SamochodyElektryczne.org - Forum Strona Główna SamochodyElektryczne.org - Forum
SamochodyElektryczne.org

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat 500e California
Autor Wiadomość
krawcu 

Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 241
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 2017-09-25, 10:29   

Myślę że trzeba zacząć od sprawdzenia napięcia baterii 12V i trakcyjnej. Możliwe że podniesienie napięć tych dwóch może rozwiązać problemy z błędami.
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1387
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-09-25, 14:26   

Tak jak w każdym innym elektryku napięcie aku pokładowego poniżej 12V i nie uruchomienie przetwornicy zaczyna generować błędy .
Duża ilość błędów też będzie generowana jeśli napięcie akumulatorów trakcyjnych w jest poniżej zakresu operacyjnego od 189V (min) do 399V (max).
W takim razie jeśli napięcie jest poniżej trzeba je podnieść zewnętrzną ładowarką.
Błedy widoczne gdy napięcie akumulatora pokładowego 12V spada poniżej 12V
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Elektromaniak 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 16
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 2017-09-28, 20:14   

maniek napisał/a:
zlatan69 mam już, mimo tego dzięki, może komuś się przyda.

czytałem ale się zakręciłem tymi diodami które pokazują Level 2,
wiec wydumałem ze ta "ładowarka/kabel" jest na 110 i 220V i rozpoznaje napięcie
i się automatycznie ustawia czy cuś


Wrócę do tematu,
Przyszedł mi fiat 500e z ładowarką podkładową na 110V.
Myślicie czy ta ładowarka też pójdzie na 230V?

zdjęcie ładowarki: https://www.icloud.com/sh...B0MJEsNWnGS053d
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1051
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-28, 21:11   

Raczej nie.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-28, 21:11   

A co ma napisane na tabliczce znamionowej? Jeśli nie wspominają 230V to bym na to nie liczył. Możesz za to zrobić tak, jak ja zrobiłem z ładowarką z leafa z usa. Opisałem to w jednym z tematów.
 
     
Elektromaniak 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 16
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 2017-09-28, 22:07   

Mozesz podesłać linka?
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-09-29, 05:08   

http://forum.samochodyele...opic.php?t=1818
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-29, 10:29   

Elektromaniak napisał/a:
Przyszedł mi fiat 500e z ładowarką podkładową na 110V.
Ładowarka pokładowa to przetwornica AC/DC wbudowana w samochód - nie chodzi Ci przypadkiem o EVSE, tj. "ładowarkę" podłączaną do gniazdka elektrycznego z jednej strony i do złącza ładowania samochodu (Type 1) z drugiej?

[quote="vwir" A co ma napisane na tabliczce znamionowej? Jeśli nie wspominają 230V to bym na to nie liczył.[/quote]Nie widzę zdjęcia, zakładam że chodzi o EVSE. Analizowałem niedawno taką od Priusa - model G9060-47190. Też miała 110V na obudowie, ale elementy zasilacza były przygotowane na 230V i działała bez problemów.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Elektromaniak 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 16
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 2017-10-19, 20:29   

tak chodziło mi o ładowarkę podłączaną do gniazdka 230V, źle się trochę wyraziłem :P

udało się przerobić bardzo łatwo także wszystko działa ładnie :)
 
     
Wojtek75 
Wojtek75

Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-11-14, 10:16   

Poszukuję małego auta elektrycznego, Fiat 500E po prostu mi się podoba, ale i zasięg jest jak na moje potrzeby bardzo przyzwoity. Aktualnie namierzyłem w Polsce około 20 ofert sprzedaży tego autka. Chciałem dopytać użytkowników; w poprzednich postach opisywaliście swoje problemy z F500E. Jak udało się je rozwiązać? Czy ASO Fiata odmawia pomocy? Rozumiem, że nie mają w europejskiej dystrybucji tego modelu, ale wypinanie się na klienta nie powinno mieć miejsca. Czy rocznik 2016 różni się bardzo od wersji z 2014/2015? Sprzedawcy w części informują, że nic się nie psuje i ASO Fiat bez problemu może wykonać podstawowy przegląd.... Jakie są Wasze doświadczenia?
_________________
Czas na pełną elektryfikację ;)
 
     
Elektromaniak 

Dołączył: 28 Cze 2017
Posty: 16
Skąd: Tarnów/Kraków
Wysłany: 2017-11-16, 13:38   

Ja jeżdżę od około 2 miesięcy takim fiatem i jestem bardzo zadowolony. Auto jest szybkie, zwinne i bezproblemowe. Współpracuje z firmą z Krakowa , która posiada ona pełne wsparcie serwisowe tych samochodów. Dają mozliwość jazd testowych, aktualnie posiadają kilkanaście takich pojazdów do sprzedania w różnej konfiguracji. W razie pytań proszę o PW.
 
