SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
co wybrać i dlaczego ??
Autor Wiadomość
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 14:54   co wybrać i dlaczego ??

jaki radzicie mi zestaw i jakich akumulatorów do EV, który zamierzam zbudować ?

wiadomo :
- jak najtańszy
- jak największa pojemność
- jak największa żywotność
- jak najkrótszy czas ładowania ...

:)

no wiadomo że tak się nie da ale ...
chodzi mi o konkretna podpowiedź:
jakiej firmy jaki akumulator, gdzie i za ile kupić ....
żeby było najlepiej

pozdrawiam
i dziękuję ....
 
 
yarross 
Przekonany

Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 398
Skąd: Dębno
Wysłany: 2009-02-19, 19:57   Re: co wybrać i dlaczego ??

smok napisał/a:
- jak najtańszy
- jak największa pojemność
- jak największa żywotność
- jak najkrótszy czas ładowania ...

Najpierw powiedz jakie wymagania stawiasz temu co chcesz zbudować (albo co mówisz że chcesz zbudować). Masa, zasięg, Cx, rodzaj napędu. Aku są pochodną tego.
_________________
Zmieniłem zdanie. Zwiącholom nie należy płacić :)
 
 
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-19, 21:57   

no więc chcę przerobić opla calibrę ...
ma super niski Cx (0.26)
chociaż masa nie jest super atrakcyjna ok. 1 300 kg
jednak wydaje mi się że silnik, który wyrzucę z niego sporo waży
no i skrzynia.

myślałem jeszcze o hondzie crx ... tylko 900 kg, co prawda malutka i silnik też ma lekki ... ale nigdzie nie mogę znaleźć jej Cx ... pisałem nawet do hondy poland ... ale cisza .....

co do silników to mam zamiar/albo chęci ... zobaczymy jak z kasa przy tym kursie euro :( zamontować 4 silniki BLDC w kołach albo na krótkich półośkach ... tak żeby straty na przełożeniach były jak najmniejsze....

marzeniem by było jak by silniki miały po 15 kw ciągłej mocy ....
zasięg chciałbym mieć przynajmniej 150 km na ładowaniu jazdy po mieście ....
a idealnie by było ze 400 km w trasie przy 120 km/h

ale nie wiem czy to realne.
 
 
yarross 
Przekonany

Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 398
Skąd: Dębno
Wysłany: 2009-02-20, 21:41   

smok napisał/a:
no więc chcę przerobić opla calibrę ...
ma super niski Cx (0.26)
chociaż masa nie jest super atrakcyjna ok. 1 300 kg

Strasznie ciężki ten samochód. Po konwersji będzie ważył 1500 albo i lepiej.

smok napisał/a:
co do silników to mam zamiar/albo chęci ... zobaczymy jak z kasa przy tym kursie euro :( zamontować 4 silniki BLDC w kołach albo na krótkich półośkach ... tak żeby straty na przełożeniach były jak najmniejsze....

W kołach zapomnij.
Na każde koło osobny silnik i półoś - wykonalne, ale wtedy 4x cena kontrolera. No i przeróbka jednej osi na napędową, więc problemy z dopuszczeniem do ruchu.

smok napisał/a:
marzeniem by było jak by silniki miały po 15 kw ciągłej mocy ....
zasięg chciałbym mieć przynajmniej 150 km na ładowaniu jazdy po mieście ....
a idealnie by było ze 400 km w trasie przy 120 km/h
ale nie wiem czy to realne.

Realne... o ile masz $$$$, tak z 50 tysięcy zielonych minimum. Tego nie osiągniesz innymi aku niż litowo-jonowymi, a i tak 400km to poza zasięgiem przeróbki.
_________________
Zmieniłem zdanie. Zwiącholom nie należy płacić :)
 
 
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-21, 01:35   

jakie litowo-jonowe polecasz i jaki to koszt ?
i jakie samochody polecasz do przeróbki skoro calibra zbyt ciężka ??

wydaje mi się że przy prędkościach powyżej 45 km/h Cx jest ważniejszy od masy??
 
 
yarross 
Przekonany

Dołączył: 20 Sie 2008
Posty: 398
Skąd: Dębno
Wysłany: 2009-02-21, 22:26   

smok napisał/a:
jakie litowo-jonowe polecasz i jaki to koszt ?

Zadajesz hmm trudne pytanie. Zależy czy chcesz kupić TS-y najtańsze na rynku (10-15k$ za cały bank aku) i ryzykowac problemy gwarancyjne czy dać jakieś 2x tyle i kupić np LiFeBatt albo GP. Tak czy inaczej droga impreza :(

smok napisał/a:
i jakie samochody polecasz do przeróbki skoro calibra zbyt ciężka ??

Jak chcesz coś opływowego i Opla to może Tigra? Masowo podobnie do Corsy B, a ma Cx niższy.

smok napisał/a:
wydaje mi się że przy prędkościach powyżej 45 km/h Cx jest ważniejszy od masy??

