Citroen Saxo Electrique - Budowa pakietu 18650 |
Autor |
Wiadomość |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2109 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-02-15, 09:41
|
|
|
Ja w swoim Saxo chce dodać mikroprocesorowy układ który będzie regulował siłę wspomagania zależnie od prędkości. I tak do prędkości np 10km/h będzie pełna moc wspomagania, od tej prędkości do około 50-60km/h siła wspomagania będzie słabła (do 20-30%) i powyżej tej prędkość pompa będzie całkowicie zatrzymywana.
Wszystkie punkty tej charakterystyki tj.:
-Prędkość pełnej mocy wspomagania (ok 10km/h)
-Prędkość minimalnej siły wspomagania (ok 50km/h)
-Minimalna moc pracy pompy (ok 20%)
Będą dostępne na potencjometrach w jednej małej obudowie wraz z mikroprocesorem. Więc można ustawić sobie parametry wspomagania w czasie jazdy jak komuś za mocno wspomaga albo za słabo przy danej prędkości.
Znam się na programowaniu i elektronice to mogę wykonać więcej takich układów.
Może ktoś podrzucić pomysł skąd wsiąść łatwo sygnał o prędkości pojazdu (najlepiej kwadratowy przebieg albo impulsy. |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-03-04, 21:27
|
|
|
Zakończyłem budowę tylnego pakietu. 30s40p szacunkowo 9,7kWh energii. Więcej ogniw będę dokładał już na przód.
Dodatkowo zamontowałem złącze przemysłowe na którym mam wyprowadzone każde ogniwo, 2,5mm^2 do pomiaru i monitorowania napięcia a także jako balansowanie w trakcie ładowania.
 |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2109 Skąd: Warszawa/Wawer
|
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-03-14, 10:15
|
|
|
Wykonałem wiązkę łącząca wszystkei eSy z boxa do wnętrza pojazdu gdzie podepnę balansery i monitoring napięć.
Chce żeby box był w pełni mobilny i dało się wypiąć kabelki i go zdjąć w 20min bez większej walki.
Do budowy poszło prawie 50m linki 2,5mm^2
 |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2109 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-03-14, 10:36
|
|
|
No nie wiem czy to dobry pomysł wprowadzać napięcie wszystkich eS-ów do środka kabiny. Bezpieczniej by było to mieć w komorze silnika. |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-03-14, 12:43
|
|
|
Hmmm, tak samo bezpieczniej było by nie mieć prądu w domu. Wszystko jest dla ludzi i jeśli jest właściwie zbudowane to nie jest to niebezpieczne. Zresztą cały czas mówimy o napięciu w porywach do 126V DC i to odseparowany od karoserii.
Samo dotknięcie takiego napięcia nie jest aż takie tragiczne w skutkach. A dodatkowo konieczność zaistnienia dwóch uszkodzeń żeby zainicjować porażenie wydaje się wręcz niemożliwe.
Planuje całą elektronikę zabudować w podłokietniku w tylnej kanapie (pojazd i tak w papierach ma 4 miejsca) |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-03-14, 12:58
|
|
|
Carcik napisał/a: | Hmmm, tak samo bezpieczniej było by nie mieć prądu w domu. | Ale domy dużo rzadziej biorą udział w kolizjach i wypadkach drogowych. |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
EVgarage

Dołączył: 06 Kwi 2015 Posty: 457 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-03-14, 18:12
|
|
|
Hehe. W zasadzie i to i to jest prawdą.
@Carcik Zastanawia mnie; dlaczego użyłeś przewodu o tak dużym przekroju? |
_________________ Blog: https://www.facebook.com/evgaragepl/ |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-03-14, 19:35
|
|
|
Przedni box też będzie wyposażony w takie złącze które razem będą się w samochodzie łączyć, więc przekrój ma umożliwić przepływ prądów wyrównawczych pomiędzy bateriami (obydwie 30s). 2,5mm^2 to może płynąć prąd 20A bezpiecznie.
Pomiar napięcia z dwóch boxów jak i balansowanie pakietów będzie prowadzone równolegle w dwóch boxach jednym balanserem o sporym prądzie. |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
BartekS
Dołączył: 26 Sty 2017 Posty: 3
|
Wysłany: 2017-03-25, 13:54
|
|
|
@Carcik, Świetna robota! Robiłeś kolejne jazdy testowe? Najbardziej mnie ciekawi zarządzanie temperatura baterii. Masz jakieś dokładniejsze informacje, w jaki sposób kontrolujesz temperaturę? |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-04-01, 20:12
|
|
|
Kolejne testu zasiegu.
