SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Citroen Saxo Electrique - Budowa pakietu 18650
Autor Wiadomość
drgrin 
Drgrin


Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 253
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2016-12-23, 22:17   

Cytat:


Mam lexię, ale do P106 się nie dotykałem. Zawsze można poeksperymentować :)
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2636
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2016-12-24, 09:08   

Carcik napisał/a:

Jakieś dedykowane oprogramowanie + Lexia czy uniwersalny program do Citroena/Peugota coś na wzór ala' PolskiVAG


kabel Lexia - jak chcesz mam na zbyciu :)
+ najlepiej laptop z Windowsem XP
+ soft Lexia/Proxia albo nowszy Diagbox - tu już wiesz jak jest.... ;)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2016-12-24, 09:14   

Bo chciałbym Sagemboxa przestawić na tryb ładowania Kwasowo-ołowiowych, słyszałem że jest taka opcja i wtedy ładowarka nie robi ładowań wyrównawczych wyższym napięciem dla Ni-cd.

Może wystarczy jakąś zworkę przestawić ?

Ładowanie wyrównawcze wyższym napięciem jest kłopotliwe żeby ładować Li-ion, dużo lepiej i łatwiej dostosować tryb CC/CV jakim się ładuje ołowiaki.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
Marek S 

Wiek: 62
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 42
Skąd: Katowice
Wysłany: 2016-12-24, 11:10   

nie wiem czy w najnowszym sofcie sa jeszcze stare auta ale możesz wgrać jakaś starsza wersje softu .
 
 
     
mann25 
6kWh/100km vmax120


Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 384
Skąd: VenloNL-DE IzbickoPL
Wysłany: 2017-01-01, 17:13   

Jak tam postep? Ile kWh juz masz?
_________________
126p>Samara 1.3>Golf II 1.3>Mazda 626 IV 1.8>Sierra II 2.0>Cordoba 1.6>Golf IV1.6>A4 1.8 LPG>Polo III 1.4TDI>A2 1.4TDI>Polo IV 1.4BMTDI 2007>Passat B6 1.6BMTDI 2009>Passat B7 1.6BMTDI 2011>CaddyMaxi II 1.6BMTDI 2012r> 2020 CaddyMaxi 60kmEV+0,6l LPG REX?
 
     
Marek S 

Wiek: 62
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 42
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-01-01, 18:16   

Jak cos nie badzie halo z lexia to pomoge jak coś
 
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-01, 18:28   

mann25 napisał/a:
Jak tam postep? Ile kWh juz masz?


Pełny pakiet tylni czyli 30s (110V), pozostało tylko go skręcić do auta. Pozostanie mi zrobić 4s (14,4V) do włożenia do malutkiego boxa (u góry w komorze silnikowej).

Aktualne parametry tylnego pakietu:
Układ: 30s40p
Napięcie: 110 V
Pojemność: 88 Ah
Liczba ogniw: 1200 szt
Zgromadzona energia: 9640 Wh
Obciążenie ogniw dla pełnej mocy 200A(24kW): 5,0A/ogniwo
Waga: 66kg

Pierwsze kilometry może jeszcze w styczniu zrobię, naładowany pakiet powinien mieć 127V, sterownik odetnie jazdę przy 103V więc 3,43V ogniwo. Jak dołożę te brakujące 4s to odcięcie przesunie się w okolice 3,03V/ogniwo.

Marek S napisał/a:
Jak cos nie badzie halo z lexia to pomoge jak coś


Nie posiadam Lexii a cena chińskiej podróbki jest spora (350zł) może ktoś na zlocie EV będzie miał albo pojadę do ASO Citroena (taniej niż zakup interfejsu a potrzebuje tylko ten jeden myk ze zmianą trybu ładowania na Pb)

Mam nadzieje że do maja zwiększę pakiet do 18kWh (150-160km zasięgu) to się dotoczę do Żyrardowa na 2 postojach.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
Marek S 

Wiek: 62
Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 42
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-01-01, 18:57   

Za daleko mieszkamy bo mam caly sprzet do elektroniki samochodowej bo tym sie zajmuje też
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1093
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-01, 20:33   

Carcik napisał/a:
Nie posiadam Lexii a cena chińskiej podróbki jest spora (350zł) może ktoś na zlocie EV będzie miał albo pojadę do ASO Citroena (taniej niż zakup interfejsu a potrzebuje tylko ten jeden myk ze zmianą trybu ładowania na Pb)

Polecam abyś jednak używał Lexię stale dopóki nie dostroisz wszystkich parametrów.
To nie tylko zmiana rodzaju akumulatorów ale zmiany znacznie większej ilości parametrów.
Sagembox to jest w pełni programowany komputer.
A jednorazowe podpięcie w ASO to zazwyczaj połowa ceny Lexii .
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-07, 21:40   

Prace nad kufrem trwają, dzisiaj wszystkie mocowania pakietów zamontowałem.



