłębie " ładowarkowe.Uniknęliby jazde przez caly zakorkowany Kraków.W piątki przejazd kilku km w korkach na alejach potrafi zajac tyle co podroz z Kielc do granicy Krakowa.
 
     
zeeltom 


Wiek: 60
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 1109
Skąd: Żyrardów

Wysłany: 2018-02-03, 14:21   

Ekologiczne ogrzewanie zwiększa zasięg w zimie ;)

 
     
KilleR.racer 

Wiek: 38
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 204
Skąd: Zbójna k.Łomży
Wysłany: 2018-02-06, 17:00   

Cytat:
adamFR napisał/a:
leaf na trasie po Polsce
https://www.youtube.com/watch?v=q0FK-YfDeD0

https://www.youtube.com/watch?v=FgwatcS4_2Y


Wiesz co z takimi testami to szkoda czasu oglądać takie wypociny. Napisałęm do "SZAFY" że jak chce rzetelnych testów to zapraszam do siebie. I z lekka może się zdziwić :)
Ładowanie z chińskich chademo po 60min mija się z celem. A i jazda bez przygotowania auta do trasy to amatorka. Auto powinno stać w cieplutkim garażu w nocy przed wyjazdem naładowane na 100% i z preheatem. I wtedy te 134km to LEAF wciąga nosem. No i nie było podstawowego parametru ile ma SoH ta ich bateria w Amerykańskim LEAF'ie może z TEXASU lub CALIFORNIII. Jak ma 85% to się nie dziwię że nie daje rady tym 134km.

A tu dowód na top kto to testował tego leafa. Jak oni mają takie pojęcie o tym aucie to się nie dziwię że potem taki wydzwięk idzie w eter. Ale że nie lipa im gadać takie głupoty do kamery i potem jeszcze robić pranie mózgu ludziom młodym co to oglądają??? Przestroga dla innych , najpierw doczytaj , doszkol się a potem używaj. Dla mnie to jak filmiki na YT jak baby u ruskich odjeźdzają ze stacji z pistoletem do tankowania benzyny. Poziom dna. I koleś się wypowiada o LEAF masakra
FILM na YT
 
 
     
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 36
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-02-07, 18:34   

KilleR.racer napisał/a:
Cytat:
adamFR napisał/a:
leaf na trasie po Polsce
https://www.youtube.com/watch?v=q0FK-YfDeD0

https://www.youtube.com/watch?v=FgwatcS4_2Y


Wiesz co z takimi testami to szkoda czasu oglądać takie wypociny. Napisałęm do "SZAFY" że jak chce rzetelnych testów to zapraszam do siebie. I z lekka może się zdziwić :)
Ładowanie z chińskich chademo po 60min mija się z celem. A i jazda bez przygotowania auta do trasy to amatorka. Auto powinno stać w cieplutkim garażu w nocy przed wyjazdem naładowane na 100% i z preheatem. I wtedy te 134km to LEAF wciąga nosem. No i nie było podstawowego parametru ile ma SoH ta ich bateria w Amerykańskim LEAF'ie może z TEXASU lub CALIFORNIII. Jak ma 85% to się nie dziwię że nie daje rady tym 134km.

A tu dowód na top kto to testował tego leafa. Jak oni mają takie pojęcie o tym aucie to się nie dziwię że potem taki wydzwięk idzie w eter. Ale że nie lipa im gadać takie głupoty do kamery i potem jeszcze robić pranie mózgu ludziom młodym co to oglądają??? Przestroga dla innych , najpierw doczytaj , doszkol się a potem używaj. Dla mnie to jak filmiki na YT jak baby u ruskich odjeźdzają ze stacji z pistoletem do tankowania benzyny. Poziom dna. I koleś się wypowiada o LEAF masakra
FILM na YT



Jak dla mnie to te filmiki bardzo fajne i prawdziwe. Ukazuja jak ładować, jak podróżować, wszystko na żywo. A nie jak niektórzy świrują i ogrzewać, polewać gorąca wodą lub inne tam pierduty :oops:

Dla mnie samochód elektryczny to narzędzie do przemieszczania się po mieście, chce jechać wciskam gaz i jadę. Na zakupy, dzieci do szkoły czy na basen. Gdy chcę jechać gdzieś dalej, to odpalam diesla i nie myśle o zasięgu czy wolnym miejscu do ładowania.
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 14