15s naładowane do 4,20V
15s naładowane do 3,80V
Ołowiowy 55Ah do pełna
Wszystkie szeregowo naładowane do około 136V.
Trasa 16km, 70% dystansu przejechane na 100A, 30% na 30A/50A. Częste rozpędzania. Napięcia po jeżdzie.
15s średnio 3,95V-4,00V
15s średnio 3,55V-3,60V
Ołowiowy pod obciążeniem prawie 0V w spoczynku 9V.
Musiałem skończyć jazdy przez owy ołów w szeregu. Jutro dołożę następny 55Ah równolegle z nim + 2 żelowe 17Ah i dodatkowo wyrównam te niższe 15s.
Dodatkowo Saxo zostało zważone na wadze, równiutko 900kg gotowe do jazdy. Do pełnej masy brakuje webasto + płyn + paliwo + przedni pakiet 20kg więc finalnie ulitowione Saxo będzie miało masę 950kg. Całkiem nieźle bo oryginał chyba coś 1050kg waży.
PS Na 100A udało się prawie do 80km/h rozpędzić autko. Ogólnie na zielonym polu szybko rozpędza się do 60km/h, po chwili do 70km/h. Do owych magicznych 95km/h brakuje używania żółtego pola które na razie mam zablokowane. |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2109 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-04-01, 22:45
|
|
|
Gratulacje że już jeździ
Chyba nie robisz nam Prima-Aprilisowych żartów
A tak do rzeczy.
Możesz trochę sie pobawić z ustawieniem parametrów kontrolera silnika i ładowania bez Lexii.
W linku do mojego chomika ( http://chomikuj.pl/jas_pi...07.rar(archive) )
znajdziesz program do zmian programowych ( i nie jet to żart z okazji 1 kwietnia) bo juz to kiedyś opisywałem |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-04-02, 18:09
|
|
|
Kolejny dzień jazdy.
Litowy pakiet doładowałem tylko tą słabszą sekcje 15s z 3,55-3,60V do poziomu tych 15s wyżej naładowanych lecz nie do końca zrównałem, średnio 3,90-3,95V. (ładowanie 62V 13,3A trwało góra 3h więc weszło jakieś 2,4kWh)
Wczorajszy ołów 55Ah (realne 16Ah przy 0,25C) doładowany na maksa + do niego 2 żelowe 19Ah (realne 10Ah przy 0,25C) więc szeregowo ołów to jakieś 36Ah realne dla 0,25C (lit to 90Ah dla 1C).
Dzisiaj juz spokojniejsza jazda, kilka górek, prąd raczej 70A rozpędzanie częściej proste odcinki gdzie trzymałem 30-40A.
Wynik, jak dla mnie zadowalający. Zapalenie ECO dopiero po 29 kilometrach, powód ? ołów spadł do kilku V a lit nadal twardo trzymał około 3,55V-3,60V (spadek około 0,3V). Narazie ołów z przodu jest najsłabszym elementem pojazdu a brakuje mi ogniw żeby dogrzać przedni mały pakiet.
Używanie z przodu ołowiu ma dla mnie teraz jeden ważny plus, przód jest wywindowany w kosmos i oślepiam światłami. Regulator na minimum (3) ale i tak widać że brakuje co najmniej 50kg w przodzie.
W tygodniu montuje zamiast dolnego przedniego pakietu kosz z aku ołów 210Ah (realne 90Ah dla 0,1C). Dodatkowe 55kg ołowiu odpowiednio dociśnie przód do jezdni.
Obserwując aku litowy, przejechał 1 kwietnia - 14km i dzisiaj 29km (doładowana tylko jedna sekcja 15s, druga bez ładowania) razem to daje 43km z napięcia startowego 4,10V (nie było pełnego ładowania wczoraj) do około 3,55V-3,60V i od tego poziomu powinien jeszcze chcieć oddać jeszcze około 1/3 ładunku czyli co najmniej 21-22km jazdy (co da razem 64-65km).
Jazda głównie miejska, częste rozpędzania. Czuć oszczędność bo na prostej przy 70km/h da się jechać na 40-50A spokojnie. Moje obliczenia przewidywały zasięg 80km lecz to było dla 110Wh/km a widzę że problemem jest zejść 130Wh/km w jeździe miejskiej. Może na trasie prostej da się dobić do 80km. |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-04-05, 19:06
|
|
|
Ostatni dzień testów na "starym" pakiecie.
