SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dywagacje o tym które gniazda ładowania są najlepsze
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 11:18   Dywagacje o tym które gniazda ładowania są najlepsze

[Temat wydzielony z innej dyskusji ]
...

Takie gniazdka powinny być w słupkach dlla EV po drodze i w skrzynkach dla EV po drodze. Njelpiej zwykłe skrzynki elektryczne budowlane RB - one mają i gniazdka zwykłe 230V/16A oraz 400V/16A i także niektóre 400V/32A.
Wszystkie dobre samochody elektryczne i rowery elektryczne mają zwykłe wtyczki, więc są śliczne.
A ci z droższymi autami EV niech sobie kupią małe adaptery przewoźne dopasowujące do tych gniazdek, nawet do szybkiego ładowania
...

Takie CHaDEmo to każdy bogaty sobie kupi adapter dopasowujący do danego gniazda siłowego, albo zmiieniia auto na prawidłowo skonstruowane, które ma prawidłowe wtyczki, a nie monopolistyczne.
Ludzie korzystający u mnie z doładowania po drodze jadący na EV np. z Norwegii lub z innych państw, nie mieli takich problemów - wtykali się, potem się doładowali i po czasie oodjeżdżali.
Do doładowania telefonu komórkowego po drodze nikt nie kombinuje specjalnych gniazdek, bo wiele telefonów ma inne wtyczki do doładowania - jest zawsze kabel dopasowujący, a jadąc do Anglii kupuje się oodpowiedni adapterek i .......
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2015-06-15, 08:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 11:32   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Takie CHaDEmo to każdy bogaty sobie kupi adapter dopasowujący do danego gniazda siłowego, albo zmiieniia auto na prawidłowo skonstruowane, które ma prawidłowe wtyczki, a nie monopolistyczne.
Ludzie korzystający u mnie z doładowania po drodze jadący na EV np. z Norwegii lub z innych państw, nie mieli takich problemów - wtykali się, potem się doładowali i po czasie oodjeżdżali.
Do doładowania telefonu komórkowego po drodze nikt nie kombinuje specjalnych gniazdek, bo wiele telefonów ma inne wtyczki do doładowania - jest zawsze kabel dopasowujący, a jadąc do Anglii kupuje się oodpowiedni adapterek i .......


tu nie chodzi o wtyczki tylko o dostępne stacje ładowania
np masz w gda 3 stacje chademo oraz kilka type2 dlaczego nie zaznaczyć tego na mapie?

dlaczego nie mogę wrzucić na mapę mojego gniazda 22kW type2 ?

wiesz jaka jest różnica między gniazdem 3 fazowym w przypadku np Tesli?
ładowarka przenośna pozwala ładować z mocą 11kW z gniazda 3 fazowego, które ma 32A
taka konstrukcja i tyle. Dlatego jadąc w trasę omijam wszystkie takie gniazda jeśli mam do wyboru type2 lub chademo bo kluczowy jest czas ładowania.
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 12:13   

No tak, z TYPE2 można uzyskać tylko 230V/32A, a z gniazdka siłowego np. 32A da się uzyskać np. 3 razy więcej, albo nawet 3 razy 400V po 32A - policz ile to energii i w jakim czasie, ale wówczas kierowca tak szybko doładuje, że może nie zdążyć wypić kawy.
Podobna sprawa z tym innym monopoolem jak CHaDEmo.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-14, 14:05   

Jak z gniazdka 32A 400V uzyskać 36kW? O czymś nie wiem?
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 16:46   

Wystarczyło przeczytać mój tekst, przemnożyć (3x32Ax400V/1000 = 38,4kW).
A są też gniazda siłowe po 63A orócz innych możliwości siłowych.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 16:53   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
No tak, z TYPE2 można uzyskać tylko 230V/32A, a z gniazdka siłowego np. 32A da się uzyskać np. 3 razy więcej, albo nawet 3 razy 400V po 32A - policz ile to energii i w jakim czasie, ale wówczas kierowca tak szybko doładuje, że może nie zdążyć wypić kawy.
Podobna sprawa z tym innym monopoolem jak CHaDEmo.


ok to powiedz mi jakim cudem type2 obsługuje moc 22kW ? :)
type2 właśnie podłącza się do przyłącza 3-fazowego 32A

w małym uproszczeniu każda faza 32A daje około 7,2kW i nic więcej nie wyciśniesz

chademo to żaden monopol a zwykły prostownik AC na DC
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 16:56   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Wystarczyło przeczytać mój tekst, przemnożyć (3x32Ax400V/1000 = 38,4kW).
A są też gniazda siłowe po 63A orócz innych możliwości siłowych.


dlaczego liczysz na napięciu miedzyfazowym?

te swoje 38,4kW powinieneś podzielić przez pierwiastek z 3 i masz w wyniku 22kW
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 17:54   

A kto mi zabroni brać energię z międzyfaz, toż to zwykła fizyka i prosta matematyka.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-14, 18:04   

No właśnie, to prosta "elektrotechnika", może coś poczytaj, są takie książki "podstawy elektrotechniki".
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 18:23   

