SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 500e California
Autor Wiadomość
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-04-24, 22:48   

Dzieki, zdjecie znam: ale jak to we fiacie 500e jest? Moze jak sie popiesci..?
 
 
Elektromaniak 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 19
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 2018-04-25, 07:58   

Panowie mam kilka pytan odnoście 500e

1. W jaki sposób można się podłączyć/ połączyć z tom-tomem wkładanym w deskę rozdzielcza oraz zaktualizować/ wgrać mapę pl?
2. Czy zawieszenie w E różni sie od tego w wersjach benzynowych? Chodzi mi o elementy czy maja te same numery np amorki, wahacze, drążki etc
3. Czy mozna sie połączyć z autem za pomocą aplikacji w tel czy dziala to tylko w USA?

Dzieki :)
 
 
przemek.r

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 25
Wysłany: 2018-04-25, 09:21   

Elektromaniak napisał/a:
Panowie mam kilka pytan odnoście 500e

1. W jaki sposób można się podłączyć/ połączyć z tom-tomem wkładanym w deskę rozdzielcza oraz zaktualizować/ wgrać mapę pl?
2. Czy zawieszenie w E różni sie od tego w wersjach benzynowych? Chodzi mi o elementy czy maja te same numery np amorki, wahacze, drążki etc
3. Czy mozna sie połączyć z autem za pomocą aplikacji w tel czy dziala to tylko w USA?

Dzieki :)


1. Łączysz się z samochodem po Bluetooth'ie możesz mieć równocześnie połączony telefon do zestawu głośnomówiącego i TomToma do odczytu parametrów. Aktualizacja map z komputera domowego przy użyciu akcesoryjnego kabla.

2. Z tego co wiem to różni się , 500e jest cięższa i ma większy moment obrotowy.

3. Mi się nie udało - Starszej aplikacji Fiat Connect nie da się ściągnąć w Polsce (na Iphona) a U-connect chociaż teoretycznie powinien działać (sprawdzałem po winie na stronie MOPARu) nie chce się z samochodem połączyć. Szkoda bo funkcja zdalnego włączania ogrzewania była by fajna.
 
 
qnrado

Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-05-08, 11:20   Dawno tu nie wchodziłem, a fajny wątek się zrobił,

Dorzucę swoje 3 grosze, użytkuję Fiacika od ok roku, choć właściwie kupiłem go żonie, to bardzo przypadł mi do gustu i głównie ja nim jeżdżę. Zrobiłem już ponad 14k po Warszawie i samochód sprawuje się super. Jak tak dalej pójdzie to samochód cały się zwróci. Mam ładowarkę 32A, ale właściwie i tak ładuje 10A, przypadki kiedy użyłem 32A mogę policzyć na palcach jednej ręki. Jeżeli nie ma potrzeby to lepiej mniejszym prądem, dla baterii to zdecydowanie zdrowsze. Samochód z 2013 roku, a mimo to żona potrafi nim zrobić 200km na jednym ładowaniu, co tylko potwierdza, że degradacja baterii jest bardzo mała w przeciwieństwie do Leafa. Mam też kabel 32A type1 do type2 i zdarzyło mi się ładować bez większych problemów w punktach greenway, niestety Fiacik nie chce współpracować ze słupkami Innogy, ma wbudowaną ładowarkę do 6,6 kW, która powinna dobrać odpowiednie napięcie i natężenie, miał ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Orientujecie się czy pasują części od benzynowych 500 jeśli chodzi o zawieszenie?
Trochę już użytkuję moją 500, więc jeśli ktoś ma jakieś pytania, to z miłą chęcią pomogę.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-08, 11:27   

qnrado napisał/a:
Mam też kabel 32A type1 do type2 i zdarzyło mi się ładować bez większych problemów w punktach greenway, niestety Fiacik nie chce współpracować ze słupkami Innogy, ma wbudowaną ładowarkę do 6,6 kW, która powinna dobrać odpowiednie napięcie i natężenie, miał ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
Czy próbowałeś na różnych słupkach i w obu gniazdach? W stolicy słupki często mają w jednym z gniazd ograniczenie do 6A, to minimum przewidziane w standardzie i samochody powinny na tym działać, Ampera nie ma problemu, ale już i-MiEV ma.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
qnrado

Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-05-08, 11:55   

PatrykS napisał/a:
qnrado napisał/a:
Mam też kabel 32A type1 do type2 i zdarzyło mi się ładować bez większych problemów w punktach greenway, niestety Fiacik nie chce współpracować ze słupkami Innogy, ma wbudowaną ładowarkę do 6,6 kW, która powinna dobrać odpowiednie napięcie i natężenie, miał ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?
Czy próbowałeś na różnych słupkach i w obu gniazdach? W stolicy słupki często mają w jednym z gniazd ograniczenie do 6A, to minimum przewidziane w standardzie i samochody powinny na tym działać, Ampera nie ma problemu, ale już i-MiEV ma.