Zamontowałem swoje balansery + dodatkowy zasilacz CC/CV do baansowania. Ogniwa dzisiaj już prawie idealnie zbalansowane (rozbieg +/- 0,1V) i naładowane do 4,10V-4,20V. Ołów z przodu nabity do pełna.
Test trochę przez zabudowę, większość prosta pozamiejska trasa. Jazda płynna miasto 60-65km/h, trasa 70-80km/h (jazda tylko na zielonym polu więc do 100A).
Przejechany dystans: 27 kilometrów, więcej nie jeździłem chodź jeszcze prądu było znacznie więcej niż 02 kwietnia.
Napięcia po jeździe:
- litowe 3,80-3,75V
- ołowiowe 11,25V
Wcześniej po 29km ołów był zjechany do 10,0-10,1V, a litowe miały troszkę większy spadek, ubyło 0,50 a dzisiejsza jazda w trasie dała tylko 0,30V-0,35V ubytku na licie.
Widać jazda w trasie jest znacznie bardziej delikatna dla akumulatorów, szczególnie ołowiowych którym prąd 100A na pewno nie służy.
Po obserwacji napiec ze wcześniejszych jazd w ołowiu było jeszcze siły na 8-10km więc zasięg w trasie i spokojnej jeździe mogę oszacować na 36-38 kilometrów.
Udało mi się zdobyć kilka w miarę ołowiowych aku więc na przód powędrują. Odpowiednio go dociążą. Teraz na przód powędrują ołowiowe:
- 75Ah (realne zmierzone 18Ah dla 0,25C)
- 65Ah (realne zmierzone 18Ah dla 0,25C)
- 19Ah (realne zmierzone 9Ah dla 0,25C)
- 19Ah (realne zmierzone 9Ah dla 0,25C)
- 55Ah i 65Ah nie pomierzone ale wstępny test pokazuje że cóś tego prądu trzymają i chcą go oddać.
Teraz mam jakieś 36Ah(0,25C) a będę miał około 65-70Ah(0,25C), jako że litowe z tyłu nie stanowią bariery (90Ah dla 1C) myślę że zasięg wzrośnie do 50-55kilometrów chyba że tak spadnie obciążenie jednostkowe dla aku że wyciągnie te 70Ah (w końcu nominalnie mam prawie 300Ah z przodu szkoda że złomu) to dla 70Ah może 60km jest realne.
Łącznie przejechany dystans już pojazdem EV: 70 kilometrów |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-04-09, 20:00
|
|
|
Pierwsze jazdy z "nowymi" starymi akumulatorami ołowiowymi. Wszystkie równolegle ze sobą jako 12V szeregowo z litem. Dołożyłem 60kg. Byłem na wadze i dzisiaj już pojazd ważył 960kg, Ciekawe zestawienie:
108V Litowe - 65kg
12V Ołowiowe - 80kg
Różnica wag ogromna. Teraz mam ciut ponad 300Ah nominalnej pojemności w ołowiu, realne 70-75Ah (0,25C) bo to wszystko już prawie złom ze spalinówek gdzie już zimą słabo kręciły diesle. Ale do rzeczy, pakiet naładowany. Napięcie litu 125V, napięcie ołowiu 12,8V, razem 138V.
Trasa 20km, pakiet nie oszczędzany, wręcz testowany na sporych obrotach rozpędzanie kilka razy 175A, często 150A reszta 100-125A więc nie miał lekko. Jazda miejska więc spore żużycie prądu. Pomiar napięć po 20,5km dał wynik:
4,00-4,05V Litowe średnio
12,25V Ołów
I tutaj mnie zaskoczył ołów, normalnie po 20km ołów już ledwo 11V trzymał a tutaj ma się całkiem dobrze, chyba w ołowiu mam więcej Ah niż w Licie w szeregu więc bardziej zacząłem kontrolować lit. Odkryłem że o dziwo jeden słupek (3S) miał 3,65V gdzie reszta 4,00-4,04V. Myślę dziwne, może wysiadł pakiet ale kojarzę że pod koniec ładowania jeden balanser (od tego słupka) chyba nie świecił więc czyżbym nie dopilnował i aż był taki rozbieg spory (prawie 0,4V więc dużo). Jadę dalej ale już miernik w bagażniku.
