SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 500e California
Autor Wiadomość
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 171
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-01-23, 21:34   

Aż tak się z ceny nie zjedzie :)
Fiata 500e kupi się w usa za max 3500$ - uszkodzony w stopniu np - zbita lampa, pęknięty zderzak itp. Ale jest pewno ale - bardzo ciężko takiego znaleźć. Wartość takiego samego bez tych drobnych uszkodzeń to 10-12 tyś $.

Ale warunkiem jest czas, chęci, czas, i wspominałem o czasie?? No i szczęście.... i czas.
_________________
500e
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-23, 22:59   

Samemu ściągać nie chcę, za dużo zamieszania. Są tu w całości, jeżdżące z F VAT więc dużo łatwiej, widzę co biorę. Patrzyłem nawet za granicą, ale nawet kupując na firmę netto nie wychodzi dużo aniej niż w u nas.

Co do oszczędności, oczywiście na pewno tak, ale 20tys które dołożę więcej, wyjmę może za 2 lata... Ale nie o to mi chodzi.

Powiedzcie, na co zwrócić uwage przy zakupie takiego auta ??
Jak jest ze stacjami (Warszawa), czytam że ten greenway czyli w CH mają być płatne...
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 230
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-24, 08:38   

circoloco napisał/a:

Jak jest ze stacjami (Warszawa), czytam że ten greenway czyli w CH mają być płatne...

Greenway to dla mnie jak pojadę do Warszawy.
Dla Ciebie ładowanie w domu za 0,30 zł kW
lub ładowarki miejskie zgodne z nową ustawą.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 171
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-01-24, 15:32   

Co do Greenway - nie ma sensu - prąd w fiaciku max 6,6kW - 4h ładowania do pełna - czyli możliwe że na greenway będzie tego ok 300zł :)

Ładowanie tylko w domu, pracy z gniazdka - najpewniej 16A a jak się ma odpowiednią instalację - 32A.

Nie pisałem o ściąganiu samemu - jak się nie ma w tym wprawy i możliwości w USA to nie ma sensu. Ale można znaleźć firmę która to za nas zrobi + ich prowizja a samochód przyprowadzą pod dom. To tylko jedna z opcji.

A co sprawdzić:

Vin - raport czy w usa miał clean tittle czy może rebuild/repairables. A może Flood - zalany - takie omijaj :)

Jeżeli Clean to standardowo jak każdy samochód. Niestety nie wiem jak sprawdzić baterię i całe podzespoły. Sprawdzanie błędów, poduszek itp to standard jak w każdym samochodzie.

Przykład z Copartu
https://www.copart.com/lot/46683077

Uszkodzenia prawie żadne - ale drogi niestety - jednak 2017 rocznik.
_________________
500e
 
 
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 671
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2018-01-24, 15:55   

Jeśli chodzi o baterie to można zrobić jedną prostą rzecz: omijać auta z gorących stanów (teksas, kalifornia, floryda, etc).
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-24, 16:47   

vwir napisał/a:
Jeśli chodzi o baterie to można zrobić jedną prostą rzecz: omijać auta z gorących stanów (teksas, kalifornia, floryda, etc).
500e ma zdaje się chłodzenie wodą, do tego brak szybkiego ładowania, stąd nawet gorące stany nie powinny mu zaszkodzić.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 171
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-01-24, 17:14   

Szczególnie że 90% pochodzi z californii :)
_________________
500e
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-24, 21:16   

Bardzo prosze o mini wykład, bo ciąglę siedzę i myślę. Poprawcie poniższe jeśli sie mylę, bo średnio się znam na takim prądzie. Uprzedzając: wiem że można ładować z tańszą taryfą w nocy, stacjach ładowania itp ale zakładając:

1. Pojemnośc akumulatora to 24kWh, 1kWh kosztuje 0,51gr, to naładowanie od 0 do pełna kosztuje 24*0,51=12zł, tak ?

2. Ile trwa takie ładowanie ze zwykłego gniazdka w garażu ? Widzę że piszecie tu że prąd ma 6,6kW, do tego jakieś gniazdka 16A, 32A o co chodzi ? :/

3. Jeżdżąc ok/max 60km dziennie , a zasięg uśredniając będzie 120km, będziemy ładować średnio 15 razy w miesiącu co da ok 15*12zł = 180zł , tak ?? :)