Próbowałem w 3 różnych słupkach, w każdym gnieździe, wpychałem, gdzie się dało :) , pojawiał się error i dwie skrajne kreski na wyświetlaczu pod szybą. Podobno są słupki z mniejszą mocą 3,6kW, w wolnej chwili podjadę i przetestuję. Kiedyś rozmawiałem z pracownikami Innogy, ale oni też nie do końca byli obeznani z tematem. Wiadomo, trudne początku, trzeba przecierać szlaki.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-05-08, 15:36   

Dziwne, akurat slupki innogy to te, z ktorymi sa najmniejsze problemy zazwyczaj (jest ich w Niemczech ponad 1000), i naprawde bardzo rzadko maja jakies problemy..

Jak jest w Galactico? Tam tez typ2 32A powinien dac, czyli Twoje niecale 7kW.
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-08, 17:36   

qnrado napisał/a:
Próbowałem w 3 różnych słupkach, w każdym gnieździe, wpychałem, gdzie się dało
Może jednak problem z kablem? Czy podłączałeś najpierw do stacji, a potem do samochodu?
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
qnrado

Dołączył: 19 Lip 2017
Posty: 3
Wysłany: 2018-05-09, 09:49   

PatrykS napisał/a:
qnrado napisał/a:
Próbowałem w 3 różnych słupkach, w każdym gnieździe, wpychałem, gdzie się dało
Może jednak problem z kablem? Czy podłączałeś najpierw do stacji, a potem do samochodu?

To nie problem z kablem, ze słupkami Greenway działa. Przysiądę nad tym problemem w wolnej chwili, może inni użytkownicy Fiacików mają jakieś doświadczenia z miejskimi ładowarkami?
Choć to raczej taka fanaberia, nie oszukujmy się ładowanie w domu to główne źródło dostarczania energii. Elektryków nie ma w Polsce zbyt wielu, może i lepiej, bo tylko patrzeć jak prąd poszybuje w górę. Powoli zaczną wchodzić opłaty za ładowanie ze słupków, a to będą kwoty kilkukrotnie wyższe niż w domu.
 
 
wodnik7

Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 1143
Wysłany: 2018-05-09, 09:50   

Sprobuj na galactico. Cos naprawde nie moge uwierzyc, ze innogy nie dziala i to nie wina kabla. Greenway rzadko ma gniazda typ2, czesciej kable. Jak sie ladowales?
 
 
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 2498
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-05-09, 11:27   

qnrado napisał/a:
To nie problem z kablem, ze słupkami Greenway działa.
Tak jak wodnik7 pisze - jeśli ładowałeś na Greenwayu to prawdopodobnie podłączałeś się do kabla, nie gniazda, a to oznacza, że w kablu masz przedłużony pin. Podłączanie takiego kabla do "głupiego" słupka z blokadą ma tą wadę, że podłączając w kolejności samochód potem stacja możesz nie zdążyć włożyć wtyczki przed uruchomieniem blokady i w efekcie nie wsunąć wtyczki do końca (bo oprze się o blokadę).
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 207
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-05-09, 17:25   

Generalnie żeby naładować Fiacirka najpierw dostarcza się prąd do kabla a potem do fiata - nie odwrotnie.
_________________
500e
 
 
electriCARs.pl 
Igoras

Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2018-05-20, 16:58   

Ja w Warszawie ładowałem w kilku miejscach Innogy i nie było żadnego problemu...Bankowy,Teatr,Kongresowa.Te dwa pierwsze fajne bo auto od kilkunastu procent do full w około 3 h :->
 
 
piotrekdg

Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-05-27, 14:51   

Witam, przymierzam się do zakupu fiacika, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Znalazłem taką ofertę:
https://www.otomoto.pl/of...html#4c123ccea8

samochodzik ma przejechane 40tys. km. jedyne co mnie martwi że to auto od handlarza i zapewne zbyt dużo o nim mi nie powie ;)

Może jest tu jakiś spec z okolic Katowic który pojechałby ze mną "sprawdzić" samochód? Oczywiście odpłatnie.
 
 
przemek.r

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 25
Wysłany: 2018-05-28, 09:56   

Poproś o vin i sprawdź w Carfaxie - zobaczysz w jakim stanie przypłynął.

Poza tym możesz sprawdzić na : https://www.mopar.com/en-...alls/search.htm - czy uczestniczył w akcjach serwisowych.

Co do oględzin to ocenić można tylko blacharkę - tutaj niczego nie usłyszysz ani nie poczujesz. To nie spalinowiec.
 
 
piotrekdg

Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-05-28, 10:11   

A powiedzcie mi jak jest z dłuższym staniem takiego samochodu? Dzwoniąc do gościa usłyszałem tekst: muszę sprawdzic czy jest naladowany co mi sie zbytnio nie spodobalo..