Trasa 20km, droga równa pozamiejska ale bez oszczędzania aku. Prędkość 80km/h prąd aku 75-85A. Po łącznie 41km kolejny pomiar:
11,8V Ołów (bardzo fajnie, zostało około 50%)
Litowe średnio 3,70-3,75V
Obserwowany słupek ledwo 3,35V (malutkooo)
Pokręciłem się jeszcze 6km w terenie zabudowanym ale już tak do 100A. Łączny przebieg dzisiaj 47km. Pomiar napięć i tego się spodziewałem:
Pakiety z felernego słupka 3,18-3,21V (awaryjnie 5km do 2,8V by zrobił)
Pozostałe litowe średnio 3,65V
11,6V Ołów
Wydaje mi się że owe 3S miał już na starcie niepełne naładowanie, czego nie wychwyciłem (za krótkie ładowanie balansujące). Dodatkowo dzisiaj wcale mi nie zależało na oszczędnej jeździe. Gdyby wszystkie ogniwa miały 3,65V (około 50% pozostałego ładunku) Samochód powinien zrobić bezpiecznie jeszcze z 18-20km co dałoby 65-67km zasięgu + ok 5km zapasu (bezpieczne 3,15V a można zejść do 2,8V w razie nagłej potrzeby). Napięcie pod koniec jazdy było ok 120V, lekko wyczuwalna słabsza moc z braku kilkunastu V.
Aktualny zweryfikowany zasięg na dzisiaj to: 47 kilometrów
Teoretycznie powinien zrobić do 70km przy takiej normalnej jeździe (dawało by to 155-165Wh/km) be większego spinania się. Jeśli by się starać jechać ekonomicznie jak na elektryka przystało raczej bariera 80km jest realna. Wszelkie moje obliczenia sprzed kilku miesięcy wskazywały na oszczędny zasięg 85km i widać że powoli zbliżam się do założonego zasięgu co mnie bardzo cieszy
Dzisiejsza modyfikacja to tylko napompowanie opon do 3,0bar (było 2,0-2,4), pojazd nadal nie ma świateł do jazdy dziennej (oszczędność 160-200W), może tutaj ugryźć 2-3km. Zawsze coś.
Łącznie przejechany dystans już pojazdem EV: 118 kilometrów |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
Ostatnio zmieniony przez Carcik 2017-04-09, 21:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2109 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-04-09, 20:46
|
|
|
Zrobiłeś już regulowanie/odcinanie wspomagania kierownicy?
Coś zrobiłeś w zbyt dużym ( przewymiarowanym) układem chłodzenia?
To niepotrzebna masa ( chłodnica tez jest za duża) którą wozisz.
Ponieważ musisz chłodzić wyłącznie w czasie jazdy IGBT to wystarczy ci malutka chłodnicza od jakiegoś cieniasa oraz pompka o znacznie mniejszej wydajności i jednocześnie mniejszym poborze mocy - bo nie potrzebujesz przepływu 600 litrów na minutę ,dla samego Sagemboxa wystarczy Ci 100l/minutę.
To będą największe oszczędności.
Możesz tez pomyśleć o chłodzeniu powietrznym silnika ( komutatora) który jednocześnie wydmuchuje pył pochodzący ze szczotek.
On pracuje z wbudowaną opornicą cały czas na wolnych obrotach - pobiera przez to ponad 80 W ( sama opornica ma moc 50 W) i jest chłodzona tym samym powietrzem które ma chłodzić silnik.
Omiń opornicę - wstaw jakiś konwerter sterowany sygnałem temperaturowym z silnika.
To jest to co cały czas staram się przekazać koledze od bicia zasięgu Berlingo. To są niepotrzebnie tracone waty które w łatwy/prosty i tani sposób można efektywnie wykorzystać.
Ledy zazwyczaj nie mają homologacji ( można mieć problemy) a te które mają homologację są drogie. |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-04-09, 20:55
|
|
|
Ze wspomaganiem nadal nic nie działałem, mam odłączone (najmniej prądu tak pobiera ). Spalinowy mam bez wspomagania więc mi to lotto. Pobawię się tym na końcu.
Pompa chłodzenia, mam już prawie gotowy układzik (NE555) mały potencjometr do wyregulowania pracy wypełnienia PWM 20-80% i sobie zmniejszę znacznie wydatek pompowanie, lecz bez przesady bo używam ładowarki i w najbliższym czasie przebuduje swoje balansery na całkiem inny, wręcz kosmiczny poziom mocy balansowania. Będę do tego potrzebował cieczy gdyż 4A prądu balansowania dla np 28 kanałów da moc traconą prawie 500W więc chłodzenie się przyda.