Oj, brzydko próbujesz obrazić.
Chyba że patzrzysz akurat w lustro, ale poczytaj i nie pisz głupot. Moc jest mocą i energia pobarana do aku jest energią oczywistą.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-14, 18:35   

Ja nie chcę nikogo obrażać. Jeżeli mamy dostęp do prądu 3f 32A to możemy "pociągnąć": 1x230V 32A, 1x400V 32A, oraz 230Vx32Ax3.
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 18:52   

To jesteś akurat tu w błędzie. Jeszcze można pociągnąć (odebrać zasilanie) międzyfazwe i do niedawna zasilanie budynków odbywało się trzema grubymi żyłami plus jedną cieniutką zerową - bo tak wychodzi z analizy matematycznej sieci. Do tego pprzecież nawet w wentylacjach buudynków i nawet w zwykłych maszynach stolarskich są silniki zasilane międzyfazowo.
Tak z innnej beczki. Proszę, żeby ktoś mi uświadomił, jakie seryjnie produkowane auto EV ma orygiinnalnie montowany prostownik pokładowy o mocy 22kW z wtyczką "TYPE2" na 22kW ?
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 18:58   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
A kto mi zabroni brać energię z międzyfaz, toż to zwykła fizyka i prosta matematyka.


Tobie nikt nie broni ale żadne fabryczne auto nie przyjmie
takiej "mocy" :)
Tylko majsterkowicze i pasjonaci
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 18:59   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
To jesteś akurat tu w błędzie. Jeszcze można pociągnąć (odebrać zasilanie) międzyfazwe i do niedawna zasilanie budynków odbywało się trzema grubymi żyłami plus jedną cieniutką zerową - bo tak wychodzi z analizy matematycznej sieci. Do tego pprzecież nawet w wentylacjach buudynków i nawet w zwykłych maszynach stolarskich są silniki zasilane międzyfazowo.
Tak z innnej beczki. Proszę, żeby ktoś mi uświadomił, jakie seryjnie produkowane auto EV ma orygiinnalnie montowany prostownik pokładowy o mocy 22kW z wtyczką "TYPE2" na 22kW ?


Tesla model S
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-14, 20:07   

Tego "zabronią" bezpieczniki, które odłączą prąd :-( . Trzy fazy nie są odseparowane od siebie, tylko przesunięte o 120°. Niestety, jak się mnoży głupoty, to wychodzą cuda, a "cudów nie ma" (zawsze tak sobie mówię, jak coś powinno działać, a nie chce ;) ).
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 20:09   

Przecież narzekałeś, że musi być szybkie ładowanie, a jak uzasadniłem proste możliwości ze zwykłych gniiazdek, to piszesz, że fabryczne nie przyjmie, czyli zapprzeczasz sam sobie.
Każdy ,ma pprooawo sonbie zamontować dowolnie szybką ładowarkę dodatkową.
Fabrycznne auta dopiero zaczynają prawidłowo powstawać i one tylko gonią np. PRAWIDŁOWO SKONSTRUOWANE.
A TESLA, to żadne wzorce, bo tego jest w Polsce tylko kilkadziesiąt sztuk i szybkie doładowanie w trasie jest im żadko potrzebne.
Prawie wszystkie auta sa normalnie zasilane, jedynie prooducenci monopoliści bojąc się zwalczania przez lobby paliwowe wstawiają specjalnie inne wtyczki, które i tak nic nie dają, ale utrudniiają dostęp ogółu do EV oraz utrudniają rynek wtórny, gdyż większość ulega reklamo "czy fabryczne", zamiast zapoznać się z podstawami elektrootechniki i powielać dziwne sugestie. Potem człowiek słysz nieraz od niby fachowców, że moc jest w woltach, albo że ampery kopią (pewnie mają nogę z kopytem), bo uusłyszeli w programach niedouczonych ............telewizyjnych - może nawet secjalnie fałszujących wiedzę.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 20:12   

A tak przy okazji dodam dla przypomnienia, że większość mocnych prostowników (też w UPS-ach budynków lub do ładowania akumulatorów np. stacjonarnych) ma zasilanie międzyfazowe.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-14, 20:31   

To ile jest na kondensatorach?
 
 
highend 


Wiek: 42
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 3030
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2015-06-14, 21:30   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
A TESLA, to żadne wzorce, bo tego jest w Polsce tylko kilkadziesiąt sztuk i szybkie doładowanie w trasie jest im żadko potrzebne. .


"rzadko".

Tesli jest kilkadziesiąt sztuk. W biednym kraju zwanym Polska. To nawet więcej niż Leafów.
O czym to świadczy?
Dziś jest ich kilkadziesiąt, jutro będzie kilkaset, a za tydzień setki tysięcy.

Szybkie ładowanie jak Tesla Supercharger jest niezbędne.