Zależy jaki samochód. Są takie, że dopiero 50-60km/h zrównouje opory tpoczenia i aerodynamiczne.
Masa ma znaczenie w mieście, bo wpływa na osiągi i zużycie energii o wiele bardziej niż w trasie.
_________________
Zmieniłem zdanie. Zwiącholom nie należy płacić :)
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-02-24, 23:22   

Dobre auto na elektryka to
matiz
punto (wczesniejszy model)
corolla
co do aku poważnie się zastanawiam nad pakietami z wkrętarek
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-26, 01:30   

o jakaś konkretna odpowiedź :)
dlaczego te samochody akurat??
ze względu na masę ? czy Cx też bierzesz pod uwagę?
co z miejscem na akumulatory ?

ja myślałem o zrobieniu pakietu z akumulatorków paluszków .. są tanie i łatwo dostępne ...
ew. z baterii do laptopów .. ale to już droga impreza i nie wiem czy się opłaci ...
tanio można kupi za to akumulatorki do telefonów ... a one są już niezłe ...

o o tym myślicie ??
 
 
gregorio

Dołączył: 26 Lut 2009
Posty: 1
Wysłany: 2009-02-26, 03:19   

smok napisał/a:

ja myślałem o zrobieniu pakietu z akumulatorków paluszków .. są tanie i łatwo dostępne ...
ew. z baterii do laptopów .. ale to już droga impreza i nie wiem czy się opłaci ...
tanio można kupi za to akumulatorki do telefonów ... a one są już niezłe ...

o o tym myślicie ??

Myślałem o tym samym. Nawet dokonałem pewnych obliczeń, oto one:
Li-Ion typ 18650
3.7V, 2200mAh, waga 42g
na 50kWh potrzeba 6142szt które będą ważyły ok 260kg
cena?
albo NiMh 1.2V 2600mAh typ AA waga 28g
na 50kWh potrzeba 16025szt które będą ważyły 448kg,
tylko że Ni-Mh mają wyższą liczbę cykli i na ebayu z chin można kupić już za 1$ (albo i taniej) za sztukę ale niestety wątpliwej jakości.
Li-Ion zostały zastowane w Tesla Roadstar chyba w podobnej ilości a Ni-Mh min. w hybrydowym Priusie, Ford Ranger EV, Toyota RAV 4, w tych 2 ostatnich na oryginalnych akumulatorach jeździli nawet po 200tys km co dawało ok 2000 cykli ładowania.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-02-26, 20:41   

Te auta akurat są lekkie i mają dobry wskaźnik masy własnej do ładowności
Cx przy jeździe miejskiej i małych prędkościachma drugorzędne znaczenie.
Opory powietrza nabierają znaczenia powyżej 70 km/h. Autem elek. jeździ się 60 by pobór mocy mieścił sie do 180 W

Co do aku rozesłałem zapytania. Szukam raczej mniejszych mocy na ten rok mam na myśli rower 3 kołowy. Sensowne auto by zaspokoiło potrzeby trasportu to wydatek 60k pln - niestety.

pozdrawiam
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-27, 10:40   

No z tymi paluszkami to może być sensowne rozwiązanie ....
na pewno będzie taniej niż pakiet li-jon akumulatorów ....
tylko czy w użytkowaniu tak samo dobrze się będą sprawować ??

czy ktoś już to wypróbował w praktyce ?? - poza teslą oczywiście :)
 
 
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-27, 10:42   

ja zamierzam jeździć pół na pół w mieście i w trasie ... dlatego Cx jest dla mnie dość istotny ... ciągle szukam odpowiedniego auta .... może wiecie gdzie jest jakieś zestawienie samochodów pod względem Cx i masy własnej ??
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-02-27, 21:28   

moze to sie przyda
kolumny Cx przekrój czolowy i iloczyn

pozdrawiam

image006.jpg
Plik ściągnięto 269 raz(y) 32,99 KB

image003.jpg
Plik ściągnięto 281 raz(y) 26,29 KB

 
 
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-02-28, 16:08   

dzięki ....
w tej tabelce z Cx pierwsza wartoś to opór powitrza a dwie kolejne ??
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-02-28, 16:46   

kolumny Cx, przekrój czolowy, iloczyn wczesniejszych kolumn
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-01, 01:13   

a co mi mówi przekrój czołowy i jego iloczyn z cx??
poza tym co sam Cx?
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-03-01, 09:02   

to siła oporu :)
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
smok 

Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-01, 10:58   

czyli im mniejsza tym lepiej ?? :)
tylko czy sam cx nie mówi tego samego ??

oglądałem akumulatorki na stronie GP: http://www.gpbattery.pl/gp.php?section=produkty
naprawdę niezłe... nawet 8 000 mAh mają ... i 1000 cykli ładowań
jak by z tego pakiety zrobic to naprawdę dobry temat myśle ...

jakie macie zdanie ....
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-03-09, 00:07   

smok, nie znalazłem na tej stronie takich aku
ale otrzymałem oferte:

Well noted you are still interested in LiFePO4 battery. This is a good choice for you.

For 24V 20Ah, the price should be USD259 for battery pack+USD35 for BMS and 2A charger.

So the battery pack's with BMS and charger price is USD294.00

trzeba jeszcze dodać transport i opłaty graniczne.
Ile to może wynieść??
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
raul320

Dołączył: 08 Paź 2008
Posty: 6
Wysłany: 2009-03-10, 08:35   

BMS można samemu zmajstrować, np na podstawie LTC6802
albo BQ77PL900.
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-03-10, 22:24   

bms to akurat tanie lepiej zmajstrowac aku lub kontroler do silnika
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
jfy

Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 1
Wysłany: 2009-09-07, 07:00   

For 24V 20Ah, the price should be USD259 for battery
20Ah to chyba sporo zamało jak na potrzeby trakcyjne...a może się myle
 
 
rarek 
rarek

Wiek: 45
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 121
Skąd: http://egear.pl/
Wysłany: 2009-09-07, 17:51   

dotyczy to reweru
_________________
24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 8s5p 5,8Ah Li-ion;
http://egear.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13