O opornicy wiem, ze sterownika wychodzą dwoma przewodami 12V. Jeden przez opornik gdy jest niska temperatura a drugim gdy chyba przekroczy 65^C. Wystarczy zamiast opornicy w ten pierwszy przewód wpiąć identyczny NE555 jak do pompy chłodzenia i wyregulować na 20-30% i już w tych dwóch miejscach zostaje co najmniej 50W odzyskane. Jak chcesz to zrobię więcej PCB i u siebie zamontujesz zamiast opornicy jak się u mnie spisze. |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2109 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-04-09, 21:51
|
|
|
Chętnie zapisze się na dwa ( jeden do pompy obiegowej drugi do chłodzenia wiatraka)
Ponieważ w chili obecnej jeżdzę Berlingo to zauważyłem że mimo dwóch osobnych pomp chodzą one znacznie ciszej niż w P106 bo są bezszczotkowe i z tego co wiem mają znacznie mniejsza moc . Ale nie wiem czy w nich tez da się regulować za pomocą wypełnienia wydajność pompowania?
Jeśli tak to poszukaj takich pomp ( swego czasu były dość często stosowane do chłodzenia PC-tów cieczą marki jak dobrze pamiętam Laieng )jedyna ich różnica to to że mają o 1mm mniejszą średnicę króćców ale sa wręcz niezniszczalne i niezawodne bo układ cieczy jest ceramiczny |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-04-09, 22:03
|
|
|
Fajne ale ta cena 200-250zł Trochę sporo, wolę za to 18650 dołożyć. Przynajmniej puki oryginalna się nie rozsypie. Na razie ma 100 tys najechane więc powinna trochę pojeździć jeszcze. Szczególnie na zredukowanej mocy.
Dodatkowo już któryś raz udało mi się porówna pobór przy różnych prędkościach i:
60km/h = 30-40A
80km/h = 70-80A
Niby tylko 20km/h ale pożera 2x więcej prądu, albo amperomierz mnie kłamie albo tak stromo już jest przy tej prędkości z oporami. Bo o dziwo 92km/h (limit) trzymał mi jakoś 100-105A. (Wszystko na płaskim porównywałem)
Wynika z tego że można wyprztykać się z prądu w 30min i 45km albo też męczyć się 1h30min i zrobić 100km. Różnica spora, chyba przestane jeździć 70km/h+ i wtedy sprawdzę zasięg. |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
jas_pik

Dołączył: 15 Sie 2014 Posty: 2109 Skąd: Warszawa/Wawer
|
Wysłany: 2017-04-09, 22:38
|
|
|
Nie dziw się zużyciu . Kwadrat prędkości przy oporze aerodynamicznym robi swoje.
A w sumie co do oporów za bardzo przy tych maluchach się nie uda. No może pozatykanie dziur w masce( w szczególności całego grila) oraz pełnych kołpaków na koła i płyty spodniej pod całym samochodem.
Lusterek nie będziesz przecież zdejmował
Wymień olej w przekładni na lepszy i ewentualnie smar w łożyskach i posprawdzaj czy gdzieś nie chwyta hamulec ręczny w tylnych kołach ( w tym wieku przecież są wciąż oryginalne szczęki i linki . Na pewno warto oczyścić tylne bębny ( sprawdzone ostatnio w Berlingo)
Całkiem niedawno robił max 75 km a po oczyszczeniu bębnów i wymianie smaru w tylnych łożyskach zrobił 90km i wciąż ma 12%
Pamiętaj smar do łożysk z litem
Na ciśnienie w kołach sam zwróciłeś uwagę. Ale sprawdź czy przypadkiem nie jeździsz na zimówkach . Może warto poszukać opon o lepszych parametrach
Co do pomp to trzeba szukać - wręcz identyczne pompy były tez w niektórych wersjach Webasto - może znajdziesz gdzieś na złomie . Po 200 zł to są nówki z gwarancją. A te pompy wody były stosowane prawie we wszystkich samochodach koncernu VAG.
Jeszcze uwaga do poboru - możesz się pobawić z regulacją prądu wzbudzania lub po prosty zwiększyć napięcie trakcji , tu każdy Volt wyżej da ci sporą zmianę w prądzie . |
_________________ Daj mi lajka na FB
https://www.facebook.com/mediapik/ |
|
|
|
 |
PatrykS
Opel Ampera 2012r.