Zwykłe gniazdka (bądź siłowe) - TAK, ale w domu.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
 
Zbyszek Kopeć 
EV jest śliczne

Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 1149
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-14, 21:41   

Słusznie: " rzadko" - przepraszam, ale człowiek się naczyta tyle w necie błędów, że i tak jako tako (Rzadko piszę słowo "rzadko").
Czyli jeśli są szybkie ładowarki niezbędne, to tylko siłowe zwykłe gniazdka załatwiają sprawę i ogólną dostępność oraz dają jeszcze szybsze możliwości (umożliwiają dodatkowe przyspieszeniia ładowania), a te monopolistyczne to umożliwiają bogatszym kupienie odpowiedniego adaptera dopasowującego, bo skoro stać go na drogie auto, to nie będzie roobił sobie obcachu i sobie kupi adapter, lub nnawet kilka, żeby wszyscy wiedzieli kogo stać na adapter. A nawet sobie kupi i zamontuje dodakowy zasilacz do jeszcze szybszego ładowania po drodze, co ma sobie załować.
Przecież jadąc autem w trasę i widząc rozładowującą się swoją komórkę nie szuka się specjalnego punktu ładowania np. PLUSA, a poprostu się włącza wtyczkę zamiiast zapalniczki w samochodzie i się doładowuje ten telefon komórkowy bez przerywania podróży.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 22:05   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Przecież narzekałeś, że musi być szybkie ładowanie, a jak uzasadniłem proste możliwości ze zwykłych gniiazdek, to piszesz, że fabryczne nie przyjmie, czyli zapprzeczasz sam sobie.
Każdy ,ma pprooawo sonbie zamontować dowolnie szybką ładowarkę dodatkową.
Fabrycznne auta dopiero zaczynają prawidłowo powstawać i one tylko gonią np. PRAWIDŁOWO SKONSTRUOWANE.
A TESLA, to żadne wzorce, bo tego jest w Polsce tylko kilkadziesiąt sztuk i szybkie doładowanie w trasie jest im żadko potrzebne.
Prawie wszystkie auta sa normalnie zasilane, jedynie prooducenci monopoliści bojąc się zwalczania przez lobby paliwowe wstawiają specjalnie inne wtyczki, które i tak nic nie dają, ale utrudniiają dostęp ogółu do EV oraz utrudniają rynek wtórny, gdyż większość ulega reklamo "czy fabryczne", zamiast zapoznać się z podstawami elektrootechniki i powielać dziwne sugestie. Potem człowiek słysz nieraz od niby fachowców, że moc jest w woltach, albo że ampery kopią (pewnie mają nogę z kopytem), bo uusłyszeli w programach niedouczonych ............telewizyjnych - może nawet secjalnie fałszujących wiedzę.


nie ma to znaczenia, dostaje się ładowarkę z kompletem wtyczek,
pasuje wszędzie
zgadzam się z określeniem looby paliwowego, :) jedynie tesla jest poza tą mafią
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 22:08   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
A tak przy okazji dodam dla przypomnienia, że większość mocnych prostowników (też w UPS-ach budynków lub do ładowania akumulatorów np. stacjonarnych) ma zasilanie międzyfazowe.


i to akurat jest słuszne :)
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
poczta.pl

Dołączył: 05 Kwi 2014
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-14, 22:10   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
Słusznie: " rzadko" - przepraszam, ale człowiek się naczyta tyle w necie błędów, że i tak jako tako (Rzadko piszę słowo "rzadko").
Czyli jeśli są szybkie ładowarki niezbędne, to tylko siłowe zwykłe gniazdka załatwiają sprawę i ogólną dostępność oraz dają jeszcze szybsze możliwości (umożliwiają dodatkowe przyspieszeniia ładowania), a te monopolistyczne to umożliwiają bogatszym kupienie odpowiedniego adaptera dopasowującego, bo skoro stać go na drogie auto, to nie będzie roobił sobie obcachu i sobie kupi adapter, lub nnawet kilka, żeby wszyscy wiedzieli kogo stać na adapter. A nawet sobie kupi i zamontuje dodakowy zasilacz do jeszcze szybszego ładowania po drodze, co ma sobie załować.
Przecież jadąc autem w trasę i widząc rozładowującą się swoją komórkę nie szuka się specjalnego punktu ładowania np. PLUSA, a poprostu się włącza wtyczkę zamiiast zapalniczki w samochodzie i się doładowuje ten telefon komórkowy bez przerywania podróży.


wolę mieć taki monopol niż paliwowy :)
_________________
P85D

may the power be with you
 
 
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1431
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-06-14, 22:22   

Ja również jestem zwolennikiem ogólnie dostępnych ładowarek (nie muszą być darmowe, tankuję auto na stacji, gdzie wkłada się banknot, a potem tankuje). Niestety wypisując takie "pierdoły" powodujesz, że traktuje się nas jako idiotów.
 
 
KGB 
Antypartyzant

Wiek: 37
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 543
Skąd: z łona matki
Wysłany: 2015-06-15, 15:48   

zabawny temat, ale tak powazniej, to dlaczego z 3f 32A nie wyciagnac 2x400x32 ,czyli 25.6kW ?
na wspolnej fazie wywali bezpiecznik 32A i mozna wyciagnac tylko 27.5A ze wzgledu na przesuniecie fazowe ?
_________________
dużo jeżdżę i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widzę takich wariatów co zapierd...a, aż głowa puchnie....
ledwo co ich wyprzedzam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14