Dodatkowo zaizolowane termokurczami. Szpilki wykonałem prawie z 15m pręta gwintowanego M3, do tego z 150 nakrętek i 100 podkładek M3.



Tu mocowania pakietu z bliska, każda paczka skręcona będzie w 5 punktach.

_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 342
Wysłany: 2017-01-07, 22:17   

Czytam o Twoich postepach, i bardzo trzymam kciuki, zeby osiagi na tych pakietach byly tak wspolproporcjonalne do ilosci tak dobrej pracy, ktora w ten projekt wlozyles!

Pozdrawiam!
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-07, 22:27   

Doczytałem, już co uzyłeś.
Będziesz lutował paski do głównej listwy czy zostawisz skręcone?

Ciekawie to wygląda.
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-08, 00:04   

pabblo_pl napisał/a:
Będziesz lutował paski do głównej listwy czy zostawisz skręcone?


Zbiorcza szyna to 2x10mm czyli 20mm^2 czystej miedzi, nie da się tego polutować bez palnika tlenowego albo co najmniej sporego grzania zwykłym palnikiem na propan-butan. Takie grzanie uszkodziło by mi ogniwa i pakiet, a lutowanie wcześniej i późniejsze zgrzewanie odpada. Może i więcej pracy niż lutowanie z tym skręcaniem ale już raz mi to pomogło bo mogłem wymienić "piątkę" ogniw i wsadzić nową bez większego rozpruwania pakietu.

Przed skręceniem miejsce styku jest smarowane pastą miedzianą, utwór jest bardzo mocno fazowany i stosuje śruby wpustowe wiec powierzchnia styku jest dużo większa niż to widać ze zdjęć.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-08, 13:20   

Rozmawiałem ostatnio z osobami serwisującymi szafy i urządzenia serwerowe i zasugerowały że szyny nie mogą być prostokątne.
Muszą być rogi zaokrąglone, bo prądy wirowe itp..
Przetestujesz czy takie skręcanie da radę to sam bym nie lutował szyn z miedzią.
W moim projekcie zastosuję jako listwy odbiorcze paski miedzi najlepiej miękkiej.

Edit:
a nie doczytałem czy kupiłeś już lexię ale jak byś kupował to bierz tą droższą bo jest lepsza,
działa i na starych wersjach i nowych oprogramowania.
Sam mam tą droższą i np. diagbox działa na win10 ale pp2000 to najlepiej xp.
Peugeot 106 dostępny w diagbox V 07.057 wersja językowa polska.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1093
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-08, 13:43   

To jeszcze bym polecił posrebrzyć metodą kontaktową miejsca gdzie będą przewidywane kontakty z ogniwami , polepszysz w ten sposób kontakt
Metoda jest prosta i niedroga


Metoda pochodzi z ksiazki "Pokrycia ochronne i dekoracyjne Poradnik" Aleksander Pokrasen i inni. PWN 1967r.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-08, 15:21   

pabblo_pl napisał/a:
zasugerowały że szyny nie mogą być prostokątne.
Muszą być rogi zaokrąglone, bo prądy wirowe itp..

Prądy wirowe w DC ?

pabblo_pl napisał/a:
jak byś kupował to bierz tą droższą bo jest lepsza

Nie kupiłem jeszcze, nadal się zastanawiam. Co to znaczy droższa ? Jakiś link poprosiłbym bo te na allegro oprócz ceny nie różnią się specjalnie.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
pabblo_pl
początkujący

Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 72
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-01-08, 17:29   

Oj, różnią się płytą główną i chipem.

Tu niby full chip:
http://allegro.pl/interfe...6140605864.html
ale nie podaje jakie firmware ma interfejs, powinno być z literką C żeby działało z diagbox.
Ogólnie w maju 2016 zapłaciłem 400 zł, teraz widzę że staniały. A i wyjście na full chip z interfejsu(krótki kabelek) jest okrągłe a nie trapezowe czy prostokątne.

A i dobrze kupić od kogoś blisko, ja kupowałem w Łodzi ale już nie wystawia na allegro.
Pierwsza szt. była uszkodzona, nie łączyła się z autem.
Dopiero druga była ok.

Co do prądów, to faktycznie może nie załapał że to DC.
Ja się aż tak nie znam, ale zdziwiłem się bo na youtube wszyscy co składają pakiety ala tesla tym się nie przejmują i składają na dużo większe moce.
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-14, 22:17   

Kolejne 2 dni pracy nad pakietem, spięte 27s z 30s. Napięcie 112V mam więc lada moment będzie pierwsza jazda.