Dołączył: 22 Wrz 2015 Posty: 2672 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-04-10, 08:09
|
|
|
jas_pik napisał/a: | Lusterek nie będziesz przecież zdejmował | Parę dni temu wpadłem na ten pomysł w i-MiEVie - wprawdzie demontować ich nie będę, ale są elektrycznie składane i rozkładane, więc na autostradzie można by chyba złożyć, nie? |
_________________ FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r. |
|
|
|
 |
YANNOSICK
Ampera driver

Wiek: 39 Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 930 Skąd: Holland
|
Wysłany: 2017-04-10, 08:34
|
|
|
Carcik napisał/a: | Dodatkowo już któryś raz udało mi się porówna pobór przy różnych prędkościach i:
60km/h = 30-40A
80km/h = 70-80A
Niby tylko 20km/h ale pożera 2x więcej prądu, albo amperomierz mnie kłamie albo tak stromo już jest przy tej prędkości z oporami. |
To się pokrywa z moimi obserwacjami z Ampery. Miasto czyli 50 km/h mam zużycie trzykrotnie niższe niż w trasie przy 80 km/h więc pokonany w tym czasie większy dystans nie rekompensuje zużycia. |
_________________ Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 |
|
|
|
 |
Carcik
Instalator Paneli PV

Wiek: 25 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 532 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2017-04-11, 13:27
|
|
|
Ostatni dzień jazd dzisiaj, odstawiam na razie EV na 2tyg.
Dzisiaj po całej nocy balansowania ogniw, poranny test maksymalnego zasięgu. Napięcie litu 128V, najniższy pojedynczy pakiet 4.14V, ta podejrzana trójka 4,16V. Reszta 4.22V albo 4,32V (nominalne ład 4.3V). Więc bateria można uznać pełna w 97-98%.
Jazda w zgodzie z Ecodriving'iem więc zabudowa 55km/h, trasa 70km/h. Rozpędzanie do 100A, proste odcinki starałem się trzymać do 50A. Przeważnie jechałem 65km/h większość czasu. Jeździłem raczej rzadziej używanymi trasami żeby za wiele nie hamować.
Od 50km często kontrolowałem napięcie bo poprzednio jazdę skończyłem po 47km. Udało się dobić do 70km po czym już bardzo często kontrolowałem napięcie. Po 70 kilometrze:
-większość pakietu 3,70-3,75V
-obserwowany słupek 3,60-3,65V
-jeden odstający pakiet (ten z najniższym napięciem na starcie) ledwo 3,40V
Przez ten owy pakiet co 2km zatrzymywałem się i mierzyłem jego napięcie, po 76km miał jeszcze 3,25V i po następnym kółku na 78km spadł do 2,60V, wróciłem do domu nie cały 1km już poniżej bezpiecznego progu. Lekko ponad 2.40V. Pomiar reszty baterii:
-odstający słupek 3.55V
-połowa pakietu 3,65V
-reszta pakietu 3,70V
Ten wadliwy pakiet (tj 26S) już przed montażem jako jedyny nie przeszedł testu "leżakowania" i jako jedyny naładowany do 4,2V po 2 miesiącach spadł dużo bo do 3.5V-3.6V gdzie większość pakietów po 2mies leżeniu miał 4.05V-4.10V.
Muszę zrobić z resztek ogniw jeden pakiet 90Ah i przy najbliższym opuszczaniu tylnego boxa wymienić go a ten wsiąść na warsztat, pewnie kilka ogniw ma wysokie samowyładowanie i bruździ w pakiecie. Na szczęście ten pakiecie jest od góry słupka więc obejdzie się bez większej walki i góra 1godz pracy.
Udało się przejechać 78,5 kilometra, ale też bardzo mnie ciekawi ile by przejechał samochód gdyby nie zmusił mnie ten 26S do powrotu. Najsłabszy pakiet po jeździe miał 3.54V. Od tego poziomu do 3.20V to jeszcze patrząc na charakterystykę około 20% bezpiecznie wyciągniętego prądu. Podstawiając to prosto matematycznie to dodatkowe 15,5km więc razem 94km zasięgu. Co prawda bardzo delikatnej i powolnej jazdy ale jazdy, a nie pchania
Aktualny zweryfikowany zasięg na dzisiaj to: 78,5 kilometra
Łącznie przejechany dystans już pojazdem EV: 201 kilometrów |
_________________ Citroen Saxo Electrique
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
Montaż Paneli Fotowoltaicznych
https://www.facebook.com/ecoautomationpila/ |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|