SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 500e California
Autor Wiadomość
przemek.r

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 28
Wysłany: 2018-02-16, 08:51   

Czy już pojawił się jakiś serwis w polsce który może zrobić aktualizacje serwisowe i umie zająć się ewentualnymi problemami ?

Przymierzam się do zakupu ale jak nie ma go gdzie naprawić w przypadku awarii / kolizji to raczej chyba się nie zdecyduję :-(
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-20, 23:17   

Mam pytanko, bo to auto ma prąd ładowania do ~29A. Czy jeśli dokupię kabel z typ2 na typ1 32A i bedę ładował na mieście gdzie będzie 32A w stacji to naładuje szybciej niż w standardowym gniazdku domowym i evse 16A ??
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1999
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-20, 23:39   

Jesli masz taka ładowarkę wbudowaną to tak.
Naładujesz 2 x szybciej ale kabel tez musi być na 32A.
Jak w domu zwiększysz moc zamówioną ( zabezpieczenia) i kupisz mocniejsze EVSE to też :)
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-21, 00:11   

w domu zrobie max 20 więc nie ma sensu, po za tym tu nie potrzebuje koniecznie szybko. Bardziej chodzi mi o miasto. chcę dokupic kabel żeby mòc ładować na miescie bo typ1 nigdzie nie ma w stacjach..

I jeszcze jedno, podobno ten Fiat weźmie max 29A, to czy jeśli w stacji będzie prąd 32A to nie będzie problemu ??
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1999
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-21, 00:25   

To na razie nie do końca jaet takie proste.
Bo jak na razie wszystkie słupki Innogy w Warszawie maja prąd zazwyczaj 16A ( a do tego niektóre strony słupków maja nawet mniej ) . Podobno ten na Placu Bankowym ma 32A (info od wodnik7)
Słupek szybszy bezpłatny z gniazdem to na razie masz chyba tylko jeden na Ostrobramskiej przy decathlonie ( ale tego nie jestem pewien na 100%)
Jak GreenWay będzie płatny to nie bardzo się to będzie opłacało.
Pozostają Ci jeszcze bezpłatne słupki/ładowarki przy Lidlach ( raptem dwie) ale one potrzebują przejściówki
Pamiętaj nie idź przykładem niektórych kolegów bo jest to niebezpieczne !

Nie wiem ile jest miejsca na gniazdo - może najłatwiejsza przeróbką byłaby zamiana gniazda w samochodzie z type 1 na type2 ?
Pokazałem ja jest różnica wielkosci gniazd - w "trojaczkach" miejsca jest za mało - niestety
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
Ostatnio zmieniony przez jas_pik 2018-02-21, 09:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1234
Wysłany: 2018-02-21, 06:49   

Jas_pik: jesli sie nie myle, na placu bankowym ladowalem sie 32A. Poza tym np. Galactico tez ma 32A..
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-02-21, 07:41   

Galactico ! a działa jeszcze?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-21, 09:46   

Cytat:
I jeszcze jedno, podobno ten Fiat weźmie max 29A, to czy jeśli w stacji będzie prąd 32A to nie będzie problemu ??
Nie będzie - stacja ogłasza limit, a samochód bierze ile chce, byle poniżej tego limitu.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-21, 10:28   

jas_pik napisał/a:
To na razie nie do końca jaet takie proste.
Bo jak na razie wszystkie słupki Innogy w Warszawie maja prąd zazwyczaj 16A ( a do tego niektóre strony słupków maja nawet mniej ) . Podobno ten na Placu Bankowym ma 32A (info od wodnik7)
Słupek szybszy bezpłatny z gniazdem to na razie masz chyba tylko jeden na Ostrobramskiej przy decathlonie ( ale tego nie jestem pewien na 100%)
Jak GreenWay będzie płatny to nie bardzo się to będzie opłacało.
Pozostają Ci jeszcze bezpłatne słupki/ładowarki przy Lidlach ( raptem dwie) ale one potrzebują przejściówki
Pamiętaj nie idź przykładem niektórych kolegów bo jest to niebezpieczne !
Obrazek
Nie wiem ile jest miejsca na gniazdo - może najłatwiejsza przeróbką byłaby zamiana gniazda w samochodzie z type 1 na type2 ?
Pokazałem ja jest różnica wielkosci gniazd - w "trojaczkach" miejsca jest za mało - niestety
Obrazek