Po dołożeniu jednego stosiku w boxie będzie 1200 ogniw 18650 li-ion. Caly box waży jakieś 70kg. Piórko w porównaniu do oryginału gdzie w trójkę trzeba drzwigać NiCd :)




Sposób łączenia kolejnych pakietów (łączniki 20mm^2 Cu / 2 przewody linka 10mm^2)




Złącza balansujące 16A, przewód 2,5mm^2. Wyprowadzone 40 przewodów na zewnątrz baterii do BMS/Balancera/Alarmów

_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-16, 19:36   

Bateria wsadzona do samochodu i pierwsze kilometry zrobione.

Bateria naładowana do 113V szybko po wyjechaniu ustabilizowało się napięcie na 109V-110V. Jednak w trakcie rozpędzania napięcie przysiada więc działa zabezpieczenie ECO a później ograniczenie pobieranego prądu (Koniec zielonego pola 100A spadek nawet do 100V). W takim wydaniu przejechałem 4km i napięcie spadło do 108V (4,00V/ogniwo).

Tryb ECO to dodatkowo max prędkość 50-55km/h. Przyspieszenie nadal jako takie jest.

Zbyt niskie napięcie, brak 7s daje się ostro we znaki więc szybko dodałem szeregowo akumulator ołowiowy 80Ah (stary więc pewnie miał 30Ah jak nie mniej). Napięcie 120V już pozwalało się rozpędzić nawet do połowy żółtego zakresu prądu (ok 125-150A) przy spadku do 108V-110V.

Przyspieszenie mnie pozytywnie zaskoczyło, zapewne wywalenie 250kg Ni-Cd robi swoje gdzie w to miejsce 60kg Li-Ion.

W takim układzie 27s LiIon + 12V Pb przejechałem 10km do zapalenia lampki ECO, okazało się że ołowiaczek siadł do 9V bez obciążenia więc w czasie rozpędzania musiał oscylować koło pojedynczych V :-D

Ogólnie zaczynałem jazdę ze stanem wskaźnika 30%, skończyłem po 14km ze stanem 5% więc wyjeździłem 25% wskaźnika (czyżby to było 25Ah skoro wskaźnik mierzy ładunek a nie napięcie).

Po 14km ołów do ładowania a pomiar litowego wskazał napięcie 106.5V więc około 3,95V/ogniwo, szacując pozostało jakieś 75%-80% energii w tym pakiecie. Po dodaniu brakujących 7s jak będzie dalej się tak zachowywał to szacowany zasięg (wg danych przeliczonych w Excelu 10,9kWh a zużycie 130Wh/km) 83km jest możliwy do osiągnięcia.
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 1170
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-01-16, 20:34   

No to miałeś dziś satysfakcję po tak długiej pracy - gratuluję i zazdroszczę :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1031
Wysłany: 2017-01-17, 10:41   

Carcik napisał/a:
Bateria wsadzona do samochodu i pierwsze kilometry zrobione.

:kufel :)
_________________
Samochody Elektryczne - www.SamochodyElektryczne.org
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1093
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-01-17, 17:25   

No to mając już takie doświadczenie zgodzisz się z moim zdaniem że taka konwersja jest prostsza i łatwiejsza niż konwersja dowolnego spalinowego ?
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
     
YANNOSICK 
Ampera driver


Wiek: 37
Dołączył: 24 Sie 2015
Posty: 635
Skąd: Holland
Wysłany: 2017-01-17, 17:44   

Carcik napisał/a:
Bateria wsadzona do samochodu i pierwsze kilometry zrobione.

No nareszcie! Warunki pogodowe nie sprzyjają testom zasięgu ale ważne, że poprawa względem Ni-Cd jest wyraźna. Gratuluję wytrwałości.
_________________
Ładuję podczas parkowania! Nie parkuję by ładować!
 
     
Carcik 

Wiek: 24
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 515
Skąd: Piła
Wysłany: 2017-01-17, 20:01   

Cytat:
No to mając już takie doświadczenie zgodzisz się z moim zdaniem że taka konwersja jest prostsza i łatwiejsza niż konwersja dowolnego spalinowego ?

Około 8-9 miesięcy zajęło mi zbudowanie baterii w takim stanie, co dopiero dopasowywanie silników, pompek, okablowania i dopasowywać instalację do sterowania.

Żeby to zrobić dobrze trzeb by mieć 2 lata albo być bezrobotnym. Kwotowo i tak by wyszło drożej. Chyba najtańsza alternatywa to PSA + własne ogniwa.
YANNOSICK napisał/a:
Gratuluję wytrwałości.

Też się ciesze że mój "ulep" już jeździ :-D
_________________
Citroen Saxo Electrique
Pakietu z ogniw 18650 40p30s + 12V Pb
9,6kWh Li-Ion + 1,1kWh Pb = 10,7kWh
Zasięg 78 kilometrów i rośnie
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2636
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-01-17, 20:13   

Jest moc :)
a czemu chcesz tylko 80km zasięgu? Jak już tak robić to wykorzystać całe dostępne miejsce w kufrach.... :)
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12