     
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 64
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-11-20, 21:38   

Używam od miesiąca. 2015 - aktualnie ma 15015km

Zrobiłem ok 500km.

W trasie - wolna jazda - 50-90 przy wyłączonym ogrzewaniu - dla sprawdzenia - zasięg 163km (czasami wskakiwało 173)
Przy ciągłym ogrzewaniu + fotele na krótkich dojazdach do pracy 3km - na 1 ładowaniu zasięg 70km.

Bardzo przyjemnie się jeździ. Ładuje z włączonym wewnętrznym timerem- w strefie nocnej i weekendowej przez co łądowanie 24kW to ok 8zł. Chętnie bym skorzystał z jakiejś aktualizacji softu ale do Krakowa nie dojadę na ładowaniu.

Podpowiedzcie mi proszę czy jak ładujecie i zamkniecie drzwi pilotem to czy możecie wyjąć ładowarkę??

Ja mogę - ale już siostra w wersji 2016 ma blokadę wyjęcia gdniazda.

Druga sprawa - Miga u mnie licznik przebiegu + nie działa zupełnie BT - które raczej mam - lewa strona kierownicy to przyciski od telefonu. Czytałem na forach USA że trzeba wykonać proxy alignment - przy rozłączaniu baterii może dojść do utraty połączenia między komputerami i naczęściej jest to komp od BT.
Da się to zrobić resetem czy tylko serwis.

Reset polegający na odłączeniu akumulatora 12V podczas pracy silnika + wyłączenie kluczykiem nie zadziałało.


Co do pytania o serwis - z tego co poczytałem nie ma tam za bardzo co serwisować - płyny eksploatacyjne co 240 000km do wymiany. Siostra używa od 6 miesięcy - ponad 5000km i wszystko OK - no i przyjemność z jazdy super

Co do różnic - ja mam 2015 siostry 2016
w 2016 jest wyświetlacz radia dotykowy + navi
w 2016 blokuje wtyczkę po zamknięciu drzwi - u mnie nie.
Reszta chyba taka sama.
_________________
500e
 
     
highend 


Wiek: 40
Dołączył: 23 Maj 2011
Posty: 2751
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2017-11-21, 00:18   

Czy jakikolwiek nowoczesny elektryk wymaga serwisowania ?

Wizyty w ASO (serwis gwarancyjny) to zwykłe wyciąganie kasy od ludzi.

W elektryku możemy sobie jedynie:

- wymienić opony jak się zużyją
- wymienić filtr kabinowy raz w roku

- wymienić klocki hamulcowe po 200.000km, albo chociaż zajrzeć ;)

- wymienić płyn hamulcowy raz na 2-3 lata, albo sprawdzać też można ;)

Jak o czymś zapomniałem to napiszcie.
_________________
electrique.pl - www.electrique.pl
 
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1387
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-21, 00:53   

Oj tam oszukujesz .
Patrz co można wymysleć na szybko i wszystko jest OK .
A do tego trzeba namówić rzady żeby to było sprawdzanie obowiazkowe
1. Dolewka płynu do spryskiwaczy za każdym razem
2. Wymiana gumek( nie to za mało - trzeba zlecić wymianę całych ramion) wycieraczek
3. Kasowanie błędów systemu
4. Kondycjonowanie akumulatorów
5. Czyszczenie z pyłu hamulców ( bo klocki się rzadko ścierają ) ale co 100 000 km warto je sprawdzić
6. Sprawdzić poziomy płynów chłodzących ( aku/silnik/ładowark)
7. Sprawdzenie ciśnień czynnika w układzie klimatyzacji ( od razu mu dobijemy)
8. Odgrzybianie/ozonowanie systemu wentylacji - klimatyzacji
9. Sprawdzanie jasności świecenia oświetlenia ( pomiar luxy/candele) a jeszcze lepiej obowiązkowa wymiana bo Ledy tez się starzeją i moga zmienić temperaturę barową - to pomiar temperatury barwowej
10. ....
Dajcie mi człowieka z samochodem elektrycznym a ja już wymyśle za co trzeba mu wyciągać kasę z portfela
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
gienek333 

Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 1051
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-21, 09:03   

Zapomniałeś o najważniejszym, pomiarze rezystancji izolacji.
 
     
vwir
Vectrix, Leaf

Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 408
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2017-11-21, 09:18   

Ale bzdury piszecie. Serwisowanie to nie tylko przeglądy okresowe (które w elektryku faktycznie można sobie wsadzić w ... buty) ale też naprawa. Poczytajcie chociażby w tym wątku o problemach z 500e i szukanie kogoklwiek, kto by się podjął naprawy, żeby przynajmniej ożywić auto. Bo oczywiście ASO fiata się wypina, bo nie zna modelu i nie ma sprzętu/wiedzy, żeby je naprawić.
Ostatnio zmieniony przez vwir 2017-11-21, 09:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
jas_pik


Dołączył: 15 Sie 2014
Posty: 1387
Skąd: Warszawa/Praga Płd.
Wysłany: 2017-11-21, 09:19   

To był punt 10 i następne.
A jeszcze można sprawdzać też oporności połączeń pomiędzy akumulatorem a silnikiem napędowym .
11. Czyszczenie popielniczki
12. Sprawdzenie przezroczystości szyby przedniej i obowiązkowa wymiana jeśli jest odrobinę zarysowana
13. Czystość tablicy rejestracyjnej
14. Sprawność układu rozpoznawania znaków drogowych
15. Sprawność układu ostrzegania o martwym polu
16. Sprawność układu nagłego hamowania
17. Sprawność układu zjazdu z pasa ruchu
18. Montaż obowiązkowych kamer "dash cam"
19. Montaż układu SOS
20. Sprawność poduszek powietrznych/ napinaczy pirotechnicznych poprzez obowiązkowe wystrzelenie i montaż nowych - przecież on nie mogą byś sprawne za długo :)

No i zapomnieliśmy o obowiązkowej wymianie akumulatorów Pb na inne bez ołowiu - ołów jest niebezpieczny :)
_________________
https://www.facebook.com/mediapik/

Sprzedam:
P106E 1996 3d zielony metalik 4os
P106E 1998 3d biały 4os
SaxoE 2002 5d biały 4os
 
     
Wojtek75 
Wojtek75

Dołączył: 14 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 2017-11-21, 11:00   

Jeśli producenci dobrze polobbują, to z łatowścią naszym politykom zrobią wodę z mózgu i błyskawicznie pojawią się jeszcze większe głupoty. Nie będę zaskoczony...
Wracając do tematu F500E :-D , czy dobrze rozumiem, że w tym modelu zainstalowany jest układ schładzający/ogrzewający akumulatory? Czy podczas ładowania można uruchomić ogrzewanie lub schładzanie akumulatorów i kabiny? Jeśli auto jest wyposażone w lampy ksenonowe, to czy wymagają przeróbek?
Kwestie ewentualnego serwisowania wyglądają nieco lepiej; podobno w Krakowie i w Gdańsku są firmy oferujące serwis F500E.
Seebo , jak rozwiązałeś problem z uruchomieniem auta?
_________________
Czas na pełną elektryfikację ;)
 
     
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 64
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-11-21, 15:45   

co do ogrzewania podczas ładowania - nigdy nie sprawdzałem. Na pewno samochodu się nie uruchomi i nie odjedzie. Chłodzenie baterii oczywiście jest. Są 2 układy chłodzenia: Baterii i invertera.
U mnie były lampy USA. Przód wymieniłem na Europejskie - ale przy tym zabiegu trzeba albo wymienić zderzak na EU albo przerobić mocowania lamp dolnych- powiększyć te otwory.