dziękuję, rozumiem, bardziej chodzi czy mam kupić kabel 16A czy warto dopłacić 100zł i kupić juz 32A. Ale różnica żadna więc z czasem się przyda ten lepszy...

O co chodzi z tymi przyjsciówkami ?
Do stacji z "dystrubutorem" chciałem dokupić jeszcze to :
https://ev-chargers.pasaz24.pl/product/Adapter-Typ-2-meski-do-Typ1-zenski-3582689

Słyszałem też że można kupić kabel typ1 > typ i obinając 10mm wtyczki i wówczas mamy i kabel i adapter...
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-21, 12:49   

circoloco napisał/a:
dziękuję, rozumiem, bardziej chodzi czy mam kupić kabel 16A czy warto dopłacić 100zł i kupić juz 32A. Ale różnica żadna więc z czasem się przyda ten lepszy...
Zdecydowanie w Twoim przypadku 32A - Twój samochód jest w stanie to użyć i nie ma się co ograniczać, stacji 32A będzie wkrótce sporo.

circoloco napisał/a:
O co chodzi z tymi przyjsciówkami ?
Tak jak niżej pisałeś - do stacji z "wężem" :-)

circoloco napisał/a:
Słyszałem też że można kupić kabel typ1 > typ i obinając 10mm wtyczki i wówczas mamy i kabel i adapter...
Kabel Type 2 -> Type 1 jak rozumiem - potwierdzam, tracisz wtedy tylko możliwość blokady kabla w gnieździe stacji.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-22, 09:29   

Eh, myśłem że to ie będzie tak skomplikowane... iemniej decyzja jest, auto będzie niedługo :)

A o co chodzi z tym adapterem typ1> typ2 co kolega powyżej pisze że to niebezpiecze ??
 
 
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1999
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2018-02-22, 10:15   

Nie wolną sobie przedłużać bo jest olbrzymie ryzyko spalenia sobie samochodu/kabla/stacji .
Czy czesz zaoszczędzić kilkaset złotych ryzykując ?
_________________
Daj mi lajka na FB :)
https://www.facebook.com/mediapik/
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-02-22, 20:21   

jas_pik napisał/a:
Nie wolną sobie przedłużać bo jest olbrzymie ryzyko spalenia sobie samochodu/kabla/stacji .
Dodam, że tak samo nie wolno przedłużać jakimikolwiek przejściówkami :-) Każda jedna z nich upośledza niektóre mechanizmy bezpieczeństwa ustanowione przez standard, i wymaga odrobiny pomyślunku przy stosowaniu, a standard z tego myślenia zwalnia i słusznie.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
circoloco

Dołączył: 23 Sty 2018
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-22, 20:23   

jas_pik napisał/a:
Nie wolną sobie przedłużać bo jest olbrzymie ryzyko spalenia sobie samochodu/kabla/stacji .
Czy czesz zaoszczędzić kilkaset złotych ryzykując ?


Oczywiście że nie, tylko nie wiem na czym polega różnica adapterów...

Czy kabel z opcją przypiłowania wtyczki 10mm jak pisałem będzie ok ?

Czy ok będzie taki adapter: https://ev-chargers.pasaz24.pl/product/Adapter-Typ-2-meski-do-Typ1-zenski-3582689

??
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 211
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-02-24, 18:15   

Że tak dodam - opcja przypiłowania wtyczki - radziłbym jednak piłowanie zostawić żonie w kwestii paznokci - głupio by było z takiej wtyczki zrobić zapałkę z samochodzikiem na jej końcu.