To tak sprawdziłem na tym mopar.com

nr vin:
3C3CFFGE3DT740249

wyskakuje

Safety Defect/Non Compliance Description and Safety Risk

THE POWER INVERTER MODULE (PIM) MAY HAVE DIAGNOSTIC SOFTWARE THAT IS OVERLY SENSITIVE. DURING NORMAL VEHICLE OPERATION, THE PIM MAY FALSELY DIAGNOSE AN OVER-VOLTAGE CONDITION IN THE GROUND CIRCUIT SETTING DIAGNOSTIC TROUBLE CODES (DTCS). THE CONSEQUENCE OF SETTING DTCS IS A LOSS OF MOTIVE POWER. THIS COULD CAUSE A CRASH WITHOUT WARNING.

Repair Description

THE PIM MUST BE REPROGRAMED WITH NEW DIAGNOSTIC SOFTWARE.


Nie znam się kompletnie ani nie wiem kto mógłby mi w tym pomóc, jest to bez problemu do ogarnięcia?
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 207
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-05-28, 21:55   

Wysłałem na priv info o uszkodzeniach, cenie sprzedaży w USA i historię aukcji. Decyzja należy do Ciebie. Mogę napisać moją prywatną opinię czy warto - ale tylko jeżeli zechcesz :) Na priv albo tutaj:)
_________________
500e
 
 
przemek.r

Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 25
Wysłany: 2018-05-29, 15:47   

To problem z oprogramowaniem sterownika, warto zaktualizować soft bo jak wywali to jest duży problem z naprawą.

Najlepiej zapytaj się tutaj:

https://www.facebook.com/fiat500eserwis/ - zajmują się tym.

Co do samego samochodu to zapewne widziałeś zdjęcia tej strony ::

https://poctra.com/2013-FIAT-500-ELECTR/id-Ai5YYZoGTZJPRrQ5/MARTINEZ-CA

Dziwnie dostał: W bok ale poduchy nie wywalone. Od czasu aukcji minął rok, jeżeli stał zupełnie nie naładowany to nie najlepiej.

2013-Fiat-500-Electr-front-right-26023167.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 56,57 KB

 
 
piotrekdg

Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-05-29, 23:14   

już się u nich pytałem :) dostałem wyczerpującą odpowiedź, chwilowo zawiesiłem oko na innej aukcji, zobaczymy co z tego wyjdzie ;) tak czy siak dziękuje bardzo za odpowiedzi :) ) ps. gdyby ktoś chciał sprzedać - z chęcią odkupię ;) )
 
 
krak

Dołączył: 28 Mar 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-05-30, 23:12   

Przymierzalem sie do tego fiacika ale ostatecznie zdecydowalem sie na IONa. Wady tego fiata to troche korozji pod maska I wypalona dziura od papierosa w tapicerce. Poza tym fajne auto. Na priwa napisze ile udalo mi sie stargowac.
 
 
piotrekdg

Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-05-31, 18:23   

jeśli to nie problem to poproszę ;)
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 207
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-06-02, 21:29   

Zaproponuj 2000 mniej :) skoro stargowane i poszło - znaczy że za dużo chcą :) Zresztą moje zdanie znasz :)
_________________
500e
 
 
electriCARs.pl 
Igoras

Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2018-06-03, 13:07   

Piotrekdg - jeśli zamierzasz kupić Fiata 500e i zależy Ci na pewnym,sprawdzonym i bezwypadkowym aucie to zapraszam do siebie.Gwarantuje brak niespodzianek :)Niektórzy z tego forum mają auto ode mnie więc mogą potwierdzić to co piszę.
 
 
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 207
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2018-06-03, 19:50   

No i z tym się zgodzę - samochód powypadkowy lub pokolizyjny z USA powinien być tańszy w Polsce - a w przypadku 500e ogłaszane są samochody po przygodach - czasami delikatnych - a ich ceny to prawie 60000 za 2015 - co prawda z możliwością negocjacji - ale to i tak za dużo.
49999 za 2015 bez przygód to już dobre wyjście - a jak jest jeszcze pole do negocjacji (??) byłoby całkiem przyzwoicie :)
_________________
500e
 
 
electriCARs.pl 
Igoras

Dołączył: 27 Mar 2018
Posty: 33
Skąd: WuWuA
Wysłany: 2018-06-04, 09:33   

Jak widać po ostatnich kilku postach auta opisane jako perfekcje,igiełki itp często są po solidnym dzwonie.Naszą firmę interesują auta,które są po 3 letnim leasingu,po pierwszym właścicielu,z czystym carfaxem oraz title clear i przebiegiem max 25 tys mil.Takie auto z 2015 kosztuje w tej chwili w USA około 10 $ jak doliczymy do tego wszystkie koszta związane z transportem i opłatami to robi nam się pod 15 $...a to już jest znacznie ponad 50 PLN netto.Tak więc za ceną oscylująca w okolicy 50 PLN brutto za 2015 coś musi się kryć...no chyba,ze sprzedający prowadzi działalność non-profit lub jest zafascynowany poczynaniami św. Brata Alberta.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 14