PS poszukuje oryginalnego zderzaka przedniego USA. Może ktoś ma niepotrzebny i chciałby sprzedać.
_________________
500e
 
     
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 21
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-11-23, 17:59   

Witam. W Gdańsku auto odstało swoje i po dwóch miesiącach powiedzieli to co wiedziałem, że padnięty sterownik baterii BPCM :oops: :oops: i że trzeba kupić cały zestaw baterii bo to część nie oferowana osobno. Koszt około 30 tyś zł :roll: Szlag mnie trafił i zacząłem ponownie szukać i dzwonić po ludziach. Trafiłem teraz na gości z Warszawy VIGGEN auto (servis chrysler) oni po przewiezieniu auta w ten sam dzień zdiagnozowali to samo, czekam teraz na wyjęcie baterii, i naprawienie tego sterownika. Powiedzieli że już to robili i nie powinno być problemu. A wiec poczekamy zobaczymy. Na pewno dam znać!!!
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
     
seboo 

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sie 2017
Posty: 21
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-11-23, 18:03   

Karwoś nie łatwiej i taniej było zawieść lampy do gości którzy przerabiają lampy. Montują tam inne soczewki i nie czepiaja sie na przeglądzie :?:
a teraz szukasz zderzaka :lol:
_________________
Ciągła walka z wiatrakami
 
     
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 64
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-11-23, 18:34   

Źle mnie zrozumiałeś. Ja mam oryginalny zderzak 500e z powiększonymi otworami na polskie lampy. Taniej i szybciej było mi kupić 4 lampy - poza tym ładniej wyglądają wg mnie :)
Nowy zderzak potrzebny mi do oryginalnych lamp USA do 500 1,4 Turbo.

Nie mam pojęcia jak tu dodać załącznik. Wybieram plik i nic nie dodaje. - Jakiś limit przekroczony.

Cyknąłem zdjęcie jak wyglądają polskie światła w zderzaku USA

Właśnie zrobiłem mały teścik :

Start jazdy - zasięg 13km
Ogrzewanie - ustawione na 20st
Podgrzewanie foteli - włączone x 2
Spokojna jazda po mieście do 60km/h

Przejechane 24km
%baterii - 0%
Zasięg - 00km

Średnie zużycie prądu z odcinka 120MPEG - czyli jak zauważyłem w tym samochodzie 120km z pełnej baterii do zera.

Kiedyś czeka mnie sprawdzenie ile zrobię km jak wskaźnik pokaże 00km zasięgu. Tylko czy to bezpieczne - jak wyjeżdżę aku do zera ???
 
     
RaveN 
Administrator


Dołączył: 02 Cze 2008
Posty: 1081
Wysłany: 2017-11-24, 00:00   

Karwoś napisał/a:
Nie mam pojęcia jak tu dodać załącznik. Wybieram plik i nic nie dodaje. - Jakiś limit przekroczony.

:arrow: Dodawanie ilustracji
_________________
Samochody Elektryczne - SamochodyElektryczne.org
 
     
PatrykS 
Opel Ampera 2012r.


Dołączył: 22 Wrz 2015
Posty: 1651
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-24, 08:18   

Karwoś napisał/a:
Tylko czy to bezpieczne - jak wyjeżdżę aku do zera ???
Jeśli masz gniazdko w pobliżu lub lawetę to bezpuieczne :-) Bateria i tak nie jest rozładowana do zera - tylko do poziomu określonego przez producenta za bezpieczny dla niej.
_________________
FIAT 126p 0.65 24KM 1981r. -> Citroen AX 1.1 60KM 1991r. -> FIAT Punto 1.2 75KM 1995r. -> Opel Ampera 1.4 86KM + 0.0 150KM 2012r. oraz żony Mitsubishi i-MiEV 0.0 63KM 2011r.
 
     
Karwoś 

Dołączył: 20 Lis 2017
Posty: 64
Skąd: Podlasie
Wysłany: 2017-11-24, 15:53   

Tak wyglądają polskie światła w zderzaku USA




Co do mojego problemu z miganiem przebiegu - byłem w serwisie. Komp BT jest ale nie można się z nim skomunikować - brak zasilania - z tego powodu nie można przeprowadzić konfiguracji proxy i dlatego miga przebieg.

Nie mieli czasu się tym zająć.
Ale może wiecie gdzie szukać przyczyny - czy jest od tego jakiś bezpiecznik, gdzie się znajduje ten moduł - może jakaś kostka jest odłączona?
_________________
500e
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11