PS fiacikiem zrobiłem już ponad 1000km i ... ciągle jeździ - nawet przy aktualnych -15 - niestety krótkie jazdy 3km do pracy i powrót generują dość duże koszty ogrzewania - "spalanie to 24kWh w 60km. Oczywiście jazda "normalnej długości pozwala zrobić ok 120km.
_________________
500e
Ostatnio zmieniony przez RaveN 2018-02-24, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1234
Wysłany: 2018-03-05, 00:28   

Jesli wszystko sie uda, bede za okolo 2 tyg mial przyjemnosc "przejechac sie" 500e w trasie ok 500km. Tak, wiem, samobojstwo:)

Przygotowujac sie do tego wyczynu zaczalem przegladac fora, i wychodzi, ze prosta wymiana wtyczki amerykanskiej na europejska "przystosowuje evse do dziaania z nasza siecia 230V. Evse dziala wtedy z predkoscia 2,3kW. Niewiele, ale na ladowanie nocne starczy.

Pozdrawiam!
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-05, 15:40   

wodnik7 napisał/a:
Jesli wszystko sie uda, bede za okolo 2 tyg mial przyjemnosc "przejechac sie" 500e w trasie ok 500km. Tak, wiem, samobojstwo:)
Bez przesady - zrobiłem 700km samochodem z ładowarką 3kW, i to w Polsce, i to prawie dwa lata temu (w sumie w tym czasie niewiele się zmieniło :-) ), Ty możesz zrobić to dwa razy szybciej i dwa razy wygodniej, bo masz przeszło dwa razy szybszą ładowarkę i przeszło dwa razy większą baterię, czyli dwa razy rzadsze postoje :-)
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 211
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-03-05, 17:27   

150km na 1 ładowaniu zrobisz. Jak się uda to i 160-170 - ale to już typowa jazda na kropelkę. Każde ładowanie to cała noc. Generalnie 500e można i zrobić 10 000 - ważne ile ma się na to czasu i gdzie są punkty ładowania.
_________________
500e
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-05, 20:52   

Karwoś napisał/a:
Każde ładowanie to cała noc.
Bez przesady - w wielu miejscach (w tym na stacjach benzynowych) zrobisz to w 4h. Trzy takie ładowania i z 600km masz za sobą (zakładając start pełen i metę pustą).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1234
Wysłany: 2018-03-05, 22:20   

Ja wlasni tak licze. 3 ladowania po 4h - 12h, plus 500km: 5-6h. Wychodzi 18h... wciaz niemalo:) moze nie samobojstwo, ale jednak.. nerdem byc:)
 
 
Apolonia 

Dołączył: 24 Cze 2017
Posty: 272
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-03-06, 08:53   

Może warto założyć temat opisujący nasze trasy, przebiegi czas i punkty załadowania.
Powstanie fajny wzór poruszania się po Polsce, a może i trasy się połączą.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 211
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-03-06, 17:12   

Ale 4h ładowania jaką łądowarką ?? 16A da 50% w akumulatorze. Przy 30A rozumiem - można naładować w 4h do pełna. Ale stacje benzynowe mają niestety 8A gniazdka - przynajmniej tam gdzie dzwoniłem.
_________________
500e
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 2552
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-06, 17:59   

Karwoś napisał/a:
Ale stacje benzynowe mają niestety 8A gniazdka - przynajmniej tam gdzie dzwoniłem.
Zobacz na PlugShare - na wielu są siłowe 32A.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 211
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-03-06, 18:45   

W mojej okolicy 8-10A niestety. nic więcej.
_________________
500e
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1234
Wysłany: 2018-03-06, 18:49   

Przeciez ze slupkow 32A (czyli trzyfdazowych) wyciagniesz kolo 6,6kW?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13