Co do sciągania samemu - nie. Nie chce mi się w to bawić i szukać, też wiadomo co przyjedzie... Tu już mam upatrzony egzemplarz nawet.
Czy 2013 rocznik ale przebieg nieduży jest ok ?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-24, 21:23   

circoloco napisał/a:
1. Pojemnośc akumulatora to 24kWh, 1kWh kosztuje 0,51gr, to naładowanie od 0 do pełna kosztuje 24*0,51=12zł, tak ?
Dolicz 10-20% na straty.

circoloco napisał/a:
2. Ile trwa takie ładowanie ze zwykłego gniazdka w garażu ? Widzę że piszecie tu że prąd ma 6,6kW, do tego jakieś gniazdka 16A, 32A o co chodzi ? :/
Ze zwykłego gniazdka pociągniesz zwykle 10A/2,2kW, jakieś 1,7kW pójdzie w baterię, 24kWh/1.7kW=14h. Samochód ten może wziąć więcej prądu - do 29A, ale potrzebujesz mocniejszego gniazdka (siłowego 32A) i mocniejszej "ładowarki" (kabla od gniazdka do samochodu).

circoloco napisał/a:
3. Jeżdżąc ok/max 60km dziennie , a zasięg uśredniając będzie 120km, będziemy ładować średnio 15 razy w miesiącu co da ok 15*12zł = 180zł , tak ??
Mniej więcej - dorzuć coś na straty i jakieś 200-210zł powinno wystarczyć.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 230
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-24, 21:27   

1. ogólnie tak, ale tu mogą też wystąpić straty
2. zwykle gniazdko w garażu to 10A czyli 2,3 kW przy 16A bedzie 3,7 kW 32A bedzie 7,3 kW
6,6 Kw to rozumiem jako ograniczenie ładowarki auta (nie znam fiata)
3. powinien zużywać 15-18 kW na 100 km no i dalej to już sam policzysz

Mogę podać rozliczenie mojej żony z ostatnich 2 miesięcy 2000 km
20 setek x 18 kW x 0,27 zł nocne, jakoś 100 zł (z 3-5 razy były słupki gratisowe)
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-24, 21:45   

circoloco napisał/a:
2. Ile trwa takie ładowanie ze zwykłego gniazdka w garażu ? Widzę że piszecie tu że prąd ma 6,6kW, do tego jakieś gniazdka 16A, 32A o co chodzi ? :/
Ze zwykłego gniazdka pociągniesz zwykle 10A/2,2kW, jakieś 1,7kW pójdzie w baterię, 24kWh/1.7kW=14h. Samochód ten może wziąć więcej prądu - do 29A, ale potrzebujesz mocniejszego gniazdka (siłowego 32A) i mocniejszej "ładowarki" (kabla od gniazdka do samochodu).


ja mogę bez problemu pociągnąć i gniazdko siłowe. Pyatnie jak z ładowarką, czy muszę wówczas kupić inną ?
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1802
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-01-24, 21:52   

Tak bo żaden duży oficjalny producent jeszcze nie wprowadził do oferty ładowarek na prąd fazowy wyższy niż 16A . Jeśli pociągniesz do garażu gniazdko siłowe to musisz pociągnąć to mocniejsze 32A , ale samochód będzie korzystał tylko z jednej fazy .
Będziesz też musiał nabyć odpowiednie EVSE - nie przejmuj się wielkością - które zainstalujesz w garażu na stałe.
To EVSE co będzie w samochodzie (fabryczne zazwyczaj ma 10 -16 A) i to możesz wozić ze sobą - aby gdzieś móc się przygodnie podładować gdyby zabrakło ci kliku kWh na dojazd do domu.
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 171
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-01-24, 22:02   

Panowie i panie (o ile są). Mam fiata 500 od kilku miesięcy.
W garażu gniazdko 16A (były 8A) ale dodałem 1 x 16A i pociągnąłem 1 gniazdko od niego.

Ładowanie od 0% do 100% trwało dokładnie 7h58min. Oczywiście nie można zakładać że ładując od 0% do 100 % ładuje się 24kW. Bateria która ma na wskaźniku 0% nie jest przecież rozładowana do zera - samochód do tego nie dopuści.

Co do amperów w gniazdku

8A x 230V = 1,84kW na godzinę
10A x 230V = 2,3 kW na godzinę
16A x 230 = 3,68kW na godzinę
30A x 230 = 6,9kW na godzinę

Oczywiście trzeba doliczyć stratę - ale to już raczej minuty niż godziny na całym cyklu ładowania.

Zasięg - mam od 50 do 170km

zasięg 50km przy dojazdach do pracy 3km i powrotach przy -10 st na podwórku z włączonym ogrzewaniem + fotele + szyby i lusterka.

170 - przy wyłączonym wszystkim - średnia prędkość 70km - latem.
_________________
500e
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 230
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-24, 22:02   

Do ładowania z 32A 3-fazy takie EVSE z odpowiednia wtyczką do auta

To wersja mobilna która zawsze można zabrać ze sobą.
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-25, 10:49   

ok, dobra. To co (kabel, zasilacz) musiałbym dokupić jeśli zrobie gniazdko 10A w zwyż oraz ew gniazdko siłowe..

To auto które chcę kupić ma tylko zwykłą ładowarkę.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 230
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-25, 11:09   

Jeżeli wystarczy Ci ładowanie z normalnego gniazda 10A nic nie musisz kupować.
Jeżeli chcesz mieć maksymalne ładowanie to wtedy musisz pomyśleć o czymś dodatkowym.
https://ev-chargers.pasaz24.pl/category/Mobilne-AC-121316?#OfertaProduktowa
Ostatnio zmieniony przez Apolonia 2018-01-25, 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 171
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-01-25, 15:29   

Oryginał fiata - musiałbyś podesłać zdjęcia - nie pamiętam jaki tam jest - możliwe że 120V 8A. A może 120-240V 8A.
_________________
500e
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-26, 21:20   

Więc ładowarka w nim jest taka (nie oryg):

Mode: 2 EV
Type: 3030-PSE-16-50-ES
Input: 110-220V AC 50/60 Hz
Output: 110-220V AC 16AMOS 50/60Hz
Protection: IP55

Na gniazdku w garażu mam: Σ10-16 250
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 171
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-01-26, 23:44   

http://www.evlithium.com/EV-Cable/400.html

Czyli musisz mieć gniazdko minimum 16A. Czas ładowania to 8h od zera do 100%. Ja używam Duosida 16A i nie narzekam - ładuję co kilka dni - ale robię ok 300-400km miesięcznie - w końcu to samochód żony na zakupy :)
_________________
500e
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2157
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-27, 22:54   

Karwoś napisał/a:
Czyli musisz mieć gniazdko minimum 16A.
Zgadza się - masz szczęście na ładowarkę 16A, zwykle są 10A. Porządne gniazdko tablicowe będzie OK - PCE i Mennekes dają radę, innych nie testowałem.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 171
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-01-28, 14:41   

Ja kupiłem gniazdo i wtyczkę gumowe z OBI - skręcane na dość duże śruby. Póki co działa. Jak znajdę coś na 20A to pewnie wymienię.
_________________
500e
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-30, 10:50   

Chwilę pojeździłem autkiem, naprawdę powoli zaczynam się przekonywać :)

Od 19% na full naładował się w niespełna 4godz. więc wydaję się chyba ok? Nie wiem czy jest sens bawić się w droższe ladowarki.

Rozmawiałem z zarządcą budynku twierdzi że max co można to 20A bo sa zabezpieczenia. Rozumiem, że w tym 2 lub 3 fazy nic nie dadzą ?
 
 
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 358
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2018-01-30, 10:55   

Ten samochód ma jednofazową ładowarkę. Przy 20A będziesz wykorzystywał 62,5% możliwości wbudowanej ładowarki w samochodzie. Natomiast EVSE które masz może pociągnąć tylko 16A.
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 230
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-01-30, 11:18   

Co do 20A też, miałem tego typu rozważania. U mnie zabezpieczenia 25A,
więc postanowiłem polecieć na max. z EVSE z regulowaną nastawą 6-32A.
Co się okazało? No że jest szybko, ale to szybko powodowało jeden problem,
po 30 minutach wywalało jedna fazę, a automaty (bezpieczniki) były ciepłe.
Możliwe, że na tej jednej fazie, było coś jeszcze podłączone i ogranicznik wywalał.
Dziś jak zostawiam auto do ładowana i idę, to ograniczam na 20A, jak chcę
szybko i jestem na miejscu, to ustawiam max. Nie będąc na miejscu nic nie
zyskam na czasie, bo może wywalić bezpiecznik, a przy 20A mam pewne, że
trochę wolniej, ale zakończę sukcesem. Może Twoje 16A też jest słuszne?
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-30, 17:03   

No właśnie też tak mi się wydaję...

Ok, dziekuę wszyskim za info i zaczynam walczyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11